FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skulle lige til at skrive det. Det er spændende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
man jul 18, 2022 1:08 pm
🚨🎖️| Barcelona will activate the second financial lever THIS week. The club are also working to sell 49% of Barca Studios. [@ferrancorreas]
Interessant at BLM salget igen er dukket op. Jeg vil dog sige, med Lewa i truppen, så står man et helt andet sted forhandlingsmæssigt. Ledelsen forkastede i første omgang ideén, da man synes værdien var langt større, end der kom bud på. Med Lewa vil der være et halt andet potentiale i den del af virksomheden og når man lægger Raphinha, Koundé(forhåbentlig) til ligningen sammen med den øvrige breddemæssige forstærkning af truppen, er de sportslige udsigter så gode, de vil kunne få en del mere ud af handlen. Jeg tænker værdien af BLM er steget med 50% hen over sommeren. Barca vil dermed kunne sælge 49% for omkring 300 mio euro og samtidig vil det ikke kunne mærkes på bundlinjen. Man vil selvfølgelig gå glip af den merindtægt BLM vil generere over de næste år, men hvis man får den helt rigtige partner ind, der forstår sig på et marked som dette, så vil man se en markant stigning i omsætning over de næste år, som måske ikke alene vil udligne frasalget, men som i bedste fald vil kunne generere ekstra indtægt på trods af, man kun ejer 51% af forretningen. Man skal huske på, BLM er en relativ ny del af Barca´s forretningsområde, der indtil 2018 har været drevet på licens af Nike. En stærk forretningspartner på det område, vil helt sikkert booste omsætningen.
Der står da Barca Studios ovenover? Det er vel to forskellige?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
man jul 18, 2022 2:20 pm
EasyBuddhist skrev:
man jul 18, 2022 1:08 pm
🚨🎖️| Barcelona will activate the second financial lever THIS week. The club are also working to sell 49% of Barca Studios. [@ferrancorreas]
Interessant at BLM salget igen er dukket op. Jeg vil dog sige, med Lewa i truppen, så står man et helt andet sted forhandlingsmæssigt. Ledelsen forkastede i første omgang ideén, da man synes værdien var langt større, end der kom bud på. Med Lewa vil der være et halt andet potentiale i den del af virksomheden og når man lægger Raphinha, Koundé(forhåbentlig) til ligningen sammen med den øvrige breddemæssige forstærkning af truppen, er de sportslige udsigter så gode, de vil kunne få en del mere ud af handlen. Jeg tænker værdien af BLM er steget med 50% hen over sommeren. Barca vil dermed kunne sælge 49% for omkring 300 mio euro og samtidig vil det ikke kunne mærkes på bundlinjen. Man vil selvfølgelig gå glip af den merindtægt BLM vil generere over de næste år, men hvis man får den helt rigtige partner ind, der forstår sig på et marked som dette, så vil man se en markant stigning i omsætning over de næste år, som måske ikke alene vil udligne frasalget, men som i bedste fald vil kunne generere ekstra indtægt på trods af, man kun ejer 51% af forretningen. Man skal huske på, BLM er en relativ ny del af Barca´s forretningsområde, der indtil 2018 har været drevet på licens af Nike. En stærk forretningspartner på det område, vil helt sikkert booste omsætningen.
Der står da Barca Studios ovenover? Det er vel to forskellige?
Ja, det er sgu rigtigt, der er endnu længere siden, man har hørt om et delvist frasalg af det. Men det er egentlig to sider af samme sag. Det handler mere om at få en stærk forretningspartner ind, end det handler om den kortsigtede investering, man opnår.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

🎖| After the official announcement of Lewandowski was published, Florentino Perez sent a message to Barcelona congratulating them. [@gerardromero]
Han ved godt, hvad et køb af Lewa betyder for en fodboldklub som FCB. Han var jo faktisk en af pionererne på det område.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Jeg har været meget pessimistisk omkring vores hold det sidste års tid. Det har også været meget begrænset hvor meget jeg har fulgt med, ift. tidligere. Jeg vil dog sige så meget at fremtiden ser meget, meget lysere ud end hvad den gjorde for blot 2 år siden. Ikke flere 100+ millioner transfers, og ikke flere sketchy handler der ikke har noget sportsligt formål.

Ledelsen får solgt en del rettigheder m.v. - men med klausulerne kan de købes tilbage. De giver os finansielle muligheder lige nu og her, og de giver os noget råderum/plads til at trække vejret.

Vi har fået en kæmpe sponsor i form af Spotify, og vi har skiftet Stadion navn uden at gøre det helt - desuden er renovationen lige rundt om hjørnet.

Vi har fået en god Brasiliansk spiller. Ikke mere Douglas eller Malcolm. Det åbner op for flere fans derfra, og flere muligheder i Sydamerika - nu hvor vores største Sydamerikanske stjerne smuttede. Hvis han præsterer godt til VM, så er det også godt for klubben. Sportsligt kan han også bidrage meget til fremtiden.

Vi har fået et kæmpe navn i form af Lewandowski. Ikke nok med PR værdien, trøjesalg, outreach og seertal, så kommer han også til at bidrage sportsligt. No doubt. Top professionel spiller og meget hårdtarbejdende. Bliver godt at få ind til de resterende spillere fra Treble tiden, der ofte ikke yder deres bedste. Måske han ikke kan løbe så meget som da han var 25, men han er iskold foran mål, og med Pedri, Raphinha, Gavi, Busquets m.v. til at levere sukkerbolde ind i feltet, så skal han nok være der.

Vi har fået - og får - flere spillere til bredden, og flere unge spillere. Desuden har vi Gavi, Pedri og Fati som kommende bærende søjler. Det tegner rigtig godt. Man skal også liiiiige huske på at vi, alene til angrebet, også har Ferran Torres, Auba og Dembouz - og flere jeg sikkert har glemt.

Vi har fået styrket forsvaret - med flere forstærkninger på vej. Hvis de får styr på formen, og præsterer godt, så har vi altså Piqué, Garcia, AC og Araujo - alene til de 2 pladser i midten. Not to mention Kounde.

Ledelsen har fået fikset mange problemer hvad angår lønningerne. Fuldstændig sindssygt, med de kontrakter som Barto delte ud hist og pist.

Der er sikkert flere positive ting jeg har glemt, men det her hold har alle muligheder for at være med i toppen - og som klub (finansielt, værdi, PR m.v.) er vi på vej mod bedre tider.

Tak, Laporta.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Tello skrev:
man jul 18, 2022 3:32 pm
Jeg har været meget pessimistisk omkring vores hold det sidste års tid. Det har også været meget begrænset hvor meget jeg har fulgt med, ift. tidligere. Jeg vil dog sige så meget at fremtiden ser meget, meget lysere ud end hvad den gjorde for blot 2 år siden. Ikke flere 100+ millioner transfers, og ikke flere sketchy handler der ikke har noget sportsligt formål.

Ledelsen får solgt en del rettigheder m.v. - men med klausulerne kan de købes tilbage. De giver os finansielle muligheder lige nu og her, og de giver os noget råderum/plads til at trække vejret.

Vi har fået en kæmpe sponsor i form af Spotify, og vi har skiftet Stadion navn uden at gøre det helt - desuden er renovationen lige rundt om hjørnet.

Vi har fået en god Brasiliansk spiller. Ikke mere Douglas eller Malcolm. Det åbner op for flere fans derfra, og flere muligheder i Sydamerika - nu hvor vores største Sydamerikanske stjerne smuttede. Hvis han præsterer godt til VM, så er det også godt for klubben. Sportsligt kan han også bidrage meget til fremtiden.

Vi har fået et kæmpe navn i form af Lewandowski. Ikke nok med PR værdien, trøjesalg, outreach og seertal, så kommer han også til at bidrage sportsligt. No doubt. Top professionel spiller og meget hårdtarbejdende. Bliver godt at få ind til de resterende spillere fra Treble tiden, der ofte ikke yder deres bedste. Måske han ikke kan løbe så meget som da han var 25, men han er iskold foran mål, og med Pedri, Raphinha, Gavi, Busquets m.v. til at levere sukkerbolde ind i feltet, så skal han nok være der.

Vi har fået - og får - flere spillere til bredden, og flere unge spillere. Desuden har vi Gavi, Pedri og Fati som kommende bærende søjler. Det tegner rigtig godt. Man skal også liiiiige huske på at vi, alene til angrebet, også har Ferran Torres, Auba og Dembouz - og flere jeg sikkert har glemt.

Vi har fået styrket forsvaret - med flere forstærkninger på vej. Hvis de får styr på formen, og præsterer godt, så har vi altså Piqué, Garcia, AC og Araujo - alene til de 2 pladser i midten. Not to mention Kounde.

Ledelsen har fået fikset mange problemer hvad angår lønningerne. Fuldstændig sindssygt, med de kontrakter som Barto delte ud hist og pist.

Der er sikkert flere positive ting jeg har glemt, men det her hold har alle muligheder for at være med i toppen - og som klub (finansielt, værdi, PR m.v.) er vi på vej mod bedre tider.

Tak, Laporta.
Mitstede du interessen og lysten da det så mørkere ud...?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Isageren skrev:Mistede du interessen og lysten da det så mørkere ud...?
30 procent fordi det så mørkere ud, ja, I admit it.
50 procent fordi jeg arbejdede noget mere i år; jeg havde to 9. klasser i år, for første gang (er underviser og klasselærer)
20 procent fordi jeg ikke kunne holde til at være oppe til 21:00, og 22:00, kampene af ren og skær træthed.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Tello skrev:
man jul 18, 2022 3:42 pm
Isageren skrev:Mistede du interessen og lysten da det så mørkere ud...?
30 procent fordi det så mørkere ud, ja, I admit it.
50 procent fordi jeg arbejdede noget mere i år; jeg havde to 9. klasser i år, for første gang (er underviser og klasselærer)
20 procent fordi jeg ikke kunne holde til at være oppe til 21:00, og 22:00, kampene af ren og skær træthed.
Selvfølgelig vil en stor del miste interessen, når en så stor stjerne som Messi stopper. Så kan man tage alle de andre trælse historier, der har været og det svigtende sportslige niveau og så har man en fatal cocktail. Det er jo ikke alle, der lige som os, bruger en stor mængde tid på en enkelt klub og jeg må igen pointere, Messi har betydet rigtig, rigtig meget i store billede. Han har efterladt et kæmpe tomrum i Barca´s PR afdeling og med Lewa kan man nu se frem til, en god del af det tomrum udfyldes. Sammen med de andre forstærkninger er potentialet nu så stort i den samlede trup, at et mesterskab kan sende dem helt tilbage til tideligere tiders storhed. En CL titel vil selvfølgelig væres toppen af kransekagen. Det booste omsætningen helt sindssygt, men selv uden, så vil denne trup være forbundet markant mindre omkostninger, end man havde med Neymar, Messi, Suarez, Grizmann, Coutinho og hvad de ellers hedder. Der vil blive skabt markante kontinuerlige overskud over de næste 3-4 år, hvis man kører videre med dette setup.

Det bliver selvfølgelig en lang og hård vej i de 3-4 år, før gælden er tilbage på et acceptabelt niveau, men det ser bedre og bedre ud, det må man sige.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Tello skrev:
man jul 18, 2022 3:42 pm
Isageren skrev:Mistede du interessen og lysten da det så mørkere ud...?
30 procent fordi det så mørkere ud, ja, I admit it.
50 procent fordi jeg arbejdede noget mere i år; jeg havde to 9. klasser i år, for første gang (er underviser og klasselærer)
20 procent fordi jeg ikke kunne holde til at være oppe til 21:00, og 22:00, kampene af ren og skær træthed.
Jeg må indrømme at i starten af sæsonen under Koeman, mistede jeg også interessen og lysten. Jeg så stadig kampene og fulgte med i alting, men glæden var der ikke, jeg var ikke motiveret til at følge med. Det nåede til det punkt at da Falcao scorede mod os, slukkede jeg bare for mit TV og sagde, at hvis Koeman ikke bliver fyret efter i dag, så ser jeg ikke indtil nytår.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Laporte under det seneste interview
"Jeg er rolig med hensyn til vores mål og signings. Vi vil skabe et konkurrencedygtigt hold, give Xavi værktøjerne til at have et godt hold, og jeg tror, ​​vi er på rette vej".

"Min drøm er, at Barça igen bliver en verdensreference, og vi arbejder for det. Hvis økonomien ikke stabiliseres, vil det være meget svært. Vi er i gang med at opnå vores mål, men vi er nødt til at arbejde endnu hårdere. Fodbolden venter ikke på os. Vi er nødt til at gøre noget nu. Med Dembélé, Raphinha, Lewandowski, Kessié, Auba, Ferran... Synes jeg, at Mateu Alemany og Jordi Cruyff gør et rigtig godt stykke arbejde".

"Barça har brug for en angriber, der scorer på samlebånd, som ethvert godt hold. Robert er en maskingevær-spiller. Han er blevet tildelt den gyldne sko flere gange. Han garanterer mål, og alle store hold har brug for en angriber, der garanterer mål. Med ham, med Ansu og med Auba har vi klart målgaranti. Robert skal nok blive fantastisk. Oven i købet er hans kone ernæringsekspert. Når man har en kvinde, der tager sig af en, bliver det ikke bedre..." (griner).

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨| Barcelona will sell 15% of their TV Rights to Sixth Street for €330M which will have an accounting impact of €400M. Barca are also trying to sell 49% of Barca Studios for a price of around €200M so that they can soon register all their new signings. [@DBR8]
💰| Barcelona will announce the second lever on Thursday or Friday. Full agreement with Sixth Street for €330m. Transfer budget will be €200m.

• Barça will need more €100m to register all signings, they are working on the sale of Barça Studios for around €200m.
De går simpelthen all in. Salget af tv-rettighederne alene når op på i omegnen af 670 mio euro i værdi, mens Barca studios nok kommer til at tage den samlede sum op omkring de 900 mio! Man vil altså være tæt på at udslette hele netto gælden i ét hug :eek: Det kommer til at koste et estimeret tab i indtjeningen på 7-8%, eller omkring 60 mio euro årligt. I øjeblikket har Barca et rentetryk på omkring 40 mio euro årligt og vil altså alene kunne opveje for en stor del af tabet og dertil kommer alle de andre side effekter af kapitalen. Av, hvis de får den rigtigt skruet sammen, så har de have lavet den største turn around i fodboldens historie i løbet af de næste 2-3 år.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor meget kan vi mon spare lønmæssigt i forhold til budgettet? Kan vi opveje noget af tabet ved at vi lykkes med det nye lønloft?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs jul 19, 2022 10:15 am
Hvor meget kan vi mon spare lønmæssigt i forhold til budgettet? Kan vi opveje noget af tabet ved at vi lykkes med det nye lønloft?
Det kan man. Ledelsen har jo for nyligt være ude med planen om at spare 160 mio euro på lønbudgettet. Her er det lige vigtigt at holde for øje, når vi snakker lønbudget, så figurerer der flere forskellige. Der er et brutto budget, et netto budget og så et, hvor amortiseringen(afskrivning) på spillerne indgår. Det er på det sidste budget, man vil spare de 160 mio euro, som skal ned fra 560 mio euro i juli i år til at lande på omkring de 400 mio euro, hvilket vil sætte det i samme niveau som Real. Hvornår præcis denne implementering skal være gennemført, meldte de ikke ud om, men den hænger naturligvis sammen med den nye lønstruktur. Jeg ved ikke lige, hvor man står i amortiseringen, men det får man nok snart et billede af. Mit gæt er dog, men allerede står ret lavt på det område, da Dembélé og Coutinho er ude af regnskabet, hvilket helt sikkert også er en stor del af grunden til, man kan investere ret heftigt i spillertruppen denne sommer. Alene Coutinho kostede jo det samme, som Raphinha, Lewa og Koundé gør til sammen! Det er i de tal, man ser den virkelige katastrofale kurs under Bartomeu. Dembélé, Coutinho og Grizmann hentet til en samlet sum på 400 mio euro på under to år + omkirng 100 mio euro om året i nettoløn(Iøvrigt med Dembélé som den klart billigste)! De tre alene har kostet omkring 180 mio euro i budgettet om året! Jeg ved virkelig ikke, hvad fanden manden har tænkt på og det var jo ikke fordi, truppen i forvejen var billig.

Men for at vende tilbage til spørgsmålet. Man kan nemt hente de penge på spillerbudgettet, men det er ikke mit indtryk, det er der, man vil se dem i regnskabet. Omstruktureringen af spillerbudgettet skal ses på bundlinjen, ikke på omsætningen og man kommer heller ikke til at se hullet i omsætningen blive lukket af lavere renteudgifter. Det er værktøjer, der skal sikre, man tjener penge hvert år. Du kan selvfølgelig godt cutte omkostninger og skalere virksomheden ned i processen, men det er jo ikke ligefrem det, der sker i øjeblikket :lol: For at lukke hullet skal man derfor hæve omsætningen og jeg har kun et ord i den sammenhæng. Lewandowski...
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

I for længselse af ovenstående :ned:

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Er jeg den eneste der virkelig nyder de utallige sammenbrud der er rundt omkring over vores køb af spillere? Twitter og især bold.dk er ved at flyde over med “hvordan gør de det?”, “de har ingen penge, det er snyd”, “Hvor er uefa?”. Haha selv Nagelsmann er ude og flæbe efter vi nappede deres vigtigste spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster