Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Antimadridista skrev:
tirs jul 26, 2022 3:55 pm
Magnus Frost skrev:
tirs jul 26, 2022 2:59 pm
Champione skrev:
tirs jul 26, 2022 12:59 pm
PuyolErGud skrev:
tirs jul 26, 2022 12:45 pm
En 3-4-3 som skitseret vil vel blot gøre os endnu mere sårbare defensivt inden allerede. Selvfølgelig afhænger meget af at have possesion og genpres, så man på den måde undgår at forsvare mindst muligt ved at stå presset tilbage. Oftest når der er 3 i backkæden med 2 offensivt på kanterne har de lidt mere defensivt pondus end nogen af Fati/Ferran/Dembele/Raphinha har.
Det vil jeg egentlig gerne udfordre, for jeg er ikke helt enig.

Vi får en tredje CB ind, kontra i en 4- opstilling. Og i og med, at vi stort se altid bliver iscenesat 1:1 defensivt, som ser jeg os styrket. Vores backs er oftest så højt i banen, at vi forsvarer med nærmest kun 2 CB.

Og vi har stadig i min opstilling en defensiv orienteret spiller i Busi - ligesom Kessie også vil erobre flere bolde.

Raphinha og Ferran arbejder begge med mange defensive/løbe meter - og med 3 CB tilbage, så kan genpresset starte langt højere oppe.

Jeg mener bare, HB er den store hovedpine, og VB har vi kun Alba - og ingen til at presse ham.

Helt enig! En 3-4-3 passer klart bedre til det mandskab Barca har lige nu ! Desuden passer det rigtig godt til Barca stilen.
Ift. Vi så vil være dårligere stillet defensivt er jeg også enig med champione med at vores backer som regel alligevel er så offensive at det måske kan være endnu mere solidt ift. Omstillinger. ( hvem vil man helst ha skal forsvare imod Salah og Vini ? Alba eller Araujo? )
Desuden giver 3-4-3 også bedre mulighed for at lægge genpresset bedre oppe på modstanderens halvdel. Hvilket jo også er i Barcas/Xavis ånd.

At man har det numeriske overtal på midtbanen gør det også nemmere at dække ind for Kessiés mangler og jeg tror faktisk han kommer til at være rigtig god for Barca fordi han kommer med noget de andre ikke har.

Ift. Påstanden om at vores wings ikke har noget defensivt pondus så synes jeg både Dembélé, Ferran og Raphinha arbejder både meget og godt ( ja Dembélé gjorde det ALDRIG tidligere, men det gør han jo nu under Xavi) Fati mangler dog stadig en del på lige præcis dette punkt.
Demb skal lige gøre det gennem en hel kamp, før han kan medtages her! Stadig meget ustruktureret den måde han arbejder på.
Ja det er selvfølgelig rigtigt, men han kæmper faktisk defensivt og man kunne vel egentligt godt argumentere for at det ikke er nødvendigt i mere end 65 minutter og så have en gameplan med at skifte begge wings deromkring, både fordi de så kan holde intensiteten, det er dem der har flest sprint og vi er rigtig godt dækket ind på den plads. Det giver især mning hvis man bibeholder reglerne om 5 udskiftninger
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Det her transfervindue…. :grin: :crazy: :thumbup:

https://www.google.dk/search?q=drogba+m ... et820,st:0

Alene de tæsk vi giver min personlige hadeklub nr 2 :cool:

Har der overhovedet været et bedre vindue siden 04..? Altså alt taget i betragtning, økonomiske aftaler, signings, forøgelse af forventet niveau etc!!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Kunne Kasper Hjulmand forresten ikke lige sige til Braithwaite, at hvis han gerne vil med til VM så skal han finde sig en klub med spilletid.

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dani Alves »

Rekick skrev:
tirs jul 26, 2022 10:56 pm
Kunne Kasper Hjulmand forresten ikke lige sige til Braithwaite, at hvis han gerne vil med til VM så skal han finde sig en klub med spilletid.
Det skulle han have gjort tydeligt for MB jf. medierne. Tror desværre ikke vi kommer fri for MB medmindre man ophæver hans kontrakt.. Hans firma og hans løn vejer med garanti for meget for ham. :thumbdown:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Xavi ønsker åbenbart 7-8 CB'er i truppen til 2 CB pladser. Stadig ingen fokus på en ny VB :sad:
Xavi har bedt klubben om at hente både Jules Koundé og Iñigo Martinez denne sommer. (Jordi Gil, Sport)

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Puha, det irriterer mig at vi ikke kan komme af med FDJ eller at han ikke vil gå ned i løn. Det er simpelthen så vanvittig frækt at sige “jeg elsker klubben”, når man kun elsker kontrakten man har fået.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Dani Alves skrev:
tirs jul 26, 2022 11:01 pm
Rekick skrev:
tirs jul 26, 2022 10:56 pm
Kunne Kasper Hjulmand forresten ikke lige sige til Braithwaite, at hvis han gerne vil med til VM så skal han finde sig en klub med spilletid.
Det skulle han have gjort tydeligt for MB jf. medierne. Tror desværre ikke vi kommer fri for MB medmindre man ophæver hans kontrakt.. Hans firma og hans løn vejer med garanti for meget for ham. :thumbdown:
Jeg tænker, at MB lurepasser lige nu. Mon ikke hans agent samler til bunke og de agerer senere i vinduet - evt når klubben er mere desperat ift kompensation el.lign.?

Ift at MBs firma er mere værd, når han spiller i Barca, så tænker jeg, at det er på lånt tid. Hvis MB ikke er en af de indregistrerede spillere, når sæsonen begynder, så er han jo ikke længere en feteret Barcelona-spiller, men nærmere en lidt ærgerlig persona non grata, som misser VM. Det sidste er der ikke meget boss over.

Jeg tror han smutter, men ikke på særlig fede økonomiske vilkår for klubben.

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
ons jul 27, 2022 9:31 am
Puha, det irriterer mig at vi ikke kan komme af med FDJ eller at han ikke vil gå ned i løn. Det er simpelthen så vanvittig frækt at sige “jeg elsker klubben”, når man kun elsker kontrakten man har fået.
Men det er da også vanvittigt frækt at gøre som klubben:
Laporta: "Hey makker, vi har behov for lidt hjælp. Hvad siger du til at du i år får mindre i løn og så til næste år mere i løn?"
FdJ: "Jo selvfølgelig boss. Alt for klubben"

Et år og adskillige spillerindkøb senere:

FdJ: "Hey Boss. nu kunne jeg godt tænke mig den løn som vi have aftalt."
Laporta: "Hvad siger du til at vi sælger dig i stedet for?"
FdJ: "Hva? Nej! Vi havde en aftale og jeg vil gerne spille for den her klub"
Laporta: "Okay. Hvad så med at du bare permanent gå ned i løn?"
FdJ: "Hva? Nej vi havde en aftale - Jeg har en kontrakt! I kunne da bare have ladet været med at købe en masse nye spillere"
Laporta: "Nå du elsker vist ikke klubben - Det her må vi nok lige forsøge at spinne i offentligheden"

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
ons jul 27, 2022 11:02 am
Isageren skrev:
ons jul 27, 2022 9:31 am
Puha, det irriterer mig at vi ikke kan komme af med FDJ eller at han ikke vil gå ned i løn. Det er simpelthen så vanvittig frækt at sige “jeg elsker klubben”, når man kun elsker kontrakten man har fået.
Men det er da også vanvittigt frækt at gøre som klubben:
Laporta: "Hey makker, vi har behov for lidt hjælp. Hvad siger du til at du i år får mindre i løn og så til næste år mere i løn?"
FdJ: "Jo selvfølgelig boss. Alt for klubben"

Et år og adskillige spillerindkøb senere:

FdJ: "Hey Boss. nu kunne jeg godt tænke mig den løn som vi have aftalt."
Laporta: "Hvad siger du til at vi sælger dig i stedet for?"
FdJ: "Hva? Nej! Vi havde en aftale og jeg vil gerne spille for den her klub"
Laporta: "Okay. Hvad så med at du bare permanent gå ned i løn?"
FdJ: "Hva? Nej vi havde en aftale - Jeg har en kontrakt! I kunne da bare have ladet været med at købe en masse nye spillere"
Laporta: "Nå du elsker vist ikke klubben - Det her må vi nok lige forsøge at spinne i offentligheden"
Stor, stor, rigtig stor forskel. Ikke Laporta, men Bartomeu der lavede kontrakten. Det var en helt anden tid, og på nuværende tidspunkt er der ingen som tjener 20 mio netto i klubben. Det er fuldstændig udenfor markedet og kan ikke forsvares. Du kan ikke tilskrive det til den nuværende ledelsen. Den mest løntunge spiller de har givet kontrakt er Lewa, med 9 mio netto. Husk det er løndbudgettet der fucker os.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi skal vel heller ikke samle på spillere der sætter deres løn højere end et godt hold? Der er ingen spillere på dette hold der er fattige økonomisk. Men hvis vi fortsatte i samme spor så ville de være ekstremt fattige sportsligt. Det skulle man ikke tro var i deres interesse men desværre virker det som om nogle spillere hellere ville holde status quo så længe de kan hæve deres penge i banken.

De jongs løn er pervers. Hvis han så havde leveret sportsligt så kunne jeg måske forstå at han ikke mener der bliver sat pris på ham. Faktum er dog at han ikke er en bærende spiller. Han skal være glad hvis han kommer til at starte i næsten sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
ons jul 27, 2022 11:25 am
DrGink skrev:
ons jul 27, 2022 11:02 am
Isageren skrev:
ons jul 27, 2022 9:31 am
Puha, det irriterer mig at vi ikke kan komme af med FDJ eller at han ikke vil gå ned i løn. Det er simpelthen så vanvittig frækt at sige “jeg elsker klubben”, når man kun elsker kontrakten man har fået.
Men det er da også vanvittigt frækt at gøre som klubben:
Laporta: "Hey makker, vi har behov for lidt hjælp. Hvad siger du til at du i år får mindre i løn og så til næste år mere i løn?"
FdJ: "Jo selvfølgelig boss. Alt for klubben"

Et år og adskillige spillerindkøb senere:

FdJ: "Hey Boss. nu kunne jeg godt tænke mig den løn som vi have aftalt."
Laporta: "Hvad siger du til at vi sælger dig i stedet for?"
FdJ: "Hva? Nej! Vi havde en aftale og jeg vil gerne spille for den her klub"
Laporta: "Okay. Hvad så med at du bare permanent gå ned i løn?"
FdJ: "Hva? Nej vi havde en aftale - Jeg har en kontrakt! I kunne da bare have ladet været med at købe en masse nye spillere"
Laporta: "Nå du elsker vist ikke klubben - Det her må vi nok lige forsøge at spinne i offentligheden"
Stor, stor, rigtig stor forskel. Ikke Laporta, men Bartomeu der lavede kontrakten. Det var en helt anden tid, og på nuværende tidspunkt er der ingen som tjener 20 mio netto i klubben. Det er fuldstændig udenfor markedet og kan ikke forsvares. Du kan ikke tilskrive det til den nuværende ledelsen. Den mest løntunge spiller de har givet kontrakt er Lewa, med 9 mio netto. Husk det er løndbudgettet der fucker os.
Det har jeg heller ikke gjort. Jeg har tilskrevet den nuværende ledelse at de forhandlede en lønforandring for de Jong og så et år senere ikke har lyst til at gå med til den forandring de selv forhandlede. Og ja, det synes jeg faktisk er frækt.

Hvis man ikke har lyst til at leve op til den aftale man har lavet så må man jo sælge ham til nedsat pris. Og det må jo iøvrigt foregå på de Jongs præmisser og ikke klubbens.

Man kan altid bede om hjælp(hvilket Laporta har gjort og har fået én gang), men man kan ikke forvente at folk - uagtet kærlighed til klubben - skal gå med til det, når der er en kontrakt.

Hvis endelig man gerne vil holde lønstrukturen så giv manden nogle penge nu og så er der styr på det for fremtiden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm er ret sikker på at det var under barto at kontrakten blev lavet?

Edit: det var det. De Jong fik sin nye kontrakt den 20 okt 2020 og barto gik først af den 27 okt 2020. Med andre ord - laporta havde intet at gøre med aftalen omkring de Jong.

https://www.fcbarcelona.com/en/news/187 ... nd-lenglet

https://www.fcbarcelona.com/en/news/187 ... ectors/amp
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
ons jul 27, 2022 11:34 am
Vi skal vel heller ikke samle på spillere der sætter deres løn højere end et godt hold? Der er ingen spillere på dette hold der er fattige økonomisk. Men hvis vi fortsatte i samme spor så ville de være ekstremt fattige sportsligt. Det skulle man ikke tro var i deres interesse men desværre virker det som om nogle spillere hellere ville holde status quo så længe de kan hæve deres penge i banken.

De jongs løn er pervers. Hvis han så havde leveret sportsligt så kunne jeg måske forstå at han ikke mener der bliver sat pris på ham. Faktum er dog at han ikke er en bærende spiller. Han skal være glad hvis han kommer til at starte i næsten sæson.
Pervers er når noget er afvigende, ofte ment i en sygelig grad.

De Jongs løn vil jeg på ingen måde vurdere afvigende og slet ikke i en sygelig grad.

https://salarysport.com/football/la-liga/barcelona/

https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

In order to pay him what he is owed, explains the aforementioned source, Barça would have to pay him 18 million euros this season, double what he was paid last season. And to that would have to be added another 2.88 for the loyalty bonus.

The debt would still not be paid off. For that to happen, in 2023-24, De Jong would have to continue to receive the 18 million euros and the loyalty bonus would rise to 9.7 million. In total, 27.7 million euros.
https://www.besoccer.com/new/amp/de-jon ... ed-1159147

Det synes jeg er perverst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Jeg forstår godt, hvis Frenkie er utilfreds med Barcelona og deres måde at håndtere hans situation på. De kører jo nærmest smædekampagne imod ham gennem medierne.. Hvem er det nu det minder om? :think: Og det virker endda. Piquenbauer har længe haft et horn i siden på ham af uransagelige årsager, men det er jo taget til nye højder denne sommer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster