Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Champions league

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
tors aug 25, 2022 11:28 pm
Magnus Frost skrev:
tors aug 25, 2022 11:05 pm
Ja og Bayern har også haft problemer i den hjemlige liga ligesom Barca de sidste par år, deres træner har heller ikke haft noget som helst succes før og de har også købt seks nye spillere i år til start opstillingen. Selvfølgelig har de også en del teenagere som den bærende del af holdet, så det ER altså bare det samme og hvis ikke Barca vinder 100 % af deres kampe denne sæson er der ingen undskyldninger
Hjemmelige problemer eller ej. Xavi er ansat til at vende den negative tendens på holdet. Problemerne skal jo ikke fortsætte i denne sæson igen vel.

At en træner aldrig har haft succes før, kan da ikke bruges som undskyldning for fiasko sæson fremadrettet.

Hvad du kalder teenagere, er spillere som har vist deres værd længe og er blandt de bedste på deres position. De har også landsholdserfaring. Og så mange teenagere bærer altså heller ikke holdet. Der er jo også stadig fedtmule og de andre kaptajner på holdet, som er +30 år. Samt en hel masse spillere i truppen, som er i deres bedste alder.

Mig bekendt har Barca ikke fået 6 nye startere denne sommer. Jeg vil sige Kounde og Lewandowski er faste. Hvorimod AC, Kessie, Raphinha og andre skal kæmpe om pladsen. Og det samme gælder Bayern, som har to nye startere: Mane og de Ligt, og resten skal kæmpe om pladsen.

Så JA, der er ingen undskyldninger!

Ja Bayern bliver rigtig svær at danse med. Men jeg regner som minimum at Barca går videre som 2'er, og helst som 1'er. Vi kan ikke blive ved med at tale Barca ned. Vi må ikke acceptere at der går SÅ mange sæsoner uden succes!

Ja okay 6 startere er nok at stramme den ! Men vi har alligevel flere spillere der skal spilles ind på holdet end F.eks Bayern.

Og ja teenagerne er jo langt fra normale teenagere! ( de er mildest talt PISSEGODE)
Men vi kan vel godt forvente at der kommer til at være lidt udsving ligesom vi F.eks så imod Rayo eller tilbage mod Frankfurt hvor Pedri var helt usynlig.

At Xavi ikke har en masse erfaring ja det synes jeg ville give god mening at det resultere i fejl beslutninger en gang imellem, det ville være underligt andet.

Og ja jeg giver dig da helt ret i det vil være en skuffelse ikke at gå videre, helt sikkert! Men at sige der er INGEN undskyldninger, synes jeg er lidt urimeligt overfor dem. ( lad os kalde det forklaringer i stedet for :grin: )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
fre aug 26, 2022 10:04 am
Barca80 skrev:
tors aug 25, 2022 11:28 pm
Magnus Frost skrev:
tors aug 25, 2022 11:05 pm
Ja og Bayern har også haft problemer i den hjemlige liga ligesom Barca de sidste par år, deres træner har heller ikke haft noget som helst succes før og de har også købt seks nye spillere i år til start opstillingen. Selvfølgelig har de også en del teenagere som den bærende del af holdet, så det ER altså bare det samme og hvis ikke Barca vinder 100 % af deres kampe denne sæson er der ingen undskyldninger
Hjemmelige problemer eller ej. Xavi er ansat til at vende den negative tendens på holdet. Problemerne skal jo ikke fortsætte i denne sæson igen vel.

At en træner aldrig har haft succes før, kan da ikke bruges som undskyldning for fiasko sæson fremadrettet.

Hvad du kalder teenagere, er spillere som har vist deres værd længe og er blandt de bedste på deres position. De har også landsholdserfaring. Og så mange teenagere bærer altså heller ikke holdet. Der er jo også stadig fedtmule og de andre kaptajner på holdet, som er +30 år. Samt en hel masse spillere i truppen, som er i deres bedste alder.

Mig bekendt har Barca ikke fået 6 nye startere denne sommer. Jeg vil sige Kounde og Lewandowski er faste. Hvorimod AC, Kessie, Raphinha og andre skal kæmpe om pladsen. Og det samme gælder Bayern, som har to nye startere: Mane og de Ligt, og resten skal kæmpe om pladsen.

Så JA, der er ingen undskyldninger!

Ja Bayern bliver rigtig svær at danse med. Men jeg regner som minimum at Barca går videre som 2'er, og helst som 1'er. Vi kan ikke blive ved med at tale Barca ned. Vi må ikke acceptere at der går SÅ mange sæsoner uden succes!

Ja okay 6 startere er nok at stramme den ! Men vi har alligevel flere spillere der skal spilles ind på holdet end F.eks Bayern.

Og ja teenagerne er jo langt fra normale teenagere! ( de er mildest talt PISSEGODE)
Men vi kan vel godt forvente at der kommer til at være lidt udsving ligesom vi F.eks så imod Rayo eller tilbage mod Frankfurt hvor Pedri var helt usynlig.

At Xavi ikke har en masse erfaring ja det synes jeg ville give god mening at det resultere i fejl beslutninger en gang imellem, det ville være underligt andet.

Og ja jeg giver dig da helt ret i det vil være en skuffelse ikke at gå videre, helt sikkert! Men at sige der er INGEN undskyldninger, synes jeg er lidt urimeligt overfor dem. ( lad os kalde det forklaringer i stedet for :grin: )
Ja, vi er Barca, og vi må ikke droppe standardene, men lad os ikke skabe nogle fuldstændige urealistiske mål for sæsonen, (Som at vinde CL). Det skader holdet hvis man skaber et unødvendigt pres, især på et nyt og ungt hold, med en ung træner, som ikke engang har været i et år.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Champions league

Indlæg af Norbit »

Sidste år fik vi bøllebank af Bayern. Vi forsvarede det med at spillerne ikke var gode nok, at Messi var væk og at Koeman var en klovn.

Den her sæson har Xavi fået alle forudsætninger for at revanchere sig. Ingen undskyldning. Han havde truppen på plads allerede tidligt i transfervinduet. Han har fået samtlige af dem som han har peget på. Han har snart været ved roret i 12 måneder. Der er absolut ingen undskyldning for ikke at kunne gå ud, være med og hente point mod både Bayern og Inter. Jeg ser det som, at kun udekampene mod de to giganter kan give problemer. På hjemmebane og mod Plzen skal samtlige kampe give point.

Man går ikke som klub ud og spenderer så mange millioner i en tid hvor vi er økonomisk lammet, for ikke at gå efter 1. pladsen i puljen, så er der noget galt og så kan vi lige så godt skrotte handlerne.

Ja vi skal gå efter ligaen og ja vi skal gå efter mindst semifinalen i CL. Vi har fået et uhyggeligt hold, nu skal Xavi bare sætte brikkerne rigtigt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Champions league

Indlæg af Magnus Frost »

Norbit skrev:
fre aug 26, 2022 12:14 pm
Sidste år fik vi bøllebank af Bayern. Vi forsvarede det med at spillerne ikke var gode nok, at Messi var væk og at Koeman var en klovn.

Den her sæson har Xavi fået alle forudsætninger for at revanchere sig. Ingen undskyldning. Han havde truppen på plads allerede tidligt i transfervinduet. Han har fået samtlige af dem som han har peget på. Han har snart været ved roret i 12 måneder. Der er absolut ingen undskyldning for ikke at kunne gå ud, være med og hente point mod både Bayern og Inter. Jeg ser det som, at kun udekampene mod de to giganter kan give problemer. På hjemmebane og mod Plzen skal samtlige kampe give point.

Man går ikke som klub ud og spenderer så mange millioner i en tid hvor vi er økonomisk lammet, for ikke at gå efter 1. pladsen i puljen, så er der noget galt og så kan vi lige så godt skrotte handlerne.

Ja vi skal gå efter ligaen og ja vi skal gå efter mindst semifinalen i CL. Vi har fået et uhyggeligt hold, nu skal Xavi bare sætte brikkerne rigtigt.

Vi skal helt sikkert gå efter CL og for den sags skyld ikke bare semi-finalen men gå efter finale sejren ! Og helt ærligt tænker jeg ikke det er umuligt at vi vinder den! Især nu med Lewandowski på holdet og hvis Pedri og Ansu holder sig skadesfri!

Og jeg tror faktisk vi vinder la liga i år. Især nu casemiro er blevet rød. Men jeg synes ikke det er utilgiveligt hvis vi får en 2 eller 3 plads i la liga og ikke går videre i gruppen.

Under 5 point i champions league og ikke være i top 4. DET er utilgiveligt i mine øjne
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Selvfølgelig er top 4 et absolut must, uden skyggen af tvivl.

Knockout i CL er også tæt på et must, men med både Bayern og Inter, er det bare ikke så simpelt. Det kan godt gå galt, selvom jeg da tror på at vi går videre!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
fre aug 26, 2022 1:51 pm
Selvfølgelig er top 4 et absolut must, uden skyggen af tvivl.

Knockout i CL er også tæt på et must, men med både Bayern og Inter, er det bare ikke så simpelt. Det kan godt gå galt, selvom jeg da tror på at vi går videre!
Præcis, vi skal aspirere efter at vinde La Liga og nå langt i CL, men i fodbold ved man ikke. Vi skal ikke gå i den retning med “Nu skal der fandme vindes det hele, ellers er Xavi lort” Det er ikke måden man skaber en god ånd i klubben.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Det har altid været sådan med Barca, at sejr i CL kun kommer når vi virkelig har excelleret! Fordi vi har de idealer i vires måde at spille på og vinde på der gør, at det skal være smukt og dominerende. Det er pokkers svært.

Hold som Real og Chelsea har ikke nogen krav om smukke sejre. De skal blot vinde med alle brugbare midler. Det ER lettere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »



Jeg er ikke glad for to udekampe i træk. Det kan betyde et helt enormt pres på hjemmebane hvis vi ikke får et resultat i en af dem.
Senest rettet af Piquénbauer lør aug 27, 2022 9:18 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Champions league

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes faktisk det er et rigtig godt champions league program ift. At vinde over Viktoria nok skal klares snildt. At tabe til Bayern på udebane bestemt ikke er en katastrofe og så har vi et godt stykke tid til at blive mere sammenspillet til de ultra vigtige Inter kampe!


Ift. Oktober programmet: HOLY SHIT !
godt vi har så bred en trup som vi har nu !

Ift. Sådan en måned tænker jeg at beholde Pjanic og Depay nok ikke er en dårlig ide hvis vi altså har pengene til det!


Btw. Tak for indsigt ift. Hamari, EasyBuddhist :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Champions league

Indlæg af Rekick »

Mon ikke der kommer til at være en hel del skader med alle de kampe. Når der så samtidig også lige kommer et VM henover vinteren, så bliver den anden halvdel af sæsonen enormt vigtig.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør aug 27, 2022 9:16 am
En klassisk oktober!!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
lør aug 27, 2022 11:24 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 27, 2022 9:16 am
En klassisk oktober!!
Jeg synes sku ikke engang det ser så voldsomt ud. Okay RM, Inter, Villarreal og Bayern er store og svære kampe, men vi har normalt ret godt styr på italienske hold, som altid bliver overvurderet, og derudover har vi også ret godt styr på Villarreal, det er endda på hjemmebane også. Så er der Bilbao, hjemmekamp også. Valencia, som har et virkelig dårligt hold og bare er i krise, svær udekamp tja, men altså… Celta på hjemme, og Mallorca på udebane. Come on, det er de andre hold som har det svært, ikke os.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-09-06 ... -kritikken

Ikke super sympatisk….ej heller overraskende :|

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Champions league

Indlæg af Filten »

Godt vi ikke fik købt meunier fra Dortmund, han slår elendige indlæg i upressede situationer
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster