Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
tors jul 21, 2022 6:45 pm
Meget, meget sigende billede synes jeg. Postet i en Barcelona hjemmeside.

Angrebet er blevet fantastisk og minder nu om en sportsvogn - med en forbedret bredde og en super Lewandowski. Midtbanen er også, med den fysisk stærke Kessié, blevet "pænere" og minder om en nymaling. Og så har vi (på stående fod) et rusten forsvar, hvor AC er den eneste tilgang. Vi skal muligvis se en hel sæson igen med Alba og Dest på hver sin side - det bliver ikke sjovt når modstanderen hedder Liverpool, PSG, Bayern eller City i Champions League.
Billede
Synes nu stadig Alba gør godt.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Filten skrev:
tors jul 21, 2022 6:56 pm
Synes nu stadig Alba gør godt.
Godt, men ikke godt nok. Midtbanen og angrebet er mere end bare godt. Med navne som Gavi, Pedri, Kessié, Ansu Fati, Lewandowski osv., er niveauet meget mere end bare "godt". Det samme kan man slet ikke sige om back-spillerne Alba, Dest og Sergi Roberto.

Alba er med sine 33 år, langt fra sit tidligere niveau, både ift. speed og energi. I en klub som Barcelona, hvor man skal kæmpe om alle titler, er "godt" ikke acceptabel. Alba må gerne blive i klubben, men højst som backup-spiller.
Senest rettet af Barca80 tors jul 21, 2022 7:19 pm, rettet i alt 2 gange.

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Der ser vel ikke helt skidt ud for Alba, når man sammenligner med eks Andrew Robertson som af mange betragtes som verdens bedste.

https://fbref.com/en/stathead/player_co ... =2021-2022

Problemet er vel mere han ikke kan spille altid og kræver en mere kompetent backup end Balde er lige nu.

Synes personligt Busquets er mere svingende.

De problemer er selvfølgelig intet sammenlignet med højre back...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hvordan skal Alba følge med ift. speed, når modstanderens højre-wing fx er fra Liverpool eller Bayern? Når Alba står overfor lynhurtige og eksplosive spillere som Luis Diaz, Salah, Gnabry eller hvad de nu hedder.

Meningen med en venstre-back i Barcelona er jo, at han skal bidrage fremme i offensiven og samtidig være i stand til at løbe lynhurtig tilbage for at lukke kontra ned. Dvs. han skal have energien til at løbe konstant frem og tilbage. Det er på disse punkter at Alba er begyndt at få sine mangler grundet sin høje alder.

Alba kan stadig gøre det "godt", men ikke godt nok. Det er derfor jeg hellere ser ham som en backup spiller på venstre side. Men ellers korrekt, det er nok værre på højre back siden.

Messi king
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre aug 16, 2019 7:54 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Transferrygter

Indlæg af Messi king »

Syntes ikke vi behøver en ny cb overhovedet. Det er helt klart højre og venstre back vi skal forstærke. Azpi er rutineret, men er han så god?
Hvad med Marcos Alonso var vi ikke tæt på ham på et tidspunkt?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 7:30 pm
Syntes ikke vi behøver en ny cb overhovedet. Det er helt klart højre og venstre back vi skal forstærke. Azpi er rutineret, men er han så god?
Hvad med Marcos Alonso var vi ikke tæt på ham på et tidspunkt?
Ja, som jeg også har givet til udtryk for før (efterhånden mange) - så er det mig en uhyre stor gåde, hvorfor man nedprioriterer backerne og går efter endnu en CB? Især fordi man lige har fået AC og har i forvejen Araujo, Garcia og Pique. Det er slet ikke til at fatte. Alba er blevet for gammel, Balde er for ung, og Dest samt S.Roberto duer bare ikke på højre side. Backerne SKRIGER efter forstærkning, men man gør bare ikke særlig meget på det punkt!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

FC Barcelona asked Jules Koundé to wait & his decision to travel with Sevilla is in line with what the club wanted. @EduPolo
Det er virkelig positivt! Måske ender vi med ham alligevel… Det taler i hvert fald for os at aftalen ikke bliver lukket med det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jules Koundé is clear that FC Barcelona is his priority.
@gerardromero
Jeg dør hvis vi napper endnu en spiller foran Chelsea… Det ville seriøst være for perfekt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
tors jul 21, 2022 7:22 pm
Hvordan skal Alba følge med ift. speed, når modstanderens højre-wing fx er fra Liverpool eller Bayern? Når Alba står overfor lynhurtige og eksplosive spillere som Luis Diaz, Salah, Gnabry eller hvad de nu hedder.

Meningen med en venstre-back i Barcelona er jo, at han skal bidrage fremme i offensiven og samtidig være i stand til at løbe lynhurtig tilbage for at lukke kontra ned. Dvs. han skal have energien til at løbe konstant frem og tilbage. Det er på disse punkter at Alba er begyndt at få sine mangler grundet sin høje alder.

Alba kan stadig gøre det "godt", men ikke godt nok. Det er derfor jeg hellere ser ham som en backup spiller på venstre side. Men ellers korrekt, det er nok værre på højre back siden.
Let uenig. Xavi kan godt li backerne også går indenom og mere agerer midtbanespiller og så wingsene holder bredden (hvilket dog ikke er dér hvor Fati excellerer). Dér kan Alba til en hvis grænse kompensere. Jeg ser mere det store problem er der ikke findes en rimelig backup. Det er klart Alba ikke holder til 90 minutter i alle kampe, hvis han skal yde fuldt - nok kun lidt over det halve.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
tors jul 21, 2022 8:37 pm
Barca80 skrev:
tors jul 21, 2022 7:22 pm
Hvordan skal Alba følge med ift. speed, når modstanderens højre-wing fx er fra Liverpool eller Bayern? Når Alba står overfor lynhurtige og eksplosive spillere som Luis Diaz, Salah, Gnabry eller hvad de nu hedder.

Meningen med en venstre-back i Barcelona er jo, at han skal bidrage fremme i offensiven og samtidig være i stand til at løbe lynhurtig tilbage for at lukke kontra ned. Dvs. han skal have energien til at løbe konstant frem og tilbage. Det er på disse punkter at Alba er begyndt at få sine mangler grundet sin høje alder.

Alba kan stadig gøre det "godt", men ikke godt nok. Det er derfor jeg hellere ser ham som en backup spiller på venstre side. Men ellers korrekt, det er nok værre på højre back siden.
Let uenig. Xavi kan godt li backerne også går indenom og mere agerer midtbanespiller og så wingsene holder bredden (hvilket dog ikke er dér hvor Fati excellerer). Dér kan Alba til en hvis grænse kompensere. Jeg ser mere det store problem er der ikke findes en rimelig backup. Det er klart Alba ikke holder til 90 minutter i alle kampe, hvis han skal yde fuldt - nok kun lidt over det halve.
Hvis budgettet er til det, skulle vi sende et bud på 15 mio euro afsted til Valencia for Gaya. Jeg føler højreback er dækket med et køb af Koundé
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
tors jul 21, 2022 8:37 pm
Let uenig. Xavi kan godt li backerne også går indenom og mere agerer midtbanespiller og så wingsene holder bredden (hvilket dog ikke er dér hvor Fati excellerer). Dér kan Alba til en hvis grænse kompensere. Jeg ser mere det store problem er der ikke findes en rimelig backup. Det er klart Alba ikke holder til 90 minutter i alle kampe, hvis han skal yde fuldt - nok kun lidt over det halve.
Tja, det lyder nu mere som Guardiola for mig - altså med "omvendte-backs", som trækker ind på midten. Uanset om Alba bruges som midtbane eller traditionel back på kanten, så synes jeg han mangler bevægeligheden; altså hastigheden og energien. Uanset om det er denne sommer eller næste, så kan vi ikke komme udenom at Alba synger på sidste vers grundet hans alder. Altså man skal kigge på venstre backen før eller senere uanset hvad. Så synes jeg bare ikke det nytter noget, at man formentlig køber en lappeløsning i form af Alonso på den position.
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 8:46 pm
Hvis budgettet er til det, skulle vi sende et bud på 15 mio euro afsted til Valencia for Gaya. Jeg føler højreback er dækket med et køb af Koundé
Gaye har kontraktudløb næste sommer. Men hvis man kan få ham billigt nu, vil det være perfekt. Og ja, Koundé som højreback vil være fantastisk. Han har spillet på den position flere gange i Sevilla og nærmest altid på det franske landshold.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 2:43 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 2:06 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Vi ved ikke i hvilken fysisk forfatning Pique er i, og bedømt ud fra meldinger og kampe fra sidste sæson, så er han jo færdig. Garcia havde en dårlig sæson, jeg ved han er ung, men det er svært at sige om vi kan regne med ham. AC er ikke en top spiller, han var 3./4. Valg i Chelsea i deres sindssygt defensive system, hvor han F.eks så elendig ud i sidste sæson. Han har ikke bevist sig i en firebackkæde. Araújo er ung, men sindssygt god, dog er han ikke bedste venner med bolden. Kounde er for mig at se nødvendig, også fordi jeg ikke tror vildt meget på Dest og Azpi. I de store kampe forventer jeg at se Kounde som HB og AC + Araújo som CB. Med Kounde er vi CL aspiranter og favoritter til ligaen, uden ham ser jeg os blive ydmyget i 1/8 dels finalen og med en 2. Plads 5 point fra Real. Vi kan ikke længere blive ved med at sige “Pique er stadig klasse” når vi tabte 0-3 til Roma, 0-4 og 1-4 til PSG, 0-3 til Juve, 2-8 til Bayern, 0-4 til Liverpool med ham som “styrmand” i forsvaret. Det er pinligt at han stadig er her. Definitionen på sindssyg er at gøre den samme ting om, og om igen, mens man forventer et anderledes resultat.
Hvad baserer du Piques færdig på? Jeg husker mest af alt, at holdet underpræsterede ret hurtigt efter Pique og Pedri var ude. Bliver det ikke lidt biased, når du tilskriver de nederlag en spiller..?

Men du vil gerne lege FM med en historisk gæld hånd i hånd med Laporta… det er fint, omvendt tænker jeg, at det også kan blive lidt for laissez faire. Specielt når man numerisk er voldsomt godt dækket ind.

Og vi er ikke CL aspiranter med/uden Kounde… dertil er vores midtbane slet ikke stærk nok.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 9:42 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 2:43 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 2:06 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Vi ved ikke i hvilken fysisk forfatning Pique er i, og bedømt ud fra meldinger og kampe fra sidste sæson, så er han jo færdig. Garcia havde en dårlig sæson, jeg ved han er ung, men det er svært at sige om vi kan regne med ham. AC er ikke en top spiller, han var 3./4. Valg i Chelsea i deres sindssygt defensive system, hvor han F.eks så elendig ud i sidste sæson. Han har ikke bevist sig i en firebackkæde. Araújo er ung, men sindssygt god, dog er han ikke bedste venner med bolden. Kounde er for mig at se nødvendig, også fordi jeg ikke tror vildt meget på Dest og Azpi. I de store kampe forventer jeg at se Kounde som HB og AC + Araújo som CB. Med Kounde er vi CL aspiranter og favoritter til ligaen, uden ham ser jeg os blive ydmyget i 1/8 dels finalen og med en 2. Plads 5 point fra Real. Vi kan ikke længere blive ved med at sige “Pique er stadig klasse” når vi tabte 0-3 til Roma, 0-4 og 1-4 til PSG, 0-3 til Juve, 2-8 til Bayern, 0-4 til Liverpool med ham som “styrmand” i forsvaret. Det er pinligt at han stadig er her. Definitionen på sindssyg er at gøre den samme ting om, og om igen, mens man forventer et anderledes resultat.
Hvad baserer du Piques færdig på? Jeg husker mest af alt, at holdet underpræsterede ret hurtigt efter Pique og Pedri var ude. Bliver det ikke lidt biased, når du tilskriver de nederlag en spiller..?

Men du vil gerne lege FM med en historisk gæld hånd i hånd med Laporta… det er fint, omvendt tænker jeg, at det også kan blive lidt for laissez faire. Specielt når man numerisk er voldsomt godt dækket ind.

Og vi er ikke CL aspiranter med/uden Kounde… dertil er vores midtbane slet ikke stærk nok.
Hvordan er vores midtbane ikke stærk nok? Hvem ville forbedre vores midtbane markant i nuværende stund?

Det er ikke biased, Pique var vores “Anker” i samtlige af de europæiske ydmygelser. Han har haft gentagende skader nonstop de sidste to sæsoner, det er min definiton af færdig, lidt ala Ramos, det er tid til at sige farvel ligesom Real.

Jeg synes efterhånden at flere af brugerne herinde har gjort det klart hvordan ledelsen er økonomiske ansvarlige, og kun bruger en begrænset mængde midler til at forbedre truppen. Hvis pengene er der til Koundé, som ledelsen tydeligvis giver udtryk for, så skal de også bruges på ham. Han dækker to af de svageste positioner på holdet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

Fåååk nu af med de nummer rokader, haha. Har lige købt en udebanetrøje med Ferran 19 :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster