Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barca80 skrev:
ons aug 10, 2022 5:05 pm
Piquénbauer skrev:
ons aug 10, 2022 3:28 pm
Så har vi altså heller ikke brugt flere penge… Vi står stadig til at sælge de jong, auba/depay og griezmann hvilket vil betyde at vi ca har brugt 30-60 mio. Og det er immervæk med et køb af silva.

Samtidig kommer der vel også penge i kassen i næste sæson qua normale omsætninger så mon ikke man kan finde lidt til en evt back eller andet.
Ah, det ved jeg nu ikke. Der er på stående fod brugt over 150 mio. på nye spillere. Hvis Bernando kommer til 60 mio., så er vi oppe på 210 mio. euro (mindst).

På stående fod er der ikke rigtig kommet penge af salg, og vi aner ikke rigtig hvad det ender med. Griezmann først til næste år, derfor jeg ikke medregner. Depay og de Jong giver vel 100 mio. (højst).

Derfor lyder minus mindst på 110 mio. euro, hvilket er en del mere end du antyder. Og det er altså hvis tingene flasker sig med FdJ og Depay.

Min pointe var nu også bare om Barca ik bør spare lidt på pengepungen, hvilket du tilsyneladende ikke er enig i, og fred være med det.
Pt er vi minus 130 mio (transfermarkt). Bare lige så det er på plads. Men lad os gå ud fra 110 mio. Imo er det ikke meget for en topklub at bruge. Slet ikke når man ser på hvad man har opnået i forhold til truppen. Det er ikke sådan at vi har brugt 300 mio som det til tider lyder som.

Jeg tror stadig der er en del på kistebunden og det vil kun blive til mere hvis vi har en god sæson. Men det gode er at truppen ser rigtig skarp ud og vi skal ikke ud og kaste enorme summer efter spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
ons aug 10, 2022 5:55 pm
Champione skrev:
ons aug 10, 2022 2:56 am
Champione skrev:
tirs aug 09, 2022 2:34 pm

🚨🚨| BREAKING: FC Barcelona & Manchester City have an agreement of €50-60M for Bernardo Silva.
@gerardromero [🎖️]
Kæft det er voldsomt, det som foregår :eek:
Jeg nægter simpelthen at tro vi snupper Silva, uden at afskippe De Jong. Det må være en afhængighed af hinanden. Og Gavis kontrakt hænger også i en tynd tråd, såfremt vi adderer en midt til en i forvejen packed midt.

Vi kan forsvare en positiv case med FDJ ud, og Silva ind i transfersum, hvilket det unægteligt ligner, ligesom at Silva er væsentlig billigere i løn.

Det giver os en dobbeltposition på samtlige pladser i truppen, såfremt Alonso også lander, hvilket jo er mundtligt bekræftet af Laporta, og Baldé tager et udviklingsår ude, uden det store pres. Præcis som Nico.

Så hedder den:

GK: Mats/Pena
HB: Dest/Roberto
CB: Koundé, AC
CB: Araujo, Garcia/Pique
VB: Alba/Alonso

DM: Bus/Pjanic

CM: Pedri/Gavi
CM: Silva/Kessie

HW: Demb/Raphinha
VW: Fati/Ferran

Ang: Lewan/Auba

Samt spillere som kan supplere på masser af positioner, ændring af opstilling, mere fysisk betonet, teknisk, fart - vi kan virkelig blande og mixe. Ville være den stærke trup siden Peps historiske tid.

Og selvfølgelig et exit for: Braith, Depay og Umtiti.
Syntes faktisk trupopsætningen her er fin og ikke for overdrevet. Selvfølgelig afhængig af at Frenkie rejser.

4 cm’er til 2 pladser er ikke for meget. Dertil Torre som snuser til det.

4 wings. Ja lidt overkill, men der er mange år i dem alle og 2 af dem har en skrøbelig historie!

Selvfølgelig ærgeligt med Balde. Forhåbentlig kan han få et rigtig godt år et sted og vende optimistisk tilbage. Det samme med Nico. Det viser også lidt hvad de er lavet af, når de skal præstere andetsteds!

Abde og Collado. For dem der ønsker flest mulige homegrown..de er bare ikke gode nok og de der har niveau og præsterer, ER der plads til. Bare tjek truppen.

Hb er selvfølgelig akilleshælen. Men lad os se hvordan det ender…!
Jeg ville beholde Balde, kunne se ham få et gennembrud, tror også han starter mod Rayo. Eventuelt kunne man leje ham ud til januar.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
ons aug 10, 2022 6:11 pm
Barca80 skrev:
ons aug 10, 2022 5:05 pm
Piquénbauer skrev:
ons aug 10, 2022 3:28 pm
Så har vi altså heller ikke brugt flere penge… Vi står stadig til at sælge de jong, auba/depay og griezmann hvilket vil betyde at vi ca har brugt 30-60 mio. Og det er immervæk med et køb af silva.

Samtidig kommer der vel også penge i kassen i næste sæson qua normale omsætninger så mon ikke man kan finde lidt til en evt back eller andet.
Ah, det ved jeg nu ikke. Der er på stående fod brugt over 150 mio. på nye spillere. Hvis Bernando kommer til 60 mio., så er vi oppe på 210 mio. euro (mindst).

På stående fod er der ikke rigtig kommet penge af salg, og vi aner ikke rigtig hvad det ender med. Griezmann først til næste år, derfor jeg ikke medregner. Depay og de Jong giver vel 100 mio. (højst).

Derfor lyder minus mindst på 110 mio. euro, hvilket er en del mere end du antyder. Og det er altså hvis tingene flasker sig med FdJ og Depay.

Min pointe var nu også bare om Barca ik bør spare lidt på pengepungen, hvilket du tilsyneladende ikke er enig i, og fred være med det.
Pt er vi minus 130 mio (transfermarkt). Bare lige så det er på plads. Men lad os gå ud fra 110 mio. Imo er det ikke meget for en topklub at bruge. Slet ikke når man ser på hvad man har opnået i forhold til truppen. Det er ikke sådan at vi har brugt 300 mio som det til tider lyder som.

Jeg tror stadig der er en del på kistebunden og det vil kun blive til mere hvis vi har en god sæson. Men det gode er at truppen ser rigtig skarp ud og vi skal ikke ud og kaste enorme summer efter spillere.
Enig, man har transformeret en relativ sårbar trup til en trup som på papiret bør udfordre La Liga titlen og komme min i CL kvartfinalen, og så bør det kun blive bedre de kommende år, hvor holdet bliver bedre spillet sammen, enkelt får lidt mere hår,på brystet, og man får fornyet de sidste brikker (backs, ny pivot, 9`er m.fl).

Hvis man kan få lidt for Depay og få solgt De Jong, så er manøvrenklaret med 30-50 millioner Euro netto. Det er dælme godt arbejde - under Bart og Co. havde det været markant dyre.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Hvornår slutter transfervinduet? - altså hvor langtid har klubben til, at få smidt de spillere ud af porten, der ikke er ønsket og samtidigt, få indregistreret de nye spillere?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Umtiti på vej videre!?

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-10 ... -barcelona

Stort, hvis vi kan sende Umtiti videre samt Auba og De Jong til Chelsea indenfor de næste 24 timer!

Så beholder man nok Depay…

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
ons aug 10, 2022 9:33 pm
Umtiti på vej videre!?

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-10 ... -barcelona

Stort, hvis vi kan sende Umtiti videre samt Auba og De Jong til Chelsea indenfor de næste 24 timer!

Så beholder man nok Depay…
Auba til Chelsea..? Ville godt nok foretrække det blev Depay der røg :|

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
ons aug 10, 2022 9:51 pm
Madameskrald skrev:
ons aug 10, 2022 9:33 pm
Umtiti på vej videre!?

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-10 ... -barcelona

Stort, hvis vi kan sende Umtiti videre samt Auba og De Jong til Chelsea indenfor de næste 24 timer!

Så beholder man nok Depay…
Auba til Chelsea..? Ville godt nok foretrække det blev Depay der røg :|
Det tror jeg også det gør. Måske bliver det begge.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-11 ... l-traening

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-10 ... as-forfald

TV2 har da i hvert fald taget stilling til hvor skamfuld en klub Barca er!! Nærmest daglig kampagne…

Ska nok blive morsomt når samme kanal skal dække kampene…gad vide hvad der skal debatteres i studie og under kamp.. :roll:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hahaha! Hvor er det fjollet. Og så Junker. Idioten har haft ondt i røven siden Koeman blev fyret og han mistede sin forbindelse til klubben (og den eneste grund til at være ansat hos tv2). Jeg er dog overrasket over at han kan skrive en længere sammenhængende tekst. Det troede jeg ville være en for stor opgave for ham.

Det er forresten sjovt at ingen snakker om de utallige spillere der er blevet buhet af af realfans. Kæmpe legender er blevet buhet ud af banen hos dem. Men nej det er synd for MB og de jong at fansene er sure over at de tjener alt for mange penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg så et samtale på YouTube mellem nogle britiske journalister, jeg kan ikke lige huske hvem, omkring Barca og de reaktioner der har været over sommeren fra især britiske fans og medier. De havde nogle gode pointer omkring hvorfor der har været så meget negativitet rettet mod Barca.

For det første skal man huske på at det Barca foretager sig økonomisk ikke er noget nyt. Real solgte 100% af deres tv-rettigheder i midten af 00’erne i 6 år. Stort set alle klubber i Spanien har indgået en aftale med CVC sidste år. Klubber som Sevilla og Villarreal kan heller ikke registrere spillere. Men det er Barca, Barca, Barca og hvor sindssygt det de laver er.

Nå men det de kom frem til var at folk i så mange år havde haft ondt i røven over Barca. Mes que un club, la masia, smuk fodbold, Messi, titler osv og nu var de endelige færdige. Og det nærmest for evigt med en Messi der blev sendt videre og ingen penge. Klubben var færdig i en sådan grad at den ikke en gang var relevant mere. Det var ikke en topklub længere.

Pludselig ændrede det hele sig og man skulle igen forholde sig til Barca. Chelsea blev røvrendt, man u blev afvist og man hentede de mest eftertragtede spillere. Hvordan? De var jo færdige? Snyd! Og så går man i selvsving uden overhovedet at forsøge at sætte sig ind i hvad der faktisk sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Ja, det er røv træls, når alle de andre kravler ned i et ormehul, og ser helt og aldeles ensidigt på tingene.
Det er jo nærmest en konspiration.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Altså han har jo ret !

Barcaideologien om at fokusere på la masia er man ret tydeligt gået væk fra denne sæson!

At en god del af grunden jo nok er at dem der er på Barca Athletic bare ikke er gode nok er en ting, men Laporta har vel nu ret tydeligt vist at det er igennem køb af mange kvalitets spillere man skal tilbage i toppen af fodbold. ( også når man kan se at spillere som Nico bliver lejet ud)

Er det så den forkerte beslutning? Hmmm, jeg synes personligt det er lidt trist, men på den anden side vil en strategi hvor man fokusere rigtig meget på La Masia tage rigtig lang tid for at komme tilbage på toppen og potentielt endda betyde man faktisk aldrig kommer helt derop igen.


Jeg synes ikke sagen er så entydig, men det synes jeg nu faktisk heller ikke artiklen giver udtryk for.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Undskyld. Jeg var ironisk. Det fungerer ikke så godt på skrift, I know

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

ladislau skrev:
tors aug 11, 2022 10:11 am
Undskyld. Jeg var ironisk. Det fungerer ikke så godt på skrift, I know
Man kan ALDRIG være Ironisk på skrift ;-)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Vi er virkelig landet på øretævernes holdeplads med vores økonomiske manøvren. Forstår egentlig godt den undren, som hersker - men så alligevel ikke.

Men jeg ved ikke hvad der er op og ned - og hvor alvorligt det står til. Er det salary cap i rækken (Betis, Atl. Madrid, Villarreal m.fl. Kan heller ikke registrere nye folk. Får bare ikke clicks på nettet),
Er det gælden (den har Real Madrid i lige så stor stil), er det FFP (som alle andre klubber i alle lande omgås på alverdens kreative måder). Læste et andet sted at Real Madrid lavede samme øvelse som vi gør nu i 00'erne - ift sælge future incomes.

Men om det adskiller sig fra Italien-klubbernes konsortiums med store økonomiske tilskud, olieklubber og koncern-ejerskaber i England, klubrovdrift i Red Bull koncernen, eller andre alverdens sugar-daddy konstellationer med fiktive sponsorater, falske økonomiske indsprøjtninger, og de mange erhvervsdrevne indtægter som vi fx ser i FCK - det er svært at vurdere - og opvejes ikke helt fair.

Barca er lidt blevet den ultimative syndebuk for hele den økonomiske inflation i bold, og skal tage alle tæsk for sådan som verdenen er skruet sammen.
Lønninger, økonomi, indtægt/udgift, FFP, ligaregler, restriktioner og hvordan disse omgås.

Hvis Barca gør alt ekstremt kreativt - og er billedet som males korrekt ned til mindste detalje - fair.
Så skal tæskene virkelig lande. Så er det klamt, forræderisk, moralforladt, og ikke til at bære.

Men vi mangler reflektionen af om vi er ekstraordinære idioter og gambler på livet løs - eller om vi bare er i stoplightet.

Hvad med PSGs lønbudget? Citys ekstreme forbrug hvert år (de har brugt mere end os i år jo!), Juves utallige byt af spillere/afskrivningsøvelse hver sommer, Romas projekt og Arsenals vanvittige summer i år uden Europa i vente, Inters ageren også uden en krone i klubkassen (ifg. Medier) og eksemplerne er sikkert flere.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster