21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
man aug 22, 2022 12:13 am
Busquest er vigtig for den kontrollerende måde at spille fodbold på det synes jeg om noget kampen i dag beviste!

Vi havde ikke haft lige så mange chancer i mod os og ikke lige så mange for os hvis han havde været på banen !
Så en kæmpe sejr på 4-1 på udebane imod et top 6 hold beviser at Busquets er vigtig for Barca? Ok, men det vil jeg aldrig nogensinde forstå.

Så mange chancer havde Real Sociedad heller ikke i første halvleg. De havde 3 skud på mål. Hvilket ikke er unormalt for et top 6 hold på hjemmebane. Men ja, de arbejdede hårdt.

Jeg tvivler ikke et sekund på, at hvis Busquets spillede første halvleg med det intens pres, som Barca blev udsat for af Real Sociedad, så ville han sejle rundt som fedtmule, da han slet ikke ville kunne følge med tempoet. Real Sociedad spillerne ville suse og skøjte forbi ham, som om han var en træningskegle. Han er alt for langsom i optrækket, hvilket Real Sociedad spillerne ville udnytte til fulde.

Uanset hvordan du vender og drejer den, så vandt Barca hele 4-1 på udebane UDEN Busquets, hvilket jo må indikere, at Barca kan få storsejre på udebane mod store La Liga hold. Og det er kun positivt. Lad os håbe det er starten på en ny æra uden halvfærdige pensionister ;-)
Senest rettet af Barca80 man aug 22, 2022 12:55 am, rettet i alt 1 gang.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Også interessant, at hverken Auba eller Depay blev spillet i dag.

Hvis Xavi vil spille Balde i 15-20 kampe i denne sæson, så finder jeg noget nyvunden respekt for ham.

Gavi, Pedri, Ansu, er ingen sag at spille, men Balde og Garcia - det kræver cojones.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Jeg har været lidt ude efter Xavi. Været lidt kritisk overfor ham. Men vil gerne rose ham nu.

Rose ham først og fremmest for at smide Pique permanent på bænken. Rose ham for at foretrække Balde fremfor Alba. Lad os håbe det fortsætter. Og ikke mindst rose ham for at give FdJ chancen som DM :clap:

Og det bedste af det hele er, at disse beslutninger fra Xavi udmønter sig i en storsejr på udebane imod et top 6 hold. Det skal han altså roses for :thumbup:

Puyols_garn
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Puyols_garn »

Jeg er lige kommet tilbage fra Anoeta for en lille time siden, og her er hvad jeg hæftede mig ved fra kampen. Jeg har nok ikke haft det bedste overblik over hele banen (sad på den ene langside, meget tæt på banen), så tag det med et gran salt.

- Frenkie har fået en del smæk herinde under første halvleg, og ser ud til at skille vandene efter den. Han begår en stor fejl ved 1-1 målet, men jeg synes han kommer godt ovenpå det. Derfra hvor jeg sad så han ud til at være involveret i næsten alt vores opbyggende spil igennem kampen, og han lykkedes ofte med at bryde linjerne når han løb med bolden fra dybe positioner. Selvom det er tydeligt han ikke er en naturlig 6'er, havde han også en del gode defensive aktioner i løbet af kampen, og var god til at komme med tilbage når bolden blev tabt. Syntes også han var god til at gøre sig tilgængelig som spilstation når de andre midtbanespillere kom under pres. Han har helt klart nogle kompetencer som ikke bliver udnyttet når hans udgangspunkt er længere fremme på banen. Håber vi kommer til at se ham som DM igen.

- Balde gjorde det fint som wingback, og jeg håber lidt man opgiver Alonso og giver ham chancen som backup for Alba. Det virkede til hans defensive ansvar idag var begrænset, og hans udgangspunkt på banen lignede mere en wingers. Til trods for den fine præstation, synes jeg også han har nogle anseelige mangler når det kommer til at indgå i småspillet og modtage bolden under pres. Synes den del af spillet blev bedre i venstresiden da Alba kom på banen. Balde er selvfølgelig meget ung, og mon ikke han kan lægge noget til på den kant!

- Dembele fungerede virkelig ikke som wing-back og bidrog nærmest med ingenting i de første 60 minutter. Så fremragende en spiller som han kan være, så synes jeg også han kan være meget ensidig i sit spil. Hvis han ikke har friheden til at udfordre sin direkte modspiller og spille med høj risiko, så bidrager han ikke med særligt meget. Han virkede langt mere fri og gjorde det godt efter Raphinha og Fati kom på banen.

- Hvad er der næsten at sige til Fati.. Det var tydeligt hvordan kampens flow ændrede sig øjeblikkeligt efter han kom på banen. Der findes ikke mange fodboldspillere der han den grad af uforudsigelighed eller evne til at skabe noget ud af ingenting. Han skal selvfølgelig have den plads i start-11eren når hans krop ellers kan holde til det. Fantastisk præstation i aften. Raphinha skal også have kudos herfra. Han var måske knap så synlig, men jeg synes han indgår rigtig godt i spillet og kan tilbyde holdet noget andet end Dembele på højrekanten. Masser af kreativitet og godt blik for de diagonale og vertikale afleveringer.

- Jeg er ikke i tvivl om Lewandowski bliver investeringen værd. Han scorer ikke blot to mål idag, men var heller ikke bleg for at trække dybt i banen og fungere som spilstation i den opbyggende fase af spillet. Fantastisk ro over ham som forhåbentlig smitter af på de unge spillere omkring ham.

Og fed aften på et næsten helt fyldt Anoeta!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Puyols_garn skrev:
man aug 22, 2022 2:40 am

- Frenkie har fået en del smæk herinde under første halvleg, og ser ud til at skille vandene efter den. Han begår en stor fejl ved 1-1 målet, men jeg synes han kommer godt ovenpå det. Derfra hvor jeg sad så han ud til at være involveret i næsten alt vores opbyggende spil igennem kampen, og han lykkedes ofte med at bryde linjerne når han løb med bolden fra dybe positioner. Selvom det er tydeligt han ikke er en naturlig 6'er, havde han også en del gode defensive aktioner i løbet af kampen, og var god til at komme med tilbage når bolden blev tabt. Syntes også han var god til at gøre sig tilgængelig som spilstation når de andre midtbanespillere kom under pres. Han har helt klart nogle kompetencer som ikke bliver udnyttet når hans udgangspunkt er længere fremme på banen. Håber vi kommer til at se ham som DM igen.
Tak, tak og tak. Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der kan se det. Og bare vent, han bliver endnu bedre med tiden på den position. Han gør det også godt som Pivot på det hollanske landshold. Men det var blot hans første kamp for Barca som DM.

Det bliver dog svært at slippe af med fedtmule som DM lige foreløbig. Han vender også tilbage fra karantæne i næste kamp.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

Magnus Frost skrev:
man aug 22, 2022 12:13 am
Busquest er vigtig for den kontrollerende måde at spille fodbold på det synes jeg om noget kampen i dag beviste!

Vi havde ikke haft lige så mange chancer i mod os og ikke lige så mange for os hvis han havde været på banen !
Det er nok det sjoveste, jeg har læst herinde i år :lol: :lolno:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
søn aug 21, 2022 11:50 pm
Forfærdelige første 60 min. Komplet kaos og elendighed. Om det var udskiftningerne, real soc der blev trætte eller andet skal jeg ikke kunne sige men endelig begyndte vi at sætte os på spillet.

Flot resultat. Videre!
Jeg gik i seng :thumbup:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

SparetireDad skrev:
man aug 22, 2022 6:24 am
Magnus Frost skrev:
man aug 22, 2022 12:13 am
Busquest er vigtig for den kontrollerende måde at spille fodbold på det synes jeg om noget kampen i dag beviste!

Vi havde ikke haft lige så mange chancer i mod os og ikke lige så mange for os hvis han havde været på banen !
Det er nok det sjoveste, jeg har læst herinde i år :lol: :lolno:
Jeg er også ret sjov, :grin:

som konkretisering vil jeg sige han nok ikke havde lavet den fuck-up Frenkie lavede og han havde ikke lavet nær så mange driblinger op i banen og han havde spillet bolden langt mere tilbage eller til siden end Frenkie gjorde. Busquest er den Barca spiller der normalt diktere tempoet. Det var sgu forfriskende at se et langt mere angrebs ivrigt Barca hold der satte bolden på spil langt oftere end han normalt ville.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
man aug 22, 2022 12:27 am
Magnus Frost skrev:
man aug 22, 2022 12:13 am
Busquest er vigtig for den kontrollerende måde at spille fodbold på det synes jeg om noget kampen i dag beviste!

Vi havde ikke haft lige så mange chancer i mod os og ikke lige så mange for os hvis han havde været på banen !
Så en kæmpe sejr på 4-1 på udebane imod et top 6 hold beviser at Busquets er vigtig for Barca? Ok, men det vil jeg aldrig nogensinde forstå.

Så mange chancer havde Real Sociedad heller ikke i første halvleg. De havde 3 skud på mål. Hvilket ikke er unormalt for et top 6 hold på hjemmebane. Men ja, de arbejdede hårdt.

Jeg tvivler ikke et sekund på, at hvis Busquets spillede første halvleg med det intens pres, som Barca blev udsat for af Real Sociedad, så ville han sejle rundt som fedtmule, da han slet ikke ville kunne følge med tempoet. Real Sociedad spillerne ville suse og skøjte forbi ham, som om han var en træningskegle. Han er alt for langsom i optrækket, hvilket Real Sociedad spillerne ville udnytte til fulde.

Uanset hvordan du vender og drejer den, så vandt Barca hele 4-1 på udebane UDEN Busquets, hvilket jo må indikere, at Barca kan få storsejre på udebane mod store La Liga hold. Og det er kun positivt. Lad os håbe det er starten på en ny æra uden halvfærdige pensionister ;-)
Nej de 4 mål beviser derimod at vi har verdensklasse spillere oppe i front :glad:

Det der i mine øjne beviser at Busquets er vigtig for den kontrollerende måde at spille fodbold på er den vilde indianer måde der blev spillet fodbold på de første 60 minutter. Men jeg vil personligt LANGT hellere se denne slags bold og vinde 4-1 end spille den til døde og vinde 2-0
Jeg håber Frenkie snupper Busquets plads!

( jeg synes så også det ku være interessant at se hvor meget bedre Frenkie ville blive hvis Kessie blev skiftet ind i stedet for Ferran og placeret ved siden af Frenkie)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ingen kaptjaner i startopstillingen:
'Det er kun medierne, som går op i dette. Jeg havde slet ikke selv lagt mærke til det, da jeg satte startopstillingen. Når jeg vælger de 11 startere kigger jeg ikke på navn, alder eller erfaring. Jeg kigger udelukkende på spillernes præstationer og form. Holdet kommer i første række'.
Selvfølgelig havde han det, men det er den helt rigtige udmelding, både overfor kaptajnerne, resten af gruppen og omverdenen.

Hidtil er han fra hvad jeg er stødt på, i hvert fald en dygtig kommunikator i træner rollen. Så må vi se med tiden, i hvor høj grad han lykkedes med at implementere sine ideer på banen.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Det var jo en betydelig bedre kamp end mod Rayo Vallecano. Og ikke kun resultatet! Og heller ikke kun underholdningsværdien (lidt ping-pong bold)

Nuvel Torres havde ikke en super kamp, men hans løb (med og uden bold) medvirkede til en betydelig bedre offensiv dynamik. Det er noget af det han bidrager med, men det er selvfølgelig ikke nok på lange bane. Der skal han simpelthen have bedre finish (dribling, afgørende aflevering og skud). Nuvel Dembele havde heller ikke en super kamp, men han scorede et mål. Og det var vel også det ... :) Nej spøg til siden, men han fungerede ikke særligt godt på højrefløjen i dag. Hans finish var horribel (også på direkte hjørnespark - ramte jo stort set ikke noget på sine indlæg, driblinger lykkedes i store træk ikke og hans skud var ...). Gavi mistede for mange bolde og rodede lidt rundt, men fandt dog ind i en bedre rytme i løbet af kampen (også inden det 60. minut).

Enig med de mange kommentarer om at indskiftningerne af Fati og Raphinha fik stor betydning for (eller rettere nok bare mest Fati). Raphinha fik mere plads end Dembele havde fordi vægten blev forrykket. Men han fik ikke rigtig skabt noget særligt.

Men det der særligt var interessant ved kampen var at holdet havde dynamik. En dynamik, som Raphinha-Dembele i sidste kamp låste fast. En fastlåsthed Busquets også i høj grad medvirkede til. Selvom FdJ primært var DM var hans positionering mere flydende - i perioder mere fast, i perioder mere boks-til-boks. Og noget af det spændende særligt fra 2. halvlegs start var at Gavi og Pedri også var mere flydende. Så længe de selv kan fungere i en defensiv organisation når der sker hurtig omstilling er det en kæmpe gevinst! Og der har de alle tre et meget højt løbepensum, hvilket er en vigtig nøgle. Noget Kessie også vil passe fint ind i. Dynamikken (hvor fx Pedri eller Gavi falder ned og skaber en slags dobbeltpivot i perioder, hvor Torres rykkede ind og skabte en overtalssituation på midten eller skabte plads til Balde osv.) gjorde Barca's opspil frem til den sidste tredje-del betydeligt mere farlig. Her manglede Torres og Dembele dog mere skarphed og præcision. På den måde synes jeg egentlig ikke at mål-forskellen var misvisende. Både Torres og Dembele har vist et højere niveau. Også i de situationer de endte i i denne kamp.

Det er jo stort set kun Araujo-Dembele kombinationen, der var ufarlig. Og det er jo til dels fordi Araujo ikke er HB. Tænk hvis han kunne omskoles med den styrke og speed han har. Er dog ikke optimistisk her. Men også fordi Sociedad formår at lukke Dembele ned. Det sker så på bekostning af andre områder på banen. Forhåbentlig kan en øget skarphed centralt og til venstre gøre at HF får mere plads.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

sorens skrev:
man aug 22, 2022 10:24 am
Det var jo en betydelig bedre kamp end mod Rayo Vallecano. Og ikke kun resultatet! Og heller ikke kun underholdningsværdien (lidt ping-pong bold)

Nuvel Torres havde ikke en super kamp, men hans løb (med og uden bold) medvirkede til en betydelig bedre offensiv dynamik. Det er noget af det han bidrager med, men det er selvfølgelig ikke nok på lange bane. Der skal han simpelthen have bedre finish (dribling, afgørende aflevering og skud). Nuvel Dembele havde heller ikke en super kamp, men han scorede et mål. Og det var vel også det ... :) Nej spøg til siden, men han fungerede ikke særligt godt på højrefløjen i dag. Hans finish var horribel (også på direkte hjørnespark - ramte jo stort set ikke noget på sine indlæg, driblinger lykkedes i store træk ikke og hans skud var ...). Gavi mistede for mange bolde og rodede lidt rundt, men fandt dog ind i en bedre rytme i løbet af kampen (også inden det 60. minut).

Enig med de mange kommentarer om at indskiftningerne af Fati og Raphinha fik stor betydning for (eller rettere nok bare mest Fati). Raphinha fik mere plads end Dembele havde fordi vægten blev forrykket. Men han fik ikke rigtig skabt noget særligt.

Men det der særligt var interessant ved kampen var at holdet havde dynamik. En dynamik, som Raphinha-Dembele i sidste kamp låste fast. En fastlåsthed Busquets også i høj grad medvirkede til. Selvom FdJ primært var DM var hans positionering mere flydende - i perioder mere fast, i perioder mere boks-til-boks. Og noget af det spændende særligt fra 2. halvlegs start var at Gavi og Pedri også var mere flydende. Så længe de selv kan fungere i en defensiv organisation når der sker hurtig omstilling er det en kæmpe gevinst! Og der har de alle tre et meget højt løbepensum, hvilket er en vigtig nøgle. Noget Kessie også vil passe fint ind i. Dynamikken (hvor fx Pedri eller Gavi falder ned og skaber en slags dobbeltpivot i perioder, hvor Torres rykkede ind og skabte en overtalssituation på midten eller skabte plads til Balde osv.) gjorde Barca's opspil frem til den sidste tredje-del betydeligt mere farlig. Her manglede Torres og Dembele dog mere skarphed og præcision. På den måde synes jeg egentlig ikke at mål-forskellen var misvisende. Både Torres og Dembele har vist et højere niveau. Også i de situationer de endte i i denne kamp.

Det er jo stort set kun Araujo-Dembele kombinationen, der var ufarlig. Og det er jo til dels fordi Araujo ikke er HB. Tænk hvis han kunne omskoles med den styrke og speed han har. Er dog ikke optimistisk her. Men også fordi Sociedad formår at lukke Dembele ned. Det sker så på bekostning af andre områder på banen. Forhåbentlig kan en øget skarphed centralt og til venstre gøre at HF får mere plads.
Jeg tænker stadig, at Kounde bør være løsningen denne sæson til HB, når vi har fire bagerst. Han har helt klart niveauet til det, og så længe vi også har Pique som supplement til Garcia, AC og Araujo, er der jo også meget perspektiv i at få udviklet og sammenspillet de tre sidste mest muligt. Jeg synes fx en ofte udskældt Garcia ligner en spiller i positiv udvikling.

Og apropos udskældt: Ferran Torres. Han får meget kritik for tiden, men jeg håber virkelig klubbens fans har format til at give ham tid. Du peger ovenfor på hans styrke i positionering og løb, hvilket jeg er meget enig i. Jeg tror Torres bliver rigtig god. Han er kun 22 år og har allerede meget at tilbyde. Vi må ikke blive en af de der klubber der klandrer unge spillere fordi de ikke leverer konstant. Jeg husker stadig Puyol i sin unge dage, hvor han primært spillede HB. Der lignede han hverken helt eller halvt den klassespiller, han udviklede sig til.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

sorens skrev:
man aug 22, 2022 10:24 am
Det var jo en betydelig bedre kamp end mod Rayo Vallecano. Og ikke kun resultatet! Og heller ikke kun underholdningsværdien (lidt ping-pong bold)

Nuvel Torres havde ikke en super kamp, men hans løb (med og uden bold) medvirkede til en betydelig bedre offensiv dynamik. Det er noget af det han bidrager med, men det er selvfølgelig ikke nok på lange bane. Der skal han simpelthen have bedre finish (dribling, afgørende aflevering og skud). Nuvel Dembele havde heller ikke en super kamp, men han scorede et mål. Og det var vel også det ... :) Nej spøg til siden, men han fungerede ikke særligt godt på højrefløjen i dag. Hans finish var horribel (også på direkte hjørnespark - ramte jo stort set ikke noget på sine indlæg, driblinger lykkedes i store træk ikke og hans skud var ...). Gavi mistede for mange bolde og rodede lidt rundt, men fandt dog ind i en bedre rytme i løbet af kampen (også inden det 60. minut).

Enig med de mange kommentarer om at indskiftningerne af Fati og Raphinha fik stor betydning for (eller rettere nok bare mest Fati). Raphinha fik mere plads end Dembele havde fordi vægten blev forrykket. Men han fik ikke rigtig skabt noget særligt.

Men det der særligt var interessant ved kampen var at holdet havde dynamik. En dynamik, som Raphinha-Dembele i sidste kamp låste fast. En fastlåsthed Busquets også i høj grad medvirkede til. Selvom FdJ primært var DM var hans positionering mere flydende - i perioder mere fast, i perioder mere boks-til-boks. Og noget af det spændende særligt fra 2. halvlegs start var at Gavi og Pedri også var mere flydende. Så længe de selv kan fungere i en defensiv organisation når der sker hurtig omstilling er det en kæmpe gevinst! Og der har de alle tre et meget højt løbepensum, hvilket er en vigtig nøgle. Noget Kessie også vil passe fint ind i. Dynamikken (hvor fx Pedri eller Gavi falder ned og skaber en slags dobbeltpivot i perioder, hvor Torres rykkede ind og skabte en overtalssituation på midten eller skabte plads til Balde osv.) gjorde Barca's opspil frem til den sidste tredje-del betydeligt mere farlig. Her manglede Torres og Dembele dog mere skarphed og præcision. På den måde synes jeg egentlig ikke at mål-forskellen var misvisende. Både Torres og Dembele har vist et højere niveau. Også i de situationer de endte i i denne kamp.

Det er jo stort set kun Araujo-Dembele kombinationen, der var ufarlig. Og det er jo til dels fordi Araujo ikke er HB. Tænk hvis han kunne omskoles med den styrke og speed han har. Er dog ikke optimistisk her. Men også fordi Sociedad formår at lukke Dembele ned. Det sker så på bekostning af andre områder på banen. Forhåbentlig kan en øget skarphed centralt og til venstre gøre at HF får mere plads.
Det er en god kamp analyse, IMO... Jeg er selv større fan af Torres end Dembele - Dembele er fortsat hit'n'miss, og han tilbyder ikke ret meget i pasningsspillet, mens Torres har et enormt potentiale I Barcelonas system - jeg håber virkeligt, at han snart begynder at rykke lidt på sig, så modstanden i fanbasen ikke bliver for stor, for det kan være dræbende for så ung en spiller. Torres modsat Dembele er afhængig af relationerne, og systemet er helt på plads, så jeg forudser, at han langsomt vil blive stærkere i sit udtryk, mens Dembele ikke for alvor har vist tegn på en anseelig spilintelligens.

Og ínteressant take, at det måske går lidt for langsomt med Busq i en kontrollerende/tempo sættende rolle. Det er i hvert fald ofte med ham på banen, at vi har set nogle af de helt dræbende præstationer.. Omvendt var det også en mere taknemmelig modstander i går, da RS gerne vil fremad banen, men det er noget, som jeg vil kigge lidt efter fremadrettet.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Så fik jeg fundet tid til den sidste halve time…


Oveni de positive aspekter der beskrives ovenover, må vi ikke glemme de første 55 min..!! Vi kunne snildt have været bagud minimum 2-1 inden Demb endelig ramte den.

Havde det været Del cerro eller Manzano i VAR rummet, var Demb smidt ud efter et kvarters tid…

Stegen reddede fænomenalt Silvas skud kort før pausen.

Og det annullerede sociedad mål, var marginaler fra at blive godkendt.

Heldigvis har vi en kvalitets -og kvantitetsmæssigt stærk offensiv og det var det mere end generel kvalitet og godt spil der gav de 3 point.

Ellers:

Stegen: En af de bedste kampe længe. Redninger og meget få uovervejede afleveringer op i banen i blinde.

Fedt at Balde fik chancen. Han er energisk og opportunistisk, men også lidt forvirret og kaotisk. Lidt mere ro og det kan blive godt.

AC gør det godt. Han udviser overblik og ro.

Araujo spiller forhåbentlig snart ikke flere kampe på hb

Garcia…tjaae..

Jong. Ja han spiller jo en anden form for dm end Busquets og er enormt involveret. Han har svært ved ikke at komme FOR langt frem. Men det blev bedre. Hvis han skal blive god som dm, skal der mere kontrol og mindre kaos ind omkring hele setup’et og automatismerne omkring holdet generelt. Ellers bliver det fuld indianer hver gang!!

Pedri. Kaosset gavner ham ikke. Blev bedre og bedre. Han er uomtvistelig

Gavi. Det kører ikke rigtig for ham pt

Demb. Jeg bliver sku nok aldrig fan..og det her wingback tjavs…??? Det skal han jo aldrig spille, men den er selvfølgelig på Xavi.

Ferran. Der er bare så utrolig meget der ikke lykkes. Ville virkelig ønske hsn fik en kamp hvor alt han rører ved, går ind. Han er frustreret og uden selvtillid.

Lewan. Han er og bliver en succes. ENORM forskel på at have ham og så Auba. Minder lidt om Messi tiden, i den forstand at selv når det halter, tænker man lidt, “vi har Lewan, det skal nok gå”

Fati: fedt med selvtillid og langsom opbygning

Raphinha. Ok, nåede ikke det store.


Fandme spændt på hvad Xavi tænker og hvad han gør i næste runde!!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 21/8 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Mange fine overvejelser i de ovenstående indlæg. Dem jeg hæfter mig mest ved, primært fordi jeg er “uenig” er:

Raphinha: ekstremt afgørende indhop han også laver som går lidt under radaren. Han ligger begge gange den afgørende aflevering op til assisten ud fra noget han selv skaber.

Garcia: Forstår ikke kritikken af ham i denne kamp. Sikker i indgreb og føring af bold. I mine øjne bedre end AC i går, uden at danskeren i øvrigt spillede en dårlig kamp.

Generelt rodet første time på midten. Det er som om at Gavi og Pedri ikke helt komplimenterer hinanden pt. Pedri er kontrolleret og sætter tempo, mens Gavi mere søger tempo konstant og er udfordrende i sit spil. Begge er hver især gode til det de gør, men pt virker det ikke afstemt imellem dem.
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster