Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

Amen, den trup her. Fårk.

Mats/Pena

Kounde/Dest
Araujo/Piqué
AC/Garcia
Alba/Balde?

Busi/Nico/Frenkie
Gavi/Kessie
Pedri/Torre?

Ferran/Ansu
Auba/Lewa
Raphinha/Dembouz

Jeg tænker ikke Roberto, Umtiti, Braithwaite, Memphis etc. ind i den her ligning. 23 spillere og en vanvittig trup. En startopstilling der hedder:

Mats
Kounde, Araujo, AC, Alba
Gavi, Busi, Pedri
Raphinha, Lewa, Fati

Burde, i min optik, nemt kunne snuppe ligaen. Just saying.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1767
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

A$AP skrev:
tors jul 28, 2022 8:33 pm
Du mangler din yndlingsspiller.
Hvis du hentyder til mig, går jeg ud fra du mener Lenglet? Ja han er nok en undtagelse så. Der er jo undtagelser i nærmest alt ;-)

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
tors jul 28, 2022 8:03 pm
Isageren skrev:
tors jul 28, 2022 7:54 pm
Ja, men hvorfor ikke vente et år og så hente Cucurella?
Hvorfor vente et helt år, når det er den position som Barcelona står allersvagest? Kan du måske nævne en anden position på banen som er mere smal end VB positionen?

Du har Jordi Alba på 33 år, som langt fra er fantastisk længere. Han er middelmådig eller højst nogenlunde god. Og så har du talentet Balde på 18 år. Du har ingen andre som kan spille naturligt på den position.

Cucurella har først kontrakt udløb i 2026, så hvilken forskel skulle det gøre til næste år? Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke går efter Gaya fra Valencia når han nu har kontraktudløb til næste sommer?
Ja måske har du ret, har bare hørt at Gaya ikke er noget specielt. Kunne man ikke sende Puig afsted med Balde på lån plus 10 mio euro for Gaya?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1767
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Fra minut 2:58 er der dømt "klappe klappe kage, i morgen skal vi bage" på træningsanlægget. Lewandowski tænker: "hold da op, at gå fra verdens hårdeste træning i Bayern til det her!" :lol:

Ved godt, at man træner meget fysisk i Bayern og teknisk i Barca - men det sjovt fra hans perspektiv :thumbup:

Senest rettet af Barca80 tors jul 28, 2022 9:28 pm, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1767
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
tors jul 28, 2022 8:49 pm
Ja måske har du ret, har bare hørt at Gaya ikke er noget specielt. Kunne man ikke sende Puig afsted med Balde på lån plus 10 mio euro for Gaya?
De sidste tre år (2019, 2020 og 2021) har Gaya haft 14 landskampe, hvilket svarer til ca. 5 caps per år. Det er ikke lidt, når man tænker på konkurrencen på VB positionen på det spanske landshold med navne som Alba, Cucurella, Alonso m.fl. Han har altså international erfaring og kan spille på højt niveau. Han kan give Alba konkurrence og ikke blot backup. Hans alder er også god, 27 år. Dertil har han kontraktudløb næste sommer og bør fås billigt ;-)

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2585 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Hvis man skal købe en VB, så hellere vente til næste sæson, og så købe en spiller som Theo fra Milan, som er fra øverste hylde, i stedet for en okay god spiller som Gaya, eller andre lappeløsninger. Og så bruge Balde og Dest som backup til Alba i denne sæson, eller en rutineret spiller på lån eller en 1-2 årig kontrakt.
Eller hvis det ikke kan lade sig gøre at købe Theo, så satse på et køb af Cucurella, som virker til at have et stort talent, og er egen avl.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🎖️| Elche's Johan Mojica is a low-cost option for Barça to reinforce the left-back position. He has a release clause of around €5.5M. [@gbsans]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨🎖| Óscar Mingueza is very close to joining Celta Vigo but there are still some details to be sorted out. Meanwhile, current Turkish champions Trabzonspor are trying to hijack the deal by offering the player double salary as that of Celta. [@RogerTorello]
Fuck, hvor er vi dårlige til at sælge vores spillere. Det skal simpelthen blive bedre i fremtiden. Men lige nu, er det bare om at få alt ud af døren, hvad der kan fås ud.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Forstår ikke alt det hate på Gaya. IMO vil han være perfekt til at overtage for Alba. Jeg skal indrømme at jeg ikke ser Valencias kampe, men jeg husker hans tordenskud da vi mødte dem i den forgangne sæson + at jeg har set videoer med ham på YouTube. Der synes jeg han ser rigtig stærk ud, både offensivt og defensivt, og væsentlig bedre end Alba i det defensive. Og så med det faktum at han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt tænker jeg at man lave et røverkøb. Er der én der kan komme med en ordentlig analyse af hvorfor i ikke ser ham som værende spilleren man skal hente til vb? :)

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Hutlihut skrev:
tors jul 28, 2022 10:04 pm
Forstår ikke alt det hate på Gaya. IMO vil han være perfekt til at overtage for Alba. Jeg skal indrømme at jeg ikke ser Valencias kampe, men jeg husker hans tordenskud da vi mødte dem i den forgangne sæson + at jeg har set videoer med ham på YouTube. Der synes jeg han ser rigtig stærk ud, både offensivt og defensivt, og væsentlig bedre end Alba i det defensive. Og så med det faktum at han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt tænker jeg at man lave et røverkøb. Er der én der kan komme med en ordentlig analyse af hvorfor i ikke ser ham som værende spilleren man skal hente til vb? :)
Virker til vi kender ham nogenlunde lige godt. Jeg synes umiddelbart det her er en ganske glimrende grund:

https://fbref.com/en/players/b05e2dbd/Jose-Luis-Gaya

Han præsterer umiddelbar ikke som en top VB. Nu er livet jo andet end stats og han kan sagtens spille godt alligevel, men du bad selvom et argument imod og dét her synes jeg er godt.

EDIT: her er iøvrigt cucurella til sammenligning

https://fbref.com/en/players/1daec722/Marc-Cucurella

Han er dog vist på vej til City, så ham ser vi næppe foreløbig.

Elto92
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør apr 23, 2022 6:12 pm

Re: Transferrygter

Indlæg af Elto92 »

Hvordan barcelona kan have råd til at købe de her spillere er mig en gåde. Derudover er der så usmageligt at man på den ene side beder frenkie gå ned i løn, og på den anden side tilbyder og køber nye spillere

Barca har pisset i bukserne og snart bliver det rigtig koldt...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 844
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Elto92 skrev:
tors jul 28, 2022 10:23 pm
Hvordan barcelona kan have råd til at købe de her spillere er mig en gåde. Derudover er der så usmageligt at man på den ene side beder frenkie gå ned i løn, og på den anden side tilbyder og køber nye spillere

Barca har pisset i bukserne og snart bliver det rigtig koldt...
Hvad er det der er så svært at forstå? Der er solgt TV rettigeder for ca. 5. millarder og købt spillere for omkring 1 (ish ish). Forstår ikke denne konstante uforståenhed fra gud og hver mand.

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/lapo ... arder.html
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2792
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

Elto92 skrev:
tors jul 28, 2022 10:23 pm
Hvordan barcelona kan have råd til at købe de her spillere er mig en gåde. Derudover er der så usmageligt at man på den ene side beder frenkie gå ned i løn, og på den anden side tilbyder og køber nye spillere

Barca har pisset i bukserne og snart bliver det rigtig koldt...
Dit indlæg må i den grad siges at udstille din uvidenhed og manglende forståelse for økonomi på et helt basalt plan. Med det udgangspunkt er du selvfølgelig undskyldt, men måske bør du sætte dig lidt ind i tingene og bare bruge en smule energi på at læse op på den seneste udvikling i klubben, inden du kommer med så latterlige indlæg :thumbup:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1767
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
tors jul 28, 2022 10:17 pm
Virker til vi kender ham nogenlunde lige godt. Jeg synes umiddelbart det her er en ganske glimrende grund:

https://fbref.com/en/players/b05e2dbd/Jose-Luis-Gaya

Han præsterer umiddelbar ikke som en top VB. Nu er livet jo andet end stats og han kan sagtens spille godt alligevel, men du bad selvom et argument imod og dét her synes jeg er godt.
Det svært at tage udgangspunkt i Gaya's sidste sæson, når han havde to muskelskader over to omgange, og var ude i mange uger. Han fik skade på det dummeste tidspunkt i sæsonen; hvor han misset nærmest hele starten af sæsonen og var først tilbage i midten af oktober. Svært at finde rytmen og indhente de andre, når man mister den første del af sæsonen.

Ud fra de stats du henviser til, kan jeg se, at Gaya dribler en del bedre, skyder en del bedre, og er mere kreativ i sit spil (xA). Cucurella til gengæld, har bedre stats i tacklinger, afleveringer og aerial duals m.m. Ellers er det lidt blandet.

De begge er oplagt til det spanske landshold på samme plads. Gaya har 17 landskampe de sidste 4 år. Cucurella har blot 1. Og jeg ved godt at Cucurella er 3 år yngre (24 år), men har åbenbart ikke været god nok til at slå Gaya på det spanske landshold.

Jeg påstår heller ikke at Gaya er blandt de 5 bedste VB'er i verden. Men det er Jordi Alba heller ikke længere. Langt fra. Gaya kan i hvert fald give Alba konkurrence. Han har også landsholdserfaring og mere til. Og vigtigst af alt, så er han billig denne sommer eller gratis til næste sommer. Cucurella's markedsværdi lyder til gengæld på 28 mio. euro og ved ikke om man kan forhandle den ned, da han har langt kontrakt, i modsætning til Gaya ;-)
Senest rettet af Barca80 tors jul 28, 2022 10:56 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

whidgee skrev:
tors jul 28, 2022 10:43 pm
Elto92 skrev:
tors jul 28, 2022 10:23 pm
Hvordan barcelona kan have råd til at købe de her spillere er mig en gåde. Derudover er der så usmageligt at man på den ene side beder frenkie gå ned i løn, og på den anden side tilbyder og køber nye spillere

Barca har pisset i bukserne og snart bliver det rigtig koldt...
Dit indlæg må i den grad siges at udstille din uvidenhed og manglende forståelse for økonomi på et helt basalt plan. Med det udgangspunkt er du selvfølgelig undskyldt, men måske bør du sætte dig lidt ind i tingene og bare bruge en smule energi på at læse op på den seneste udvikling i klubben, inden du kommer med så latterlige indlæg :thumbup:
Det er jo bare endnu en af de RM fans som engang imellem titter frem herinde. Elto92 mon ikke du skal fokusere mere på Benzema FC, vi klarer os fint uden jeres hjælp.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster