Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Messi må gerne gøre comeback næste sommer (gratis). Men med tre betingelser; han skal acceptere (1) at han skal kæmpe om sin plads, dvs. acceptere bænken noget mere efter behov, (2) få en lav løn, (3) underskrive kun med et år, løbende.

Til næste år vil han være 36 år og kan formentlig ikke spille over 70% af kampene. Men til gengæld kan han sige ordentlig farvel på Camp Nou efter have spillet 1-2 år.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

CB og HB situationen - hvad kommer der til at ske?

* Jeg læser i spanske medier at Xavi vil bruge Koundé som CB. På HB positionen vil han bruge Dest og Sergi Roberto. Altså to middelmådige højre backs. Åhh min drøm er gået i vasken :thumbdown:

* Andreas Christensen har været super god i de seneste to kampe han har spillet. Er også rost i spanske medier. Tror godt han kan få en stamplads på CB positionen. Jeg håber :clap:

* Samtidig læser jeg i spanske medier, at Xavi har lovet Koundé fast spilletid. Han er førstevalg. Ellers ville man ikke give så stort beløb for ham.

* Det betyder at to CB'er, skal kæmpe om en fast plads på CB positionen; hvilket er Araujo og AC. Eric Garcia og Piqué vil højst være rotationsspillere.

* Araujo gjorde det fremragende defensivt imod Real Madrid på HB positionen. Hvorfor foretrække Dest og Sergi Roberto fremfor Araujo eller endnu værre, fremfor Koundé (som spiller fast HB på det franske landshold)? :mad:

* På HB positonen: vil Dest og Sergi Roberto præstere middelmådigt defensivt og middelmådigt offensivt. Hvorimod Araujo og Koundé vil præstere exceptionelt defensivt og (formentlig) dårligt offensivt.

Det betyder, med Koundé eller Araujo som HB, ofrer man nogle offensive kort, men samtidig stabilisere man defensiven gevaldigt, hvilket vil reducere indkassering af mange dumme mål, som vi ofte ser i løbet af en sæson. Det vil især hjælpe imod storhold med hurtige wing-spillere, fx under CL kampe.

HB positionen vil altså ikke bidrage med meget i offensiven, hvilket et forbedret og mere bredt angreb i denne sæson, må kompensere for; altså navne som Lewandowski osv. ;-)

* Personligt vil jeg foretrække AC og Araujo som faste CB'er, og Koundé som fast HB. Men det kommer ikke til at ske, da Xavi har andre planer ifølge spanske medier. Dest og Sergi Roberto vil formentlig få HB pladsen. Suk.

Spørgsmål: hvad foretrækker du? (1) Dest og Sergi Roberto som fast HB'er, eller (2) Araujo og/eller Koundé skiftevis på HB positionen?

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
man jul 25, 2022 5:59 am
CB og HB situationen - hvad kommer der til at ske?

* Jeg læser i spanske medier at Xavi vil bruge Koundé som CB. På HB positionen vil han bruge Dest og Sergi Roberto. Altså to middelmådige højre backs. Åhh min drøm er gået i vasken :thumbdown:

* Andreas Christensen har været super god i de seneste to kampe han har spillet. Er også rost i spanske medier. Tror godt han kan få en stamplads på CB positionen. Jeg håber :clap:

* Samtidig læser jeg i spanske medier, at Xavi har lovet Koundé fast spilletid. Han er førstevalg. Ellers ville man ikke give så stort beløb for ham.

* Det betyder at to CB'er, skal kæmpe om en fast plads på CB positionen; hvilket er Araujo og AC. Eric Garcia og Piqué vil højst være rotationsspillere.

* Araujo gjorde det fremragende defensivt imod Real Madrid på HB positionen. Hvorfor foretrække Dest og Sergi Roberto fremfor Araujo eller endnu værre, fremfor Koundé (som spiller fast HB på det franske landshold)? :mad:

* På HB positonen: vil Dest og Sergi Roberto præstere middelmådigt defensivt og middelmådigt offensivt. Hvorimod Araujo og Koundé vil præstere exceptionelt defensivt og (formentlig) dårligt offensivt.

Det betyder, med Koundé eller Araujo som HB, ofrer man nogle offensive kort, men samtidig stabilisere man defensiven gevaldigt, hvilket vil reducere indkassering af mange dumme mål, som vi ofte ser i løbet af en sæson. Det vil især hjælpe imod storhold med hurtige wing-spillere, fx under CL kampe.

HB positionen vil altså ikke bidrage med meget i offensiven, hvilket et forbedret og mere bredt angreb i denne sæson, må kompensere for; altså navne som Lewandowski osv. ;-)

* Personligt vil jeg foretrække AC og Araujo som faste CB'er, og Koundé som fast HB. Men det kommer ikke til at ske, da Xavi har andre planer ifølge spanske medier. Dest og Sergi Roberto vil formentlig få HB pladsen. Suk.

Spørgsmål: hvad foretrækker du? (1) Dest og Sergi Roberto som fast HB'er, eller (2) Araujo og/eller Koundé skiftevis på HB positionen?
Tror og håber der er grænser for hvor meget man lover en spiller ift spilletid. Tænker han bør kunne indgå på lige vilkår med AC, Araujo og Garcia, hvis de stadig tror på ham. Det ville i min verden være et fremragende firkløver for Barca. I princippet er Pique også stadig en del af aspiranterne til startplads trods sin alder. Lige meget hvad man måtte mene om hans løn, dispositioner osv så spillede han virkelig godt i sidste sæson. Men lige meget hvad er han ikke fremtiden.

Ligesom dig håber jeg på at Kounde i første omgang primært skal dækker HB for så har vi kvalitet på den plads også. Så kan Dest få spilletid, når det giver mening.

Og når Pique så sætter støvlerne på hylden, kan Kounde overgå fra primært at være HB til primært at være CB. Det er mit store håb.

Håber skriverierne om hvad Xavi har lovet skal tages med et gran salt. Vi skal have en konkurrencedygtig trup, hvor der ikke er nogen som er blevet lovet andet end det deres præstationer rækker til. Det tror jeg dog også er Xavis tilgang.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes på den ene side det ku være fantastisk at se Messi tilbage i barcatrøjen især med kvalitets spillere rundt om sig! På den anden side har jeg svært ved at se ham finde sig i at lave en masse defensivt arbejde og blive bænket en del, og hans spillestil passer vel egentlig ikke rigtig til Xavis system ( men så igen han er bare SÅ god) Arrrr jeg tror sgu jeg lidt hælder til at se hvad han kan på et rigtig godt Barca hold.

Mht. Til hb/cb så gætter jeg på Xavi skifter fra almindelige kampe til kampe mod Real/City... og bruger spillerne som det passer bedst, dvs. I kampe mod zaragoza osv. enten har en decideret offensiv 3-4-3 helt uden backer, eller at han bruger Dest i de kampe. Og så dækker ind med Araujo/Koundé i de få tilfælde på sæsonen hvor vi bliver presset. ( det har han jo faktisk allerede gjort flere gange)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
man jul 25, 2022 5:59 am
CB og HB situationen - hvad kommer der til at ske?

* Jeg læser i spanske medier at Xavi vil bruge Koundé som CB. På HB positionen vil han bruge Dest og Sergi Roberto. Altså to middelmådige højre backs. Åhh min drøm er gået i vasken :thumbdown:

* Andreas Christensen har været super god i de seneste to kampe han har spillet. Er også rost i spanske medier. Tror godt han kan få en stamplads på CB positionen. Jeg håber :clap:

* Samtidig læser jeg i spanske medier, at Xavi har lovet Koundé fast spilletid. Han er førstevalg. Ellers ville man ikke give så stort beløb for ham.

* Det betyder at to CB'er, skal kæmpe om en fast plads på CB positionen; hvilket er Araujo og AC. Eric Garcia og Piqué vil højst være rotationsspillere.

* Araujo gjorde det fremragende defensivt imod Real Madrid på HB positionen. Hvorfor foretrække Dest og Sergi Roberto fremfor Araujo eller endnu værre, fremfor Koundé (som spiller fast HB på det franske landshold)? :mad:

* På HB positonen: vil Dest og Sergi Roberto præstere middelmådigt defensivt og middelmådigt offensivt. Hvorimod Araujo og Koundé vil præstere exceptionelt defensivt og (formentlig) dårligt offensivt.

Det betyder, med Koundé eller Araujo som HB, ofrer man nogle offensive kort, men samtidig stabilisere man defensiven gevaldigt, hvilket vil reducere indkassering af mange dumme mål, som vi ofte ser i løbet af en sæson. Det vil især hjælpe imod storhold med hurtige wing-spillere, fx under CL kampe.

HB positionen vil altså ikke bidrage med meget i offensiven, hvilket et forbedret og mere bredt angreb i denne sæson, må kompensere for; altså navne som Lewandowski osv. ;-)

* Personligt vil jeg foretrække AC og Araujo som faste CB'er, og Koundé som fast HB. Men det kommer ikke til at ske, da Xavi har andre planer ifølge spanske medier. Dest og Sergi Roberto vil formentlig få HB pladsen. Suk.

Spørgsmål: hvad foretrækker du? (1) Dest og Sergi Roberto som fast HB'er, eller (2) Araujo og/eller Koundé skiftevis på HB positionen?
Jeg håber virkelig kounde vil blive brugt på den højre back. Tror ikke han er decideret dårlig offensivt (som Araujo er) vil mere kalde ham middelmådig. Men den ekstra styrke i forsvaret tror jeg klart bliver det værd. Især når man på højresiden vil helst gerne vil bruge dembele og Raphinha i en bred rolle, hvorimod Fati og ferran på venstresiden vil skære ind i banen og er dermed mere afhængig af en back til at holde bredden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »



Vi gjorde det!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »



Vi har haft et af de smukkeste transfervinduer jeg kan huske. Ikke bare har vi købt fantastiske spillere men vi har også rystet “England” i en fuldstændig vanvittig grad. At se fans, journalister og andet pjok som Neville gå ned er intet andet end fantastisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Emancipator
Indlæg: 188
Tilmeldt: ons apr 05, 2017 6:56 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Emancipator »

Piquénbauer skrev:
man jul 25, 2022 5:15 pm


Vi har haft et af de smukkeste transfervinduer jeg kan huske. Ikke bare har vi købt fantastiske spillere men vi har også rystet “England” i en fuldstændig vanvittig grad. At se fans, journalister og andet pjok som Neville gå ned er intet andet end fantastisk.
Fuldstændig enig. Fucking godt arbejde og med fansene i rykken

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Emancipator skrev:
man jul 25, 2022 5:23 pm
Piquénbauer skrev:
man jul 25, 2022 5:15 pm


Vi har haft et af de smukkeste transfervinduer jeg kan huske. Ikke bare har vi købt fantastiske spillere men vi har også rystet “England” i en fuldstændig vanvittig grad. At se fans, journalister og andet pjok som Neville gå ned er intet andet end fantastisk.
Fuldstændig enig. Fucking godt arbejde og med fansene i rykken
Til grin at skrive sådan noget, når de engelske klubber handler som det passer dem.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Filten skrev:
man jul 25, 2022 6:17 pm
Emancipator skrev:
man jul 25, 2022 5:23 pm
Piquénbauer skrev:
man jul 25, 2022 5:15 pm


Vi har haft et af de smukkeste transfervinduer jeg kan huske. Ikke bare har vi købt fantastiske spillere men vi har også rystet “England” i en fuldstændig vanvittig grad. At se fans, journalister og andet pjok som Neville gå ned er intet andet end fantastisk.
Fuldstændig enig. Fucking godt arbejde og med fansene i rykken
Til grin at skrive sådan noget, når de engelske klubber handler som det passer dem.
Fuldstændig enig!


Men for fanden Gary, De Jong vil jo ikke til United. Og det står jo stadig De Jong fuldstændig frit for at sige nej til det. Han har jo en underskrevet kontrakt og er i sin gode ret til at opretholde den. Så der er jo ingen grund til at anlægge sag.
Det er fandme til grin at læse sådan noget der.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er komplet forkert det han skriver. Barca kan fint udbetale de jongs løn men den er for høj i forhold til vores lønloft. Derfor vil man have ham til at gå ned i løn. Det der narrativ om at vi ikke har pengene til at betale løn er ren fjol.

Det sjove er så at de Jong efter alt at dømme er klar til at gå 40% ned i løn for at blive. Og det på trods af et tilbud fra man u med ca samme løn som han får nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

At indføre en ny og ansvarlig lønstruktur, hente nye spillere ind til den lønstruktur og bede eksisterende spillere om at indordne sig en ansvarlig økonomisk tilgang er vel både ansvarligt ift klubben og soillerne.

Hvis nu der var tale om den samme ledelse, så ville det være noget andet. Men neville m.fl. kender jo udmærket til Barcelonas opbygning. Og hele fodboldverden burde rent objektivt være interesseret i et stærkt fc Barcelona både på kort og langt sigt.

Jeg er stærkt biased men ikke desto mindre synes jeg kritikken er meget ved siden af.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Det spanske medie Fichajes skriver: hvis ikke Barca kan hente Azpilicueta, vil man i stedet forsøge at hente enten Hugo Mallo, Denzel Dumfries eller Hector Bellerin på HB positionen.

Suk :roll: Ja bred trup og alt det der, men synes det bliver alt for meget. Få nu bare Kounde og evt. en stærk VB, og luk så vinduet permanent for nu. Spar også nogle mønter evt. til næste sommer.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
man jul 25, 2022 8:22 pm
Det spanske medie Fichajes skriver: hvis ikke Barca kan hente Azpilicueta, vil man i stedet forsøge at hente enten Hugo Mallo, Denzel Dumfries eller Hector Bellerin på HB positionen.

Suk :roll: Ja bred trup og alt det der, men synes det bliver alt for meget. Få nu bare Kounde og evt. en stærk VB, og luk så vinduet permanent for nu. Spar også nogle mønter evt. til næste sommer.
Ja, Hugo Mallo?! Hvad i alverden.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster