Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.bloomberg.com/news/articles ... #xj4y7vzkg

Real solgte deres tv rettigheder. Og deres træningsanlæg i 00’erne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Et eller andet sted, syntes jeg det vil være mest rimeligt, at afvente og se hvordan det hele ender. Altså bliver alle indskrevet. Stilles la liga/Tebas tilfreds. Får vi byttet Frenkie med Bernardo etc.
Så kan vi gøre det hele op!!

Men jeg tror meget af det ligger i primært de engelske klubbers enorme clashes og forbitrelse over de tæsk Barca har givet dem gennem årene. På flere fronter. At nu var der payback, hvilket så pludselig er drejet 180 grader

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
tors aug 11, 2022 9:57 am
Altså han har jo ret !

Barcaideologien om at fokusere på la masia er man ret tydeligt gået væk fra denne sæson!

At en god del af grunden jo nok er at dem der er på Barca Athletic bare ikke er gode nok er en ting, men Laporta har vel nu ret tydeligt vist at det er igennem køb af mange kvalitets spillere man skal tilbage i toppen af fodbold. ( også når man kan se at spillere som Nico bliver lejet ud)

Er det så den forkerte beslutning? Hmmm, jeg synes personligt det er lidt trist, men på den anden side vil en strategi hvor man fokusere rigtig meget på La Masia tage rigtig lang tid for at komme tilbage på toppen og potentielt endda betyde man faktisk aldrig kommer helt derop igen.


Jeg synes ikke sagen er så entydig, men det synes jeg nu faktisk heller ikke artiklen giver udtryk for.
Frost@

Det er altså en smule fjollet det der, undskyld men la masia har ikke ALTID været grundstenen. Der er blevet fokuseret på utallige stjerner og dyre indkøb gennem mange mange år. Det er ikke noget Laporta pludselig har gjort op med.
Desuden bliver akademiet jo stadig brugt! Gavi, Fati mfl. plus flere unge er på vej og ser lovende ud. Men de skal selvfølgelig være ekstraordinære, ellers ryger de videre. Vi kan ikke køre videre med typer som Mingueza etc. Så bliver vi blot en ordinær sælger/rugekasse for topklubberne…

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver så ekstremt. Det er hele problemet. Der er ingen nuancer i et skriv som det Junker fyrer af. “De har solgt deres sjæl, de er bare en normal klub”. Det har vi pokker altid været!

Ja vi havde en gylden generation fra la masia men vi havde også: alves, Abidal, masche, villa, Henry, eto’o, ibra, keita, maxwell, adriano, keita og alexis. Og det er kun under pep.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Antimadridista skrev:
tors aug 11, 2022 10:48 am
Magnus Frost skrev:
tors aug 11, 2022 9:57 am
Altså han har jo ret !

Barcaideologien om at fokusere på la masia er man ret tydeligt gået væk fra denne sæson!

At en god del af grunden jo nok er at dem der er på Barca Athletic bare ikke er gode nok er en ting, men Laporta har vel nu ret tydeligt vist at det er igennem køb af mange kvalitets spillere man skal tilbage i toppen af fodbold. ( også når man kan se at spillere som Nico bliver lejet ud)

Er det så den forkerte beslutning? Hmmm, jeg synes personligt det er lidt trist, men på den anden side vil en strategi hvor man fokusere rigtig meget på La Masia tage rigtig lang tid for at komme tilbage på toppen og potentielt endda betyde man faktisk aldrig kommer helt derop igen.


Jeg synes ikke sagen er så entydig, men det synes jeg nu faktisk heller ikke artiklen giver udtryk for.
Frost@

Det er altså en smule fjollet det der, undskyld men la masia har ikke ALTID været grundstenen. Der er blevet fokuseret på utallige stjerner og dyre indkøb gennem mange mange år. Det er ikke noget Laporta pludselig har gjort op med.
Desuden bliver akademiet jo stadig brugt! Gavi, Fati mfl. plus flere unge er på vej og ser lovende ud. Men de skal selvfølgelig være ekstraordinære, ellers ryger de videre. Vi kan ikke køre videre med typer som Mingueza etc. Så bliver vi blot en ordinær sælger/rugekasse for topklubberne…


Altså jeg skrev vel heller ikke ALTID ?

Men ja at Barca har en ideologi om at fokusere på La Masia og købe enkelte verdensklasse spillere er jeg vist ikke ene om at tænke er Barca måden at gøre det på og der er vel mange barca folk der har udtalt de gerne så et helt hold af la masia spillere ( blandt andet ham der Laporta

: Joan Laporta says his ‘great dream’ is a Barcelona team of La Masia players
The president spoke after Ansu Fati extended his contract

By Gill Clark on October 22, 2021 7:00 am)


Og når man køber så mange spillere som nu, skipper et talent som Nico afsted og risikere Gavis kontrakt ved at flirte med Bernardo, jamen så er det i mine øjne ikke at fokusere på la masia, ( og så er jeg ikke engang kommet ind på hvad chancen er for folk som Marmol og lignende denne sæson)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Man risikerer ikke gavis kontrakt. Det er et medie, og et dårlig en af slagsen, der har startet det rygte og det er blevet afvist af utallige troværdige kilder/journalister.

Og det laporta siger der er jo ren propaganda. Det er præcis det samme som når de forsøger at fordreje klubben (pga pr) med Mes que un club. Det er fluff og mediesnak.

Laporta var præsident da vi havde den bedste generation af spillere af egen avl nogensinde. Men der var, som tidligere beskrevet, stadig rigtig, rigtig mange køb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
tors aug 11, 2022 11:21 am
Antimadridista skrev:
tors aug 11, 2022 10:48 am
Magnus Frost skrev:
tors aug 11, 2022 9:57 am
Altså han har jo ret !

Barcaideologien om at fokusere på la masia er man ret tydeligt gået væk fra denne sæson!

At en god del af grunden jo nok er at dem der er på Barca Athletic bare ikke er gode nok er en ting, men Laporta har vel nu ret tydeligt vist at det er igennem køb af mange kvalitets spillere man skal tilbage i toppen af fodbold. ( også når man kan se at spillere som Nico bliver lejet ud)

Er det så den forkerte beslutning? Hmmm, jeg synes personligt det er lidt trist, men på den anden side vil en strategi hvor man fokusere rigtig meget på La Masia tage rigtig lang tid for at komme tilbage på toppen og potentielt endda betyde man faktisk aldrig kommer helt derop igen.


Jeg synes ikke sagen er så entydig, men det synes jeg nu faktisk heller ikke artiklen giver udtryk for.
Frost@

Det er altså en smule fjollet det der, undskyld men la masia har ikke ALTID været grundstenen. Der er blevet fokuseret på utallige stjerner og dyre indkøb gennem mange mange år. Det er ikke noget Laporta pludselig har gjort op med.
Desuden bliver akademiet jo stadig brugt! Gavi, Fati mfl. plus flere unge er på vej og ser lovende ud. Men de skal selvfølgelig være ekstraordinære, ellers ryger de videre. Vi kan ikke køre videre med typer som Mingueza etc. Så bliver vi blot en ordinær sælger/rugekasse for topklubberne…


Altså jeg skrev vel heller ikke ALTID ?

Men ja at Barca har en ideologi om at fokusere på La Masia og købe enkelte verdensklasse spillere er jeg vist ikke ene om at tænke er Barca måden at gøre det på og der er vel mange barca folk der har udtalt de gerne så et helt hold af la masia spillere ( blandt andet ham der Laporta

: Joan Laporta says his ‘great dream’ is a Barcelona team of La Masia players
The president spoke after Ansu Fati extended his contract

By Gill Clark on October 22, 2021 7:00 am)


Og når man køber så mange spillere som nu, skipper et talent som Nico afsted og risikere Gavis kontrakt ved at flirte med Bernardo, jamen så er det i mine øjne ikke at fokusere på la masia, ( og så er jeg ikke engang kommet ind på hvad chancen er for folk som Marmol og lignende denne sæson)
Jeg ved ikke om man kan kalde det en ideologi. Men man har en hensigt om at akademiet skal være topklasse, følge en rød tråd og i bedste fald give nogle talenter videre til førsteholdet. Ingen ved deres fulde fem, tror på at Barca primært kan køres gennem la masia udrugning. Så kan vi i hvert fald godt droppe snakken om titler.

Men vi har en historie med en unik generation, som nogle så ser som det vi generelt skal måle os efter, altså at masia decideret skal være primære tilførsel. Det er i mine øjne nonsens og urealistisk.
Det er som om den gyldne generation gør lidt det ved nogle folk, som de 2 trebler har gjort vedr titler. Kun en treble er god nok.

Men hør vi har haft en super generation og vi har vundet 2 trebler, ingen andre har gjort det, men det var altså unikt og ikke en fremtidig målestok.

Og vi bruger stadig la masia. Hvilke andre klubber har skabt en Gavi, en Fati og dertil potentielt flere lovende unge lige nu?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg synes, det er ærgerligt, alle disse talenter forsvinder fra truppen. Ikke at det ikke kan være en god ting for dem, at komme ud og spille langt flere minutter, men jeg havde hellere set, man havde udviklet på dem i Barca. Med alle de indkøb, der er blevet lavet, er det blevet et hold, der er svært at identificere sig med. Det skal selvfølgelig nok blive interessant at se, hvordan holdet udvikler sig i løbet af sæsonen og de kommer helt sikkert også til at vinde en masse kampe, men for mit eget vedkomne, så glæder jeg mig lige så meget til at se b-holdet og u-19, som har nogle sindssygt interessante hold, hvor der løber mange fremtidige topspillere rundt.

Derudover synes jeg også, det er ærgerligt, man ikke kigger mere mod nogle af de La masia spillere, der gør det godt andre steder. Cucurella er røget til Chelsea, Gomez ser ud til at tage til City, mens Grimaldo havde være en oplagt tilføjelse også. Så er der Iker Bravo, som er tæt på Real Madrid. Listen af spillere, der ryger ud, uden at få en egentlig chance er lang og man risikerer at gøre det samme med Nico, Balde, Abde osv. for slet ikke at tale om, de spillere, der er de næste i køen og dem er der, som sagt, mange af.

I den forbindelse er det dog ekstremt positivt at se Garcia og det niveau, han har lagt for dagen i opstarten. Hvis han kan tage en plads i startopstillingen med den konkurrence, der er dernede i år, så er det sindssygt godt gået.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 11, 2022 12:01 pm
Jeg synes, det er ærgerligt, alle disse talenter forsvinder fra truppen. Ikke at det ikke kan være en god ting for dem, at komme ud og spille langt flere minutter, men jeg havde hellere set, man havde udviklet på dem i Barca. Med alle de indkøb, der er blevet lavet, er det blevet et hold, der er svært at identificere sig med. Det skal selvfølgelig nok blive interessant at se, hvordan holdet udvikler sig i løbet af sæsonen og de kommer helt sikkert også til at vinde en masse kampe, men for mit eget vedkomne, så glæder jeg mig lige så meget til at se b-holdet og u-19, som har nogle sindssygt interessante hold, hvor der løber mange fremtidige topspillere rundt.

Derudover synes jeg også, det er ærgerligt, man ikke kigger mere mod nogle af de La masia spillere, der gør det godt andre steder. Cucurella er røget til Chelsea, Gomez ser ud til at tage til City, mens Grimaldo havde være en oplagt tilføjelse også. Så er der Iker Bravo, som er tæt på Real Madrid. Listen af spillere, der ryger ud, uden at få en egentlig chance er lang og man risikerer at gøre det samme med Nico, Balde, Abde osv. for slet ikke at tale om, de spillere, der er de næste i køen og dem er der, som sagt, mange af.

I den forbindelse er det dog ekstremt positivt at se Garcia og det niveau, han har lagt for dagen i opstarten. Hvis han kan tage en plads i startopstillingen med den konkurrence, der er dernede i år, så er det sindssygt godt gået.
Men Easy, der kan bare ikke være plads til dem alle sammen og selvfølgelig vil der smutte et talent, her og der, af et hav af forskellige årsager. Sådan er det også andre steder.

Ikke dermed sagt at det er lige meget, men jeg syntes situationen bliver gjort værre end den er.

Jeg ser så personligt heller ikke meget b-holdet og ungdom, måske det ville farve mig lidt ekstra, hvis jeg gjorde!

Edit: jeg ved ikke hvordan vi ligger ift udnyttelse og brug af akademiet ift eksempelvis Europas top20, men tænker ikke hi ligger i bunden.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Easy


Ift de her unge spillere du nævner her. Nu er du jo mange gange større ekspert på dette område, men eksempelvis grimaldo, han smuttede som 20 årig og husker ham ikke som en man talte meget om (?), måske tager jeg fejl. Han er så siden slået igennem. Men er han god nok som vb hos Barca?, ved man om Benfica vil sælge til rimelig pris?, måske har han været vurderet og fundet for let?.

Gomez. Igen, jeg kender ikke baggrunden, men han smuttede som 18 årig. Havde han ikke muligheden for at blive? Ret tideligt at miste tålmodigheden, hvis det var årsagen.

Og disse unge fyre, der kan ske så mange ting med deres udvikling, hvor den enten går i stå, eller de modnes og udvikles sent.

Cucurella. Her er vel et eksempel på en spiller der konstant har lagt på, og hvor jeg er enig i, at han skulle have været hevet tilbsge igen, for 1-2 år siden. Men måske han ikke ønskede det?? Måske ville han hellere være helt sikker på spilletid?

Der er så meget vi ikke ved!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

AC har fjernet Barcelona fra sine sociale medier, lyder det nu :eek:

https://fodboldnyheder.dk/paa-vej-vaek- ... le-medier/

Det er en kæmpe skandale hvis han ikke bliver registreret. Barca ledelsens transfer planer vil virke som total amatøragtigt, hvis AC og Kessie forlader klubben uden at spille en officiel kamp.

Man skal edderbukme være en ekstrem farvet og over loyal Barca fan til at mene noget andet. Sorry to say.
Senest rettet af Barca80 tors aug 11, 2022 1:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Barca80 skrev:
tors aug 11, 2022 1:18 pm
AC har fjernet Barcelona fra sine sociale medier, lyder det nu :eek:

https://fodboldnyheder.dk/paa-vej-vaek- ... le-medier/

Det er en kæmpe skandale hvis han ikke bliver registreret. Barca ledelsens transfer planer vil virke som total amatøragtigt, hvis AC og Kessie forlader klubben uden at spille en officiel kamp.

Man skal edderbukma være en ekstrem farvet og over loyal Barca fan til at mene noget andet. Sorry to say.
Det vil satme være vildt. :shifty: :shifty:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Matves12
Indlæg: 59
Tilmeldt: søn apr 03, 2022 4:38 pm
Har takket: 121 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Matves12 »

Barca80 skrev:
tors aug 11, 2022 1:18 pm
AC har fjernet Barcelona fra sine sociale medier, lyder det nu :eek:

https://fodboldnyheder.dk/paa-vej-vaek- ... le-medier/

Det er en kæmpe skandale hvis han ikke bliver registreret. Barca ledelsens transfer planer vil virke som total amatøragtigt, hvis AC og Kessie forlader klubben uden at spille en officiel kamp.

Man skal edderbukma være en ekstrem farvet og over loyal Barca fan til at mene noget andet. Sorry to say.
Det er falsk. Jeg har fulgt AC på instagram i nogle år efterhånden, han skriver tydeligt på sin profil at dette er hans "only social media". Han har på intet tidspunkt siden skiftet til barca, lagt ét eneste billede op med barca. Hverken profilbillede eller noget. Så dét der er total fake news

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Matves12 skrev:
tors aug 11, 2022 1:22 pm
Barca80 skrev:
tors aug 11, 2022 1:18 pm
AC har fjernet Barcelona fra sine sociale medier, lyder det nu :eek:

https://fodboldnyheder.dk/paa-vej-vaek- ... le-medier/

Det er en kæmpe skandale hvis han ikke bliver registreret. Barca ledelsens transfer planer vil virke som total amatøragtigt, hvis AC og Kessie forlader klubben uden at spille en officiel kamp.

Man skal edderbukma være en ekstrem farvet og over loyal Barca fan til at mene noget andet. Sorry to say.
Det er falsk. Jeg har fulgt AC på instagram i nogle år efterhånden, han skriver tydeligt på sin profil at dette er hans "only social media". Han har på intet tidspunkt siden skiftet til barca, lagt ét eneste billede op med barca. Hverken profilbillede eller noget. Så dét der er total fake news
Håber sgu du har ret. Alt andet ville være flovt og træls.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Matves12 skrev:
tors aug 11, 2022 1:22 pm
Barca80 skrev:
tors aug 11, 2022 1:18 pm
AC har fjernet Barcelona fra sine sociale medier, lyder det nu :eek:

https://fodboldnyheder.dk/paa-vej-vaek- ... le-medier/

Det er en kæmpe skandale hvis han ikke bliver registreret. Barca ledelsens transfer planer vil virke som total amatøragtigt, hvis AC og Kessie forlader klubben uden at spille en officiel kamp.

Man skal edderbukma være en ekstrem farvet og over loyal Barca fan til at mene noget andet. Sorry to say.
Det er falsk. Jeg har fulgt AC på instagram i nogle år efterhånden, han skriver tydeligt på sin profil at dette er hans "only social media". Han har på intet tidspunkt siden skiftet til barca, lagt ét eneste billede op med barca. Hverken profilbillede eller noget. Så dét der er total fake news
Men det viser bare hvor meget man som tilhænger eller blot iagttager, virkelig skal holde skruen i vandet mht al mulig støj osv!

Ser personlig frem til afklaring og ro..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster