13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
lør aug 13, 2022 1:45 pm
Hmmm. Men fortæl mig igen, så Chelsea, Newcastle, City og de andre er altså et produkt af TV rettigheder, og ikke finansiel doping med penge udenfor fodbold? Jeg anerkender ingenting, da det er ren og skær snyd det som foregår.
Når vi taler om Forest som er nyoprykket i PL kan gå på jagt i alle de andre europæiske liga men Monza som lige er rykket op i Serie A ikke kan, så er det TV penge. I ´90 kunne alle italienske klubber pege på hvilken som helst spiller i Europa og få ham. Men nu er det omvendt.

Når vi taler om vores problemer med at få godkendt nye spiller kontrakt, så er der lidt om det. LaLiga vil ikke have en ny Málaga CF. Mens kontrollen i PL er meget lempelig hvis den overhoved findes.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af kklaus »

hackmann skrev:
lør aug 13, 2022 1:44 pm
Iñaki Peña står som 26, altså spiller fra Barça Atlètic. Jeg troede at spiller der er 23 eller ældre ikke kan trækkes op
Hmm.. :eh:

I øvrigt:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Kvoller »

Iñaki Peña, Balde and Gavi have not yet been able to be registered as first team players and will have to wait until the end of the market. [md] #fcblive

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

DrGink skrev:
lør aug 13, 2022 2:10 pm
Det er fandme kun i England den ældste stadig eksisterende professionelle fodboldklub kan blive til et pseudo reality-tv show med Ryan Reynolds. Som jeg iøvrigt glæder mig til at se.
Har de overhoved haft professionelle klubber i England? Altså foreninger ejede af medlemmer?

The English Game viser at de gik fra amateur klubber til firma klubber eller rigmands klubber
https://en.wikipedia.org/wiki/The_English_Game

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

Kvoller skrev:
lør aug 13, 2022 2:20 pm
Iñaki Peña, Balde and Gavi have not yet been able to be registered as first team players and will have to wait until the end of the market. [md] #fcblive
Ja vi mangler pladser. Nu når Nico er València spiller, har vi 3 ledige pladser til Kounde, Peña og Gavi. Og Gavi har ikke forlænget endnu så der mangler vi også FFP til det. Der skal flere ud før vi kan gå efter Marcos Alonso eller Bellerín

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af DrGink »

hackmann skrev:
lør aug 13, 2022 2:22 pm
DrGink skrev:
lør aug 13, 2022 2:10 pm
Det er fandme kun i England den ældste stadig eksisterende professionelle fodboldklub kan blive til et pseudo reality-tv show med Ryan Reynolds. Som jeg iøvrigt glæder mig til at se.
Har de overhoved haft professionelle klubber i England? Altså foreninger ejede af medlemmer?

The English Game viser at de gik fra amateur klubber til firma klubber eller rigmands klubber
https://en.wikipedia.org/wiki/The_English_Game
Hmm.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... orts_teams

Der lader til at være en del, men det højst rangerende er vist det nye Wimbledon i den 4. bedste række (som jo i England har et forbløffende højt niveau).

Det er vel bare ikke deres kultur for opbygningen af klubber.

EDIT: og de fanejede er jo ofte protest mod upopulære ejere.

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

DrGink skrev:
lør aug 13, 2022 2:41 pm
Hmm.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... orts_teams

Der lader til at være en del, men det højst rangerende er vist det nye Wimbledon i den 4. bedste række (som jo i England har et forbløffende højt niveau).

Det er vel bare ikke deres kultur for opbygningen af klubber.

EDIT: og de fanejede er jo ofte protest mod upopulære ejere.
Tak,

I Spanien gik de fleste klubber over til aktieselvskaber i '90'er efter nyt lov krav
President from 1989 to 1993, Juli Pardo oversaw the transformation of the club into a Sociedad Anónima Deportiva. In the wake of the accumulated debt, the club were forced to sell the Sarrià Stadium, which was eventually demolished in 1997.
https://en.wikipedia.org/wiki/RCD_Espanyol
Og I Danmark kan de fleste også huske da det skette
In February 1997, Flemming Østergaard, later given the nickname "Don Ø," joined the board of the club as vice chairman and CEO. After a successful IPO, generating DKK 75 million, FCK was introduced on the Copenhagen Stock Exchange in November 1997. The 1997–98 season marked the first season that Copenhagen averaged more than 10,000 spectators at home, and the club bought their stadium Parken for DKK 138 million in June 1998. The self-acclaimed "best manager in Denmark," Christian Andersen, began managing the club in January 1999. After 75 controversial days, however, he was fired in March 1999; Sports Director Niels-Christian Holmstrøm explained Andersen had created frustration among the players.
https://en.wikipedia.org/wiki/F.C._Copenhagen
Eller
After four years in the top division, Brøndby won their first Danish championship in 1985 and played its first European match when the club beat Hungarian champions Budapest Honvéd 4–1 in the 1986 European Cup. In 1986, Brøndby became the first Danish club of fully professionals when ten players were signed full-time, and the club was introduced at the Copenhagen Stock Exchange in 1987.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brøndby_IF

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

hackmann skrev:
lør aug 13, 2022 2:29 pm
Kvoller skrev:
lør aug 13, 2022 2:20 pm
Iñaki Peña, Balde and Gavi have not yet been able to be registered as first team players and will have to wait until the end of the market. [md] #fcblive
Ja vi mangler pladser. Nu når Nico er València spiller, har vi 3 ledige pladser til Kounde, Peña og Gavi. Og Gavi har ikke forlænget endnu så der mangler vi også FFP til det. Der skal flere ud før vi kan gå efter Marcos Alonso eller Bellerín
Ah, skal Balde også have licens på La Liga holdet? Så skal vi virkelig have nogen afgange for at gøre plads (kigger på Umtiti og MB). Og måske også nogen frasalg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Kvoller »

Havde ikke forventet AC starte. Fuck jeg glæder mig!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 13, 2022 10:57 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 13, 2022 9:42 am
Hvad siger folk til opstillingen? Jeg tror personligt på:

MAtS
Araujo, AC, Garcia, Alba
Bussi
Pedri, Gavi
Raphinha, Lewan, demb
Den tager jeg gerne
Du fik den ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af A$AP »

Håber vi får hentet den højreback. Foretrækker stadigvæk vores 2 cb's er Kounde og Araujo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Barca80 »

Hvor er jeg glad for Araujo bruges som HB.

Det er en defensiv HB ja, men det er den eneste måde at der kan komme lidt balance på holdet, når man bla. har Busquest som DM.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Drake »

God start-opstilling :smile:

MEN, er dog ikke fan af Ronald som HB (Med mindre han skal stoppe en Vinícius) og så Raphinha på venstre, når han er bedre end Demb til at komme ind i banen og afslutte fra højre, og Demb er jo begge benet, og budre kunne spille naturligt på venstre. Giver ingen mening :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster