27/7 FC Barcelona - Juventus

Alle kamptråde fra sæsonen 2022/2023

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af A$AP »

Billede

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Barca80 »

Første halvleg - mine vurderinger

Jeg vil gøre det kortfattet, fordi det ikke har været en god kamp. En kamp med meget lavt tempo. Måske pga. den ekstreme varme. Jeg synes mange spillere har været middelmådige i denne kamp. Har derfor kun kommentar til følgende tre spillere:

- Lewandowski modtager nærmest ingen bolde. Nok fordi han mangler forståelsen for sine medspillere, og omvendt. Han har været meget usynlig. Virker også som om wing spillerne går selv efter at score målene end at distribuere boldene videre til Lewandowski? Måske pga. konkurrencen på wing pladserne. Ved det ikke.

- Busquest er en tikkende bombe. Man kan tydeligt se, at Juventus udnytter det tomrum som Busquest alt for ofte efterlader mellem forsvar og midtbane, fordi han har skildpadde fart. Alt, alt for langsom til at løbe tilbage og lukke hullerne. Puha, jeg tror snart jeg skriver en analyse eller et debat indlæg om Busquest. Det ser sgu rigtig skidt ud med ham ift. defensiven.

- Dembele har med sine to mål været meget mere direkte i sit spil end normalt. Måske har han tænk sig at droppe sine mange assister fra sidste sæson og hellere selv gå efter score målene i kommende sæson. Kan være fordi Raphinha ånder ham i nakken.

Ellers fører Barcelona 2-1 i halvlegen, hvilket er det vigtigste.
Senest rettet af Barca80 ons jul 27, 2022 3:49 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af A$AP »

Noget sjusket lorteforsvar hele linjen rundt. Alba sover. Nico er der bare, som altid. Og AC med sådan noget miniput ''lad mig lige prøve at stoppe bolden''.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af emo »

Dest....
Allez...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Barca80 »

A$AP skrev:
ons jul 27, 2022 3:48 am
Noget sjusket lorteforsvar hele linjen rundt. Alba sover. Nico er der bare, som altid. Og AC med sådan noget miniput ''lad mig lige prøve at stoppe bolden''.
Det jo lidt lige meget med defensiven. No worries.

Barcelona har jo fået 7 klasse angribere til tre pladser, så det hele skal nok gå :crazy:
Senest rettet af Barca80 ons jul 27, 2022 5:51 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Barca80 »

Barcelona taber anden halvleg med 0-1, men var ellers mere livlige, ramte bl.a. overliggeren to gange. Ellers var det ikke det store.

Pjanic gjorde det ekstrem godt på Busquests' plads i anden halvleg. Det havde jeg ikke forventet. Han er langt mere bevægelig end Busquest. Han er meget kølig og spiller den godt rundt. Men han ryger jo nok væk fra klubben, da Busquests af uransagelige årsager, har fuldstændig patent på den plads. Måske fordi han er Xavi's allerbedste ven (ifølge Xavi selv).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Det er simpelthen for åndssvagt at spille i den varme. Man kan jo ikke bruge sådan en kamp til noget når flere spillere kun får 30 min.

Og så er det lidt underligt at Xavi bliver ved med at spille de jong i forsvaret. Jeg har meget svært ved at se ham spille der når sæsonen går i gang (han er elendig defensivt) så det virker lidt som spildte minutter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 7:56 am
Det er simpelthen for åndssvagt at spille i den varme. Man kan jo ikke bruge sådan en kamp til noget når flere spillere kun får 30 min.

Og så er det lidt underligt at Xavi bliver ved med at spille de jong i forsvaret. Jeg har meget svært ved at se ham spille der når sæsonen går i gang (han er elendig defensivt) så det virker lidt som spildte minutter.
Nu aner jeg ikke hvad der foregår i kulissen ift De Jong, men jeg tænker, at klubben sender et simpelt signal, der hedder “holdbar løsning” (=lønnedgang/ny klub) eller ingen reel fremtid i klubben.
At smide ham i forsvaret er vel det tætteste på en helgardering, fordi man trods alt viser han ikke er helt ude, i modsætning til Braitwaite, Umtiti osv.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Drake »

Hvis der er nogen der vil se kampen, kan de se den her :smile:

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/7 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Lopezzz »

Vi spiller om 3 timer ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster