Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 05, 2022 11:06 pm
Dani Alves skrev:
fre aug 05, 2022 10:46 pm
Jeg fatter virkelig virkelig hat af at hente Alonso...
Ja, det er sgu tumpet. For det første, kan jeg ikke lide ham og for det andet, så er Balde klar til at kæmpe om spilletiden. Det synes jeg, han beviste i USA. Man har jo også Dest, der kan dække VB og til højre har man Araujo, Koundé og Roberto, hvis alt går galt. CB´s har man jo rigeligt af. Jeg er helt klart fortaler for, man nu giver Balde den tillid der skal til og så sparer man de penge til en anden god gang!

Alonso er en offensiv vb, han spiller for det spanske landshold, hvilket Xavi jo klart har vist er en vigtig kvalitet for ham, han er trods alt (lidt endnu) bedre og mere stabil end Balde og han kan jo nok hentes for en overkommelig sum!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Magnus Frost skrev:
lør aug 06, 2022 9:55 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 05, 2022 11:06 pm
Dani Alves skrev:
fre aug 05, 2022 10:46 pm
Jeg fatter virkelig virkelig hat af at hente Alonso...
Ja, det er sgu tumpet. For det første, kan jeg ikke lide ham og for det andet, så er Balde klar til at kæmpe om spilletiden. Det synes jeg, han beviste i USA. Man har jo også Dest, der kan dække VB og til højre har man Araujo, Koundé og Roberto, hvis alt går galt. CB´s har man jo rigeligt af. Jeg er helt klart fortaler for, man nu giver Balde den tillid der skal til og så sparer man de penge til en anden god gang!

Alonso er en offensiv vb, han spiller for det spanske landshold, hvilket Xavi jo klart har vist er en vigtig kvalitet for ham, han er trods alt (lidt endnu) bedre og mere stabil end Balde og han kan jo nok hentes for en overkommelig sum!
Ift at skabe stabilitet her og nu, giver det supergod mening. At køre med Alonso som supplement den kommende sæson kunne være acceptabelt.

MEN: hvis vi giver ham mindst 2 års kontrakt så hænger vi jo på både ham og Alba de næste to år.
I den tid bliver der så ikke plads til talenter fra egne rækker - fx Balde. Der bliver heller ikke plads til fx at hente Gaya billigt til vinter eller gratis næste sommer.

Jeg synes det er den forkerte prioritering.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er fuldstændig ligeglad med Alonso. Han koster ikke meget, kort kontrakt, giver lidt bredde og kan kæmpe med balde.

Det her transfervindue har været vanvittigt. Nu skal vi bare have dem registreret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Omvendt kan det give Balde to år som fast mand i en anden klub, hvilket på nuværende tidspunkt, hvor han mangler en del taktisk, defensivt og fysisk, kunne være en god prioritering.

Hvis man holder på Balde, så skal man også være klar på at aflaste Alba med spilletid til Balde (og prioritere udviklingen af ham), og dermed give ham min 10-15 kampe i den kommende sæson, og det tror jeg ikke, at Xavi er på nuværende tidspunkt. Dest og Nico blev eksempelvis IMO forsømt i sidste sæson.
Alt tyder på, at man går All in på La Liga og CL, og med et spil koncept, der stadigvæk er relativt uprøvet, så er der ikke plads til alt for mange usikkerhedsaspekter.

Jeg er helt enig i, at det er en skidt prioritering, men det er vel et udslag af, at man har malet sig op i et præstationsmæssigt trangt hjørne med de bombastiske udmeldinger ifht. sæsonens målsætning, og i lyset heraf giver prioriteringen trods alt mening.

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dani Alves »

Jeg håber inderligt at klubben statuere et eksempel med MB. Han skulle angiveligt have et tilbud på 3 x hans nuværende løn hos en Saudi Arabisk klub, men vil ikke forlade medmindre vi ophæver hans kontrakt og betaler ham fuldt ud for den resterende periode.
Håber vi, såfremt han forsætter med at være så besværlig, smider ham ned på B-holdet hvor han så kan sidde på tribunen indtil hans kontrakt udløber om 2 år - så han ikke har spillet i 2 år og ingen klub til den tid vil røre ved ham + han misser det Saudiske tilbud.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dani Alves skrev:
lør aug 06, 2022 12:12 pm
Jeg håber inderligt at klubben statuere et eksempel med MB. Han skulle angiveligt have et tilbud på 3 x hans nuværende løn hos en Saudi Arabisk klub, men vil ikke forlade medmindre vi ophæver hans kontrakt og betaler ham fuldt ud for den resterende periode.
Håber vi, såfremt han forsætter med at være så besværlig, smider ham ned på B-holdet hvor han så kan sidde på tribunen indtil hans kontrakt udløber om 2 år - så han ikke har spillet i 2 år og ingen klub til den tid vil røre ved ham + han misser det Saudiske tilbud.
Han er ikke normal. Langtfra.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Er der nogen der kan fortælle mig meningen med at købe Alonso, i stedet for at give lidt flere penge om købe fx Gaya?
Her er nogle scenarier:

Klubben mener ikke at Balde er klar nok til at være direkte backup til Alba. Alonso kommer ind for direkte at konkurere med Alba i 2 sæsoner, man sender så Balde ud på lån i 1-2 sæsoner.

Klubben har planer om at gå efter enten Davies eller Theo om 1-2 sæsoner, og vil bruge de ekstra penge for Gaya til det. Leje Balde ud, og som forhåbentlig bliver god nok til at komme tilbage, og være backup til en af de to første nævnte.

Klubben vil beholde Balde som 3 valg, og vil bare have ham en del af truppen og træne med holdet, og give ham nogle få kampe his og her i de 2 sæsoner, og håber han bliver klar.

Jeg tror ikke at et køb af Davies eller Theo er realistisk, da klubben nok ikke går efter dem. Så derfor vil Gaya nok være det bedste bud, nu når vi ikke får Cucu, og med et 2 års udlån af Balde. Her vil Gaya overtage VB fra Alba om 1-2 sæsoner, og når Alba så stopper om 2 sæsoner, kan Balde komme tilbage og være backup til Gaya, der vil være 28 år, og Balde 20. Der kan Balde så stille og roligt blive bedre og overtage VB fra Gaya.

Men ønske scenariet ville være, at Balde allerede nu kan være backup til Alba i 2 sæsoner, og overtage derefter. Men det tror jeg ikke Balde er klar til allerede nu som 18 årig. Derfor ville et 1-2 udlån nok være det bedre for Balde.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Det er sgu godt nok kritisk for La liga. Klubberne har lidt sindssygt meget af, man ikke har kunne få tilført kapital under nedlukningerne
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Drake skrev:
søn aug 07, 2022 11:00 am
Er der nogen der kan fortælle mig meningen med at købe Alonso, i stedet for at give lidt flere penge om købe fx Gaya?
Her er nogle scenarier:

Klubben mener ikke at Balde er klar nok til at være direkte backup til Alba. Alonso kommer ind for direkte at konkurere med Alba i 2 sæsoner, man sender så Balde ud på lån i 1-2 sæsoner.

Klubben har planer om at gå efter enten Davies eller Theo om 1-2 sæsoner, og vil bruge de ekstra penge for Gaya til det. Leje Balde ud, og som forhåbentlig bliver god nok til at komme tilbage, og være backup til en af de to første nævnte.

Klubben vil beholde Balde som 3 valg, og vil bare have ham en del af truppen og træne med holdet, og give ham nogle få kampe his og her i de 2 sæsoner, og håber han bliver klar.

Jeg tror ikke at et køb af Davies eller Theo er realistisk, da klubben nok ikke går efter dem. Så derfor vil Gaya nok være det bedste bud, nu når vi ikke får Cucu, og med et 2 års udlån af Balde. Her vil Gaya overtage VB fra Alba om 1-2 sæsoner, og når Alba så stopper om 2 sæsoner, kan Balde komme tilbage og være backup til Gaya, der vil være 28 år, og Balde 20. Der kan Balde så stille og roligt blive bedre og overtage VB fra Gaya.

Men ønske scenariet ville være, at Balde allerede nu kan være backup til Alba i 2 sæsoner, og overtage derefter. Men det tror jeg ikke Balde er klar til allerede nu som 18 årig. Derfor ville et 1-2 udlån nok være det bedre for Balde.
Jeg forstår det heller ikke.

Gaya passer rigtig godt ind på nærmest alle parametre. Man kunne godt vinde de store titler med ham som fast VB. Og Balde skal vi satse på som den ene af to VB’er inden for få år. Lad os ikke smide ham på porten som Grimaldo eller Cucurella.

Alonso et år nu og så Gaya på fri ville give mening her og nu. Men ikke Alonso i længere tid, hvis Alba også er i klubben et par år mere.

Gaya nu ville give endnu mere mening, men han skal jo også selv være interesseret i at dele pladsen med Alba.

Davies får vi aldrig tror jeg. Ham skulle vi have hentet inden Bayern, men det er for sent nu.

Cucurella ejede vi for kun to år siden. Ærgerligt vi gav ham op for peanuts.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Måske er planen at slippe for Albas kæmpe kontrakt næste år.

Dvs. Alonso + Alba i år, Alonso + Gaya næste år og derefter Balde og Gaya.

Så har Balde to år til at udvikle sig på en udlejning.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
søn aug 07, 2022 12:45 pm
Måske er planen at slippe for Albas kæmpe kontrakt næste år.
Det kunne sagtens være en del af forklaringen. En anden er også, uanset hvor meget jeg så er imod transferen, så poster han altså nogle gode stats stort set all around. Jeg hæfter mig dog primært ved, Balde har taget nogle store spring fremad henover sommeren. Jeg er ikke i tvivl om, han nok selv skal tage pladsen og det kommer til at gå hurtigere, end mange tror. Talentet er ganske enkelt så stort at man ikke kan holde det tilbage. Specielt de fysiske parametre er helt i top og teknisk er han også med helt fremme. Det taktiske er tæt på qua han har været i klubben, siden han var 8, men han mangler på de defensive områder både taktisk og teknisk. Så snart, han finder ud af, han er stærkere end sine modstandere, så kommer han ikke til at se sig tilbage.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 07, 2022 1:10 pm
Madameskrald skrev:
søn aug 07, 2022 12:45 pm
Måske er planen at slippe for Albas kæmpe kontrakt næste år.
Det kunne sagtens være en del af forklaringen. En anden er også, uanset hvor meget jeg så er imod transferen, så poster han altså nogle gode stats stort set all around. Jeg hæfter mig dog primært ved, Balde har taget nogle store spring fremad henover sommeren. Jeg er ikke i tvivl om, han nok selv skal tage pladsen og det kommer til at gå hurtigere, end mange tror. Talentet er ganske enkelt så stort at man ikke kan holde det tilbage. Specielt de fysiske parametre er helt i top og teknisk er han også med helt fremme. Det taktiske er tæt på qua han har været i klubben, siden han var 8, men han mangler på de defensive områder både taktisk og teknisk. Så snart, han finder ud af, han er stærkere end sine modstandere, så kommer han ikke til at se sig tilbage.
Men Albas kontrakt løber til 24, den slipper han vel ikke før tid..?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 07, 2022 1:10 pm
Madameskrald skrev:
søn aug 07, 2022 12:45 pm
Måske er planen at slippe for Albas kæmpe kontrakt næste år.
Det kunne sagtens være en del af forklaringen. En anden er også, uanset hvor meget jeg så er imod transferen, så poster han altså nogle gode stats stort set all around. Jeg hæfter mig dog primært ved, Balde har taget nogle store spring fremad henover sommeren. Jeg er ikke i tvivl om, han nok selv skal tage pladsen og det kommer til at gå hurtigere, end mange tror. Talentet er ganske enkelt så stort at man ikke kan holde det tilbage. Specielt de fysiske parametre er helt i top og teknisk er han også med helt fremme. Det taktiske er tæt på qua han har været i klubben, siden han var 8, men han mangler på de defensive områder både taktisk og teknisk. Så snart, han finder ud af, han er stærkere end sine modstandere, så kommer han ikke til at se sig tilbage.
Jeg er egentlig meget enig i din karakteristik, men pt. er det springende punkt, hvor hurtigt han kan få tilpasset sine defensive kompetencer. Taktisk/Fysisk kompenserer han meget med sin hurtighed pt. - og på et højere niveau er det ikke tilstrækkeligt.

Men ja han er super spændende, men en defensiv back bliver han aldrig, hvorfor Alonso ,ed det sigte giver fin mening.

Ps. mht. Alba, så har BW, Umtiti m.fl. også kontakter. Det har ikke forhindret klubben i at forsøge at sende dem videre.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Men foreløbigt går det så heller ikke super godt med de afskibningsforsøg.

Alba har kontrakt til 24 og det bedste man kan håbe på, er vel at han giver afkald på en bid (hvis Pique og Bussi også går med), eller mere sandsynligt, skubber noget betaling.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster