FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Det er smukt!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep! Kounde mangler stadig men den skal de sgu nok få løst. Jeg ved ikke lige om demb og Roberto dukker op på listen eller hvordan det er med kontrakter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

https://www.laliga.com/en-GB/clubs/fc-b ... /transfers

Kan følge her hvem der er registreret som transfer.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Er der en der kan fortælle mig hvad fanden det her går ud på? Jeg kan forstå at man fra et økonomisk perspektiv mener at Barca tager en chance men hvorfor pokker bliver det anset som usympatisk, som om man går i krig med fodboldens værdier?

Barca har, efter en afstemningen, solgt ud af små dele af virksomheden. Det er ikke nyt i forhold til spansk fodbold. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det bliver blæst op på den måde. Vi har jo ikke solgt klubben til en eller anden saudi prins eller et amerikansk investeringsfirma.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Piquénbauer skrev:
fre aug 12, 2022 10:55 pm


Er der en der kan fortælle mig hvad fanden det her går ud på? Jeg kan forstå at man fra et økonomisk perspektiv mener at Barca tager en chance men hvorfor pokker bliver det anset som usympatisk, som om man går i krig med fodboldens værdier?

Barca har, efter en afstemningen, solgt ud af små dele af virksomheden. Det er ikke nyt i forhold til spansk fodbold. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det bliver blæst op på den måde. Vi har jo ikke solgt klubben til en eller anden saudi prins eller et amerikansk investeringsfirma.
De engelske medier er generelt lidt småfornærmede over, at Barca og Real stadigvæk tager spillere væk fra de engelske topklubber. Mon ikke der er en smule jalousi indblandet? Gary Neville kan jo kun sidde og se til imens ManU langsomt falder fra hinanden og de engelske fans har absolut intet at skulle have sagt.

Filten
Indlæg: 1870
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 187 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Rekick skrev:
fre aug 12, 2022 11:02 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 12, 2022 10:55 pm


Er der en der kan fortælle mig hvad fanden det her går ud på? Jeg kan forstå at man fra et økonomisk perspektiv mener at Barca tager en chance men hvorfor pokker bliver det anset som usympatisk, som om man går i krig med fodboldens værdier?

Barca har, efter en afstemningen, solgt ud af små dele af virksomheden. Det er ikke nyt i forhold til spansk fodbold. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det bliver blæst op på den måde. Vi har jo ikke solgt klubben til en eller anden saudi prins eller et amerikansk investeringsfirma.
De engelske medier er generelt lidt småfornærmede over, at Barca og Real stadigvæk tager spillere væk fra de engelske topklubber. Mon ikke der er en smule jalousi indblandet? Gary Neville kan jo kun sidde og se til imens ManU langsomt falder fra hinanden og de engelske fans har absolut intet at skulle have sagt.
Han har ondt i røven imens de svømmer rundt i olie penge i England
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan bare stadig ikke forstå pointen om det umoralske… Hvorfor er det umoralsk at sælge ud af ting man ejer hvis man er på røven? Hvordan kan det ødelægge “fodbolden”?

Det giver ingen mening. Men ja de har ufatteligt ondt bagi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Nu, er vi som jeg hører det. Bare til grin…

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
fre aug 12, 2022 11:15 pm
Jeg kan bare stadig ikke forstå pointen om det umoralske… Hvorfor er det umoralsk at sælge ud af ting man ejer hvis man er på røven? Hvordan kan det ødelægge “fodbolden”?

Det giver ingen mening. Men ja de har ufatteligt ondt bagi.
Ledelsen har meldt ud, at lønbudgettet nu er ALT for højt ift omsætning. Det er den tidligere ledelses værk. Det kaldes økonomisk realisme og ansvarlighed hos den nye ledelse. Burde de bare lade være med at gøre noget?

Det er kommet frem at lønnen stiger yderligere pga flere kontrakter lavet af den gamle præsident, som skulle sminke hans sidste regnskab. Spillere/agenter som har lavet disse kontrakter er hverken ofre eller skurke. Men hvis de ikke kan se rimeligheden i enten at få noget som minder om den oprindelige løn eller skifte klub for at bevare lønniveauet et andet sted, så bliver de reelt mere skurke end ofte ift klubbens fremtid. De lavede trods alt også nogle vilde kontrakter i en afgående shady præsidents sidste timer. På den måde har de jo delvis handlet mod klubbens interesser.

Af samme grund er Frenkie De Jong blevet nævnt meget i denne omgang. Det er ikke fair at han skal gøres til syndebuk. Men det er vel fair nok at ledelsen siger at en fremtid i klubben skal kunne hænge sammen med økonomi mm.

Vi har vekslet ca 5% af vores nuværende omsætning (?) for knap en milliard nu og her. De penge bliver nu DELVIST brugt på at hente nye spillere, som har høj kvalitet og vil spille i klubben indenfor en realistisk lønramme. Det betyder vi kan konkurrere med de store klubber, derved fortsat være et stærkt brand, give spillerne i truppen de bedste forudsætninger for at vinde kampe, få fans på stadion osv. Dvs det give os et grundlag for at øge omsætning og skabe bæredygtig økonomi i fremtiden.

Vi kommer antageligvis til at bruge mange af disse midler på at afdrage MEGET gæld. Jeg ved ikke hvad vi sparer i rente- og afdragsudgifter, men helt sikkert meget. Rent økonomisk er dette vel fornuftigt kombineret med at vi fremover skal betale meget mindre i løn i takt med at ny lønstruktur indfases.

Vi får desuden nye partnere ind ift Studios. Dvs den tabte andel der, kan muligvis blive opvejet øget omsætning i fremtiden.

Og ja, jeg opererer med et implicit før/efter tidligere og nuværende ledelse. Det ligger i klubbens konstruktion, at en ledelse kan fucke rigtig meget op inden de væltes/udskiftes. Det er helt klart en svaghed i klubbens struktur. Men det gør jo samtidig at vi er ejet af medlemmerne og ikke fx skal være ejet af et korrupt oliestyre.

Jeg synes faktisk vores ledelse har handlet ganske fornuftigt ift klubbens interesser. Og de har ikke direkte kastet nogen spillere under bussen.

Hvad er det jeg overser i alt dette? Hvor er det kritikerne er lodret uenige i ovenstående udlægning?

Antimadridista
Indlæg: 9203
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 941 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
fre aug 12, 2022 11:15 pm
Jeg kan bare stadig ikke forstå pointen om det umoralske… Hvorfor er det umoralsk at sælge ud af ting man ejer hvis man er på røven? Hvordan kan det ødelægge “fodbolden”?

Det giver ingen mening. Men ja de har ufatteligt ondt bagi.
Tror ikke du skal forsøge at finde en mening, i det hele taget omkring Neville og Barca. Du vil komme til at lede længe.. :glad:

Måske et par CL finaler hvor de blev skilt ad, skabte et varigt traume i specifikke pandelapper… :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

| BREAKING: La Liga has given the green light to Barcelona to register Jules Kounde without the sale of any players. [@gerardromero]
Det giver ingen mening. FFP i la liga er så komplet latterligt. Men godt for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre aug 26, 2022 1:12 pm
| BREAKING: La Liga has given the green light to Barcelona to register Jules Kounde without the sale of any players. [@gerardromero]
Det giver ingen mening. FFP i la liga er så komplet latterligt. Men godt for os.
Altså, det sejler jo. Der er ikke sket en ændring i de papirer Barca sendte, men La Liga kan se at de er valide. Dvs. Kounde har misset to kampe for ingen nytte. Hvis vi sælger Auba til 25 mio og med en løn på 9 m netto, så er der råd til at købe Foyth til 30 mio og med en løn på 2m netto. Tror det er planen, og jeg vil elske det. Hvis der i sidste ende sker et exit for Braitwaite eller Dest og et par lønreduktioner, så kan vi nok også hente en Alonso eller Galan, og endegyldigt have Alba som 3. Valg. Jeg ville nok måske hellere vente til at Gaya og Grimaldo er gratis næste sommer.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9203
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 941 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Isager@

Vil du hellere have Alonso som 1 valg end Alba? Eller mener du Balde?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
fre aug 26, 2022 1:53 pm
Isager@

Vil du hellere have Alonso som 1 valg end Alba? Eller mener du Balde?
Begge, hvis jeg skal være helt ærlig. Kan ikke lide noget som helst ved Alba. Dårlig defensiv, doven i angreb og forfærdelig, elendig tabermentalitet. Det samme kan siges om Pique. Den eneste af veteranerne som jeg ville beholde er Busi, men kun dette sidste år.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst