Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tors jul 14, 2022 12:00 pm
BREAKING: TOTAL agreement between Barcelona and Man Utd for Frenkie de Jong for around €75M + 10M in variables. The issue still remains the same, Frenkie's priority is to stay at Barça ONLY. [@FabrizioRomano]
Hmm så kom der lige 10 mio mere oveni. Tag nu imod tilbuddet og kom videre de jong.
Man kan håbe det er nemme add-ons, men taget hans løn i betragtning er det en rimelig god pris
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg håber stadig han bliver fordi jeg tror han kan blive helt fantastisk for barca i det rigtige setup, og måske er holdet Xavi har nu, med alle de gode signings vi allerede fået måske faktisk det helt rigtige setup. Især Kessie som jeg egentlig synes viste rigtig gode takter igår, det glemte jeg egentlig helt( så ku man også lige håbe på det med at Frenkie gerne vil gå ned i løn hvilket jeg også tror er en mulighed)
Men hvis han ryger til united for 75 + 10 så er det sgu også en fin handel. Så win win :glad: ( btw også lidt nysgerrig på hvad Ten hag kan skabe med Bruno, Frenkie og Eriksen på den United midtbane)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han kan ikke skabe noget for frenkie skal have en defensivt stærk spiller ved sin side. Han skal ofre enten Bruno eller Eriksen præcis som Barca skal ofre en spiller. Det vil nok ende med frenkie og McTominay med Bruno/Eriksen lidt længere fremme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
tors jul 14, 2022 2:19 pm
Han kan ikke skabe noget for frenkie skal have en defensivt stærk spiller ved sin side. Han skal ofre enten Bruno eller Eriksen præcis som Barca skal ofre en spiller. Det vil nok ende med frenkie og McTominay med Bruno/Eriksen lidt længere fremme.

Det sgu nok rigtigt, en 3-5-2, 3-4-3 eller 4-4-2 er nok mere sandsynligt Xavi vil tage i brug ( især 3-4-3) end Ten hag
Og Frenkie mangler altså noget defensivt awareness, det gør han bare.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
tors jul 14, 2022 2:40 pm
Piquénbauer skrev:
tors jul 14, 2022 2:19 pm
Han kan ikke skabe noget for frenkie skal have en defensivt stærk spiller ved sin side. Han skal ofre enten Bruno eller Eriksen præcis som Barca skal ofre en spiller. Det vil nok ende med frenkie og McTominay med Bruno/Eriksen lidt længere fremme.

Det sgu nok rigtigt, en 3-5-2, 3-4-3 eller 4-4-2 er nok mere sandsynligt Xavi vil tage i brug ( især 3-4-3) end Ten hag
Og Frenkie mangler altså noget defensivt awareness, det gør han bare.
Ikke kun awareness, generelt defensive kvaliteter som at tackle og erobre samt defensivt arbejde. Han bryder sig bare generelt ikke om at arbejde hårdt, det er derfor man altid ser Slår-ud-med-armene de Jong, så det bliver sku op ad bakke.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Virker det ikke underligt at Man U byder 75+ mio for en spiller der ikke engang gider snakke med dem? Det kan sgu ikke passe at der ikke har været kontakt mellem Man U og de jong inden man sender bud afsted.

Det må handle om de penge De Jong mener klubben skylder ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tors jul 14, 2022 9:51 pm
Virker det ikke underligt at Man U byder 75+ mio for en spiller der ikke engang gider snakke med dem? Det kan sgu ikke passe at der ikke har været kontakt mellem Man U og de jong inden man sender bud afsted.

Det må handle om de penge De Jong mener klubben skylder ham.
Det er det også, eller også prøver han at presse de sidste knaster ud af United så han får en lønforhøjelse.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Raphinha i historie-bøgerne!

Raphinha er nu den 7. dyreste Barcelona spiller nogensinde :eek:

Det ville være helt tosset, ikke at have kæmpe forventninger til ham for de penge. Ikke at jeg forventer at han vinder Ballon d'Or i sin første sæson, men jeg forventer da, at han forbedrer sit spil meget mere end det vi har set i Leeds indtil nu - og at han mere eller mindre får en stamplads, i hvert fald i sin anden sæson i Barcelona.

Der er godt nok mange FLOPS på den liste. Lad os håbe at Raphinha IKKE bliver endnu én.

1. Coutinho fra Liverpool: 950 millioner kroner

2. Dembele fra Dortmund: 940 millioner kroner

3. Griezmann fra Atletico Madrid: 880 millioner kroner

4. Neymar fra Santos FC: 656 millioner kroner

5. De Jong fra Ajax: 640 millioner kroner

6. Luiz Suárez fra Liverpool: 607 millioner kroner

7. Raphinha fra Leeds: 575 mllioner kroner

8. Zlatan Ibramihovic fra Inter: 516 millioner kroner

9. Pjanic fra Juventus: 450 millioner kroner

10. Torres i Manchester City: 440 millioner kroner

11. Malcom fra Bordeaux: 300 millioner kroner

12. Paulinho fra Guangzhou Evergrande: 297 millioner kroner

13. Marc Overmars fra Arsenal: 295 millioner kroner

14. David Villa fra Valencia: 290 millioner kroner

15. Javier Saviola fra River Plate: 267 millioner kroner

16. Dani Alves fra Sevilla: 264 millioner kroner

17. Andre Gomes fra Valencia: 260 millioner kroner

18. Arda Turan fra Atlético Madrid: 252 millioner kroner

19. Francisco Trincão fra Braga: 245 millioner kroner

20: Clément Lenglet fra Sevilla: 242 millioner kroner.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

BARCELONAS KOMMENDE ANGREB - ET POSITIVT INDLÆG :glad:

Kan du også lugte titler? :wave:

Ja, jeg har været noget negativ på det sidste, især ift. Raphinha, men jeg kan sgu også være positiv. Jeg vælger derfor at se på "the bright side" i dette indlæg.

Selv om jeg som udgangspunkt føler overflødighed med så mange klasse angribere, så vælger jeg (og håber jeg) at det kan ende med at blive en voldsom succes i kommende sæson :thumbup: (Især hvis man ligeledes fokusere på andre positioner på banen).

Altså immagine lige et angreb med følgende i truppen: Lewandowski, Aubameyang, Ansu Fati, Ferran Torres, Dembele og Raphinha :eek: Lad os for god ordensskyld lige gennemgå dem:

* Lewandowski - FIFA Player of the Year i 2021. Du finder nok ikke en mere komplet angriber i verden. Manden kan det hele. Han arbejder, han scorer, han lægger op og har vindermentaliteten. Han fylder boksen og scorer både med (begge) fødder og hovedet. Nåh jov, så er han også "en spiller med meget høj anseelse", hvorfor det vil styrke Barcelonas image i verden, skabe reklame indtægter og sælge tonsvis af trøjer :thumbup:

* Aubameyang - Han har kun været 6 måneder i klubben, men har alligevel været klasse. Altså 11 mål i 17 La Liga kampe? Det er da mere end godkendt. Og jeg tror faktisk at han bliver endnu bedre i sin anden sæson. At have Aubameyang som Lewandowski backup, er noget som enhver klub kun kan drømme om :thumbup:

* Ansu Fati - Barcelonas nye nr. 10! Når han er fit, så er han blandt de bedste i verden. Jeg vælger at være optimistisk og tror at han spiller de fleste kampe i kommende sæson :thumbup:

* Ferran Torres - Som den mest scorende City spiller, havde man store forventninger til Ferran Torres. Han kom dog midt i sæsonen og kom fra en 2-3 måneder lang skade. Altså startede han med hele to ulemper. Trods disse vanskeligheder, spillede han alligevel godkendt med 7 mål i 26 kampe. En ting er stensikkert, Ferran Torres bliver meget bedre end sine første 6 måneder i klubben, bare vent :thumbup:

* Dembele - Trods en masse skader og en attitude som de fleste Barca fans helst vil være foruden, så har Dembele forbedret sig markant de sidste 6 måneder. Han bliver langt mindre skadet og spiller også meget bedre nu. Han blev assist-topscore i La Liga med hele 13 stk. Nu når han har forlænget, så lad os håbe at han fortsætter sit høje niveau :thumbup:

* Raphinha - En spiller som jeg har været meget ude efter. Det positive ved Raphinha må være, at han giver yderligere til bredden. Lad os håbe at han fanger et højt niveau i Barcelona og presser de øvrige wing spillere til at præstere endnu mere :thumbup:

Konklusion
* Jeg vil påstå, at ingen klub i verden har et ligeså komplet og fyldigt angreb som Barcelonas!

* Hvis Xavi ønsker at lamme modstanderen ved at spille bolde ind i boksen, så kan han gøre det med angribere som Lewandowski og Aubameyang.

* Hvis Xavi ønsker at straffe modstanderen med speed og kontra, eller åbne forsvaret med driblinger, så kan han gøre det med Dembele og Raphinha.

* Hvis Xavi ønsker en falsk-nier og at der skal arbejdes i angrebet, så kan han smide Ferran Torres på banen.

Xavi har altså det hele, bedre bliver det nok ikke - nu mangler klubben så bare at levere på banen og hente titlerne :thumbup:

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

https://bold.dk/fodbold/klubber/barcelo ... strere-ac/

Hvad handler det lige om… Var hele TV-rettighedsmanøvren ikke at øge indtægten, så FFP ikke blev et problem?

Hvis man skal sælge De Jong for at registrere Kessie og AC, hvad så med Raphinha, Lewan, Kounde osv?

Fra mit perspektiv virker det helt skævt, hvis man har problemer med registreringen af Kessie og AC, og på trods køber Raphinha

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre jul 15, 2022 7:39 am
https://bold.dk/fodbold/klubber/barcelo ... strere-ac/

Hvad handler det lige om… Var hele TV-rettighedsmanøvren ikke at øge indtægten, så FFP ikke blev et problem?

Hvis man skal sælge De Jong for at registrere Kessie og AC, hvad så med Raphinha, Lewan, Kounde osv?

Fra mit perspektiv virker det helt skævt, hvis man har problemer med registreringen af Kessie og AC, og på trods køber Raphinha
Det er en vinkling, som mediet selvfølgelig er velkommen til at tage. Hvis Barca sælger de Jong nu og her, så kan Barca registrere nævnte spillere, uden at aktivere den anden del af tv salget. Den del har de så bare ikke med, altså tv salget. Når den bliver aktiveret, så kan de registrere dem alle sammen og vist nok også Lewa og Azpi. Derfra skal man have frasalg, for at balancere. Dvs. Koundé nok bliver svær at registrere, uden man sælger f.eks. Depay eller et par stykker af f.eks. Umtiti, MB, Pjanic. Bernardo Silva kan ikke kommer på tale, medmindre man sælger de Jong og selv der, vil det være åndssvagt og komplet uansvarligt for økonomien som helhed.

Medierne i Catalonien er virkelig noget for selv. Usmagelige vil mange nok kalde dem. Jeg bryder mig godt nok ikke om den måde, Frenkie bliver håndteret lige nu. Det er ikke klubben værdigt, uanset om den har noget med det at gøre eller ej.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🎖️| Barca consider Cesar Azpilicueta as a priority and will soon send an offer to Chelsea to sign him. Marcos Alonso is still the preffered candidate for the left back spot but the club have other alternatives if his signing gets complicated. [
@martinezferran
] #fcblive
Ja, tak. Hent Azpi, men glem alt om Alonso.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨🥇| Frenkie de Jong's entourage are still trying to encourage Chelsea and PSG to join the bidding for the player. [@RobDawsonESPN]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 15, 2022 10:01 am
Madameskrald skrev:
fre jul 15, 2022 7:39 am
https://bold.dk/fodbold/klubber/barcelo ... strere-ac/

Hvad handler det lige om… Var hele TV-rettighedsmanøvren ikke at øge indtægten, så FFP ikke blev et problem?

Hvis man skal sælge De Jong for at registrere Kessie og AC, hvad så med Raphinha, Lewan, Kounde osv?

Fra mit perspektiv virker det helt skævt, hvis man har problemer med registreringen af Kessie og AC, og på trods køber Raphinha
Det er en vinkling, som mediet selvfølgelig er velkommen til at tage. Hvis Barca sælger de Jong nu og her, så kan Barca registrere nævnte spillere, uden at aktivere den anden del af tv salget. Den del har de så bare ikke med, altså tv salget. Når den bliver aktiveret, så kan de registrere dem alle sammen og vist nok også Lewa og Azpi. Derfra skal man have frasalg, for at balancere. Dvs. Koundé nok bliver svær at registrere, uden man sælger f.eks. Depay eller et par stykker af f.eks. Umtiti, MB, Pjanic. Bernardo Silva kan ikke kommer på tale, medmindre man sælger de Jong og selv der, vil det være åndssvagt og komplet uansvarligt for økonomien som helhed.

Medierne i Catalonien er virkelig noget for selv. Usmagelige vil mange nok kalde dem. Jeg bryder mig godt nok ikke om den måde, Frenkie bliver håndteret lige nu. Det er ikke klubben værdigt, uanset om den har noget med det at gøre eller ej.
Tak... det giver mening. Jeg troede bare, at indkomst før den 1/7 var en vigtig deadline ifht. FFP, og indkomst efter den 1/7 således ikke ville berøre FFP regnskabet.

Men jeg kan sagtens have tabt overblikket - jeg er i virkeligheden mere intereseret i fodbold end økonomi ;)

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre jul 15, 2022 11:21 am
EasyBuddhist skrev:
fre jul 15, 2022 10:01 am
Madameskrald skrev:
fre jul 15, 2022 7:39 am
https://bold.dk/fodbold/klubber/barcelo ... strere-ac/

Hvad handler det lige om… Var hele TV-rettighedsmanøvren ikke at øge indtægten, så FFP ikke blev et problem?

Hvis man skal sælge De Jong for at registrere Kessie og AC, hvad så med Raphinha, Lewan, Kounde osv?

Fra mit perspektiv virker det helt skævt, hvis man har problemer med registreringen af Kessie og AC, og på trods køber Raphinha
Det er en vinkling, som mediet selvfølgelig er velkommen til at tage. Hvis Barca sælger de Jong nu og her, så kan Barca registrere nævnte spillere, uden at aktivere den anden del af tv salget. Den del har de så bare ikke med, altså tv salget. Når den bliver aktiveret, så kan de registrere dem alle sammen og vist nok også Lewa og Azpi. Derfra skal man have frasalg, for at balancere. Dvs. Koundé nok bliver svær at registrere, uden man sælger f.eks. Depay eller et par stykker af f.eks. Umtiti, MB, Pjanic. Bernardo Silva kan ikke kommer på tale, medmindre man sælger de Jong og selv der, vil det være åndssvagt og komplet uansvarligt for økonomien som helhed.

Medierne i Catalonien er virkelig noget for selv. Usmagelige vil mange nok kalde dem. Jeg bryder mig godt nok ikke om den måde, Frenkie bliver håndteret lige nu. Det er ikke klubben værdigt, uanset om den har noget med det at gøre eller ej.
Tak... det giver mening. Jeg troede bare, at indkomst før den 1/7 var en vigtig deadline ifht. FFP, og indkomst efter den 1/7 således ikke ville berøre FFP regnskabet.

Men jeg kan sagtens have tabt overblikket - jeg er i virkeligheden mere intereseret i fodbold end økonomi ;)
Indkomsten fra de 10% af tv-rettighederne var vigtig for at balancere sidste års regnskab og dermed også for FFP. Man skal holde for øje, FFP regnskabet er baseret på de sidste 3 år bagudrettet og det indeværende, altså hvad man har af projekteret budget for denne sæson. 19/20 og 20/21 regnskaberne har været katastrofale for Barca og de tæller altså stadig med. Derfor er de næste 15%, man vil sælge lige så vigtige, fordi de kommer at kunne handle 1:1. De kommer til at tælle dobbelt i den forstand, de kommer til at balancere de to dårlige år, plus de vil booste det indeværende år. Med en indtægt på i omegnen af 400 mio euro efter kursgevinst, vil man starte året ud med en høj indkomst. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Barca ender med en omsætning på omkirng 1,1-1,2 mio euro i dette regnskabsår. Med anslåede udgifter for omkring 700 mio euro, vil man altså kunne betale omkirng 500 mio euro af på gælden, udover de allerede budgetterede afbetalinger. Jeg vil forvente, og her er jeg måske optimistisk, men det er krav, jeg ville forvente bliver opfyldt, med de indtægter for frasalg, man har lavet, at gældsbyrden maksimalt må være på 500 mio euro til næste sommer, når regnskabet for 22/23 foreligger. Ellers vil frasalget ingen mening have givet go man ville have været bedre tjent med at cutte omkostninger og tage et par magre år mere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster