Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
ons jul 20, 2022 7:36 pm
Isageren skrev:
ons jul 20, 2022 7:33 pm
en suspekt Garcia
Manden er mere eller mindre fast på det spanske landshold. Giv ham lidt spille tid og han skal vise dig at han kan blive klasse.

Du ønsker en CB mere, hvad vil du bruge hele 5 til? Azpilicueta kommer også, som også kan spille CB - så har du pludselig 6 som kan dække den plads.
Jeg bedømmer bare Eric Garcia ud fra hvad jeg så i forrige sæson, og der vurderer jeg ham til et godt 4. Eller 5. Valg. Efter min mening skulle Pique jo sendes på pension. Han fylder for meget, er skadet konstant, har en monsterløn og er et dårligt eksempel for klubbens unge spillere.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

En ting jeg ikke synes får nok ros; for første gang i meget lang tid er vores hold næsten komplet meget tidligt i vinduet. De seneste par sæsoner har vi altid skulle vente til sidste spille dag. Nu er alle nyindkøbte med på preseason. Det tror jeg vil give pote tidligt i sæsonen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
ons jul 20, 2022 11:57 pm
DrGink skrev:
ons jul 20, 2022 8:37 pm

Jeg kan ikke umiddelbart selv pege på én som skulle være en langsigtet og realistisk løsning.
Tror sgu ikke cancelo, Trent, Kyle Walker, Reece James(wtf sker der for de englændere og deres hb'ere) eller Hakimi er på nogen måde realistiske.

Man dummede sig nok virkelig med at misse Mazraouri som ifølge rygterne var meget mere interesseret i Barca end i Bayern.
Bayern gav ham en løn på 10 mio netto om året. Der kunne vi ikke være med.
Det har jeg ikke forstand på. Det er klart hvis det bryder lønhierakiet er det ikke en god idé. Bayern har dog også et stramt lønhieraki så spørgsmålet er om det overhovedet ville bryde med det.

EDIT: Det jeg kan finde frem til siger 8 mio euro i udgifter pt sæson. Det er vel noget bedre end 10 mio netto(lidt i tvivl om du mener netto for klub eller spiller - men der er nok bare mig der ikke er inde i lingo'et).

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Nyhuus »

Jeg har skrevet det her før.. men jeg tror mere end nogensinde nu, at der er et behov for at man får indført et lønloft.
Det stikker fuldstændig af med lønkrav fra spillere/agenter.

Jeg lyttede til en podcast episode fra Mediano, hvor de besvarede spørgsmål om Serie A og La Liga.
Der bliver det på et tidspunkt nævnt, at Serie A næsten er stået af på det lønræs der kører nu.
Roma har ligget og skulle slås med Leeds om en spiller. Mange af klubberne vil ikke være med på de premisser, som spillerne stiller.
Hvilket så også har været grunden til, at en spiller som Dybala ender i Roma, fordi de er de eneste der har ville møde hans krav.
Det er et kæmpe problem, at midterklubber ikke kan følge med længere.

Kigger man på siden her (kan ikke sige noget om deres troværdighed): https://salarysport.com/football/
Så ligger alle klubber på nær Juve(£145m) og Inter(£117m) under £80mio - de fleste langt under.

I Bundesliga er det Dortmund(£99m) og Bayern(£165m) der topper med Wolfsburg(£59m), som de nærmeste.
I La Liga er det - surprise - Barca(£477-341m), Real(£308m) og Atletico(£134m) der topper med Sevilla(£60m), som de nærmeste.
I Premier League ligger alle klubber på nær 6 over £60m - det er helt sindssygt.

Jeg tror virkelig man kunne hjælpe fodbolden helt ekstremt meget med et lønloft.
Generelt, vil klubber kunne drives langt bedre økonomisk end de gør i dag.
Det burde også øge konkurrencen mellem holdene i de forskellige ligaer.
Der vil være færre spillerskifte, tror jeg, fordi fokus vil være mere på det sportslige end det økonomiske, hvis både top og sub-top kan følge med ift. lønninger.

Et stort drømmescenarie - I know. Men jeg fatter bare ikke, hvorfor man ikke gør noget ved det.

EDIT: Barca's lønudgifter er langt højere end salarysport skriver. Har rettet deres og Reals til, fra hvad jeg lige kunne finde. Bekræfter selvfølgelig at man ikke kan stole 100% på tallene fra siden, men pointen er den samme.

Messi king
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre aug 16, 2019 7:54 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Transferrygter

Indlæg af Messi king »

Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Barcelona are set to sign Spanish talented midfielder Unai Hernández from Girona, born in 2004. Full agreement in place. 🔵🔴 #FCB

Unai will be part of the Youth team.
Er der nogen der kender til ham?

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Vi har A.C og Araujo? Og pique samt Garcia
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 2:06 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Vi ved ikke i hvilken fysisk forfatning Pique er i, og bedømt ud fra meldinger og kampe fra sidste sæson, så er han jo færdig. Garcia havde en dårlig sæson, jeg ved han er ung, men det er svært at sige om vi kan regne med ham. AC er ikke en top spiller, han var 3./4. Valg i Chelsea i deres sindssygt defensive system, hvor han F.eks så elendig ud i sidste sæson. Han har ikke bevist sig i en firebackkæde. Araújo er ung, men sindssygt god, dog er han ikke bedste venner med bolden. Kounde er for mig at se nødvendig, også fordi jeg ikke tror vildt meget på Dest og Azpi. I de store kampe forventer jeg at se Kounde som HB og AC + Araújo som CB. Med Kounde er vi CL aspiranter og favoritter til ligaen, uden ham ser jeg os blive ydmyget i 1/8 dels finalen og med en 2. Plads 5 point fra Real. Vi kan ikke længere blive ved med at sige “Pique er stadig klasse” når vi tabte 0-3 til Roma, 0-4 og 1-4 til PSG, 0-3 til Juve, 2-8 til Bayern, 0-4 til Liverpool med ham som “styrmand” i forsvaret. Det er pinligt at han stadig er her. Definitionen på sindssyg er at gøre den samme ting om, og om igen, mens man forventer et anderledes resultat.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 2:43 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 2:06 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Vi ved ikke i hvilken fysisk forfatning Pique er i, og bedømt ud fra meldinger og kampe fra sidste sæson, så er han jo færdig. Garcia havde en dårlig sæson, jeg ved han er ung, men det er svært at sige om vi kan regne med ham. AC er ikke en top spiller, han var 3./4. Valg i Chelsea i deres sindssygt defensive system, hvor han F.eks så elendig ud i sidste sæson. Han har ikke bevist sig i en firebackkæde. Araújo er ung, men sindssygt god, dog er han ikke bedste venner med bolden. Kounde er for mig at se nødvendig, også fordi jeg ikke tror vildt meget på Dest og Azpi. I de store kampe forventer jeg at se Kounde som HB og AC + Araújo som CB. Med Kounde er vi CL aspiranter og favoritter til ligaen, uden ham ser jeg os blive ydmyget i 1/8 dels finalen og med en 2. Plads 5 point fra Real. Vi kan ikke længere blive ved med at sige “Pique er stadig klasse” når vi tabte 0-3 til Roma, 0-4 og 1-4 til PSG, 0-3 til Juve, 2-8 til Bayern, 0-4 til Liverpool med ham som “styrmand” i forsvaret. Det er pinligt at han stadig er her. Definitionen på sindssyg er at gøre den samme ting om, og om igen, mens man forventer et anderledes resultat.
Hvordan egentlig med Kessie, Isageren? Ville han f.eks. kunne spille på back positionen - sådan lidt som en omvendt Kimmich fra Bayern? Eller ligger det slet ikke til ham?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
tors jul 21, 2022 3:28 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 2:43 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 2:06 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Vi ved ikke i hvilken fysisk forfatning Pique er i, og bedømt ud fra meldinger og kampe fra sidste sæson, så er han jo færdig. Garcia havde en dårlig sæson, jeg ved han er ung, men det er svært at sige om vi kan regne med ham. AC er ikke en top spiller, han var 3./4. Valg i Chelsea i deres sindssygt defensive system, hvor han F.eks så elendig ud i sidste sæson. Han har ikke bevist sig i en firebackkæde. Araújo er ung, men sindssygt god, dog er han ikke bedste venner med bolden. Kounde er for mig at se nødvendig, også fordi jeg ikke tror vildt meget på Dest og Azpi. I de store kampe forventer jeg at se Kounde som HB og AC + Araújo som CB. Med Kounde er vi CL aspiranter og favoritter til ligaen, uden ham ser jeg os blive ydmyget i 1/8 dels finalen og med en 2. Plads 5 point fra Real. Vi kan ikke længere blive ved med at sige “Pique er stadig klasse” når vi tabte 0-3 til Roma, 0-4 og 1-4 til PSG, 0-3 til Juve, 2-8 til Bayern, 0-4 til Liverpool med ham som “styrmand” i forsvaret. Det er pinligt at han stadig er her. Definitionen på sindssyg er at gøre den samme ting om, og om igen, mens man forventer et anderledes resultat.
Hvordan egentlig med Kessie, Isageren? Ville han f.eks. kunne spille på back positionen - sådan lidt som en omvendt Kimmich fra Bayern? Eller ligger det slet ikke til ham?
Franck Kessie kan faktisk godt spille HB, men det ville slet ikke være ligesom Kimmich dog. Hverken spillemæssigt eller niveaumæssigt.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Ahh, så ender det blot med en ny Todibo eller et eller andet?
The secret CB that Barcelona were in advanced negotiations since April according to Gerard Romero, is William Saliba (21).

Barca have had very good reports on William Saliba since a long time and he could be a real option if the club dont sign Kounde. [@gerardromero]

Saliba won the Young Player of the Year in Ligue 1 last season.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
tors jul 21, 2022 5:00 pm
Ahh, så ender det blot med en ny Todibo eller et eller andet?
The secret CB that Barcelona were in advanced negotiations since April according to Gerard Romero, is William Saliba (21).

Barca have had very good reports on William Saliba since a long time and he could be a real option if the club dont sign Kounde. [@gerardromero]

Saliba won the Young Player of the Year in Ligue 1 last season.
Argh, noget højere niveau end Todibo. Fransk landsholdsspiller.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Meget, meget sigende billede synes jeg. Postet i en Barcelona hjemmeside.

Angrebet er blevet fantastisk og minder nu om en sportsvogn - med en forbedret bredde og en super Lewandowski. Midtbanen er også, med den fysisk stærke Kessié, blevet "pænere" og minder om en nymaling. Og så har vi (på stående fod) et rusten forsvar, hvor AC er den eneste tilgang. Vi skal muligvis se en hel sæson igen med Alba og Dest på hver sin side - det bliver ikke sjovt når modstanderen hedder Liverpool, PSG, Bayern eller City i Champions League.
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster