13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 6:02 pm
Hvor pokker siger jeg det?

Men nej vi skal nok ikke måle os op mod holdet med verdens bedste midt nogensinde. Så kan vi kun skuffe.
Nej ikke måle. Men i stedet for bare at slå lortet ind i feltet fordi, vores midtbane løber tør for ideer så fortsæt med at spille bolden rundt i kæderne, rundt om modstanderens felt. På et tidspunkt er der en forsvars spiller der mister overblik og der skabes huller og der skal bolden spilles ned i det hul som iniesta og xavi gjorde det. - de spiller jo uden en ide eller plan (ligner det). Medmindre Xavi har brugt 1 sæson på at træne indlæg ved jeg dog ikke, men det er ikke Barca stil imo. Synes bare ikke, man kan se hans ideer offensivt overhovedet. (Går ud fra han vil have, at de skal spille fodbold, som hans eget hold han var på gjorde)
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig skal vi kunne sætte os på midten i en kamp som i går. Men rayo stod godt og holdet havde svært ved at få bolden op/ind til dem. Det er uden tvivl en af de ting man skal arbejde på og generelt er ingen herinde vel tilfredse med kampen i går. Vi ser bare forskelligt på hvor “vigtig” den er i det store billede.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Filten »

Isageren skrev:
søn aug 14, 2022 6:05 pm
Filten skrev:
søn aug 14, 2022 5:53 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 5:38 pm
Men pasningsspillet under Xavi har generelt ikke været ret godt afstemt - der er simpelthen ikke den tydelige linie i spillet, som tidligere har kendetegnet klubben.
Og det er vel en konsekvens af spillerne? Pedri og gavi er unge mens de Jong bedre kan lide at have mange berøringer. Bussi er imo den eneste naturlige dominerende midt. Pedri og gavi kan udvikle sig til det.

Silva ville hjælpe os meget mod at være mere dominerende på midten.
Eller måske skal vi bare spille på kontra ligesom real når
Holdet ikke evner eller slet ikke har Barca-dna / spillestil i sig. Når vi ikke evner at spille os frem til chancer og i stedet slår indlæg, når ideerne ophører på modstanderens banehalvdel. Iniesta og Xavi holdet blev ved at spille bolden rundt i kæderne på modstanderens banehalvdel indtil de opfangede et hul i forsvaret eller lignende.
Nu må det altså stoppe, hvor har vi Barca fans fået den her mentalitet fra? Er det fra Koeman? Vi snakker om lille Rayo Vallecano, ik sælg mig den der “da vi havde Xavi og Iniesta…” selvfølgelig skal vi kunne spille vores spil mod disse hold. Det vil jeg mene vores trup er til, eller er det stadig “det er hvad der er” eller “vi kunne spille i 100 timer uden at score”?
Hvad er vores eget spil? Det er ikke implementeret endnu? Medmindre det er det vi ser lige nu? - indlæg på indlæg.

Problemet som jeg ser det er at:

Det nuværende Barca hold under Xavi evner slet ikke at spille det fodbold han gerne vil have dem til.
1: Når vi har bolden på modstanderens banehalvdel og ikke kan komme igennem modstanders forsvar - hvad gør vi så? - jo så slår vi sgu bolden ind over “det er vi nemlig kendt for at score på ret tit” - nu har jeg set på det her i 2-3 sæsoner. Og det er det samme shit show med indlæg.

Det jeg henviser til med iniesta og Xavi er at de dengang når tingene ikke lykkedes offensivt, så slog de den ikke bare ind i feltet. - nej de blev ved og ved og ved og ved med at spille kuglen rundt fra Venstre kant til højre kant indtil et af deres geniale fodbold hoveder opfangede et hul i modstanderens defensive organisation som netop opstod fordi de blev ved og ved med at spille den rundt i kæderne samtidigt med at angriberne bevægede sig på kryds og tværs imellem sig.

Det jeg måler på er netop iniesta og Xavi ikke på det hold de havde, men mere med at flytte bolden hele tiden rundt indtil hullerne opstår. Og hvem ved det bedre end en der selv var på sådanne et hold? Nemlig -> Xavi - så hvorfor ser vi så alle disse lorte indlæg? Da jeg går 100% ud fra, han vil spille på præcis samme måde som han selv og hans hold gjorde den gang. - får mig til at tænke på, hvad fanden de laver til træning? Vi har jo slet ikke set noget, der ligner det siden det hold?
Senest rettet af Filten søn aug 14, 2022 6:25 pm, rettet i alt 1 gang.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Filten skrev:
søn aug 14, 2022 6:09 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 6:02 pm
Hvor pokker siger jeg det?

Men nej vi skal nok ikke måle os op mod holdet med verdens bedste midt nogensinde. Så kan vi kun skuffe.
Nej ikke måle. Men i stedet for bare at slå lortet ind i feltet fordi, vores midtbane løber tør for ideer så fortsæt med at spille bolden rundt i kæderne, rundt om modstanderens felt. På et tidspunkt er der en forsvars spiller der mister overblik og der skabes huller og der skal bolden spilles ned i det hul som iniesta og xavi gjorde det. - de spiller jo uden en ide eller plan (ligner det). Medmindre Xavi har brugt 1 sæson på at træne indlæg ved jeg dog ikke, men det er ikke Barca stil imo. Synes bare ikke, man kan se hans ideer offensivt overhovedet. (Går ud fra han vil have, at de skal spille fodbold, som hans eget hold han var på gjorde)
Jamen enig. I går var der flere faktorer der medvirkede til at vi ikke kunne sætte os på midten. Sådan kan det gå men selvfølgelig skal der arbejdes på det. Indlæg er som jeg også har skrevet tidligere desperat og hører først hjemme når
man virkelig er på røven.

Jeg er dog ikke enig i din generelle bedømmelse af xavi. I går var mit største kritikpunkt ikke det offensive men vores genpres, opspillet fra vores forsvar og vores passive backer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 6:15 pm
Filten skrev:
søn aug 14, 2022 6:09 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 6:02 pm
Hvor pokker siger jeg det?

Men nej vi skal nok ikke måle os op mod holdet med verdens bedste midt nogensinde. Så kan vi kun skuffe.
Nej ikke måle. Men i stedet for bare at slå lortet ind i feltet fordi, vores midtbane løber tør for ideer så fortsæt med at spille bolden rundt i kæderne, rundt om modstanderens felt. På et tidspunkt er der en forsvars spiller der mister overblik og der skabes huller og der skal bolden spilles ned i det hul som iniesta og xavi gjorde det. - de spiller jo uden en ide eller plan (ligner det). Medmindre Xavi har brugt 1 sæson på at træne indlæg ved jeg dog ikke, men det er ikke Barca stil imo. Synes bare ikke, man kan se hans ideer offensivt overhovedet. (Går ud fra han vil have, at de skal spille fodbold, som hans eget hold han var på gjorde)
Jamen enig. I går var der flere faktorer der medvirkede til at vi ikke kunne sætte os på midten. Sådan kan det gå men selvfølgelig skal der arbejdes på det. Indlæg er som jeg også har skrevet tidligere desperat og hører først hjemme når
man virkelig er på røven.

Jeg er dog ikke enig i din generelle bedømmelse af xavi. I går var mit største kritikpunkt ikke det offensive men vores genpres, opspillet fra vores forsvar og vores passive backer.
Nej men du kan læse mit redigerede indlæg lige ovenover hvad jeg tænker mest omkring de vi ser lige nu. - hvis det giver lidt mere forståelse.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes du er for hård. Sidste sæson handlede ene og alene om damage control. Skader og alt for mange spillere som ikke hørte til.

Vi må se hvad det bliver til men jeg forventer ikke smukt fodbold med det samme. Vi må se hvor vi står i slut sep/start okt. Hvis indlæg stadig er en go to så har vi et problem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 6:32 pm
Jeg synes du er for hård. Sidste sæson handlede ene og alene om damage control. Skader og alt for mange spillere som ikke hørte til.

Vi må se hvad det bliver til men jeg forventer ikke smukt fodbold med det samme. Vi må se hvor vi står i slut sep/start okt. Hvis indlæg stadig er en go to så har vi et problem.
Ja, jeg er nok lidt hård, men undre det dig ikke lidt, hvad de laver til træning f.eks. Det er vel der hvor hans ideer skal praktiseres, men vi får stadig indlæg på indlæg at se. Jeg vil sgu se champagne bold - men vi har ikke set noget der minder om det. Det er som om han hellere vil spille på enkelt mands præstationer fra kanterne og fejler det, så slår vi indlæg og ser om det fungere. Det er sådan jeg har opfattet vores kampe de sidste par sæsoner
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes vi til tider spillede noget rigtig flot fodbold i sidste sæson. Men nej det undre mig ikke. Der er tusind ting Xavi skal tage hånd om. Som han selv har udtalt så var han chokeret over hvor få der forstod bærende principper i forhold til blandt andet genpres og positionsspil.

Sidste sæson kan man derfor imo ikke bruge til ret meget andet end at spillerne ved at man skal presse når mister bolden. Og mens truppen nu er markant bedre så ved vi alle at det tager tid at spille et hold sammen. Især når de er købt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Jeg er enig med Filten i at indlæggene ingen mening giver, vi inviterer også til tidsudtrækning ved at stresse sådan, og samtidig forspilder så mange chancer i stedet for at vende spillet og spille med tålmodighed. Hvis vi henter Bernardo Silva, må det hedde FDJ - Pedri og Bernardo
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 14, 2022 6:54 pm
Giv et gult kort med det samme i stedet, første gang man ser tendensen, slå ned på det. Man skal have gjort noget imod den kultur der er for det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
søn aug 14, 2022 7:00 pm
Jeg er enig med Filten i at indlæggene ingen mening giver, vi inviterer også til tidsudtrækning ved at stresse sådan, og samtidig forspilder så mange chancer i stedet for at vende spillet og spille med tålmodighed. Hvis vi henter Bernardo Silva, må det hedde FDJ - Pedri og Bernardo
Men hva hvis det bliver 3-4-3?

Det undrer bare hvis vi som udgangspunkt skal spille med backer, når vi ikke rigtig søger kvalitet dertil og vi samtidig har god kvalitet og bredde ved cb’erne!!?
Senest rettet af Antimadridista søn aug 14, 2022 7:05 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan skal det nogensinde hænge sammen med den midt? Jeg kan stadig ikke se en passende rolle til fdj i nuværende system. Hvis man vil have mere af det vi så i går så kræver det en dobbelt pivot eller at han kommer ned som cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan skulle en 3-4-3 se ud?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af kklaus »

Isageren skrev:
søn aug 14, 2022 7:03 pm
EasyBuddhist skrev:
søn aug 14, 2022 6:54 pm
Giv et gult kort med det samme i stedet, første gang man ser tendensen, slå ned på det. Man skal have gjort noget imod den kultur der er for det.
Enig. Tidsudtræk har to formål: dels det åbenlyse - at trække tiden, men også at ødelægge rytmen i kampen. Hvis et hold kan ødelægge rytmen i 90 minutter, så er 15 minutter ekstra nærmest ligegyldigt. Især hvis de blot kan fortsætte på samme måde.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster