FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Det kan jo også godt lyde som et positivt spin, på at man stille og roligt sælger ud af arvesølvet for at kunne hente(og indregistrere) sine transfermål.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man aug 01, 2022 6:49 pm
✅| OFFICIAL: FC Barcelona announces the sale of 24.5% of Barça Studios to http://Socios.com for €100m to accelerate the club’s audiovisual, blockchain, NFT and Web.3 strategy.
Som sagt, så har dette frasalg mere karakter af at få en strategisk partner ind. Man har længe søgt en investor til området og at få socios.com ind som medejer af Barca Studios vil helt klart sætte fart i udviklingen af forskellige nye forretningsområder. Barca har nok tilmed det største potentiale af alle fodboldklubber i verden for at skabe omsætning i de ovennævnte muligheder for at tilføre værdi til brandet. Tænker det er et win-win senarie for begge virksomheder. I bedste fald ser man en markant stigning i indtjeningen på trods af, man nu altså har solgt tæt på 25% af forretningsdelen og får tilført 100 mio euro her og nu i tilgift.
Jeg tænker sagtens, at man kan have noget ud af den rigtige kommercielle partner, men at Barcelona skulle have det største potentiale af alle klubber på de nævnte områder - det kan jeg ikke lige gennemskue noget godt argument for.

Men det kan sagtens være, at det siger mere om undertegnede, da jeg heller ikke kan gennemskue, hvordan og hvorfor en fodboldklub skal bevæge sig ind i blockchain branchen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
man aug 01, 2022 9:21 pm
Det kan jo også godt lyde som et positivt spin, på at man stille og roligt sælger ud af arvesølvet for at kunne hente(og indregistrere) sine transfermål.
Det kan det selvfølgelig, men faktum er, socio.com er eksperter på nævnte områder og faktum er også, man satser stort på netop de dele af forretningen fremadrettet. Senest blev en cruyff NFT solgt på auktion for næsten 700.000 dollars.

Barca Studios er en forholdsvis lille del af den totale omsætning, som i 2020 lå på 30 mio euro. Det specielle er, man lavede et overskud på næsten 17 mio euro ud af den omsætning. Det vil sige, man får et godt return of investment, da brandet i forvejen er på plads. Kan man fordoble omsætningen, og det er slet ikke usandsynligt, man kan gøre det endnu bedre end det, så får man altså nogle mio euro mere på bundlinjen, end man har nu, selvom man har solgt 25% af forretningen. En anden ting, der er værd at bemærke i denne forbindelse, er, Barca Studios er vurderet til over 400 mio euro og det med en omsætning på 30 mio euro. Socio.com som køber andelen er tilmed med som partner og de vil være lige så interesseret i at få forretningen til at blomstrer, som Barca vil være. De får jo ikke noget for deres penge, med mindre virksomheden er i vækst og de er så oven i købet eksperter i at udføre den slags opgaver.

Jeg vil vurdere denne handel til at have et stort potentiale for Barca med en meget, meget lille risiko. Det er noget helt andet, end at sælge tv-rettigheder, hvor man sælger et produkt. Her sælger man en del af en fysisk en fysisk virksomhed og får en partner med ekspertise.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man aug 01, 2022 9:54 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 01, 2022 6:49 pm
✅| OFFICIAL: FC Barcelona announces the sale of 24.5% of Barça Studios to http://Socios.com for €100m to accelerate the club’s audiovisual, blockchain, NFT and Web.3 strategy.
Som sagt, så har dette frasalg mere karakter af at få en strategisk partner ind. Man har længe søgt en investor til området og at få socios.com ind som medejer af Barca Studios vil helt klart sætte fart i udviklingen af forskellige nye forretningsområder. Barca har nok tilmed det største potentiale af alle fodboldklubber i verden for at skabe omsætning i de ovennævnte muligheder for at tilføre værdi til brandet. Tænker det er et win-win senarie for begge virksomheder. I bedste fald ser man en markant stigning i indtjeningen på trods af, man nu altså har solgt tæt på 25% af forretningsdelen og får tilført 100 mio euro her og nu i tilgift.
Jeg tænker sagtens, at man kan have noget ud af den rigtige kommercielle partner, men at Barcelona skulle have det største potentiale af alle klubber på de nævnte områder - det kan jeg ikke lige gennemskue noget godt argument for.

Men det kan sagtens være, at det siger mere om undertegnede, da jeg heller ikke kan gennemskue, hvordan og hvorfor en fodboldklub skal bevæge sig ind i blockchain branchen.
Man bevæger sig ind i området fordi, der er rigtig mange penge at tjene på det. Hvis du går ind på Socio.com´s hjemmeside og ser på deres liste over partnere, så vil se 25% af alle topklubber i Europa på den. Det er altså alle klubber, der tænker i den retning.

Mht. hvorfor Barca har et stort potentiale, så er det jo i bund og grund det samme potentiale, som i forvejen sikrer de ligger blandt de største, når det kommer til omsætning. Brandet Barca er kæmpe og det vokser hele tiden. De er i forvejen de største, når det kommer til de sociale medier og det her skal ses som en forlængelse af det område. Et forholdsvist uudnyttet område, hvor man kan tjene penge på tjenester og ydelser, ligesom merchandise, tv, kampe på stadion og sponsorer, bare i den virtuelle verden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Man kunne jo så også argumentere, at hyre expertise ind med en profit på 17 mill euro.
Men hvor meget ekstern ekspertise, der skal til for at udfylde det potentiale du omtaler, det skal jeg ikke kloge mig på.
Det kan sagtens være en ok forretning, modsat salget af tv rettighederne. Timingen lugter dog langt væk af nød, fremfor lysten til et frugtbart samarbejde.

Jeg er spændt på, hvor mange af de penge bliver Barca studio projektet.
Jeg er endnu mere spændt på/nervøs for, hvor stor en procentdel af de penge, som vi har solgt ejer andele for, der ryger på transfers i det her vindue(og de næste par stykke for den sags skyld).

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Det kan sagtens være, at du har ret - jeg forstår bare ikke hvordan, at man får genereret interessen for set.

Men jeg er nok bare blevet for gammel :cool:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
man aug 01, 2022 10:26 pm
Man kunne jo så også argumentere, at hyre expertise ind med en profit på 17 mill euro.
Men hvor meget ekstern ekspertise, der skal til for at udfylde det potentiale du omtaler, det skal jeg ikke kloge mig på.
Det kan sagtens være en ok forretning, modsat salget af tv rettighederne. Timingen lugter dog langt væk af nød, fremfor lysten til et frugtbart samarbejde.
Hvorfor hyrer man i det hele taget ekstern ekspertise ind? Hvorfor sælger man egentlig tv-rettigheder i det hele taget, når man selv kunne producere tv-billederne? Hvorfor har man Nike til at producere sine trøjer, når man egentlig kunne gøre det selv? Hvorfor bruger man twitter, når man kunne lave sit eget SoMe? Jeg tænker, svarene på de spørgsmål ligger lige for og det samme er tilfældet her.

Kunne man selv have indfriet det potentiale, der ligger i de digitale og virtuelle markeder? Ja, det kunne man sikkert. Men spørgsmålet er, hvor hurtigt man ville kunne gøre det og hvor godt, hvis man ikke har den nødvendige ekspertise og produktionskapacitet.

Mht. timingen, så har du da helt ret. Der er også en grund til, man gik væk fra at sælge andele af BLM og at man kun sælger 25% i stedet for 49%. Man vil selvfølgelig gerne holde så meget af forretningen på egne hænder, som muligt. Det, jeg siger, er bare, der er potentiale til at dette partnerskab kan blive rigtig godt for Barca på både kort, mellem og lang sigt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man aug 01, 2022 10:31 pm
Det kan sagtens være, at du har ret - jeg forstår bare ikke hvordan, at man får genereret interessen for set.

Men jeg er nok bare blevet for gammel :cool:
Den er der skam allerede. Den venter bare på at blive udnyttet. Blockchain markedet er et af de allermest eksplosive markeder i verden.

https://www.statista.com/statistics/101 ... rket-size/
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man aug 01, 2022 11:47 pm
Madameskrald skrev:
man aug 01, 2022 10:31 pm
Det kan sagtens være, at du har ret - jeg forstår bare ikke hvordan, at man får genereret interessen for set.

Men jeg er nok bare blevet for gammel :cool:
Den er der skam allerede. Den venter bare på at blive udnyttet. Blockchain markedet er et af de allermest eksplosive markeder i verden.

https://www.statista.com/statistics/101 ... rket-size/
Hvorfor er det så jeg er i minus :grin:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs aug 02, 2022 3:23 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 01, 2022 11:47 pm
Madameskrald skrev:
man aug 01, 2022 10:31 pm
Det kan sagtens være, at du har ret - jeg forstår bare ikke hvordan, at man får genereret interessen for set.

Men jeg er nok bare blevet for gammel :cool:
Den er der skam allerede. Den venter bare på at blive udnyttet. Blockchain markedet er et af de allermest eksplosive markeder i verden.

https://www.statista.com/statistics/101 ... rket-size/
Hvorfor er det så jeg er i minus :grin:
Den del har jeg så overhovedet ikke styr på :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona are about to activate the fourth economic lever: Sell the remaining 24.5% of Barça Studios to TPG Luma Partners. The club will get €100m. There are two other companies interested, but for the moment Luma Partners are the favourites.


@relevo
LUMA is the leading investment bank focused on digital media and marketing. We provide strategic advice, proven M&A expertise, and extensive industry knowledge to optimize outcomes for our clients.
Endnu en stærk partner, hvis det bliver dem
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ok jeg har ingen anelse om hvad det med bartos kontrakter til pique, lenglet, MAtS og de Jong går ud på. Men åbenbart mener ledelsen at der har været fusk involveret og man går nu efter at få kontrakterne annulleret. Pique er allerede med på at lave en ny kontrakt (også til 24) men hvor han går voldsomt ned i løn.

Bussis har intet med ovenstående at gøre men han meldes også villig til at gå ned i løn.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

Piquénbauer skrev:
man aug 08, 2022 9:40 pm
Ok jeg har ingen anelse om hvad det med bartos kontrakter til pique, lenglet, MAtS og de Jong går ud på. Men åbenbart mener ledelsen at der har været fusk involveret og man går nu efter at få kontrakterne annulleret. Pique er allerede med på at lave en ny kontrakt (også til 24) men hvor han går voldsomt ned i løn.

Bussis har intet med ovenstående at gøre men han meldes også villig til at gå ned i løn.
Noget med Barto gav dem dobbelt så meget i løn 10 dage inden han blev smidt ud af klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ter Stegen, Frenkie De Jong & Clement Lenglet have already been informed by their agents that their contracts are indeed invalid.@COPE
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
man aug 08, 2022 10:04 pm
Ter Stegen, Frenkie De Jong & Clement Lenglet have already been informed by their agents that their contracts are indeed invalid.@COPE
Crazy :crazy:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster