Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Madameskrald skrev:
fre jul 22, 2022 1:12 pm
Magnus Frost skrev:
fre jul 22, 2022 12:54 pm
Jeg synes nemlig også at spiller for spiller så har vi generelt et top 5 i verden, synes F.eks vores hold er bedre end Reals og de vandt jo alligevel sidste år!

Med så mange nyankomne, med så mange unge forholdsvis urutinerede bærende kræfter og en træner med så lidt erfaring så er det bestemt ikke sikkert vi kommer i cl semi. Men vi har i mine øjne helt sikkert muligheden for at vinde det hele nu!

Udover PSG, Liverpool og City synes jeg ingen hold i verden har et bedre mandskab ( der er så nok også nogle der er på nogenlunde samme niveau) men ja vi er da CL aspiranter!
Min pointe er jo netop, at Barcelonas stil sætter helt specielle krav. Vi kan ikke lave en RM og vinde CL på en defensiv taktik og individuelle præstationer. PSG og Liverpool kan også om nødvendigt muscle-up og spille resultatfodbold..
City og Barcelona står overfor en helt anden problemstilling, som kræver noget helt andet.

Og der er bestemt stort potentiale i midtbanen, men det er kun Pedri, der har vist noget på kontinuerlig basis i den seneste tid, der holder CL aspirant niveau i Barcelona.

Ja det er selvfølgelig en god pointe at barca spillestilen kræver bedre spillere over hele banen, især midtbanen! Men jeg synes altså også stadig det er nogle rigtig gode folk der er på den midtbane! Og ja Pedri var den bedste og vel i top tre over verdens bedste midtbanespillere !
Trods sin høje alder og ekstremt langsomme løb, synes jeg også Busquet havde en god sæson! Gavi var god fra starten og er vel en af de spillere i verden der har udviklet sig mest her i sidste sæson!
Kessie virker altså også til at være en solid midtbanemand med fysik og ja Frenkie skuffede mig godt nok en del, men han havde nogle enkelte rigtig gode kampe, måske kommer han til at være helt fantastisk( måske bliver han solgt, men så får vi jo Bernardo Silva :glad:)



Sorens jeg har tænkt det samme: er Koundé virkelig SÅ god? Synes 60 virker af meget ! Synes derimod 5 for en god backup til både cb og backerne som Azpilicueta der kan gå direkte ind tænker jeg giver mere mening ( selvom det selvfølgelig er en kortsigtet løsning, og at han ikke kommer til at bidrage med så meget fremadrettet, men erfaring kan altså også noget!)
Senest rettet af Magnus Frost fre jul 22, 2022 3:25 pm, rettet i alt 1 gang.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona and Iñigo Martínez have reached a full agreement on personal terms for a four-year deal. Barça must now reach an agreement with Athletic Club. [sport]
4 år?!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
fre jul 22, 2022 3:04 pm
Barcelona and Iñigo Martínez have reached a full agreement on personal terms for a four-year deal. Barça must now reach an agreement with Athletic Club. [sport]
4 år?!
Åh no. Azpi kan jeg godt se ideen i at hente (dækker alle pladser i forsvar og en proven ledertype), men ikke flere 30+ årige i truppen. Vi har fire gode centrale + Azpi som kan dække. Hvis ingen Kounde (jo please kom nu), så lad os vente og hente en under 28 årig topspiller når chancen byder sig i et andet vindue.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig! Heldigvis lyder det til at ath Bilbao kræver stort set det samme som Sevilla gør for kounde…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Neeeeeeeeeeeeejjjj, en total hovedløs transfer!! Gaal jeg bliver vred hvis Martinez transferen passer :oops:

Det er jo absolut idiotisk at købe en 31 årig cb, når man har 4-5 i forvejen (inkl. Azpilicueta). Hvilken hjerne hos Barca ledelsen synes det er en fornuftig ide at give et stort beløb for 31 årig spiller, som ikke er blandt de allerbedste i verden og endda udstyre ham med en 4 årig kontakt??? Der er jo ingen fremtid i ham.

Brug pengene på nogle bedre backer i stedet mand!! Hvorfor er det så svært at fatte? :sad:

Det her kan jo blive et af de allerværste transfers nogensinde i Barcas historie!! Ja jeg er godt nok sur nu :oops:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Athletic club do not want to sell Iñigo Martínez & FC Barcelona will not pay much for the player.
@Alfremartinezz
Godt... Videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Ham der Gerard Romero mener stadig Kounde er på vej til Barca, og det hele er et stunt ift Chelsea. :eek:

Hvor troværdig er han?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Før havde jeg sagt at han ikke var men han har været god i dette vindue. Spot on med raphinha og var hurtigere end alle andre omkring forhandlinger med man u om de Jong.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men jeg kan ikke se at han har sagt noget om det i dag… Det var i går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Det er godt nok træls hvis Koundé glipper.

Men sådan er det jo, når man startede med at gå all-in for offensiven, og ventede med defensiven til senere! Dembele, Raphinha og Lewandowski, hele tre offensive navne til samlet over 100 mio. euro. Det har været fokus i flere uger nu.

I mellem tiden er flere klasse CB'er rykket til andre storklubber, jeg nævner i flæng;

- de Ligt til Bayern

- Lissandro Martinez til Man United

- Bremer til Juventus (kåret til Serie A's bedste forsvarspiller)

- Diego Carlos til Aston Villa

- Rüdiger til Real Madrid

- Koulibaly til Chelsea

- Koundé til Chelsea (næsten sikkert)

Og mange flere navne. Ovenstående er CB'er, som Barca evt. har misset fordi fokus udelukkende var på offensiven i flere uger. Det bliver også svært at finde en klasse CB i fremtiden (fx en erstatning til Pique), fordi mange store CB'er er rykket videre denne sommer og skrevet lange kontrakter.

Meget tyder på, at Barcelona må nøjes med at hente en CB fra anden eller tredje hylde nu. Helt det samme bliver mht. at finde en højre- eller venstre back. Af en eller anden mystisk årsag, tror klubben at man kan vinde titler ved at have størst fokus på offensiven :clap:

Ja jeg er negativ, men it's the truth :thumbup:

Red
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Barca80 skrev:
fre jul 22, 2022 7:37 pm
Det er godt nok træls hvis Koundé glipper.

Men sådan er det jo, når man startede med at gå all-in for offensiven, og ventede med defensiven til senere! Dembele, Raphinha og Lewandowski, hele tre offensive navne til samlet over 100 mio. euro. Det har været fokus i flere uger nu.

I mellem tiden er flere klasse CB'er rykket til andre storklubber, jeg nævner i flæng;

- de Ligt til Bayern

- Lissandro Martinez til Man United

- Bremer til Juventus (kåret til Serie A's bedste forsvarspiller)

- Diego Carlos til Aston Villa

- Rüdiger til Real Madrid

- Koulibaly til Chelsea

- Koundé til Chelsea (næsten sikkert)

Og mange flere navne. Ovenstående er CB'er, som Barca evt. har misset fordi fokus udelukkende var på offensiven i flere uger. Det bliver også svært at finde en klasse CB i fremtiden (fx en erstatning til Pique), fordi mange store CB'er er rykket videre denne sommer og skrevet lange kontrakter.

Meget tyder på, at Barcelona må nøjes med at hente en CB fra anden eller tredje hylde nu. Helt det samme bliver mht. at finde en højre- eller venstre back. Af en eller anden mystisk årsag, tror klubben at man kan vinde titler ved at have størst fokus på offensiven :clap:

Ja jeg er negativ, men it's the truth :thumbup:
Som jeg forstår det så er det mere det løntilbud Chelsea gav der fristede og der skal vi da virkelig ikke gå på kompromis mere det er jo grunden til vi er i krise

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Red skrev:
fre jul 22, 2022 7:52 pm
Som jeg forstår det så er det mere det løntilbud Chelsea gav der fristede og der skal vi da virkelig ikke gå på kompromis mere det er jo grunden til vi er i krise
Som jeg ser det, så har Barca ikke råd til højere løn, fordi man hellere fokuserede på Dembele, Lewandowski og RAPHINHA. Først nu, efter brugt sindssyg mange mønter på tre offensive spillere i flere uger, ja så går man først ind i forhandlingerne om en ny CB, og kan ikke følge med andre storklubber.

Jeg har læst at man højst har råd til at give omk. 6 mio. euro i løn for Koundé. Det beløb havde nok været noget højere hvis man fx havde ventet med Raphinha (endnu en wing spiller). Havde man fx tilbudt Koundé en 8-9 mio. euro, så var handlen formentlig også været hjemme. Men det er som sagt ikke kun Koundé, men mange andre (alternative) klasse CB'er som er glippet denne sommer - fordi defensiven først er i fokus nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Pau Torres wants to join FC Barcelona. @Benayadachraf
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
fre jul 22, 2022 7:37 pm
Det er godt nok træls hvis Koundé glipper.

Men sådan er det jo, når man startede med at gå all-in for offensiven, og ventede med defensiven til senere! Dembele, Raphinha og Lewandowski, hele tre offensive navne til samlet over 100 mio. euro. Det har været fokus i flere uger nu.

I mellem tiden er flere klasse CB'er rykket til andre storklubber, jeg nævner i flæng;

- de Ligt til Bayern

- Lissandro Martinez til Man United

- Bremer til Juventus (kåret til Serie A's bedste forsvarspiller)

- Diego Carlos til Aston Villa

- Rüdiger til Real Madrid

- Koulibaly til Chelsea

- Koundé til Chelsea (næsten sikkert)

Og mange flere navne. Ovenstående er CB'er, som Barca evt. har misset fordi fokus udelukkende var på offensiven i flere uger. Det bliver også svært at finde en klasse CB i fremtiden (fx en erstatning til Pique), fordi mange store CB'er er rykket videre denne sommer og skrevet lange kontrakter.

Meget tyder på, at Barcelona må nøjes med at hente en CB fra anden eller tredje hylde nu. Helt det samme bliver mht. at finde en højre- eller venstre back. Af en eller anden mystisk årsag, tror klubben at man kan vinde titler ved at have størst fokus på offensiven :clap:

Ja jeg er negativ, men it's the truth :thumbup:

Hvis du ikke synes man skal have størst fokus på offensiven hvorfor er du så barca fan?

( sorry hvis det virker angribende, det er bestemt ikke meningen! Jeg forstår det bare slet ikke)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
fre jul 22, 2022 10:29 pm
Hvis du ikke synes man skal have størst fokus på offensiven hvorfor er du så barca fan?

( sorry hvis det virker angribende, det er bestemt ikke meningen! Jeg forstår det bare slet ikke)
Jeg har ellers brugt meget krudt og tid på at forklare mine synspunkter de sidste mange dage/uger. Men det er helt ok du spørger. Kan prøve at uddybe noget mere.

Jeg har ikke sagt at der ikke skal være fokus på offensiven, men efterspørger meget mere fokus på defensiven - som hoved prioritet.

Fordi der er balance i fodbold. Ja Barcelona er en klub som spiller angrebsfodbold. Men hvorfor gå all-in for at sikre hele 6 klasse angribere, til 3 positioner - altså Lewandowski, Aubameyang, Dembele, Ansu Fati, Ferran Torres og Raphinha (desuden har man Depay og en del andre i forvejen) - kun tre kan spille ad gangen. Og samtidig have langt mindre fokus på positioner hvor det halter mest, fx backerne? Alba har ikke haft en backup over en sæson. Dest og Sergi Roberto er langt fra verdensklasse, men man har alligevel ventet med at styrke denne position til man har hentet endnu flere angriber ind denne sommer. Og formentlig vil "løse" back situationen med Alonso og Apzilicueta. To gamle spillere, som højst virker som lappeløsninger.

Jeg havde hellere set, at man startede dette transfer vindue ved at gå all-in for at styrke defensiven, fx med Koundé og nogle klasse back spillere, og derefter evt. hentet Lewandowski og Raphinha. Og ikke omvendt. Så kan det godt være at handlen med Raphinha havde glippet, men til gengæld havde man styrket sig på positioner hvor det ser allerslemmest ud.

Der har efterhånden været mange kampe i CL i de seneste år, hvor Barca har haft det svært, hvor klubber straffede med deres hurtige kontrafodbold. Her ville en som Koundé været en kanon god signing, bl.a. pga. hans speed.

Barcelona skal blive ved med at spille angrebsfodbold, men skal også have en solid defensiv. Det er dét som jeg savner. Og det er dét som jeg synes ledelsen nedprioriter igen i år. Desværre
Senest rettet af Barca80 fre jul 22, 2022 11:04 pm, rettet i alt 2 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster