Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🔄 (CHUKWUEMEKA): Aston Villa want around €23.5m for Carney Chukwuemeka. He is in the last year of his contract.

• Barcelona are currently leading the race to sign him ahead of many top European clubs.
#FCB 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Via (🟢):
@FabrizioRomano
WTF??? :wtf:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 389
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Isageren skrev:
lør jul 16, 2022 11:00 pm
Er de ikke fra den engelske liga eller er det bare mig?
Venskabskamp til fordel for unzues fond. Både herre og kvinder

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2808
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:26 pm
🔄 (CHUKWUEMEKA): Aston Villa want around €23.5m for Carney Chukwuemeka. He is in the last year of his contract.

• Barcelona are currently leading the race to sign him ahead of many top European clubs.
#FCB 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Via (🟢):
@FabrizioRomano
WTF??? :wtf:
Hvad kan han
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
lør jul 16, 2022 11:37 pm
EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:26 pm
🔄 (CHUKWUEMEKA): Aston Villa want around €23.5m for Carney Chukwuemeka. He is in the last year of his contract.

• Barcelona are currently leading the race to sign him ahead of many top European clubs.
#FCB 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Via (🟢):
@FabrizioRomano
WTF??? :wtf:
Hvad kan han
Ved det ikke, men tvivler på, det kan være 23,5 mio euro værd
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1770
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Norbit skrev:
lør jul 16, 2022 11:21 pm
Men men, kan det ikke netop blive et problem at vores angreb er så bredt. De kan umuligt alle få tid på samme tid og kan de leve med enkelte halvlege? Jeg forestiller mig at Fati, Lewandowski og Dembele er udset som startere. Men hvad med de øvrige? Aubameyang, Depay, Torres, Raphina, Abde og hvad de ellers hedder.
Lige præcis min tanke. Det var faktisk mit næste TOPIC i forummet her. Altså hvilke udfordringer Xavi kan have med så mange klasse spillere og så bred en trup - og om det hele vil give bagslag i end of the day? For hvordan holder Xavi omklædningsrummet glad - det må være hans største udfordring i den kommende tid.

Men jeg er glad for at du påpeger det her, så jeg ikke er den eneste med nogle bekymringer - for tror også folk er blevet lidt træt af min "negativitet" herinde. Og mange ønsker blot at man skal se rosenrødt på det hele :?

Hvis vi opdeler trupstatus blandt spillerne i følgende 4 kategorier:

* Stjernespiller - spiller mellem 80-100% af tilgængelige minutter

* Vigtigspiller - spiller mellem 60-80% af tilgængelige minutter

* Rotaionsspiller - spiller mellem 40-60% af tilgængelige minutter

* Backupspiller - spiller mellem 20-40% af tilgængelige minutter (afhængig af forskellige forhold)

Spilletid på midtbanen
Tror slet ikke Frank Kessié er gået med til at være Backup- eller Rotationsspiller før han underskrev sin kontrakt. Han ønsker at få rigelig med chancen og spille mindst 60-80% af kampene (vigtigspiller), er mit klare gæt (selvom han under et interview påstod noget andet). Det samme kan du vel sige om Gavi, som i lang tid har være forbeholdende med at underskrive ny kontrakt - tror han ønsker nogle garantier først. Busquest bliver også enten Stjernespiller eller Vigtigspiller i kommende sæson (afhængig af hvor meget kroppen holder til). Og Pedri er helt klart Stjernespiller. Og hvad med Bernando Silva, som højt sandsynligt erstatter Frankie de Jong - han vil da kun acceptere at være stjernespiller? Så allerede på midtbanen har du et potentielt problem. Kan Xavi forhindre at der opstår uro blandt midtbanespillerne? En dårlig stemning i omklædningsrummet kan jo påvirke hele holdet.

Spilletid i angrebet
Lewandowski er i hvert fald købt som en stjernespiller. Om han så kan spille 80-100% af kampene må tiden vise. Hvis vi antager at Ansu Fati får mindre skader i år, så vil han nok spille minimum som en rotationsspiller (40-60%), og måske som en vigtigspiller. Dembele, med sin attitude, vil nok ikke acceptere noget mindre end Vigtigspiller. Ferran Torres er mere eller mindre fast på det spanske landshold, og vil formentlig se det som en ydmygelse at være rotationsspiller. Aubameyang har været klasse i sine første 6 måneder, og vil sikkert kræve at være Vigtigspiller. Raphinha er måske den eneste som vil stille sig tilfreds som Rotationsspiller. Kan Xavi få puslespillet til at gå op?

Lignende udfordringer kan der opstå i det centrale forsvar. Who knows.

Vigtigt, her til sidst!
Nej, jeg er ikke sortsynet. Jeg påstår jo ikke, at det hele brasser sammen i løbet af sæsonen. Jeg stiller blot SPØRGSMÅL, til en evt. debat.
Senest rettet af Barca80 søn jul 17, 2022 12:32 am, rettet i alt 4 gange.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
søn jul 17, 2022 12:07 am
Norbit skrev:
lør jul 16, 2022 11:21 pm
Men men, kan det ikke netop blive et problem at vores angreb er så bredt. De kan umuligt alle få tid på samme tid og kan de leve med enkelte halvlege? Jeg forestiller mig at Fati, Lewandowski og Dembele er udset som startere. Men hvad med de øvrige? Aubameyang, Depay, Torres, Raphina, Abde og hvad de ellers hedder.
Lige præcis min tanke. Det var faktisk mit næste TOPIC i forummet her. Altså hvilke udfordringer Xavi kan have med så mange klasse spillere og så bred en trup - og om det hele vil give bagslag i end of the day? For hvordan holder Xavi omklædningsrummet glad - det må være hans største udfordring i den kommende tid.

Men jeg er glad for at du påpeger det her, så jeg ikke er den eneste med nogle bekymringer - for tror også folk er blevet lidt træt af min "negativitet" herinde. Og mange ønsker blot at man skal se rosenrødt på det hele :?

Hvis vi opdeler trupstatus blandt spillerne i følgende 4 kategorier:

* Stjernespiller - spiller mellem 80-100% af tilgængelige minutter

* Vigtigspiller - spiller mellem 60-80% af tilgængelige minutter

* Rotaionsspiller - spiller mellem 40-60% af tilgængelige minutter

* Backupspiller - spiller mellem 20-40% af tilgængelige minutter (afhængig af forskellige forhold)

Spilletid på midtbanen
Tror slet ikke Frank Kessié er gået med til at være Backup- eller Rotationsspiller før han underskrev sin kontrakt. Han ønsker at få rigelig med chancen og spille mindst 60-80% af kampene (vigtigspiller), er mit klare gæt (selvom han under et interview påstod noget andet). Det samme kan du vel sige om Gavi, som i lang tid har være forbeholdende med at underskrive ny kontrakt - tror han ønsker nogle garantier først. Busquest bliver også enten Stjernespiller eller Vigtigspiller i kommende sæson (afhængig af hvor meget kroppen holder til). Og Pedri er helt klart Stjernespiller. Og hvad med Bernando Silva, som højt sandsynligt erstatter Frankie de Jong - han vil da kun acceptere at være stjernespiller? Så allerede på midtbanen har du et potentielt problem. Kan Xavi forhindre at der opstår uro blandt midtbanespillerne? En dårlig stemning i omklædningsrummet kan jo påvirke hele holdet.

Spilletid i angrebet
Lewandowski er i hvert fald købt som en stjernespiller. Om han så kan spille 80-100% af kampene må tiden vise. Hvis vi antager at Ansu Fati får mindre skader i år, så vil han nok spille minimum som en rotationsspiller (40-60%), og måske som en vigtigspiller. Dembele, med sin attitude, vil nok ikke acceptere noget mindre end Vigtigspiller. Ferran Torres er mere eller mindre fast på det spanske landshold, og vil formentlig se det som en ydmygelse at være rotationsspiller. Aubameyang har været klasse i sine første 6 måneder, og vil sikkert kræve at være Vigtigspiller. Raphinha er måske den eneste som vil stille sig tilfreds som Rotationsspiller. Kan Xavi få puslespillet til at gå op?

Lignende udfordringer kan der opstå i det centrale forsvar. Who knows.

Vigtigt, her til sidst!
Nej, jeg er ikke sortsynet. Jeg påstår jo ikke, at det hele falder sammen i løbet af sæsonen. Jeg stiller blot SPØRGSMÅL, til evt. debat.
De spiller jo efterhånden 60+ kampe om året, der skal nok være meget tid til alle. Auba er for mig at se det klare 6. valg, og tror at han kan leve med det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:39 pm
Norbit skrev:
lør jul 16, 2022 11:37 pm
EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:26 pm
🔄 (CHUKWUEMEKA): Aston Villa want around €23.5m for Carney Chukwuemeka. He is in the last year of his contract.

• Barcelona are currently leading the race to sign him ahead of many top European clubs.
#FCB 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Via (🟢):
@FabrizioRomano
WTF??? :wtf:
Hvad kan han
Ved det ikke, men tvivler på, det kan være 23,5 mio euro værd
Han er rigtig dygtig, men ikke 25 mio værd, det er han ikke.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2808
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Han er 18 år kun. Giv ham et skud. Han ser virkelig dygtig ud, har et vildt drive med bolden og så ser han ud til at være ret dygtig i kombinationsspillet.

Min ærlige mening, hellere kaste 15 mio efter sådan en fyr og han så går han og overrasker helt vildt.

Ham ser jeg gerne blive hentet.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
søn jul 17, 2022 12:16 am
EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:39 pm
Norbit skrev:
lør jul 16, 2022 11:37 pm
EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:26 pm
🔄 (CHUKWUEMEKA): Aston Villa want around €23.5m for Carney Chukwuemeka. He is in the last year of his contract.

• Barcelona are currently leading the race to sign him ahead of many top European clubs.
#FCB 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Via (🟢):
@FabrizioRomano
WTF??? :wtf:
Hvad kan han
Ved det ikke, men tvivler på, det kan være 23,5 mio euro værd
Han er rigtig dygtig, men ikke 25 mio værd, det er han ikke.
Så lige lidt kort video med ham. Meget upoleret, mangler flow og overblik. Han har lang vej endnu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2645
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
søn jul 17, 2022 12:50 am
Isageren skrev:
søn jul 17, 2022 12:16 am
EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:39 pm
Norbit skrev:
lør jul 16, 2022 11:37 pm
EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 11:26 pm
🔄 (CHUKWUEMEKA): Aston Villa want around €23.5m for Carney Chukwuemeka. He is in the last year of his contract.

• Barcelona are currently leading the race to sign him ahead of many top European clubs.
#FCB 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

Via (🟢):
@FabrizioRomano
WTF??? :wtf:
Hvad kan han
Ved det ikke, men tvivler på, det kan være 23,5 mio euro værd
Han er rigtig dygtig, men ikke 25 mio værd, det er han ikke.
Så lige lidt kort video med ham. Meget upoleret, mangler flow og overblik. Han har lang vej endnu.
Han er også kun 18 og var bedste spiller under u-19 EM her for nyligt. Han har ikke det bedste overblik og løber lidt for meget med bolden, men talentet er der.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen anelse om hvem han er og det er lidt voldsomt prismæssigt når man ser på hvad vi ellers foretager os i dette vindue. Men ellers er det vel præcist den slags handler vi skal til at lave? Nap dem inden de skifter til Chelsea/city og koster 100 mio.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 jeg tænker helt sikkert også det bliver en udfordring at få puslespillet omkring spilletid til alle gode spillere til at gå op , men gode trænere har jo før klaret det fint, udfordringen her er vel primært at Xavi aldrig nogensinde har prøvet sådan en situation før, men jeg tror faktisk han kommer til at klare det rigtig fint!

( en anden ting er hvor meget spilletid der kan blive til la Masia spillere, men det er nok en helt anden debat)

Ift. Chukwuemeka tænker jeg det jo er risikabelt at satse en del penge på unge spillere som kun måske fortsætter deres gode udvikling ( jeg var f.eks. overbevist om at Puig ville blive fantastisk engang)
Men man kan jo potentielt også vinde en masse ved det økonomisk + at man kan præge spilleren fra en ung alder til at spille Barca bold.
Så ja selvom det er risikabelt er det bestemt også sådan nogle handler jeg synes om.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Har lidt på fornemmelsen, Barca gerne vil ind på det engelske marked. Man skal ikke underkende værdien af at have en engelsk landsholdsspiller i truppen. Der er også en grund til, Laporta snakker Joga Bonita ved Raphinha's præsentation. Det handler om at udnytte de kommercielle markeder og Barca har i nyere tid altid haft en brasilianer i truppen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1192 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg vil bare sige tusinde tak for mange virkelig gode betragtninger og analyser omkring transfer, økonomi mv. Personligt er jeg ikke særlig velfunderet i taktik og “talopstillinger”, så det har været en sand fornøjelse at læse de mange indlæg, der har gjort mig klogere.

Lad os håbe at Barca leverer lige så godt på banen - forudsætningerne er i hvert fald til stede :thumbup: .

Herligt, at sæsonen nærmer sig start. Det bliver virkelig spændende at følge Barca både i La Liga og CL.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

❗| Barcelona had full agreement with Dušan Vlahovic and Luis Diaz but could not sign them due to the restrictions of FFP and economic situation. [@gerardromero]
De FFP restriktioner har virkeligt været dyre for Barca. Bare alene tabt spillerværdi på spillere, man har været tvunget til at afsætte pga lønniveauet, men også i missede markedsmuligheder. Jeg tænker, Haaland ville have spillet i Barca, havde det ikke været for 4:1 reglen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster