Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 7:01 pm
DrGink skrev:
ons jul 27, 2022 6:31 pm
Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 4:47 pm
DrGink skrev:
ons jul 27, 2022 4:41 pm
Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 4:32 pm
De Jong skal ned og have ca det samme som pedri tjener. Og ellers må han smutte. Det synes jeg ikke der er noget galt i at sige. Laporta havde intet med kontrakten at gøre og han er ved at bygge et hold.

Så kan man sige at der er for meget snak i medierne og der er tildels fair. Men på den anden side er dette nok et tegn på frustration over hvor lidt fdj er klar til at gå i dialog. Der har feks været snak om at dennes agent fuldstændig ghoster ledelsen.
Nu er pedri af uransagelige årsager gået med til en lav løn. Synes det ville være rimeligt de jong lå mere omkring dembele og kessie - og det er (i topfodboldtermer) ikke langt fra han allerede gør det, når man tænker på at man ikke betalte ham meget under covid.
Så skal han længere ned end 40% i forhold til de to. Men ja det ville klæde ham hvis han virkelig vil klubben.
Hvad mener du? Skal han fra deres niveau yderligere 40 procent ned? Det er godt nok vildt.

Eller mener du han skal mere end 40 procent ned for at ramme deres løn. For det sidste er simpelthen ikke rigtigt. Jeg henviser igen til

https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/
Nummer to og nej i næste sæson passer det ca med 40%. I 23/24 står han dog til at tjene 27.7 mio så der vil det være en del mere end 40%.
Men det er jo fordi man ikke har betalt ham hans fulde løn i 2 år. Han spillede en sæson for 3 mio og så en sæson for 9 mio, som man så skal betale af i den sidste del af kontrakten. Hvis man siger hans løn ellers er 16 mio så er det 20 mio man nu reelt skylder ham.
Alle spillerne gik ned 12 procent ned i løn. De jong lavede man derudover en aftale med om at hans løn blev struktureret så den steg undervejs. I starten betalte man ham mindre end han var værd og til sidst skal man jo så betale mere.
Det samme gjorde man jo med vinterkøbene Aubameyan og Ferran. Det ville godt nok være kynisk at nu hvor de så stiger i løn at forsøge at presse dem ud af klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er det. Men det ændre vel ikke på at hans kontrakt er alt for høj og en typisk barto kontrakt. Han tjener som Cou, griez, demb (tidligere) osv alt for mange penge og på trods af at han er gået med til at udskyde pengene så er det stadig for meget.

Ferran og auba kommer ikke i nærheden af fdj da de deres aftaler er lavet under laporta og vi nu har et lønloft. Hvis fdj ikke vil indordne sig som demb så må han forlade klubben som Cou og griez. Det er der intet uretfærdigt i. Man kan jo også sige at han inden Covid tjente mere end han var værd og så går det hele op alligevel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 7:20 pm
Ja det er det. Men det ændre vel ikke på at hans kontrakt er alt for høj og en typisk barto kontrakt. Han tjener som Cou, griez, demb (tidligere) osv alt for mange penge og på trods af at han er gået med til at udskyde pengene så er det stadig for meget.

Ferran og auba kommer ikke i nærheden af fdj da de deres aftaler er lavet under laporta og vi nu har et lønloft. Hvis fdj ikke vil indordne sig som demb så må han forlade klubben som Cou og griez. Det er der intet uretfærdigt i. Man kan jo også sige at han inden Covid tjente mere end han var værd og så går det hele op alligevel.
Altså han tjener knap 20 procent mere end Kessie og Dembele pr år, når man ser over hele kontraktperioden( og iøvrigt 25 procent mindre end alba).

https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/

Det er jo fordi klubben skylder ham løn for 2 sæsoner det kommer til at se voldsomt ud over den resterende periode. Det er da helt fint hvis han kan gå lidt ned i løn og nok også rimeligt i forhold til en ny lønstruktur. Men at gå 40 procent ned i løn er jo vanvittigt. Specielt når han for nogle år tilbage udviste mere velvilje end så mange andre spillere.
Det her skulle som sagt have været løst sidste sommer(hvor jeg antager laporta osv havde kendskab til hans kontrakt) og ikke nu her. Den eneste grund til at gøre det først nu er så man kan få ham til at virke grådig. Man var ikke interesseret i at gøre det, da han hjalp klubben.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Koundé will earn €6m net at Barça. [md]
Det er et scoop
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kører i ring. Lige meget hvordan man vender og drejen den så står han til at tjene 20+ mio brutto pr sæson fra nu af. Det er han ikke værd og det smadrer klubbens lønstruktur. De Jong kan så enten går markant ned i løn eller smutte.

Det kan du mene er uretfærdigt, fair. Jeg ser ham ikke som en spiller der har givet Barca ret meget, som sagtens kunne ende på bænken og som tjener absurd mange penge. Klubben kommer først og hvis de jong direkte eller indirekte sætter sig imod klubbens bedste så er jeg ligeglad med hvordan det sker så længe det sker.

Mere har jeg ikke rigtigt at sig til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 27, 2022 7:44 pm
Koundé will earn €6m net at Barça. [md]
Det er et scoop
Vanvittigt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 7:46 pm
Vi kører i ring. Lige meget hvordan man vender og drejen den så står han til at tjene 20+ mio brutto pr sæson fra nu af. Det er han ikke værd og det smadrer klubbens lønstruktur. De Jong kan så enten går markant ned i løn eller smutte.

Det kan du mene er uretfærdigt, fair. Jeg ser ham ikke som en spiller der har givet Barca ret meget, som sagtens kunne ende på bænken og som tjener absurd mange penge. Klubben kommer først og hvis de jong direkte eller indirekte sætter sig imod klubbens bedste så er jeg ligeglad med hvordan det sker så længe det sker.

Mere har jeg ikke rigtigt at sig til det.
Nej det er han ikke værd. Han er knap nok de 16 værd som REELT er det han får over hele perioden.

Jeg synes også lønstrukturen er væsentligt. Faktisk så væsentlig at jeg siger "så giv ham (nogle af) pengene nu og så er lønstrukturen klar".

Og han må også meget gerne smutte. Men der regner jeg også med at du mener man skal have penge for ham? Der er det helt urealistisk ikke at forvente man må betale nogle af de penge man oprindeligt skyldte ham.

Det er da klart af for Barcelona ville det være bedst at alle spillede ganske gratis. Men nok også urealistisk. Ligeledes er det urealistisk at forvente at folk der er gået med til at udsætte deres løn (20 mio euro) så vil give afkald på alt hvad der oprindeligt blev dem lovet når det er tid til at betale tilbage.

Tror heller ikke jeg har meget mere at sige.
Men vil sige tak for en god diskussion og syntes faktisk vi begge har holdt tonen enormt pænt - Så også tak for det.

blunderbaws
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør aug 11, 2018 8:36 pm
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af blunderbaws »

Hej med jer. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har fulgt så meget med det sidste halve års tid, men er jeg den eneste, der er bange for, at klubben pludselig implodere indefra?
I processen der skal justere lønniveauet i truppen, skal der ikke mange gnister til, før det kan skabe splid i truppen.

Jeg havde virkelig forventet en årrække, hvor vi ikke ville være på højeste niveau, men hvor vi ville prioritere talenterne højt.
Den fremgangsmåde Laporta er kastet sig ud i, virker lidt med hovedet under armen, og så er det bare knald eller fald.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Der er meget i spil pt, som kan bidde os i røven på sigt, men at ændre løn strukturen er nødvendigt.

Så har man selvfølgelig nogle spillere, som eksempelvis De Jong, og det er jo reelle kreditorer, som naturligvis har ret deres tilgodehavende.
Der kan man jo ikke rende fra en aftale, fordi det var forrige administration.

Når næste præsident tiltræder, så kan vi jo ikke rende fra at betale 25 pct af vores tv indtægter, fordi det var forrige præsident og pengene for længst er soldet op.

Måske vil De Jong afstå lidt, for at indgå i den fælles indsats for klubben. Det vil være sympatisk.
Men da han i sin tid tog til Barca, så stod bejlerne i kø, og alle var klar med vilde kontrakter. Han kunne havde få en guldrandet kontrakt med flere klubber.
Det her morads er ikke hans ansvar, det er fc Barcelonas. Det bliver vi nødt til at huske på
Vi vil gerne købe gud og hver mand, og så forventer vi lidt De Jong også spæder til. Det holder ikke helt.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Frenkie er ikke alle de penge værd ! ( men det er der jo ingen fodboldspillere i barca der er, det er jo absurde beløb. Han tjener bare mere end fleste, dog ikke i top tre i år eller næste, men stadig alt for meget!)

Det ku være fedt hvis han går ned i løn og bliver og fint hvis han bliver solgt for minimum 80.

Men uanset hvad det ender med er det primære indtryk jeg står tilbage med at Laporta såvel som Bartomeu skider højt og flot på ALLE spillere så snart de ikke vil nøjagtig det som de vil. DET er fanme usmageligt og UVÆRDIGT for en klub som Barca!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Magnus Frost skrev:
ons jul 27, 2022 9:50 pm
Frenkie er ikke alle de penge værd ! ( men det er der jo ingen fodboldspillere i barca der er, det er jo absurde beløb. Han tjener bare mere end fleste, dog ikke i top tre i år eller næste, men stadig alt for meget!)

Det ku være fedt hvis han går ned i løn og bliver og fint hvis han bliver solgt for minimum 80.

Men uanset hvad det ender med er det primære indtryk jeg står tilbage med at Laporta såvel som Bartomeu skider højt og flot på ALLE spillere så snart de ikke vil nøjagtig det som de vil. DET er fanme usmageligt og UVÆRDIGT for en klub som Barca!

Desperate situationer kræver desparate løsninger… alternativt er potentielt konkurs eller salg til tredjepart.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Omvendt er vi mange fans der er godt trætte af de spillere som ikke gider forlade klubben. Hvis de jong (eller umtiti, MB, puig, mingueza, Pjanic) sætter sig over klubben (enten gennem kontrakt eller transfers) så har jeg intet problem med at man tager hårde midler i brug. Dette er ikke en hyggeklub. Klubben skal frem. Vi skal vinde. Og hvis nogle spillere står i vejen for det så skal de væk også selvom det bliver lidt ufint.

Samtidig synes jeg vi skal huske på hvem disse spillere er. De jong er ikke bussi, pique eller Alba. Han har ikke givet ret meget i forhold til hvad han har fået økonomisk. Det er ikke en legende eller en bærende spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Javier Tebas: “FC Barcelona are on the right track to register all of their signings.”
I følge rygterne, så klarer de to kapital indsprøjtninger alle de nye registreringer, inkl Azpi, men undtaget Koundé. Det menes også, man kan klare registreringen af Koundé med et stort salg, eller to-tre mindre. Her hentydes der selvfølgelig til enten Frenkie eller f.eks. MB, Puig og Pjanic. Udlejninger kan i sidste tilfælde også gøre det, da spillerne ikke repræsenterer den store værdi og det vil være den sparede løn, der gør den sidste del.

Alternativt arbejdes der på, at sælge en andel af Barca Studios på 30/40%. Det vil være en den sidste udvej, såfremt, man ikke formår at generere plads til FFP gennem afgange. Isoleret set, vil det ikke være dårligt at få en forretningspartner ind til Barca Studios. Det vil kunne generere en større omsætning af få en stærk partner ind, men det vil selvfølgelig være bedre, at komme af med overskudsspillerne.

Kort sagt, jeg er ikke i tvivl om, de formår at få de nye spillere registreret inden d. 31/8, hvor vinduet lukker. Der vil dog selvsagt være løsninger, der er bedre for økonomien på kort og mellemlang sigt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
ons jul 27, 2022 10:06 pm
Magnus Frost skrev:
ons jul 27, 2022 9:50 pm
Frenkie er ikke alle de penge værd ! ( men det er der jo ingen fodboldspillere i barca der er, det er jo absurde beløb. Han tjener bare mere end fleste, dog ikke i top tre i år eller næste, men stadig alt for meget!)

Det ku være fedt hvis han går ned i løn og bliver og fint hvis han bliver solgt for minimum 80.

Men uanset hvad det ender med er det primære indtryk jeg står tilbage med at Laporta såvel som Bartomeu skider højt og flot på ALLE spillere så snart de ikke vil nøjagtig det som de vil. DET er fanme usmageligt og UVÆRDIGT for en klub som Barca!

Desperate situationer kræver desparate løsninger… alternativt er potentielt konkurs eller salg til tredjepart.
Den der snak kan godt forstumme. Barca er langt fra at gå konkurs på nuværende tidspunkt og med den nye lønstruktur, er det også stærkt tvivlsomt, man fremover igen vil få problemer af samme karat. Det lavere omkostningsniveau vil garantere en sund økonomi. Der vil dog gå endnu en årrække, inden Barca´s økonomi er helt tilbage, hvor den gerne skal være og det skal der arbejdes hårdt på i den tid. Der bliver ikke plads til de vilde udskejelser, men der vil være plads til også i de næste vinduer at agere på transfermarkedet, hvis der opstår muligheder og for at planlægge mere langsigtet, end man har gjort i dette. Truppen ser rigtig god ud for de næste par år, men allerede nu, er man nødt til at planlægge en række spilleres afgange over de næste par vinduer. Ikke så meget Piqué længere, men Alba, Busi, Lewa og Azpi(hvis han kommer) står alle til at skulle udfases, så der skal også arbejdes på truppen de næste par vinduer. Det selvom man har fået en kæmpe mængde fra hånden i dette vindue.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 27, 2022 10:25 pm
Madameskrald skrev:
ons jul 27, 2022 10:06 pm
Magnus Frost skrev:
ons jul 27, 2022 9:50 pm
Frenkie er ikke alle de penge værd ! ( men det er der jo ingen fodboldspillere i barca der er, det er jo absurde beløb. Han tjener bare mere end fleste, dog ikke i top tre i år eller næste, men stadig alt for meget!)

Det ku være fedt hvis han går ned i løn og bliver og fint hvis han bliver solgt for minimum 80.

Men uanset hvad det ender med er det primære indtryk jeg står tilbage med at Laporta såvel som Bartomeu skider højt og flot på ALLE spillere så snart de ikke vil nøjagtig det som de vil. DET er fanme usmageligt og UVÆRDIGT for en klub som Barca!

Desperate situationer kræver desparate løsninger… alternativt er potentielt konkurs eller salg til tredjepart.
Den der snak kan godt forstumme. Barca er langt fra at gå konkurs på nuværende tidspunkt og med den nye lønstruktur, er det også stærkt tvivlsomt, man fremover igen vil få problemer af samme karat. Det lavere omkostningsniveau vil garantere en sund økonomi. Der vil dog gå endnu en årrække, inden Barca´s økonomi er helt tilbage, hvor den gerne skal være og det skal der arbejdes hårdt på i den tid. Der bliver ikke plads til de vilde udskejelser, men der vil være plads til også i de næste vinduer at agere på transfermarkedet, hvis der opstår muligheder og for at planlægge mere langsigtet, end man har gjort i dette. Truppen ser rigtig god ud for de næste par år, men allerede nu, er man nødt til at planlægge en række spilleres afgange over de næste par vinduer. Ikke så meget Piqué længere, men Alba, Busi, Lewa og Azpi(hvis han kommer) står alle til at skulle udfases, så der skal også arbejdes på truppen de næste par vinduer. Det selvom man har fået en kæmpe mængde fra hånden i dette vindue.
Det virker du rigtigt nok meget sikker på, men hvad baserer du det på?

Jeg har ikke ser nok nøgletal til at føle mig sikker på noget som helst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster