13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad siger folk til opstillingen? Jeg tror personligt på:

MAtS
Araujo, AC, Garcia, Alba
Bussi
Pedri, Gavi
Raphinha, Lewan, demb
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør aug 13, 2022 9:42 am
Hvad siger folk til opstillingen? Jeg tror personligt på:

MAtS
Araujo, AC, Garcia, Alba
Bussi
Pedri, Gavi
Raphinha, Lewan, demb
Den tager jeg gerne
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

blunderbaws
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør aug 11, 2018 8:36 pm
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af blunderbaws »

Frenkie ind i stedet for Bussi :mrgreen:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Første kamp i sæsonen, kom så. Jeg kan ikke stresse nok at Laporta, Agnelli og Perez må komme i gang med det Super League snart, men så sandelig alle spanske, italienske, franske (undtagen Qatar Saint Germain) og tyske klubber må da åbne øjnene og få gjort noget ved Doping League. Det er en skændsel at UEFA konstant vender blikket væk. For Depay, Auba og Lenglet: “Vi har ingen penge, tag lidt af det sidste vi har” for Cucurella, Fofana og Co “tag 70 og 100 mio euro, vi er ligeglade, lad os holde det i doping league.” Fuldstændig vanvittigt at Forest kan gå ud og bruge penge som os, mens at Betis må sælge Bartra til den tyrkiske liga, hvad sker der?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Rekick »



Dest er altså ikke skadet men ikke udtaget grundet tekniske årsager. Så det tyder på de meget gerne vil af med ham inden transfervinduet lukker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Piquénbauer »

Undskyld jeg siger det men fremstår han ikke også lidt som en taber. Altså på banen. Jeg har intet personligt imod ham men han virker som en spiller der hænger med hovedet og hurtigt giver op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af EasyBuddhist »

Rekick skrev:
lør aug 13, 2022 12:21 pm


Dest er altså ikke skadet men ikke udtaget grundet tekniske årsager. Så det tyder på de meget gerne vil af med ham inden transfervinduet lukker.
Det lader til, Dest skal videre, ja. Det har jeg faktisk ikke noget imod, hvis det bliver tilfældet. Han er stadig et godt talent, men der er altså lang vej for ham endnu.

Det kunne godt lugte lidt af, Bellerin rygtet er varmere, end man lige troede ved første øjekast. Det vil jeg heller ikke have noget imod. Har før været fortaler for ham, selvom niveauet er dalet lidt. Han er under alle omstændigheder en opgradering og hvis han kan genfinde sin bedste form, så vil det være en kongehandel. Alderen er også med ham.

Så er der det økonomiske, kan man får 20 mio euro for Dest og Bellerin på en lidt lavere løn end ham også, så er der lidt at hente der også. Go for it
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 693
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 153 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
lør aug 13, 2022 11:43 am
Første kamp i sæsonen, kom så. Jeg kan ikke stresse nok at Laporta, Agnelli og Perez må komme i gang med det Super League snart, men så sandelig alle spanske, italienske, franske (undtagen Qatar Saint Germain) og tyske klubber må da åbne øjnene og få gjort noget ved Doping League. Det er en skændsel at UEFA konstant vender blikket væk. For Depay, Auba og Lenglet: “Vi har ingen penge, tag lidt af det sidste vi har” for Cucurella, Fofana og Co “tag 70 og 100 mio euro, vi er ligeglade, lad os holde det i doping league.” Fuldstændig vanvittigt at Forest kan gå ud og bruge penge som os, mens at Betis må sælge Bartra til den tyrkiske liga, hvad sker der?
Jeg synes også man må anerkende det smarte i at Premier league i den grad har ligaen som et produkt og derfor en kæmpe tv-aftale. Spanien har bare slet ikke det samme. Hvis man skulle have haft det skulle man for lang tid siden have fordelt pengene bedre ud end blot at give dem til Barca og Madrid. Jeg er med på de genererer de fleste seere, men for ligaens konkurrence havde det være bedre med en mere spredt tv-aftale og på sigt derfor nok også bedre for Barca og Real.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
lør aug 13, 2022 12:56 pm
Isageren skrev:
lør aug 13, 2022 11:43 am
Første kamp i sæsonen, kom så. Jeg kan ikke stresse nok at Laporta, Agnelli og Perez må komme i gang med det Super League snart, men så sandelig alle spanske, italienske, franske (undtagen Qatar Saint Germain) og tyske klubber må da åbne øjnene og få gjort noget ved Doping League. Det er en skændsel at UEFA konstant vender blikket væk. For Depay, Auba og Lenglet: “Vi har ingen penge, tag lidt af det sidste vi har” for Cucurella, Fofana og Co “tag 70 og 100 mio euro, vi er ligeglade, lad os holde det i doping league.” Fuldstændig vanvittigt at Forest kan gå ud og bruge penge som os, mens at Betis må sælge Bartra til den tyrkiske liga, hvad sker der?
Jeg synes også man må anerkende det smarte i at Premier league i den grad har ligaen som et produkt og derfor en kæmpe tv-aftale. Spanien har bare slet ikke det samme. Hvis man skulle have haft det skulle man for lang tid siden have fordelt pengene bedre ud end blot at give dem til Barca og Madrid. Jeg er med på de genererer de fleste seere, men for ligaens konkurrence havde det være bedre med en mere spredt tv-aftale og på sigt derfor nok også bedre for Barca og Real.
Mht til tv-penge, så har det jo været kutyme for de spanske klubber at forhandle individuelle tv-kontrakter. Det er en kulturforskel fra, hvad man har været vant til mange andre steder. Det er først for nyligt, man er begyndt at forhandle kollektivt og derfor vil der gå nogle år, inden man er på noget, der ligner fordelingen i f.eks PL. Derfor er det også tvivlsomt, om indtægterne fra tv-rettighederne i la liga vil stige mærkbart de næste mange år for Real og Barca. Hvis der kommer en værdistigning i rettighederne, vil den hovedsageligt gå til at udjævne forskellen endnu mere. Det har også betydning i relation til det slag af tv-rettigheder, som mange har kritiseret. En del af kritikken er gået på, man har solgt ud af fremtidige værdistigninger også, men sandheden er, der nok ikke bliver en nævneværdig værdistigning for Barca´s vedkomne og de 5% af omsætningen nok nærmere bliver mindre i fremtiden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

DrGink skrev:
lør aug 13, 2022 12:56 pm
Jeg synes også man må anerkende det smarte i at Premier league i den grad har ligaen som et produkt og derfor en kæmpe tv-aftale. Spanien har bare slet ikke det samme. Hvis man skulle have haft det skulle man for lang tid siden have fordelt pengene bedre ud end blot at give dem til Barca og Madrid. Jeg er med på de genererer de fleste seere, men for ligaens konkurrence havde det være bedre med en mere spredt tv-aftale og på sigt derfor nok også bedre for Barca og Real.
Det var noget de gjort rigtig i England. Da de startede PL, så havde alle klubber pligt til at sælge tv rettighederne i en samlet pakke. Mens i Spanien så blev vi for grådige, Barça og Real Madrid opsagde overenskomsten med de andre klubber og solgte deres hjemme kampe hver for sig. De gav masser af penge til os men ikke meget til de andre. Indtil sportstyrelsen (Consejo Superio de Deportes CSD) greb ind.

Real Madrid og Barça kan være med i PL top 4. Og Atletico og Sevilla kan også være med. Men det er det. En ny oprykker i PL står til flere penge end de restende 16 klubber i LaLiga :sørgelig:

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af hackmann »

kklaus skrev:
lør aug 13, 2022 11:48 am
Iñaki Peña står som 26, altså spiller fra Barça Atlètic. Jeg troede at spiller der er 23 eller ældre ikke kan trækkes op

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Isageren »

Hmmm. Men fortæl mig igen, så Chelsea, Newcastle, City og de andre er altså et produkt af TV rettigheder, og ikke finansiel doping med penge udenfor fodbold? Jeg anerkender ingenting, da det er ren og skær snyd det som foregår.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

DrGink
Indlæg: 693
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 153 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
lør aug 13, 2022 1:45 pm
Hmmm. Men fortæl mig igen, så Chelsea, Newcastle, City og de andre er altså et produkt af TV rettigheder, og ikke finansiel doping med penge udenfor fodbold? Jeg anerkender ingenting, da det er ren og skær snyd det som foregår.
Altså teknisk set er de det nok indirekte. Man køber sig ind i lige præcis de klubber fordi de i forvejen spiller i den mest prestigefyldte liga med den bedste tv-aftale.

Men jeg forstår godt din pointe. De klubber er selvfølgelig en form for rigmandsprojekt og i visse tilfælde et politisk projekt. Det har dog mere at gøre med ejerformen i England end det har med ligaen.

Det er fandme kun i England den ældste stadig eksisterende professionelle fodboldklub kan blive til et pseudo reality-tv show med Ryan Reynolds. Som jeg iøvrigt glæder mig til at se.

Antimadridista
Indlæg: 9228
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Rayo Vallecano

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 13, 2022 12:40 pm
Rekick skrev:
lør aug 13, 2022 12:21 pm


Dest er altså ikke skadet men ikke udtaget grundet tekniske årsager. Så det tyder på de meget gerne vil af med ham inden transfervinduet lukker.
Det lader til, Dest skal videre, ja. Det har jeg faktisk ikke noget imod, hvis det bliver tilfældet. Han er stadig et godt talent, men der er altså lang vej for ham endnu.

Det kunne godt lugte lidt af, Bellerin rygtet er varmere, end man lige troede ved første øjekast. Det vil jeg heller ikke have noget imod. Har før været fortaler for ham, selvom niveauet er dalet lidt. Han er under alle omstændigheder en opgradering og hvis han kan genfinde sin bedste form, så vil det være en kongehandel. Alderen er også med ham.

Så er der det økonomiske, kan man får 20 mio euro for Dest og Bellerin på en lidt lavere løn end ham også, så er der lidt at hente der også. Go for it
Men det er 3-4 år siden Bellerin havde et bare så nogenlunde niveau. Tror ikke han kommer tilbage på et tilstrækkelig niveau igen..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster