Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
tors jul 28, 2022 10:17 pm
Hutlihut skrev:
tors jul 28, 2022 10:04 pm
Forstår ikke alt det hate på Gaya. IMO vil han være perfekt til at overtage for Alba. Jeg skal indrømme at jeg ikke ser Valencias kampe, men jeg husker hans tordenskud da vi mødte dem i den forgangne sæson + at jeg har set videoer med ham på YouTube. Der synes jeg han ser rigtig stærk ud, både offensivt og defensivt, og væsentlig bedre end Alba i det defensive. Og så med det faktum at han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt tænker jeg at man lave et røverkøb. Er der én der kan komme med en ordentlig analyse af hvorfor i ikke ser ham som værende spilleren man skal hente til vb? :)
Virker til vi kender ham nogenlunde lige godt. Jeg synes umiddelbart det her er en ganske glimrende grund:

https://fbref.com/en/players/b05e2dbd/Jose-Luis-Gaya

Han præsterer umiddelbar ikke som en top VB. Nu er livet jo andet end stats og han kan sagtens spille godt alligevel, men du bad selvom et argument imod og dét her synes jeg er godt.

EDIT: her er iøvrigt cucurella til sammenligning

https://fbref.com/en/players/1daec722/Marc-Cucurella

Han er dog vist på vej til City, så ham ser vi næppe foreløbig.
Personligt synes jeg, han er for vag, men heller ikke helt dårlig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Frankie de Jong's løn og klubbens behandling af ham

Jeg vil også lige give mit besyv i forhold til de Jong og hans løn. Jeg ved der har været lidt diskussion om det tema herinde.

Der er ingen tvivl om, at det ville være i Barcelonas interesse, hvis de Jong gik ned i løn eller forlod klubben. Som Barca fan kan man godt være lidt subjektiv og farvet, pga. ens følelser for klubben. Man tænker naturligvis ud fra klubbens bedste og vil af med spillere som er en byrde eller i overskud. Det er sådan set forståeligt.

Men tro mig, hvis det havde været en hvilken som helst anden klub end Barca, som havde gjort det samme overfor en spiller, så ville vi (herinde) også enstemmigt kritisere det. Det samme gør alle ikke-Barca-fans nu om Barca.

Vi ved ikke helt, hvad der er op og ned i den her sag, men hvis samtlige medier taler sandt, så er de Jong blevet udsat for flere pres fra ledelsen. Han er blevet bedt om at acceptere United buddet, eller acceptere massiv lønnedgang. Og her i pre-season har man spillet ham som CB, hvilket af mange opfattes som et klart signal.

Jeg synes ikke det er Barcelona værdigt, at man presser en spiller med forskellige metoder, så spilleren enten føler sig nødsaget til at gå ned i løn eller forlade klubben. Og det seneste jeg læser er, at hvis ikke man kan håndtere de Jong, så "overvejer man at sælge ter Stegen"! Hold da kæft tænker jeg, hvad mon ter Stegen tænker om det??

Frankie de Jong har altså en kontrakt i klubben, også selvom vi synes han ikke fortjener den. Det er jo ikke FdJ's skyld, at Barca medlemmerne har valgt en bindegal og hensynsløs præsident til at lede klubben (læs: Bartomeu) - altså idioten som forhandlede kontrakt med FdJ på daværende tidspunkt. Fokusset bør derfor ikke være på FdJ, men være på Barca's tidligere præsident, eller de Barca medlemmer som valgte ham i sin tid.

Det svarer lidt til, at du ansættes i en virksomhed, hvor du forhandler kontrakt med ledelsen, alle er tilfredse og du underskriver papirerne. Der går noget tid og virksomheden får dårligere økonomi. Samtidig får virksomheden en ny chef. Virksomheden laver en masse aftaler, bruger penge og investerer massivt (ligesom Barca køber spillere denne sæson), og derefter kommer den nye chef og siger "vi vil bede dig gå massivt ned i løn eller smutte - du fortjener ikke din løn og vi har brugt mange lønpenge på nye medarbejdere"! Du accepterer naturligvis ikke og virksomheden forsøger at finde en udvej og "degraderer" din stilling (ligesom FdJ spiller CB nu).

Udadtil ser det altså ikke kønt ud, må man sige. Hvis denne sag fortsætter med at køre i medierne kan det sågar skade klubbens image, hvis ikke det allerede har gjort det :?

Når alt det er sagt, så håber jeg dog at FdJ går ned i løn FRIVILIGT og UDEN noget pres. For det ville i sidste ende være gavn for klubben. Ellers skal man altid respektere den kontrakt som klubben har iindgået, også selvom det er den tidligere bindegale præsident som har skrevet den med FdJ ;-)
Senest rettet af Barca80 fre jul 29, 2022 3:22 am, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
tors jul 28, 2022 10:54 pm
whidgee skrev:
tors jul 28, 2022 10:43 pm
Elto92 skrev:
tors jul 28, 2022 10:23 pm
Hvordan barcelona kan have råd til at købe de her spillere er mig en gåde. Derudover er der så usmageligt at man på den ene side beder frenkie gå ned i løn, og på den anden side tilbyder og køber nye spillere

Barca har pisset i bukserne og snart bliver det rigtig koldt...
Dit indlæg må i den grad siges at udstille din uvidenhed og manglende forståelse for økonomi på et helt basalt plan. Med det udgangspunkt er du selvfølgelig undskyldt, men måske bør du sætte dig lidt ind i tingene og bare bruge en smule energi på at læse op på den seneste udvikling i klubben, inden du kommer med så latterlige indlæg :thumbup:
Det er jo bare endnu en af de RM fans som engang imellem titter frem herinde. Elto92 mon ikke du skal fokusere mere på Benzema FC, vi klarer os fint uden jeres hjælp.
Du kom mig lige i forkøbet Isager :glad: Tænker responsen inde på Bold ikke var tilstrækkelig for gutten. Men nu har han da fået lidt opmærksomhed..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ok målet må nu være at få spillere væk:

Neto
Mingueza
Umtiti
Frenkie/Pjanic
Puig
Collado
Abde
Depay
MB

Mingueza skulle være tæt på Celta og neto muligvis Napoli. Men ellers er der stille… Alemany må være hård og få dem væk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
fre jul 29, 2022 8:35 am
Ok målet må nu være at få spillere væk:

Neto
Mingueza
Umtiti
Frenkie/Pjanic
Puig
Collado
Abde
Depay
MB

Mingueza skulle være tæt på Celta og neto muligvis Napoli. Men ellers er der stille… Alemany må være hård og få dem væk.

Hvordan skal han være hård ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er komplet ligeglad med hvordan så længe spillerne forstår de ikke har en fremtid i klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes det ku være SÅ fedt hvis alle de spillere blev solgt. Men jeg synes hvis tilgangen er en by all means, så går selve identiteten af klubben.


Més que un Club!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Mes que un club har intet med det at gøre. Mes que un club er sociopolitisk og et motto for betydningen af klubben i Catalonien.

Barca er en fodboldklub som alle andre. Vi er ikke over eller under andre klubber i forhold til moral.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre jul 29, 2022 8:35 am
Ok målet må nu være at få spillere væk:

Neto
Mingueza
Umtiti
Frenkie/Pjanic
Puig
Collado
Abde
Depay
MB

Mingueza skulle være tæt på Celta og neto muligvis Napoli. Men ellers er der stille… Alemany må være hård og få dem væk.
Neto forlader
Mingueza forlader
Umtiti ender uden tilbud
Frenkie og Pjanic rykker sig ikke - penge er vigtigst og “drømmen”
Puig er på badeferie med monsterløn og tager sit sidste år i hjembyen. Useriøs dreng.
Collado og Abde forlader hvis Xavi Beder dem om
Memphis tror jeg forlader til sidste i håbet om spilletid.
MB bliver fordi han bor på en anden planet og har ‘den mentale kriger’ som mentor
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
fre jul 29, 2022 9:34 am
Mes que un club har intet med det at gøre. Mes que un club er sociopolitisk og et motto for betydningen af klubben i Catalonien.

Barca er en fodboldklub som alle andre. Vi er ikke over eller under andre klubber i forhold til moral.

For mig personligt betyder mottoet også at man som klub agere moralsk anstændigt og har et højere niveau end F.eks Real Madrid. Men det kan selvfølgelig tolkes forskelligt og det skal der jo også være plads til, jeg vil som sagt også rigtig gerne af med alle de spillere :glad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
tors jul 28, 2022 11:50 pm
Isageren skrev:
tors jul 28, 2022 10:54 pm
whidgee skrev:
tors jul 28, 2022 10:43 pm
Elto92 skrev:
tors jul 28, 2022 10:23 pm
Hvordan barcelona kan have råd til at købe de her spillere er mig en gåde. Derudover er der så usmageligt at man på den ene side beder frenkie gå ned i løn, og på den anden side tilbyder og køber nye spillere

Barca har pisset i bukserne og snart bliver det rigtig koldt...
Dit indlæg må i den grad siges at udstille din uvidenhed og manglende forståelse for økonomi på et helt basalt plan. Med det udgangspunkt er du selvfølgelig undskyldt, men måske bør du sætte dig lidt ind i tingene og bare bruge en smule energi på at læse op på den seneste udvikling i klubben, inden du kommer med så latterlige indlæg :thumbup:
Det er jo bare endnu en af de RM fans som engang imellem titter frem herinde. Elto92 mon ikke du skal fokusere mere på Benzema FC, vi klarer os fint uden jeres hjælp.
Du kom mig lige i forkøbet Isager :glad: Tænker responsen inde på Bold ikke var tilstrækkelig for gutten. Men nu har han da fået lidt opmærksomhed..
Det er simpelthen så mærkeligt med de personlighedstræk som følger med Madrid fans. Det handler altid om at gå ind og kritisere eller blande sig. Jeg er nogle gange inde på Madridista.dk, for at se hvordan de vender sig i graven når vi køber spillere, men har aldrig overvejet at lave en profil hvor jeg retter på hvad de skriver. Helt ærligt, så synes jeg det er utroligt barnligt. Fodbold er vigtigt for os, og vi må gerne lave sjov, men ingen grund til at svine hinanden til. Der er trods alt vigtigere ting i livet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men det kan det bare ikke rigtigt. Mes que un club er et motto der opstod under franco da catalanere kunne være catalanere på campen. De kunne feks mødes og snakkes deres sprog. Derfor er Barca mere end en klub (for catalanere). At klubben så pr-mæssigt fordrejet mottoet er noget andet, hvilket imo i høj grad også viser at vi ikke er mere end andre klubber.

Barca er med andre ord præcis ligeså beskidt som de fleste andre klubber. Nej vi når ikke helt om til sugardaddy/stat niveau, og tak for det, men vi er ikke en flok helgen der moralsk er bedre end andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre jul 29, 2022 9:53 am
Men det kan det bare ikke rigtigt. Mes que un club er et motto der opstod under franco da catalanere kunne være catalanere på campen. De kunne feks mødes og snakkes deres sprog. Derfor er Barca mere end en klub (for catalanere). At klubben så pr-mæssigt fordrejet mottoet er noget andet, hvilket imo i høj grad også viser at vi ikke er mere end andre klubber.

Barca er med andre ord præcis ligeså beskidt som de fleste andre klubber. Nej vi når ikke helt om til sugardaddy/stat niveau, og tak for det, men vi er ikke en flok helgen der moralsk er bedre end andre.
Det er rigtigt, men klubben har altid gerne ville fremstå som de gode drenge. Vi havde Unicef som sponsor samt La Masia spillere, der allerede tidligt blev lært om manerer og værdier. Ja, det ry har vi så mistet efterhånden, og nu må man bare være hård overfor de spillere, der findes ingen anden vej. Jeg regner stærkt med at når Laporta har fået ryddet op i rodet, så får piben også en anden lyd.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
fre jul 29, 2022 9:45 am
Piquénbauer skrev:
fre jul 29, 2022 9:34 am
Mes que un club har intet med det at gøre. Mes que un club er sociopolitisk og et motto for betydningen af klubben i Catalonien.

Barca er en fodboldklub som alle andre. Vi er ikke over eller under andre klubber i forhold til moral.

For mig personligt betyder mottoet også at man som klub agere moralsk anstændigt og har et højere niveau end F.eks Real Madrid. Men det kan selvfølgelig tolkes forskelligt og det skal der jo også være plads til, jeg vil som sagt også rigtig gerne af med alle de spillere :glad:
Som piqen også skriver, så er dette udtryk ikke noget universalt, omkring alt hvad der vedrører Barca og man kan ikke blot bruge denne ordlyd i flæng som man selv ønsker det. Vi er ikke bedre end Real, ikke på det område.

Men vi er en federe klub, selvfølgelig ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jules Koundé is undergoing a very thorough medical review. He underwent a surgery for a pubic injury not so long ago. They have been testing him for more than 2 hours and it is expected to continue for at least another hour.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster