Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Puyols_garn
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Puyols_garn »

Sjovt du spørger. Jeg har generelt forhøjet blodtryk og får medicin. Det er arveligt. Og det har sgu ikke været nemt i dag. Men trods alt, så er jeg glad for at vinduet er lukket og vi kan komme videre :thumbup:
Der er næsten et kvarter tilbage endnu ;-) :lol:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Gerard Romero: “Jeg har modtaget mange trusler på Instagram (fordi Bernardo Silva-transferen ikke gik igennem). Jeg forstår, at folk er skuffede, men at true med at slå mig ihjel er for meget. Jeg beklager.”
Det er naturligvis super dumt at true. Men igen, det er heller ikke særlig smart at hype alverdens Barca fans, med mindre men er mindst 95% sikker på at en handel går igennem. Måske lærer han det til næste gang?

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Barca80 skrev:
tors sep 01, 2022 11:54 pm
Gerard Romero: “Jeg har modtaget mange trusler på Instagram (fordi Bernardo Silva-transferen ikke gik igennem). Jeg forstår, at folk er skuffede, men at true med at slå mig ihjel er for meget. Jeg beklager.”
Det er naturligvis super dumt at true. Men igen, det er heller ikke særlig smart at hype alverdens Barca fans, med mindre men er mindst 95% sikker på at en handel går igennem. Måske lærer han det til næste gang?
Alle de der "fans" som råber og skriger på Twitter og Instagram har en tendens til at være fra Mellemøsten eller Asien. Så tror ikke Romero behøver at være bekymret for noget, men selvfølgelig stadigvæk ubehageligt at få trusler.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Officielt: Hector Bellerin skifter til FC Barcelona.
Kæft det er kedeligt. En relativ dårlig spiller, er den ENESTE naturlige HB man har i truppen. Det er for useriøst.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Så er truppen for sæson 22/23 endelig faldet på plads!

Det ser således ud:

Billede

Puyols_garn
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Puyols_garn »

Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 12:21 am
Officielt: Hector Bellerin skifter til FC Barcelona.
Kæft det er kedeligt. En relativ dårlig spiller, er den ENESTE naturlige HB man har i truppen. Det er for useriøst.
Tror ikke vi skal hænge os for meget op på, at vi kun har én "naturlig" højreback i truppen. Den rolle som højrebacken skal udfylde i det nuværende system kræver et andet kompetencesæt end det de fleste naturlige højrebacker besidder. Kan ikke se hvorfor en spiller som fx Kounde ikke skulle kunne udfylde den rolle lige så godt som de fleste andre naturlige højrebacks på markedet, måske med undtagelse af en lille håndfuld af spillere.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Puyols_garn skrev:
fre sep 02, 2022 12:36 am
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 12:21 am
Officielt: Hector Bellerin skifter til FC Barcelona.
Kæft det er kedeligt. En relativ dårlig spiller, er den ENESTE naturlige HB man har i truppen. Det er for useriøst.
Tror ikke vi skal hænge os for meget op på, at vi kun har én "naturlig" højreback i truppen. Den rolle som højrebacken skal udfylde i det nuværende system kræver et andet kompetencesæt end det de fleste naturlige højrebacker besidder. Kan ikke se hvorfor en spiller som fx Kounde ikke skulle kunne udfylde den rolle lige så godt som de fleste andre naturlige højrebacks på markedet, måske med undtagelse af en lille håndfuld af spillere.
Kounde må meget gerne spille fast HB for min skyld, men tror næppe det vil ske. I hvert fald ikke fast. Jeg tror Roberto og Bellerin får spilletid på den position. Og ingen af de to er special gode. Det eneste jeg kan lide ved Bellerin er hans enorme speed, hvilket kan hjælpe mod hold som spiller kontra. I nedenstående video kan man se hvordan han løber fra bl.a. Jordi Alba.


Puyols_garn
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Puyols_garn »

Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 12:45 am
Puyols_garn skrev:
fre sep 02, 2022 12:36 am
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 12:21 am
Officielt: Hector Bellerin skifter til FC Barcelona.
Kæft det er kedeligt. En relativ dårlig spiller, er den ENESTE naturlige HB man har i truppen. Det er for useriøst.
Tror ikke vi skal hænge os for meget op på, at vi kun har én "naturlig" højreback i truppen. Den rolle som højrebacken skal udfylde i det nuværende system kræver et andet kompetencesæt end det de fleste naturlige højrebacker besidder. Kan ikke se hvorfor en spiller som fx Kounde ikke skulle kunne udfylde den rolle lige så godt som de fleste andre naturlige højrebacks på markedet, måske med undtagelse af en lille håndfuld af spillere.
Kounde må meget gerne spille fast HB for min skyld, men tror næppe det vil ske. I hvert fald ikke fast. Jeg tror Roberto og Bellerin får spilletid på den position. Og ingen af de to er special gode. Det eneste jeg kan lide ved Bellerin er hans enorme speed, hvilket kan hjælpe mod hold som spiller kontra. I nedenstående video kan man se hvordan han løber fra bl.a. Jordi Alba.

Jeg tror personligt vi kommer til at se de to i reserve/rotationsroller. Man har alligevel lidt et luksusproblem i centerforsvaret sådan som García har spillet på det seneste, så det ville give god mening primært at bruge Kounde på backen hvis Xavi føler han kan varetage den rolle, i stedet for en af de to herrer hvis niveau er tvivlsomt. Så må vi bare håbe der ikke er hold i rygterne om, at Kounde er blevet lovet en plads i det centrale forsvar ;-)

Er der nogen herinde der har holdt øje med Bellerín i hans sidste sæson i Betis, og ved om han stadig besidder noget af den samme speed som da han var på sit højeste? Hvis han stadig har den speed burde han i hvert fald kunne bidrage med noget andet på backen!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Xavi6Smede »

Hvordan pokker har man nogensinde kunne tro på B. Silva på sidste dag, når man ser på Citys smalle trup og manglende rygter om en erstatning.. Og det endda efter at både Pep og Silva for flere dage siden har bekræftet at han ville blive.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Opsummering af sommer vinduet 2022

De Jong bliver ✅
Dembele forlænger ✅

Tilgange
Lewandowski ✅
Raphinha ✅
Torre ✅
Kessié ✅
Christensen ✅
Kounde ✅
Alonso ✅
Bellerin ✅

Afgange
Riqui Puig ❌
Braithwaite ❌
L De Jong ❌
Aubameyang ❌
Umititi ❌
Lenglet ❌
Dest ❌

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af BobJylland »

Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 12:45 am
Puyols_garn skrev:
fre sep 02, 2022 12:36 am
Barca80 skrev:
fre sep 02, 2022 12:21 am
Officielt: Hector Bellerin skifter til FC Barcelona.
Kæft det er kedeligt. En relativ dårlig spiller, er den ENESTE naturlige HB man har i truppen. Det er for useriøst.
Tror ikke vi skal hænge os for meget op på, at vi kun har én "naturlig" højreback i truppen. Den rolle som højrebacken skal udfylde i det nuværende system kræver et andet kompetencesæt end det de fleste naturlige højrebacker besidder. Kan ikke se hvorfor en spiller som fx Kounde ikke skulle kunne udfylde den rolle lige så godt som de fleste andre naturlige højrebacks på markedet, måske med undtagelse af en lille håndfuld af spillere.
Kounde må meget gerne spille fast HB for min skyld, men tror næppe det vil ske. I hvert fald ikke fast. Jeg tror Roberto og Bellerin får spilletid på den position. Og ingen af de to er special gode. Det eneste jeg kan lide ved Bellerin er hans enorme speed, hvilket kan hjælpe mod hold som spiller kontra. I nedenstående video kan man se hvordan han løber fra bl.a. Jordi Alba.

For det første var Bellerín fantastisk for Betis i sidste sæson. Han, og Juan Foyth, var nok de to bedste højrebacks i La Liga set over hele sæsonen. Om han så kommer til at passe ind i systemet, er en anden sag, men at påstå at Héctor Bellerín er relativt dårlig er absolut ikke fair.

For det andet så hold nu op med den fart-fetich. Hurtighed er ikke alfa og omega. Dani Alves er ikke i nærheden af at være lige så hurtig som Dest og Semedo, men gjorde det alligevel bedre end begge. At rekruttere backs med udgangspunkt i, om de er hurtige eller ej, har jo generelt vist sig at være en katastrofalt ringe tilgang. Nélson Semedo, Sergiño Dest, Junior Firpo, Aleix Vidal er alle backs, der er blevet hentet til med tryk på netop deres hurtighed. Sjovt nok har de alle sammen fejlet miserabelt, mens vi igen og igen går tilbage til Sergi Roberto. For som back er det meget, meget vigtigere at være en klog fodboldspiller end at være hurtig. Det lyder jo helt vildt, men sidst Barcelona købte en back, der rent faktisk gjorde det godt, var i 2016 da Lucas Digne kom til. Han er pudsigt nok også den langsomgste i listen af backs, der er blevet handlet siden Dani Alves' første exit.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 2:14 am
For det første var Bellerín fantastisk for Betis i sidste sæson. Han, og Juan Foyth, var nok de to bedste højrebacks i La Liga set over hele sæsonen. Om han så kommer til at passe ind i systemet, er en anden sag, men at påstå at Héctor Bellerín er relativt dårlig er absolut ikke fair.
For det første, så har jeg allerede linket til Bellerins stats fra sidste sæson, som ligner noget fra en dårlig gyser film - meget skræmmende tal på flere punkter. Derfor kan man sagtens sige at han er relativ dårlig. Altså relativ dårlig ift. hvad man ellers forventer af Barca niveau. Kan godt linke til hans scouting rapport igen. Derudover er han en spiller, som Arsenal ikke engang kunne bruge overhovedet, men lod ham gå helt frit. Hvilket siger en del.

Prøv også at søge på "best right backs" i la liga i 2021 eller 2022. Der popper mange lister og navne frem, men jeg kunne ikke få øje på Bellerin i nogen af dem - hvilket jo må være udtryk for, at de færreste er enige med dig i, at Bellerin var blandt de bedste højre backs i La Liga.

Tror hovedårsagen til Barca erhverver ham, er fordi han har fortid i klubben. Eller også er det en hurtig lappeløsning her og nu (dog en dum en af slagsen), hvilket på en måde bliver bekræftet af, at han kun har fået kontrakt på et enkelt år. Ellers kan jeg ikke se meningen med Bellerin i Barca.
BobJylland skrev:
fre sep 02, 2022 2:14 am
For det andet så hold nu op med den fart-fetich. Hurtighed er ikke alfa og omega. Dani Alves er ikke i nærheden af at være lige så hurtig som Dest og Semedo, men gjorde det alligevel bedre end begge. At rekruttere backs med udgangspunkt i, om de er hurtige eller ej, har jo generelt vist sig at være en katastrofalt ringe tilgang. Nélson Semedo, Sergiño Dest, Junior Firpo, Aleix Vidal er alle backs, der er blevet hentet til med tryk på netop deres hurtighed. Sjovt nok har de alle sammen fejlet miserabelt, mens vi igen og igen går tilbage til Sergi Roberto. For som back er det meget, meget vigtigere at være en klog fodboldspiller end at være hurtig. Det lyder jo helt vildt, men sidst Barcelona købte en back, der rent faktisk gjorde det godt, var i 2016 da Lucas Digne kom til. Han er pudsigt nok også den langsomgste i listen af backs, der er blevet handlet siden Dani Alves' første exit.
Spørg hvilken som helst top manager i verden. Spørg tidligere Barca managers, som fx Guardiola og Luis Enrique, samt nuværende Xavi. De vil alle sammen sige at fart er noget af det vigtigste i fodbold, UANSET hvilken form for fodbold man spiller. Ikke nødvendigvis det allervigtigste, men NOGET AF DET VIGTIGSTE.

Du kan også finde masser af "football scientist" på top niveau, som analyserer taktikker, som vil påstå, at fart rent faktisk er den allervigtigste aspekt af spillet.

Jeg ved ikke om du har misforstået mig, men jeg siger jo ikke, at man bare skal sammensætte et hold med masser fart alene. Men fart er da altid et plus og en kæmpe fordel! Fart bruges offensivt, fx til at sætte en mand af eller komme hurtigt frem til en afslutning. Fart bruges også defensivt, fx til at afværge kontra, erobre bolden, presse modstanderen eller placere sig hurtigt på de rigtige steder på banen m.m. Så hvordan kan fart være noget sekundært i din verden?

Ikke sagt, at man kun kan være en god fodboldspiller hvis man har høj fart. Naturligvis ikke. Man fart er ekstrem vigtig på mange måder i spillet. Ud af 11 spillere på banen, så bør mindst halvdelen af holdet have høj fart, ellers kan det nemt gå galt både offensivt og defensivt.

Ja, Nélson Semedo, Sergiño Dest, Junior Firpo og Aleix Vidal havde alle sammen relativ høj fart, men manglede så sandelig også mange andre ting; både teknisk, mentalt og fysisk. Derfor slog de ikke igennem i Barcelona.

Du nævner Lucas Digne. Sjovt nok var han en spiller som Barca valgte at sælge videre til et midterhold i PL. Han var en fornuftig reserve, men ligefrem "gjorde det rigtig godt" vil jeg nu ikke formulere det.

Du nævner også Dani Alves. Han havde nærmest ingen svagheder og var en "komplet back". Hans største styrke var ikke fart, men han var ekstrem god til mange andre ting. Så god, at han ikke behøvede monster høj fart. Det skyldes at hans meget høje tekniske og mentale færdigheder, kompenserede for den manglende høje fart. Men ellers var Dani Alves bestemt ikke langsom.

Hvorfor tror du, at mange fodboldspillere går ned i niveau og stopper med at spille, når deres alder rammer midt-30'erne? Det skyldes ISÆR mangel på fart og energi! Dvs. mangel på fysiske aspekter af spillet. De mister jo ikke mentale eller tekniske egenskaber i samme grad. Men kroppens fysiske tilstand bliver forringet efter +30 år, hvilket gør, at man ikke kan følge tempoet på samme måde som tidligere - med mindre man er ekstrem god til andre aspekter af spillet - hvilket vil forlænge spillerens levetid med nogle år. Fx spillere som Messi, Modric osv. er undtagelser, da de har ekstrem gode mentale og tekniske færdigheder hvilket kompenserer for den dalende fysisk, fart og energi med alderen. Men på et tidspunkt kan Messi og Modric jo heller ikke holde niveauet længere pga. mangel på fysiske egenskaber, som fx meget lav energi og fart.

Bellerin's styrke er især hans fart. Og det var dét aspekt af hans spil jeg roste. Ellers er han enten middelmådig eller dårlig på mange andre områder. Men hvad synes du da selv er Bellerin's største styrke, siden du ønsker at se bort fra hans fart?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kanon vindue! Virkelig en god trup vi har.

Og romero har stadig haft den vildeste sommer jeg kan huske fra en journalist. Helt igennem fremragende arbejde. At folk så ikke forstår at spillere skal ud før spillere kan komme ind er ikke hans problem. Jeg er sikker på at hans info var god.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Synes stadig han overhypede. Bernardo Silva til Barcelona ville ikke være "en historisk aften" for klubben, der vil "bringe alle på knæ".

Men det er vel en del af hans forretningsmodel og som Søren Kierkegaard sagde "forventningens glæde er altid den største".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster