Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Araujo udråbt som en ung udgave af Puyol
@JoanPoquiEraso: "He has demonstrated it time and time again. He's a top centre back and a top right back. Captain material, and the leader in defense. Ronald Araujo is already a reality; he's the new Carles Puyol."

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Interessante punkter fra en Barca side
What they see:

• Barca Financial Crisis
• Buying players at this situation
• Barca won't exist after few years
• Barca competiting with rich clubs in Transfer Window
• Signed most number of players.

What they don't see:

• Spend last two summer windows with very few medicore signings.
• Letting important players like Messi, Griezmann and Suarez leave.
• Lowering the wages of Veterans and then other players in Squad.
• Asking new signings to lower their wage and they accepting.
• New signings want to join the club
• Signed most of the free agents.
• Paying Ferran fee in installments and probably Raphinha's too.
• Spotify deal and other business deals.
• Selling TV rights and BLM too.

Haters gonna hate. Especially the English Media, league and club can't believe that good businesses can be done without selling your soul to Russians, Americans and Arabs. Clubs like Bayern can't believe you don't have to steal players of your league to be successful. I will be quite honest here, in all this I find Real Madrid and other Spanish clubs better. Rivalry is one thing but this is disgusting! We might exist after few years or not but why don't you mind your own business?!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Præsentationen bliver så ikke på Camp Nou, men i USA?
Barça will officially announce Kounde tomorrow. Joan Laporta wants to present Kounde and Lewandowski together, in a grand event with all the fans and media.

[Via: Gerard Romero]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Præcis!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

ENDNU EN UPDATE - TRUPPEN 22/23

Jeg bliver aldrig træt af at lave de her holdopstillinger.

Med Koundé i truppen er det 25 spillere i truppen. Præcis antal for CL registrering.

Jeg tror Xavi kommer til at bruge følgende holdopstilling mest, selvom jeg ikke er helt enig med ham. Jeg havde fx set Koundé og Araujo byttet pladser, men som jeg forstår det, så har han lovet Koundé en fast CB plads.

Når det er sagt - er jeg så den eneste som glæder sig, som et lille barn til kommende sæson?? Bredden er for syg. Det føles som om, man har udskiftet en halvfærdig Opel til en ny Mercedes i denne sæson :grin:

Billede
Senest rettet af Barca80 tirs jul 26, 2022 2:35 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

For god orden skyld, får I også lige Chelsea's holdopstilling i kommende sæson.

Eller vent, ikke alligevel.

Billede

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
tirs jul 26, 2022 12:12 am
ENDNU EN UPDATE - TRUPPEN 22/23

Jeg bliver aldrig træt af at lave de her holdopstillinger.

Med Koundé i truppen er det 25 spillere i truppen. Præcis antal for CL registrering.

Jeg tror Xavi kommer til at bruge følgende holdopstilling mest, selvom jeg ikke er helt enig med ham. Jeg havde fx set Koundé og Araujo byttet pladser, men som jeg forstår det, så har han lovet Koundé en fast CB plads.

Når det er sagt - er jeg så den eneste som glæder sig, som et lille barn til kommende sæson?? Bredden er for syg. Det føles som om, man har udskiftet en halvfærdig Opel til en ny Mercedes i denne sæson :grin:

Billede
Fuck jeg glæder mig også :glad:
Og bredden tænker jeg både kommer til at have en betydning ift.:

At presse hinanden til at yde det bedste

Ingen stress med at sætte halv skadede spillere ind og forværre deres skader.

Flere taktiske muligheder for Xavi.

Efter 70 minutter hvor en forsvarsspiller er kørt træt af Dembele’s driblinger kan man lige sætte en Raphinha ind til dødsstødet (eller en af de mange andre kvalitets angribere :glad: )


Der er vel egentlig kun 4 spillere der kan være sikre på en fast start 11er- Lewandowski, Araujo, Pedri og Ter Stegen.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Messi king
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre aug 16, 2019 7:54 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Transferrygter

Indlæg af Messi king »

Barca80 skrev:
tirs jul 26, 2022 12:12 am
ENDNU EN UPDATE - TRUPPEN 22/23

Jeg bliver aldrig træt af at lave de her holdopstillinger.

Med Koundé i truppen er det 25 spillere i truppen. Præcis antal for CL registrering.

Jeg tror Xavi kommer til at bruge følgende holdopstilling mest, selvom jeg ikke er helt enig med ham. Jeg havde fx set Koundé og Araujo byttet pladser, men som jeg forstår det, så har han lovet Koundé en fast CB plads.

Når det er sagt - er jeg så den eneste som glæder sig, som et lille barn til kommende sæson?? Bredden er for syg. Det føles som om, man har udskiftet en halvfærdig Opel til en ny Mercedes i denne sæson :grin:

Billede
Det bliver så spændende.
Er spændt på forsvars og angrebet hvorfan vi stiller op der.
Tror vi vinder CHL i år😍

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Kunne man ikke overveje en 3-4-3 med diamant centralt, med de spillere, som repræsenterer truppen nu?

Jeg har det lidt stramt ved at Koundé eller Araujo, som godt kan vikariere på backen, men som er naturlige CBs skal dække vores back.
Jeg er bestemt ikke fan af spillere på unaturlige positioner - og jo, ved godt Koundé spiller back for Frankrig. :wave:

Med en 3-4-3, får vi også en mand mere centralt, som truppens centrale styrke næsten inviterer til.

Med denne opstilling går yderste CB bredt og de centrale midt går bredt, men ellers er der rig mulighed for at indgå i trekantsspillet.

Og vi har mulighed for mere defensiv variant også, så kan Dest/Roberto og Alba dække den brede offensive kant - men mere tilbagetrukkent og med defensiv fokus.



--Fati/Ferran--------Lewan/Auba-------------Raphinha/Demb

--------------------------Pedri/Torre--------------------------------

-----------FDJ/Gavi---------------------Kessie/Pjanic-----------

--------------------------Busi/Nico---------------------------------

------------Araujo--------AC/Pique---------Kounde/Garcia---

------------------------------Mats-----------------------------
---------------------------------------
Barca is my religion!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PuyolErGud »

En 3-4-3 som skitseret vil vel blot gøre os endnu mere sårbare defensivt inden allerede. Selvfølgelig afhænger meget af at have possesion og genpres, så man på den måde undgår at forsvare mindst muligt ved at stå presset tilbage. Oftest når der er 3 i backkæden med 2 offensivt på kanterne har de lidt mere defensivt pondus end nogen af Fati/Ferran/Dembele/Raphinha har.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

PuyolErGud skrev:
tirs jul 26, 2022 12:45 pm
En 3-4-3 som skitseret vil vel blot gøre os endnu mere sårbare defensivt inden allerede. Selvfølgelig afhænger meget af at have possesion og genpres, så man på den måde undgår at forsvare mindst muligt ved at stå presset tilbage. Oftest når der er 3 i backkæden med 2 offensivt på kanterne har de lidt mere defensivt pondus end nogen af Fati/Ferran/Dembele/Raphinha har.
Det vil jeg egentlig gerne udfordre, for jeg er ikke helt enig.

Vi får en tredje CB ind, kontra i en 4- opstilling. Og i og med, at vi stort se altid bliver iscenesat 1:1 defensivt, som ser jeg os styrket. Vores backs er oftest så højt i banen, at vi forsvarer med nærmest kun 2 CB.

Og vi har stadig i min opstilling en defensiv orienteret spiller i Busi - ligesom Kessie også vil erobre flere bolde.

Raphinha og Ferran arbejder begge med mange defensive/løbe meter - og med 3 CB tilbage, så kan genpresset starte langt højere oppe.

Jeg mener bare, HB er den store hovedpine, og VB har vi kun Alba - og ingen til at presse ham.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Champione skrev:
tirs jul 26, 2022 12:59 pm
PuyolErGud skrev:
tirs jul 26, 2022 12:45 pm
En 3-4-3 som skitseret vil vel blot gøre os endnu mere sårbare defensivt inden allerede. Selvfølgelig afhænger meget af at have possesion og genpres, så man på den måde undgår at forsvare mindst muligt ved at stå presset tilbage. Oftest når der er 3 i backkæden med 2 offensivt på kanterne har de lidt mere defensivt pondus end nogen af Fati/Ferran/Dembele/Raphinha har.
Det vil jeg egentlig gerne udfordre, for jeg er ikke helt enig.

Vi får en tredje CB ind, kontra i en 4- opstilling. Og i og med, at vi stort se altid bliver iscenesat 1:1 defensivt, som ser jeg os styrket. Vores backs er oftest så højt i banen, at vi forsvarer med nærmest kun 2 CB.

Og vi har stadig i min opstilling en defensiv orienteret spiller i Busi - ligesom Kessie også vil erobre flere bolde.

Raphinha og Ferran arbejder begge med mange defensive/løbe meter - og med 3 CB tilbage, så kan genpresset starte langt højere oppe.

Jeg mener bare, HB er den store hovedpine, og VB har vi kun Alba - og ingen til at presse ham.

Helt enig! En 3-4-3 passer klart bedre til det mandskab Barca har lige nu ! Desuden passer det rigtig godt til Barca stilen.
Ift. Vi så vil være dårligere stillet defensivt er jeg også enig med champione med at vores backer som regel alligevel er så offensive at det måske kan være endnu mere solidt ift. Omstillinger. ( hvem vil man helst ha skal forsvare imod Salah og Vini ? Alba eller Araujo? )
Desuden giver 3-4-3 også bedre mulighed for at lægge genpresset bedre oppe på modstanderens halvdel. Hvilket jo også er i Barcas/Xavis ånd.

At man har det numeriske overtal på midtbanen gør det også nemmere at dække ind for Kessiés mangler og jeg tror faktisk han kommer til at være rigtig god for Barca fordi han kommer med noget de andre ikke har.

Ift. Påstanden om at vores wings ikke har noget defensivt pondus så synes jeg både Dembélé, Ferran og Raphinha arbejder både meget og godt ( ja Dembélé gjorde det ALDRIG tidligere, men det gør han jo nu under Xavi) Fati mangler dog stadig en del på lige præcis dette punkt.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
tirs jul 26, 2022 2:59 pm
Champione skrev:
tirs jul 26, 2022 12:59 pm
PuyolErGud skrev:
tirs jul 26, 2022 12:45 pm
En 3-4-3 som skitseret vil vel blot gøre os endnu mere sårbare defensivt inden allerede. Selvfølgelig afhænger meget af at have possesion og genpres, så man på den måde undgår at forsvare mindst muligt ved at stå presset tilbage. Oftest når der er 3 i backkæden med 2 offensivt på kanterne har de lidt mere defensivt pondus end nogen af Fati/Ferran/Dembele/Raphinha har.
Det vil jeg egentlig gerne udfordre, for jeg er ikke helt enig.

Vi får en tredje CB ind, kontra i en 4- opstilling. Og i og med, at vi stort se altid bliver iscenesat 1:1 defensivt, som ser jeg os styrket. Vores backs er oftest så højt i banen, at vi forsvarer med nærmest kun 2 CB.

Og vi har stadig i min opstilling en defensiv orienteret spiller i Busi - ligesom Kessie også vil erobre flere bolde.

Raphinha og Ferran arbejder begge med mange defensive/løbe meter - og med 3 CB tilbage, så kan genpresset starte langt højere oppe.

Jeg mener bare, HB er den store hovedpine, og VB har vi kun Alba - og ingen til at presse ham.

Helt enig! En 3-4-3 passer klart bedre til det mandskab Barca har lige nu ! Desuden passer det rigtig godt til Barca stilen.
Ift. Vi så vil være dårligere stillet defensivt er jeg også enig med champione med at vores backer som regel alligevel er så offensive at det måske kan være endnu mere solidt ift. Omstillinger. ( hvem vil man helst ha skal forsvare imod Salah og Vini ? Alba eller Araujo? )
Desuden giver 3-4-3 også bedre mulighed for at lægge genpresset bedre oppe på modstanderens halvdel. Hvilket jo også er i Barcas/Xavis ånd.

At man har det numeriske overtal på midtbanen gør det også nemmere at dække ind for Kessiés mangler og jeg tror faktisk han kommer til at være rigtig god for Barca fordi han kommer med noget de andre ikke har.

Ift. Påstanden om at vores wings ikke har noget defensivt pondus så synes jeg både Dembélé, Ferran og Raphinha arbejder både meget og godt ( ja Dembélé gjorde det ALDRIG tidligere, men det gør han jo nu under Xavi) Fati mangler dog stadig en del på lige præcis dette punkt.
Demb skal lige gøre det gennem en hel kamp, før han kan medtages her! Stadig meget ustruktureret den måde han arbejder på.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Hvis det her på nogle måder skulle være rigtigt, så vil Kounde-købet (7-9-13) være en dobbelt gave:
1) Kounde
2) Javi Galan i stedet for Marcos Alonso

Man må have lov at håbe😀

https://www.les-transferts.com/rumeurs- ... galan.html

Håber dog først og fremmest, at Kounde bliver officielt🙏

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster