13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Magnus Frost »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 14, 2022 12:15 pm
Nå, det var sgu en skuffende første kamp. Det kan man sådan set godt se i gennem fingrene med, da den første kamp i sæsonen ofte er svær. Problemet er bare lidt, kampen viste nøjagtig de samme svagheder, som man så sidste sæson og sæsonen før det.

1. backsene er det svageste led. Det har man vidst længe og det er blevet endnu værre. Alba er ved at være helt færdig og Roberto er også alt, alt for svag. Så er der Araujo, men altså, Barca burde spille med to offensive backs mod et hold som Rayo.

2. Busi er færdig. Modstanderne er all over ham og de spiller direkte hans svagheder, ligesom de i øvrigt gør med backsene

3. Xavi skuffer igen taktisk. Rayo havde fuldstændig læst ham og der var intet modtræk fra bænken. Ligeledes er man skuffet over udtrykket på banen og man mangler stadig at se de store individuelle fremskridt hos spillerne under Xavi. Der er masser at tage fat på for ham og han er nødt til, snart at vise noget mere, ellers begynder troen for alvor at sive.

Det vil kort sagt sige, man intet har gjort for at styrke de svageste positioner i truppen, selvom alle kan se, det er der, man skal sætte ind. Når man gerne vil rose den sportslige ledelse, så bør der også være kritik, når det er på sin plads og det er det her. Simpelthen håbløst, man ikke har adresseret de mest åbenbare problemer i truppen.

Er der lyspunkter? Ikke mange. Lewa er en opgradering og skal nok komme til at score mange mål. Raphinha skal nok også gøre sin del. AC bliver god for Barca og han kommer til at suge meget spilletid til sig, da han er bedre end de andre. Kunne godt se en stærk CB duo med Koundé og AC. Følelsen er dog, man har brugt mange resurser på at forstærke områder, hvor man ikke var så udsat og har efterladt de mest presserende spørgsmålstegn ubesvarede.

1: Tror du ikke de har købt ind efter at lave systemet 3-4-3 henover sæsonen? For så giver indkøbene og truppen jo rigtig god mening! ( hvis ikke har Alemany og Xavi da været totalt inkompetente og det virker de på mig ikke til at være)

2: ja jeg synes Busi ser langsom ud og faktisk er han lidt en idiot ved begge gule kort. Men trods Rayo dækker ham ret tæt får han bare løst problemerne stort set hver gang! ( f.eks hvis AC havde spillet den bold til Busi istedet for Gavi, var det garanteret ikke blevet til en chance) Busi havde BESTEMT ikke en god kamp, men jeg synes han var bedre end Araujo, Roberto, Gavi, Pedri og Alba!

3: Helt enig, men jeg har tillid til at Xavi vokser med opgaven henover denne og næste sæson ( er det så hurtigt nok, well that's the question)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 14, 2022 12:15 pm
Nå, det var sgu en skuffende første kamp. Det kan man sådan set godt se i gennem fingrene med, da den første kamp i sæsonen ofte er svær. Problemet er bare lidt, kampen viste nøjagtig de samme svagheder, som man så sidste sæson og sæsonen før det.

1. backsene er det svageste led. Det har man vidst længe og det er blevet endnu værre. Alba er ved at være helt færdig og Roberto er også alt, alt for svag. Så er der Araujo, men altså, Barca burde spille med to offensive backs mod et hold som Rayo.

2. Busi er færdig. Modstanderne er all over ham og de spiller direkte hans svagheder, ligesom de i øvrigt gør med backsene

3. Xavi skuffer igen taktisk. Rayo havde fuldstændig læst ham og der var intet modtræk fra bænken. Ligeledes er man skuffet over udtrykket på banen og man mangler stadig at se de store individuelle fremskridt hos spillerne under Xavi. Der er masser at tage fat på for ham og han er nødt til, snart at vise noget mere, ellers begynder troen for alvor at sive.

Det vil kort sagt sige, man intet har gjort for at styrke de svageste positioner i truppen, selvom alle kan se, det er der, man skal sætte ind. Når man gerne vil rose den sportslige ledelse, så bør der også være kritik, når det er på sin plads og det er det her. Simpelthen håbløst, man ikke har adresseret de mest åbenbare problemer i truppen.

Er der lyspunkter? Ikke mange. Lewa er en opgradering og skal nok komme til at score mange mål. Raphinha skal nok også gøre sin del. AC bliver god for Barca og han kommer til at suge meget spilletid til sig, da han er bedre end de andre. Kunne godt se en stærk CB duo med Koundé og AC. Følelsen er dog, man har brugt mange resurser på at forstærke områder, hvor man ikke var så udsat og har efterladt de mest presserende spørgsmålstegn ubesvarede.
Enig.

Alba: har heller ikke en særlig god og smittende attitude.

Busquets: han bidrager med ALT for lidt offensivt, og defensivt bliver han jo gang på gang overspillet og må lave professionelle frispark. Jeg har længe følt at det er en udfordring vi er så forhippet på single-pivot og at Busquets skal erstattes 1:1. Måske vi hellere skulle retænke midtbanen. Gavi og Pedri er endnu ikke Iniesta og Xavi. Og den korte mellemstation Busquets udgør på det nuværende hold, giver ikke nok værdi som jeg ser det.

Xavi: systemet virker fastlåst når vi spiller mod godt organiserede hold. Noget jeg synes er fantastisk er hold som kan spille i forskellige taktiske gear og varianter alt efter dagsform og modstander og justere om nødvendigt. Håber det får fuld fokus hos trænerstaben denne sæson at kunne variere. Min lille bekymring er at Xavis trænerevner bedst rækker til at have hold hvor spillerne dybest set vinder fordi de er bedre end modstanderne individuelt. Ikke pga en overlegen taktik. Den går ikke i nutidens fodbold - heller ikke i La Liga.

MEN:
Husk nu hvor vi kommer fra.

En misligholdt trup som beroede på Messis evner i alt for mange år uden fornyelse i truppen.
Elendig sportslig ledelse med trænere med helt forskellige systemer.
For bare et år siden, var vi helt andet sted.

Vi skal have ny VB, HB og erstattet Busquets, men det må ske glidende.

Desuden:
Vi har mange unge spillere, som vi allerede tænker som etablerede. Men Gavi, Pedri, Araujo, Garcia, AC, De jong, Dembele, Fati, Raphinha og Torres har alle det tilfælles, at de ikke er “færdige” spillere i forskellig grad.

Hvis Xavi er den rigtige mand, så vil vi gradvis blive bedre. Og med de rigtige udskiftninger de næste par sæsoner, så har vi jo det vildeste fundament.

Vi skal være pissetålmodige lige nu. Alt andet vil være en kæmpe bjørnetjeneste.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 14, 2022 12:15 pm
Nå, det var sgu en skuffende første kamp. Det kan man sådan set godt se i gennem fingrene med, da den første kamp i sæsonen ofte er svær. Problemet er bare lidt, kampen viste nøjagtig de samme svagheder, som man så sidste sæson og sæsonen før det.

1. backsene er det svageste led. Det har man vidst længe og det er blevet endnu værre. Alba er ved at være helt færdig og Roberto er også alt, alt for svag. Så er der Araujo, men altså, Barca burde spille med to offensive backs mod et hold som Rayo.

2. Busi er færdig. Modstanderne er all over ham og de spiller direkte hans svagheder, ligesom de i øvrigt gør med backsene

3. Xavi skuffer igen taktisk. Rayo havde fuldstændig læst ham og der var intet modtræk fra bænken. Ligeledes er man skuffet over udtrykket på banen og man mangler stadig at se de store individuelle fremskridt hos spillerne under Xavi. Der er masser at tage fat på for ham og han er nødt til, snart at vise noget mere, ellers begynder troen for alvor at sive.

Det vil kort sagt sige, man intet har gjort for at styrke de svageste positioner i truppen, selvom alle kan se, det er der, man skal sætte ind. Når man gerne vil rose den sportslige ledelse, så bør der også være kritik, når det er på sin plads og det er det her. Simpelthen håbløst, man ikke har adresseret de mest åbenbare problemer i truppen.

Er der lyspunkter? Ikke mange. Lewa er en opgradering og skal nok komme til at score mange mål. Raphinha skal nok også gøre sin del. AC bliver god for Barca og han kommer til at suge meget spilletid til sig, da han er bedre end de andre. Kunne godt se en stærk CB duo med Koundé og AC. Følelsen er dog, man har brugt mange resurser på at forstærke områder, hvor man ikke var så udsat og har efterladt de mest presserende spørgsmålstegn ubesvarede.
Balde burde jo starte i dag. Jeg ved virkelig ikke hvad vi gør med vores pivot i år. Pjanic kan heller ikke forsvare og er samtidig langsom, den eneste mulighed er at få Franck Kessie derned, og det tror jeg heller ikke rigtigt på, da han ikke er god nok på bolden. HB skal der simpelthen gøres noget ved eller man skal satse på Dest.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »



:eek:

Jeg er enig i at det virker vanvittigt medmindre vi får sendt en del spillere afsted. Men for pokker hvor kan jeg godt lide Silva.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 3:41 pm


:eek:

Jeg er enig i at det virker vanvittigt medmindre vi får sendt en del spillere afsted. Men for pokker hvor kan jeg godt lide Silva.
Eller måske er det fordi at Xavi seriøst vil droppe 4-3-3 og i stedet spille 3-4-3 med to interiors og 2 pivots.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Hristo »

Isageren skrev:
søn aug 14, 2022 3:46 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 3:41 pm


:eek:

Jeg er enig i at det virker vanvittigt medmindre vi får sendt en del spillere afsted. Men for pokker hvor kan jeg godt lide Silva.
Eller måske er det fordi at Xavi seriøst vil droppe 4-3-3 og i stedet spille 3-4-3 med to interiors og 2 pivots.
Som minimum ville det da ihvertfald være fedt, hvis vi kunne spille mere end et system og være i stand til at veksle fra kamp til kamp eller i løbet af en kamp.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Hristo skrev:
søn aug 14, 2022 3:51 pm
Isageren skrev:
søn aug 14, 2022 3:46 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 3:41 pm


:eek:

Jeg er enig i at det virker vanvittigt medmindre vi får sendt en del spillere afsted. Men for pokker hvor kan jeg godt lide Silva.
Eller måske er det fordi at Xavi seriøst vil droppe 4-3-3 og i stedet spille 3-4-3 med to interiors og 2 pivots.
Som minimum ville det da ihvertfald være fedt, hvis vi kunne spille mere end et system og være i stand til at veksle fra kamp til kamp eller i løbet af en kamp.
Ja, jeg ved sku ikke, jeg tror den her sæson er til at smide i skraldespanden, og så må vi håbe på en Luis Enrique, Pep, Poch eller ETH til næste sommer. Kan ikke se andet for mig efter 5 års elendig fodbold.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad snakker du om?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 4:16 pm
Hvad snakker du om?
Jeg startede med at være optimistisk, men jeg er simpelthen træt af at se de samme fejl som sidste år. Vi har spillet tre kampe mod Rayo uden at score, i går var en sand kopi af den vi tabte i foråret. Det er sindssygt bekymrende. Hvis jeg havde set holdet klikke under Xavi havde jeg nok ikke været nervøs, men det har jeg stadig ikke. Vi stiller op med Araújo som HB fordi de har en eller anden nobody på VW. Det her er Barca, ikke Getafe.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Sidste sæson gik vi ubesejret i 15 kampe med Xavi som træner. Og det efter at vi ikke kunne vinde 2 kampe i træk under Koeman. Vi slog real, Sevilla, Napoli, atm osv. Jeg vil sige at vi har set det klikke omend ikke over en hel sæson. Det burde de spillere vi nu har købt dog hjælpe på.

Vi har ingen anelse om hvad der kommer til at ske i denne sæson eller hvad xavis planer er. Vent nu lidt med de store konklusioner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Madameskrald »

Jeg må indrømme, at jeg også havde forventet et lidt mere sammenhængende udtryk i kampen i går. Og ja der er masse af gode forklaringer på, hvorfor det ikke flaskede sig i går. Masse af nye ansigter i start-11, 30 graders varme osv...

I en kamp i går skulle man jo blot have spillet meget hurtigere, masse af spil i trekanterne og 1-2 komb, spil på tredjemanden mv., og så var Rayo blevet voldsomt trætte i varmen, og vi havde vundet den kamp. Det står vel allerende opridset i forordet i den store Barcelona taktik bog. Men pasningsspillet under Xavi har generelt ikke været ret godt afstemt - der er simpelthen ikke den tydelige linie i spillet, som tidligere har kendetegnet klubben.

Så overall jeg er enig i, at det er for tidligt med de store konklusioner, men jeg havde godt nok forventet noget andet i går.

I øvrigt også en rookie fejl, at man starter med AC, når nu Pique sagtens kunne have styret bagkæden i går. AC er startet i et nyt system, og kender ikke hans holdkammerater endnu, der er absolut ingen grund til at forcere hans entre i start-11. Defensivt gjorde han det dog ganske fint, men vi kunne godt havde brugt noget mere styring overall på holdet i går, og der fremstod AC trods alt for nervøs på bolden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Men pasningsspillet under Xavi har generelt ikke været ret godt afstemt - der er simpelthen ikke den tydelige linie i spillet, som tidligere har kendetegnet klubben.
Og det er vel en konsekvens af spillerne? Pedri og gavi er unge mens de Jong bedre kan lide at have mange berøringer. Bussi er imo den eneste naturlige dominerende midt. Pedri og gavi kan udvikle sig til det.

Silva ville hjælpe os meget mod at være mere dominerende på midten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1870
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 187 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 5:38 pm
Men pasningsspillet under Xavi har generelt ikke været ret godt afstemt - der er simpelthen ikke den tydelige linie i spillet, som tidligere har kendetegnet klubben.
Og det er vel en konsekvens af spillerne? Pedri og gavi er unge mens de Jong bedre kan lide at have mange berøringer. Bussi er imo den eneste naturlige dominerende midt. Pedri og gavi kan udvikle sig til det.

Silva ville hjælpe os meget mod at være mere dominerende på midten.
Eller måske skal vi bare spille på kontra ligesom real når
Holdet ikke evner eller slet ikke har Barca-dna / spillestil i sig. Når vi ikke evner at spille os frem til chancer og i stedet slår indlæg, når ideerne ophører på modstanderens banehalvdel. Iniesta og Xavi holdet blev ved at spille bolden rundt i kæderne på modstanderens banehalvdel indtil de opfangede et hul i forsvaret eller lignende.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor pokker siger jeg det?

Men nej vi skal nok ikke måle os op mod holdet med verdens bedste midt nogensinde. Så kan vi kun skuffe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Filten skrev:
søn aug 14, 2022 5:53 pm
Piquénbauer skrev:
søn aug 14, 2022 5:38 pm
Men pasningsspillet under Xavi har generelt ikke været ret godt afstemt - der er simpelthen ikke den tydelige linie i spillet, som tidligere har kendetegnet klubben.
Og det er vel en konsekvens af spillerne? Pedri og gavi er unge mens de Jong bedre kan lide at have mange berøringer. Bussi er imo den eneste naturlige dominerende midt. Pedri og gavi kan udvikle sig til det.

Silva ville hjælpe os meget mod at være mere dominerende på midten.
Eller måske skal vi bare spille på kontra ligesom real når
Holdet ikke evner eller slet ikke har Barca-dna / spillestil i sig. Når vi ikke evner at spille os frem til chancer og i stedet slår indlæg, når ideerne ophører på modstanderens banehalvdel. Iniesta og Xavi holdet blev ved at spille bolden rundt i kæderne på modstanderens banehalvdel indtil de opfangede et hul i forsvaret eller lignende.
Nu må det altså stoppe, hvor har vi Barca fans fået den her mentalitet fra? Er det fra Koeman? Vi snakker om lille Rayo Vallecano, ik sælg mig den der “da vi havde Xavi og Iniesta…” selvfølgelig skal vi kunne spille vores spil mod disse hold. Det vil jeg mene vores trup er til, eller er det stadig “det er hvad der er” eller “vi kunne spille i 100 timer uden at score”?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster