13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 10:33 pm
Hvorfor nævner du ikke hvor ofte de går i pres? Det finder jeg ret relevant i forhold til hvor “hårdt” spilleren vil arbejde defensivt. Følgende vil tage udgangspunkt i fbref og vil være i forhold til cm’er fra de fem største ligaer i eu set over de seneste 365 dage. Nå men jer er lidt stats:

De Jong:
- Blandt de fire dårligste procent i forhold til indledt pres.
- Blandt de fire dårligste procent i forhold til succesfuldt pres
- Blandt de 39 dårligste procent i forhold til succesfuldt presprocent (ved ikke hvad forskellen på denne og ovenstående er, men den kommer med)
- Blandt den dårligste procent på den defensive del af banen i forhold til pres
- Blandt de fem dårligste procent på midten…
- Blandt de 38 bedste procent på sidste tredjedel…

Pedri:
- Blandt de seks bedste procent i forhold til indledt pres
- Blandt de fem bedste procent i forhold til succesfuldt pres
- Blandt de 33 bedste procent i forhold til succesfuldt presprocent
- Blandt de 36 dårligste procent på den defensive del af banen i forhold til pres
- Blandt de 16 bedste procent på midten…
- Blandt den bedste procent på sidste tredjedel…

Gavi:
Blandt de 10 bedste procent i forhold til indledt pres
- Blandt de 17 bedste procent i forhold til succesfuldt pres
- Blandt de 20 dårligste procent i forhold til succesfuldt presprocent
- Blandt de 26 dårligste procent på den defensive del af banen i forhold til pres
- Blandt de 20 bedste procent på midten…
- Blandt den bedste procent på sidste tredjedel…

Selvfølgelig er der forskel på instrukser, position osv men det er skræmmende så elendig de jong er i presset. Det lugter af en spiller der ikke vil det. Personligt er det det jeg selv ser når jeg ser kampene hvor jeg føler han trækker sig og ikke deltager men jeg kan også være farvet af at have set hans stats.

Jeg finder i hvert fald de stats alarmerende i forhold til genpresset der er utroligt vigtigt. Men det skal også siges at jeg alene finder mine stats på fbref. Der kan være fejl og så er mit syn på de jong blevet farvet derefter.
Jeg har nævnt nogle muligheder til pivoten og mine observeringer i min tid som Barca fan
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Hvis nogle af jer kan huske tilbage var Guardiola jo heller ikke særlig god i forsvarsdelen, og spillede mere som Pirlo, han havde spillere som Luis Enrique og var det Cocu også? De to mere boks til boks som arbejdede stenhårdt. En anden tid og en anden spillestil, men interesant alligevel når folk sammenligner Guardiola med Busi.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 10:33 pm
Hvorfor nævner du ikke hvor ofte de går i pres? Det finder jeg ret relevant i forhold til hvor “hårdt” spilleren vil arbejde defensivt. Følgende vil tage udgangspunkt i fbref og vil være i forhold til cm’er fra de fem største ligaer i eu set over de seneste 365 dage. Nå men jer er lidt stats:

De Jong:
- Blandt de fire dårligste procent i forhold til indledt pres.
- Blandt de fire dårligste procent i forhold til succesfuldt pres
- Blandt de 39 dårligste procent i forhold til succesfuldt presprocent (ved ikke hvad forskellen på denne og ovenstående er, men den kommer med)
- Blandt den dårligste procent på den defensive del af banen i forhold til pres
- Blandt de fem dårligste procent på midten…
- Blandt de 38 bedste procent på sidste tredjedel…

Pedri:
- Blandt de seks bedste procent i forhold til indledt pres
- Blandt de fem bedste procent i forhold til succesfuldt pres
- Blandt de 33 bedste procent i forhold til succesfuldt presprocent
- Blandt de 36 dårligste procent på den defensive del af banen i forhold til pres
- Blandt de 16 bedste procent på midten…
- Blandt den bedste procent på sidste tredjedel…

Gavi:
Blandt de 10 bedste procent i forhold til indledt pres
- Blandt de 17 bedste procent i forhold til succesfuldt pres
- Blandt de 20 dårligste procent i forhold til succesfuldt presprocent
- Blandt de 26 dårligste procent på den defensive del af banen i forhold til pres
- Blandt de 20 bedste procent på midten…
- Blandt den bedste procent på sidste tredjedel…

Selvfølgelig er der forskel på instrukser, position osv men det er skræmmende så elendig de jong er i presset. Det lugter af en spiller der ikke vil det. Personligt er det det jeg selv ser når jeg ser kampene hvor jeg føler han trækker sig og ikke deltager men jeg kan også være farvet af at have set hans stats.

Jeg finder i hvert fald de stats alarmerende i forhold til genpresset der er utroligt vigtigt. Men det skal også siges at jeg alene finder mine stats på fbref. Der kan være fejl og så er mit syn på de jong blevet farvet derefter.
Hvor finder du top 30 lister på fbref af midtbanespillere i EU, siden du er kommet frem til ovenstående?

Hvad mener du med "Blandt de fire dårligste procent i forhold til indledt pres."? Altså fire dårligste procent af hvad og hvem? I Europa blandt midtbanespillere?

Ja pres er vigtigt, enig. Men det er så 11-12 andre vigtige ting som også skal med i regnskabet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan se det på den oversigt jeg har linket til tidligere med bussi og de jong. Indledt pres er hvor ofte spilleren går i pres. Når de Jong er blandt de fire dårligste procent så betyder det at 96 procent af cm’er fra de fem store europæiske ligaer er bedre til at gå i pres end de jong.

Personligt vil jeg sige at pres er det vigtigst for Barca da genpresset er vores defensiv. Men altså der må vi bare være uenige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 11:03 pm
Du kan se det på den oversigt jeg har linket til tidligere med bussi og de jong. Indledt pres er hvor ofte spilleren går i pres. Når de Jong er blandt de fire dårligste procent så betyder det at 96 procent af cm’er fra de fem store europæiske ligaer er bedre til at gå i pres end de jong.

Personligt vil jeg sige at pres er det vigtigst for Barca da genpresset er vores defensiv. Men altså der må vi bare være uenige.
Ja jeg kan godt se, at FdJ ikke er verdensbedste til pres. Men når vi kigger på "Successful Pressure %", hvilket må være den mest relevante i denne sammenhæng, da det handler om samlet pressure-forsøg kontra pressure-vellykket - så er FdJ faktisk bedre end Gavi.

Men når du opstiller pressure-stats på samtlige steder på banen de er foretaget, så ser FdJ langt værre ud end det reelt er. Det må være "Successful Pressure %", der må være det vigtigste, og ikke hvor på banen de er foretaget. Og heller ikke hvor mange gange de er foretaget - for hvad nytter det hvis Pressure foretages men total fejler? Det jo spild af tid og ikke mindst spil af kræfter. Bottom line er, at FdJ har mere succesfuld presspil (som gavner holdet) end Gavi.

Og du må gerne mene at presspil er det vigtigste på midtbanen. Jeg mener så, at der er utallige andre ting som også skal med i regnestykket.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

En midtbane trio bestående af FdJ, Pedri og Bernando, vil være europas bedste midtbane.

Og dertil reserver som Gavi, Kessie og Pjanic, vil være europas bedste midtbane bredde.

Jeg håber stadig Busquest stopper denne sommer. Eller i det mindste acceptere bænken. Man må have lov at håbe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Barca80 skrev:
søn aug 14, 2022 11:43 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 11:03 pm
Du kan se det på den oversigt jeg har linket til tidligere med bussi og de jong. Indledt pres er hvor ofte spilleren går i pres. Når de Jong er blandt de fire dårligste procent så betyder det at 96 procent af cm’er fra de fem store europæiske ligaer er bedre til at gå i pres end de jong.

Personligt vil jeg sige at pres er det vigtigst for Barca da genpresset er vores defensiv. Men altså der må vi bare være uenige.
Ja jeg kan godt se, at FdJ ikke er verdensbedste til pres. Men når vi kigger på "Successful Pressure %", hvilket må være den mest relevante i denne sammenhæng, da det handler om samlet pressure-forsøg kontra pressure-vellykket - så er FdJ faktisk bedre end Gavi.

Men når du opstiller pressure-stats på samtlige steder på banen de er foretaget, så ser FdJ langt værre ud end det reelt er. Det må være "Successful Pressure %", der må være det vigtigste, og ikke hvor på banen de er foretaget. Og heller ikke hvor mange gange de er foretaget - for hvad nytter det hvis Pressure foretages men total fejler? Det jo spild af tid og ikke mindst spil af kræfter. Bottom line er, at FdJ har mere succesfuld presspil (som gavner holdet) end Gavi.

Og du må gerne mene at presspil er det vigtigste på midtbanen. Jeg mener så, at der er utallige andre ting som også skal med i regnestykket.
Det vigtigste er at spilleren går ind i presset. Det er svært at have et genpres når nogle ikke presser. Og de Jong går rigtig sjældent i pres. At han så har en ok rate for succes når han endelig gør det er selvfølgelig positivt men det betyder bare ikke ret meget når han gør det så sjældent.

Han skal op omkring pedri og gavi (og bussi) i pres før man kan regner med ham på et hold hvor genpresset er så vigtigt. De stats han har leveret det sidste år gør ham ikke til en spiller man kan regne med i nuværende system. Eller med andre ord - han bruger ikke sin speed og energi rigtigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

Hvorfor er det vigtigste at spilleren bare går i presset - også hvis det total mislykkes? Det vel ikke pres for pres skyld, men pres for at erobre bolden.

Vigtigste er vel at presset reelt lykkes, og ikke bare antal pres forsøg. Og det er her hvor FdJ er bedre end Gavi.

FdJ er langt bedre end Busquets på mange områder. Og ville være fantastisk hvis han fik chancen som DM. Han kan bruge sin speed og energi til at løbe tilbage og lukke de huller, som Busquest alt for ofte forsømmer.

Du svarer heller ikke på hvem du vil erstatte Busquets med, som jo forhåbentlig meget snart skal erstattes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi et godt genpres er en holdindsats. Det er ikke nok at enkelte presser men hele holdet skal. Modstanderen skal angribers konstant hvilket er det pedri og gavi gør. Det er sure kedelige meter at løbe og ofte får man ikke andet ud af det end at bolden bliver spillet forbi en. At de jong er så elendig til at gå i pres illustrerer at han ikke gider, han går ind i de situationer han kan vinde men han presser ikke konstant modstanderen. Det kan vi ikke bruge hvis vi skal have et genpres som de bedste.

Og jeg ville på markedet efter en erstatning. Hvem ved jeg ikke. Indtil det kommer på plads vil jeg fortsætte med bussi der stadig er langt bedre end de jong som dm. Speed og energi er irrelevant hvis man ikke en defensiv forståelse.

Heldigvis er der intet der tyder på at Xavi vil bruge de jong som dm. Rygterne går på at han slet ikke ser ham på den position.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Madameskrald »

Et genpres går jo ikke først og fremmest ud på at vinde bolden, men at presse boldholder til at tabe bolden.

Fra mit perspektiv er Busq ikke meget dårlige i den defensive fase nu, end han var tidligere, men hans begrænsninger bliver i højere grad udstillet, fordi genpres og possesion spil er af langt lavere kvalitet end tidligere.

Med de Jong kan man måske løse nogle problemer på Pivot positionen, man man introducere en del andre.

En Kessie og de Jong kombi kunne måske være ret fin kombination… i Ajax virkede de Jong godt ved siden af en Schøne, som jo ikke er en ørn i det defensive spil, men her var holdet også afstemt rigtig godt i genpres og possesion spil. Det er der, at man bør starte - ikke tabe bolden og sørge for at vinde den hurtigt tilbage, når den alligevel tabes.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 15, 2022 7:00 am
Fordi et godt genpres er en holdindsats. Det er ikke nok at enkelte presser men hele holdet skal. Modstanderen skal angribers konstant hvilket er det pedri og gavi gør. Det er sure kedelige meter at løbe og ofte får man ikke andet ud af det end at bolden bliver spillet forbi en. At de jong er så elendig til at gå i pres illustrerer at han ikke gider, han går ind i de situationer han kan vinde men han presser ikke konstant modstanderen. Det kan vi ikke bruge hvis vi skal have et genpres som de bedste.
Man skal da ikke presse, bare for at presse, men presse når det giver mening.

Jeg har fx set Busquest presse modstanderen langt fra sin DM position, faktisk nogle gange helt oppe ved centerforward området, hvilket jo er mere til skade end gavn. Han går alt for langt væk fra sin position og efterlader masser rum til modstanderen. Der opstår kæmpe huller på midten som modstanderen kan udnytte.

Derfor synes jeg ikke, at en spillers store antal pres forsøg, altid er et tegn på noget godt og positivt. Det kan ligeså godt være skade. For meget pres eller presse på forkerte tidspunkter eller i forkerte områder, kan være fatalt for hele holdet.

Derfor kan man heller ikke bare sige, at FdJ ikke gider eller presser al for lidt eller ikke passer til systemet. Det må være noget taktisk. Hvis Xavi var utilfreds med FdJ's spil, havde han også sagt det. Men Xavi bliver ved med at rose ham.

Uanset hvad, det eneste jeg kan forholde mig til er, at FdJ har flere succesfulde pres forsøg end Gavi. Og det skal FdJ da roses for. Han presser modstanderen når det giver mening og går ikke alt for langt væk fra sin position. Og forsøg på at fremstille ham som doven ligefrem, er jeg fuldstændig uenig i.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Han er en af de dårligste presspillere i Europa. Omvendt er gavi, pedri og bussi nogle af de bedste. Hans succesrate er stort set irrelevant da han jo nærmest aldrig går i pres.

Hvis et genpres skal fungere så skal alle mand presse. Så jo man skal presse for at presse. Også selvom man aldrig kommer i nærheden af bolden. Bussi indleder ofte presset fordi han er hamrende god til det qua sin forståelse for spillet. Men ja der opstår problemer hvis han bliver overspillet og en spiller som ikke presser, hovedsageligt fdj, ikke er vågen og forstår hvad der skal gøres.

Fdj er blandt de fire dårligste procent til at indlede pres blandt cm’er. Det er ikke holdbart og det kan ikke ignoreres. Og det gør Xavi lige netop ikke. For mens han roses i medierne så spiller han stort set aldrig dm. Han er ligeledes røget på bænken som cm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

Det er jo faktuelt forkert det du skriver. FdJ er ikke blandt de dårligste pres spillere, men faktisk bedre end Gavi. Han har højere succesfulde pres forsøg og det bør være det vigtigste.

Ja han presser ikke meget i forhold til andre CM'er. Men hvordan kan du taktisk bevise at det ligefrem er negativt for holdet? Når du kommer med påstande som "han gider ikke", "han passer ikke" osv., så må du komme med nogle mere dybdegående analyser ift. det taktiske spil på holdet, end bare hentyde til at han er doven.

Jeg har tidligere henvist til nogle Busquest videoer i en anden tråd, hvor man tydeligt kan se, at han presser alt for langt væk fra sin position, hvilket er destruktivt for holdet, da modstanderen konstant udnytter de huller som Busquest skaber med sit presspil.

Høj antal pres forsøg giver ikke et klart billede, da det både kan være positivt og negativt. Hvorimod succesfulde presforsøg giver et entydigt billede. Det siger ligesom sig selv - det er SUCCESFULDE presforsøg. Det er mere håndgribeligt. Det ka man bedre forholde sig til, end bare MANGE PRESFORSØG.

Jeg vil faktisk påstå det modsatte af dig - mindre presforsøg er bedre end for meget presforsøg. Fordi holdets struktur bliver intakt , hvilket giver mindre huller som modstanderen kan udnytte.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
man aug 15, 2022 12:07 pm
Det er jo faktuelt forkert det du skriver. FdJ er ikke blandt de dårligste pres spillere, men faktisk bedre end Gavi. Han har højere succesfulde pres forsøg og det bør være det vigtigste.

Ja han presser ikke meget i forhold til andre CM'er. Men hvordan kan du taktisk bevise at det ligefrem er negativt for holdet? Når du kommer med påstande som "han gider ikke", "han passer ikke" osv., så må du komme med nogle mere dybdegående analyser ift. det taktiske spil på holdet, end bare hentyde til at han er doven.

Jeg har tidligere henvist til nogle Busquest videoer i en anden tråd, hvor man tydeligt kan se, at han presser alt for langt væk fra sin position, hvilket er destruktivt for holdet, da modstanderen konstant udnytter de huller som Busquest skaber med sit presspil.

Høj antal pres forsøg giver ikke et klart billede, da det både kan være positivt og negativt. Hvorimod succesfulde presforsøg giver et entydigt billede. Det siger ligesom sig selv - det er SUCCESFULDE presforsøg. Det er mere håndgribeligt. Det ka man bedre forholde sig til, end bare MANGE PRESFORSØG.

Jeg vil faktisk påstå det modsatte af dig - mindre presforsøg er bedre end for meget presforsøg. Fordi holdets struktur bliver intakt , hvilket giver mindre huller som modstanderen kan udnytte.
Du kan ikke påstå at Busi laver positioneringsfejl, det er det som han har mestret hele sin karriere og slet ikke hvad jeg hæfter mig ved. Synes han er blevet dårlig til at modtage bolden i stedet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
man aug 15, 2022 12:07 pm
Det er jo faktuelt forkert det du skriver. FdJ er ikke blandt de dårligste pres spillere, men faktisk bedre end Gavi. Han har højere succesfulde pres forsøg og det bør være det vigtigste.

Ja han presser ikke meget i forhold til andre CM'er. Men hvordan kan du taktisk bevise at det ligefrem er negativt for holdet? Når du kommer med påstande som "han gider ikke", "han passer ikke" osv., så må du komme med nogle mere dybdegående analyser ift. det taktiske spil på holdet, end bare hentyde til at han er doven.

Jeg har tidligere henvist til nogle Busquest videoer i en anden tråd, hvor man tydeligt kan se, at han presser alt for langt væk fra sin position, hvilket er destruktivt for holdet, da modstanderen konstant udnytter de huller som Busquest skaber med sit presspil.

Høj antal pres forsøg giver ikke et klart billede, da det både kan være positivt og negativt. Hvorimod succesfulde presforsøg giver et entydigt billede. Det siger ligesom sig selv - det er SUCCESFULDE presforsøg. Det er mere håndgribeligt. Det ka man bedre forholde sig til, end bare MANGE PRESFORSØG.

Jeg vil faktisk påstå det modsatte af dig - mindre presforsøg er bedre end for meget presforsøg. Fordi holdets struktur bliver intakt , hvilket giver mindre huller som modstanderen kan udnytte.
Hvordan kan du påstå. at succsefulde presforsøg bør prioriteres over antal presforsøg på et hold, hvor genpres og hurtig genvinding er bolden er centralt? Hele pointen med genpres er netop, at sørge for modstanderen aldrig får etableret et grundspil (jf. hvor de kan spille bolden upresset rundt og skabe rytme/struktur) - læs evt. mit sidste indlæg.
Det er ikke en specielt stor prioritet at holde struktur i det første genpres, og det er Busq genpres tæt på modspillernes felt, da også et ganske fint bevis på (det har han gjort med stor succes hele sin karriere). Hvis bolden ikke vindes hurtigt tilbage, så er filosofien, at man har forsinket modstandernes effektive fremspil / kontraangreb så meget, at de spillere, der ikke går i genpres med det samme, kan sikre rummet bag bolden.

Succesfulde presforsøg ville være prioriteret på et hold, der falder, når modstanderne har bolden, og hvor der skal bruges mindst muligt energi, indtil det rigtige pres kan sættes ind og et kontraangreb kan sættes i gang. Få pres kvantitativt og høj succesfuld rate indikerer, at FdJ kun presser, når han føler sig sikker på at vinde bolden = ikke hensigtsmæssigt på et hold, der gerne vil leve af genpres og possesion bold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster