23 - Jules Koundé

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

23 - Jules Koundé

Indlæg af Drake »

Velkommen til vores nye franskmand Koundé, spænende at se hvordan han klarer det hos Barca :smile:

Billede

Date of birth: Nov 12, 1998
Place of birth: Paris France
Age: 23
Height: 1,78 m
Citizenship: France/Benin
Position: Defender - Centre-Back
Foot: Right
Player agent: ESN
Joined: Jul 28, 2022
Contract expires: Jun 30, 2027

Senest rettet af Drake lør jul 30, 2022 9:07 am, rettet i alt 2 gange.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Barca80 »

Jules Koundé - smagsprøve på hans tekniske færdigheder!

Wow! Hold da kæft! :eek:

Når man ser nedenstående video, skulle man ikke tro at Koundé var en CB, men snarere en CM eller HB på niveau med Dani Alves. Det er naturligvis ikke tilfældet, men Barcelona har i hvert fald fået en ekstrem teknisk stærk CB. Så stærk, at Deschamps som bekendt bruger ham som HB på det franske landshold.

Koundé’s defensive egenskaber er meget tæt på world class. Han er aggressiv, hurtig, god i luften, fysisk stærk og læser spillet forrygende. Og oveni det, så er han måske verdens mest teknisk stærke CB overhovedet.

Koundé er flere gange blevet udråbt som det største forsvarstalent i sin generation. Mange har sammenlignet hans spil med en ung Sergio Ramos fra hans unge Sevilla dage, hvor Ramos jo startede som HB pga. sine høje tekniske færdigheder. Men bare rolig, Koundé har hverken samme elendige disciplin (røde kort) eller klamme attitude som Sergio Ramos. Sergio Ramos var en komplet CB, det samme er Koundé. Han har hele pakken.

Og hvem ved, måske kan Xavi udvikle ham til en verdensklasse HB en dag? Han har i hvert fald speeden, teknikken og driblingerne til det.

Du har sikkert allerede set en masse youtube videoer med Koundé, men har du også set en som udelukkende tager højde for hans offensive og tekniske færdigheder; som fx driblinger, afleveringer, boldkontrol osv.? Gør dig selv en tjeneste og få en smagsprøve på Koundé’s tekniske færdigheder via videoen. Og jeg vil stadig lige slå fast, han ER stadig kun en naturlig CB, selvom det er svært at tro det, ud fra videoen!

Og til sidst et spørgsmål. Synes du at Koundé skal danne CB duo med Araujo eller spille fast HB?

Her er videoen - Enjoy ;-) (klik på "se på youtube" for at se videoen)

Senest rettet af Barca80 fre jul 29, 2022 12:36 pm, rettet i alt 3 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Piquénbauer »

Ud på backen og så kan araujo og Christensen/pique tage cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
fre jul 29, 2022 9:54 am
Ud på backen og så kan araujo og Christensen/pique tage cb.
Er du i stand til at se videoen, eller har du tekniske problemer? Man kan ikke se den direkte via forummet af en eller anden årsag.

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af DrGink »

Jeg er lidt bekymret ved de meldinger der var om at Xavi havde lovet Kounde en plads som centerforsvarer. Jeg synes faktisk vi med AC og Araujo samt pique og Eric som reserver er ok dækket ind.
Kounde hører for mig helt sikkert til ude på backen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Antimadridista »

DrGink skrev:
fre jul 29, 2022 1:31 pm
Jeg er lidt bekymret ved de meldinger der var om at Xavi havde lovet Kounde en plads som centerforsvarer. Jeg synes faktisk vi med AC og Araujo samt pique og Eric som reserver er ok dækket ind.
Kounde hører for mig helt sikkert til ude på backen.
Tror du ikke man skal tage det med et gran salt..!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af DeanCassady »

Jeg tvivler på, at Xavi har lovet ham noget som helst. Det er muligt, at Xavi har fortalt ham, at han primært vil blive brugt centralt, men det er velsagtens også dét.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Champione »

Er handlen egentlig helt gennemført?
Tænker i hans operation og lægetjek herom.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Isageren »

Champione skrev:
fre jul 29, 2022 4:41 pm
Er handlen egentlig helt gennemført?
Tænker i hans operation og lægetjek herom.
Nej, de har været i gang i 5 timer med grundigt lægetjek i forhold til hans skade. Måske bliver det ikke en realitet alligevel.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Piquénbauer »

Koundé has successfully passed his medical tests. [@fansjavimiguel]
Fra en time siden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Barca80 »

Ok jeg er åbenbart den eneste herinde, som er fuldstændig blæst bagover og ved at tabe kæben over Kounde's tekniske evner som en CB. Fair nok.

Jeg har aldrig nogensinde set en CB med den boldkontrol og dribleevner. Derfor jeg er chokkeret over hvad Barca har fået fingrende i, i form af Koundé.

Jeg kan også bekræfte at videoen virker, man skal bare klikke på linket eller klikke "se på YouTube".

https://m.youtube.com/watch?v=MsyhdBqZe2w

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Barca80 »

"I like to attack. The truth is, I like to play centrally while a wing-back [literally, playing on a wing] is not my position," Kounde said.

"When I happen to play on the wing, I play, but I'm a central player. From a central position, I can go up the pitch and contribute offensively.
Lyder godt. Han kan i den grad attack, som man også kan se i den video jeg linket til :clap:

Defensivt er han world class og offensivt er han i hvert fald over middel, som minimum ;-)

Kan han gøre det bedre offensivt end Dest og Roberto på højre backen?

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
lør jul 30, 2022 10:54 am
"I like to attack. The truth is, I like to play centrally while a wing-back [literally, playing on a wing] is not my position," Kounde said.

"When I happen to play on the wing, I play, but I'm a central player. From a central position, I can go up the pitch and contribute offensively.
Lyder godt. Han kan i den grad attack, som man også kan se i den video jeg linket til :clap:

Defensivt er han world class og offensivt er han i hvert fald over middel, som minimum ;-)

Kan han gøre det bedre offensivt end Dest og Roberto på højre backen?
Sikkert. Men det hjælper jo ikke, hvis det ikke er dér han spiller.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
lør jul 30, 2022 11:56 am
Sikkert. Men det hjælper jo ikke, hvis det ikke er dér han spiller.
Der er flere spanske fodbold iagttagere (bl.a. eksperter), som nu melder at Xavi har besluttet at spille 3-4-3 i denne sæson. Det var også den formation han brugte allermest i sin tidligere klub Al Sadd. Det kan du bl.a. læse om her: https://barcauniversal.com/xavi-plans-t ... on-report/

I praksis betyder det, at man ofrer en midtbanespiller. Til gengæld spiller man med hele 3 CB'er og nogle ultra offensive backer. Her kan enten Raphinha eller Dembele måske spille som en ultra offensiv HB (eller snarere Højre midtbane, hvis man stadig bruger det udtryk). Raphinha har i hvert fald sit løbepensum til det. Eller også må Xavi bruge de naturlige Dest og Roberto på den plads.

Det kan meget vel se således ud i kommende sæson - og ja, det ser måske en tand for offensivt ud:

Billede

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af !Option »

Jeg kunne sagtens se 3-4-3 blive prøvet af. Er dog ikke sikker på Raphinha dur som wingback i den opstilling.

Til gengæld er jeg dog helt sikker på at Bussi IKKE dur i den opstilling. Det er han simpelthen ikke dynamisk nok til, så de kunne blive Kessie, de Jong eller Gavi sammen med Pedri eller hvordan man nu ellers blander kortene.

Spændende bliver det med de nye tilføjelser, der giver et kæmpe råderum ifht. opstilling og indstilling til de enkelte kampe.
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster