21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Pedri er intelligent. Gavi er rent instinkt.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Antimadridista skrev:
man aug 22, 2022 12:26 pm
Pedri er intelligent. Gavi er rent instinkt.
Det er også en måde at sige det på :smile:
Rey Abi!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Enig... Der er periodisk lidt Puig over Gavi - det bliver til tider lidt hovedløst, det som han får lavet på banen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
man aug 22, 2022 12:40 pm
Enig... Der er periodisk lidt Puig over Gavi - det bliver til tider lidt hovedløst, det som han får lavet på banen.
Og Messi var begge dele ;-)

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Nyhuus »

Ikke at kritikken er forkert. Men man skal nok også huske på, at han kun er 18 år.
Er meget spændt på hans udvikling :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Nyhuus skrev:
man aug 22, 2022 12:43 pm
Ikke at kritikken er forkert. Men man skal nok også huske på, at han kun er 18 år.
Er meget spændt på hans udvikling :glad:
Selvfølgelig selvfølgelig. Jeg har hans ryg :cool:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Hvordan kan folk herinde blive ved med at nævne og få det til at ligne at vi knuste et "top-6 hold". Vi skal være glade for, at Sociedad ikke var særlige skarpe, for hold da op de havde mange muligheder i første halvleg. De knækker ved 3-1 mål, forståeligt. Men den kunne sagtens havde stået 2-1 til dem i pausen og så havde det set helt anderledes ud.

Det var overhovedet ikke en flot kamp fra vores side. Fati gør forskellen og det skal kampen huskes for. Videre herfra med 3 point og nu vil jeg se noget smuk fodbold.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
man aug 22, 2022 12:46 pm
Hvordan kan folk herinde blive ved med at nævne og få det til at ligne at vi knuste et "top-6 hold". Vi skal være glade for, at Sociedad ikke var særlige skarpe, for hold da op de havde mange muligheder i første halvleg. De knækker ved 3-1 mål, forståeligt. Men den kunne sagtens havde stået 2-1 til dem i pausen og så havde det set helt anderledes ud.

Det var overhovedet ikke en flot kamp fra vores side. Fati gør forskellen og det skal kampen huskes for. Videre herfra med 3 point og nu vil jeg se noget smuk fodbold.
Jeg er helt enig - det var på ingen måde en magtdemonstration, men det er vel også et fåtal, der giver udtryk for det, ikke? Det var enkelte sekvenser, hvor tingene klikkede, men megen kontrol både før og efter 2-1, 3-1, syntes jeg ikke, at man havde.

Men ja jeg håber også på, at man snarligt kan se aftegninger af et klart koncept, som kontinuerligt skaber flot spil og chancer.

Ps. Mht. Gavi, så skal og vil han selvfølgelig udvikle sig. Han er et enormt talent, det kan der ikke herske nogen tvivl om, men det kan sagtens blive problematisk at have en midt i maskinrummet, der i høj grad spiller på ren intuition på et hold, der skal implementere et ret konservativt koncept.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

Antimadridista skrev:
man aug 22, 2022 12:46 pm
Nyhuus skrev:
man aug 22, 2022 12:43 pm
Ikke at kritikken er forkert. Men man skal nok også huske på, at han kun er 18 år.
Er meget spændt på hans udvikling :glad:
Selvfølgelig selvfølgelig. Jeg har hans ryg :cool:
Jeg tænker, at det også er meget ansvar, at have en 19-årig og 18-årig på to så centrale pladser, når nu hele holdet omkring dem er i opbygning.

Pedri og Gavi har næsten ikke spillet sammen, så tiden vil automatisk arbejde for dem. Og så vil det hjælpe meget med ledertyper til at instruere i løbet af kampen for en stadig usleben spiller som Gavi. Tænker fx Alves kunne gøre det med sin kombinerede erfaring og personlighed, men er lidt i tvivl om, hvem der lige nu kan være mentor for en spiller som Gavi inde på banen. Han skal nok blive endnu bedre, men måske ville det være fint at ham og Pedri skiftevis også får en del kampe med en rutineret sidemand på midten, fx De jong eller Kessie.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Norbit skrev:
man aug 22, 2022 12:46 pm
Hvordan kan folk herinde blive ved med at nævne og få det til at ligne at vi knuste et "top-6 hold". Vi skal være glade for, at Sociedad ikke var særlige skarpe, for hold da op de havde mange muligheder i første halvleg. De knækker ved 3-1 mål, forståeligt. Men den kunne sagtens havde stået 2-1 til dem i pausen og så havde det set helt anderledes ud.

Det var overhovedet ikke en flot kamp fra vores side. Fati gør forskellen og det skal kampen huskes for. Videre herfra med 3 point og nu vil jeg se noget smuk fodbold.
Føler mig lidt "ram" som en af de lalleglade :)

Men sådan er sgu da tit. Altså at kampen ikke er afgjort efter 30 minutter. Men at der faktisk er noget reel spænding til relativ sent i en kamp. Ja Sociedad kommer frem til chancer og spiller godt. Barca var bare bedre i langt de fleste elementer af spillet. RS havde særligt Silva, som skabte ravage. Men ellers var deres offensiv i store træk under kontrol. Og da Silva begyndte at blive træt/mindre overskud, så rullede Barca-maskinen bare videre. Var der fejl - ja. Er de flere eller færre - helt klar færre.

Nej de knuste ikke et "top-6 hold", men de var stærkest i 60 minutter og knuste i 20 og kørte i frigear i 10 - groft sagt.

Jeg synes bestemt det var en mere flot kamp end sæsondebuten. Og som jeg argumenterede ovenfor - særligt på den sidste tredjedel af banen. Det har jo reelt været et problem siden Suarez blev sparket ud, at der ikke har været en kompetent front (på nær en-mandshæren Messi). Forhåbentlig kommer det nu med Lewa (endelig en 9'er der har boldkontrol og solidt pasningsspil), Fati, Pedri som de primære omdrejningspunkter.

Der er masser som Xavi (og holdet) kan tage med af positive elementer fra opgøret. Og ét af dem var at kunne spille sig ud af et pres. Og et andet er at trænerteamet har en dynamisk trup, som i forskellige kombinationer har forskellige styrker. Der i dette tilfælde formået at overmatche RS.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Hristo skrev:
man aug 22, 2022 1:34 pm
Antimadridista skrev:
man aug 22, 2022 12:46 pm
Nyhuus skrev:
man aug 22, 2022 12:43 pm
Ikke at kritikken er forkert. Men man skal nok også huske på, at han kun er 18 år.
Er meget spændt på hans udvikling :glad:
Selvfølgelig selvfølgelig. Jeg har hans ryg :cool:
Jeg tænker, at det også er meget ansvar, at have en 19-årig og 18-årig på to så centrale pladser, når nu hele holdet omkring dem er i opbygning.

Pedri og Gavi har næsten ikke spillet sammen, så tiden vil automatisk arbejde for dem. Og så vil det hjælpe meget med ledertyper til at instruere i løbet af kampen for en stadig usleben spiller som Gavi. Tænker fx Alves kunne gøre det med sin kombinerede erfaring og personlighed, men er lidt i tvivl om, hvem der lige nu kan være mentor for en spiller som Gavi inde på banen. Han skal nok blive endnu bedre, men måske ville det være fint at ham og Pedri skiftevis også får en del kampe med en rutineret sidemand på midten, fx De jong eller Kessie.
Du rammer et i mine øjne, meget ømt punkt..!

Vi mangler i høj høj grad “startere” der også har noget bagage og allerhelst noget ledertype potentiale. Altså en der viser vejen og kan diktere på banen.

I vores foretrukne 11’er, ser jeg nærmest kun Lewan i nogen grad være både erfaren og ledertype. Derudover er der nærmest ingen.

Busquets og Alba har erfaring, men skal udfases og er ikke ledere. Pique har det, men han skal også væk fra starteren.

Eric har det måske i sig på sigt, men skal han overhovedet være starter :|

Jeg syntes det er problematisk. Jong vil gerne gå forrest, men han er ikke en egentlig leder og bliver han overhovedet!?

Se på Real. Alaba, Rudiger, Modric, Kroos, Benz..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kan se, der er en masse utilfredse kommentarer om kampen i går. Det er sjovt, som man kan se forskelligt på fodbold. For mit eget vedkomne, var jeg svært begejstret over kampen og det er der mange grunde til.

1. AC er perfekt til systemet. Han er en klar opgradering centralt, hvor han med sine sikre indgreb og hans sikre bold distribution er en markant forstærkning. Hans evne til at læse spillet og stå de rigtige steder er fremragende og man føler sig langt mere sikker med ham derinde.

2. Balde er klar til at vippe Alba af pinden. Hans fysik er så overlegen og det er en sand fornøjelse at se på holdet, som alt for længe har lidt af et markant fysisk underskud.

3. Frenkie spillede en rigtig god kamp som DM, hvis man ser bort fra hans åbenlyse fejl tidligt i kampen. Med ham som DM står man stærkere over for det kraftige pres, Real Sociedad forsøgte at ligge på holdet i første halvleg. En midtbane med Frenkie, Gavi og Pedri er en sand lækkerbisken og det bliver kun bedre, for hver kamp de får sammen.

4. Eric bliver bedre og bedre, for hver kamp der spilles. Med en så spilende CB duo som Eric og AC er, så får man meget snart noget rigtig god fodbold at se. Jeg elsker det.

Det er hoved overskifterne for kampen for mig. Bevares, det var ikke altid lige kønt, specielt ikke i første halvleg, men ikke desto mindre var det en sand fornøjelse at se holdet udstråle det fysiske overskud, der skal til, for at man igen kan tro på, man kan dominere modstanderne. Det opvejer i stor stil, for den manglende kontrol med kampen, som nok skal komme, når holdet er bedre sammenspillet. Det var skønt at se, spillerne troede på deres individuelle kvaliteter og det er præcis det, som holdet man har manglet i rigtig mange kampe og rigtig mange år. For satan, hvor har jeg længtes efter at se et Barca hold uden Piqué, Alba og Busi. Nu skal man bare forsætte med at bevæge sig videre af denne vej og så bygge på, sten for sten. Glæder mig til næste kamp.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Her er en taktisk analyse om kampen :thumbup:

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Endelig kom alberts analyse. Pedri var god, det samme var lewan, og Eric, demb var dårlig defensivt og frenkie var bare skidt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 23, 2022 8:02 pm


Endelig kom alberts analyse. Pedri var god, det samme var lewan, og Eric, demb var dårlig defensivt og frenkie var bare skidt.

Gavi var imo banens dårligste mand. Han løb forvirret rundt, og mistede en masse dumme bolde.

Frenkie er selvfølgelig skyld i deres mål, men derudover synes jeg bestemt ikke, at han var skidt. Pedri var fantastisk, og alt han laver er med høj kvalitet. Det er en fornøjelse at følge hans udvikling. Derudover var vores 3 cb's ret solide, og AC er virkelig dygtig i midten.

At Dembele ikke helt har de defensive egenskaber til at spille wing back, synes jeg siger sig selv. Men han løb trods alt med tilbage en del gange. Så er det godt, at monsteret Araujo kan komme til undsætning, når Dembele sover.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster