Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

Jeg er spændt på om han kan klare en hel sæson uden de store skader. Jeg krydser fingre
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

Lopezzz skrev:
tors jul 14, 2022 10:20 pm
Jeg er spændt på om han kan klare en hel sæson uden de store skader. Jeg krydser fingre
Det har han formået to sæsoner i træk nu
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tors jul 14, 2022 10:25 pm
Lopezzz skrev:
tors jul 14, 2022 10:20 pm
Jeg er spændt på om han kan klare en hel sæson uden de store skader. Jeg krydser fingre
Det har han formået to sæsoner i træk nu
Ah, han var skadet næsten hele efterårssæsonen 21/22 og havde vist også et par måneder på side linjen sæsonen før, så vidt jeg husker.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

Isageren skrev:
tors jul 14, 2022 10:25 pm
Lopezzz skrev:
tors jul 14, 2022 10:20 pm
Jeg er spændt på om han kan klare en hel sæson uden de store skader. Jeg krydser fingre
Det har han formået to sæsoner i træk nu
Han har spillet 21 ud af 38 kampe i sidste sæson og i flere af de kampe har han ikke fået mange minutter på banen.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
tors jul 14, 2022 10:42 pm
Isageren skrev:
tors jul 14, 2022 10:25 pm
Lopezzz skrev:
tors jul 14, 2022 10:20 pm
Jeg er spændt på om han kan klare en hel sæson uden de store skader. Jeg krydser fingre
Det har han formået to sæsoner i træk nu
Han har spillet 21 ud af 38 kampe i sidste sæson og i flere af de kampe har han ikke fået mange minutter på banen.
Var lige inde og tjecke, Han spillede 1943 mi i alle kampe sidste sæson og 2699 min sæsonen før. Til sammenligning er de samme tal for Busquets henholdsvis 4210 og 3518, så han har stadig et stykke vej, før han oppe i nærheden af at være stabil i forhold til spilletid. Ikke at han nødvendigvis skal op på de tal, som Busi leverer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1744
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Barca80 »

Nu er hverken Dembele eller Raphinha blandt de 20 bedste wing-spillere i verden. Men jeg ville til enhver tid foretrække en GRATIS Dembele, end en 60-mio.-Raphinha.

Tænk at Bayern får (måske) verdens bedste venstre-wing, Sadio Mane, for sølle 32 mio. euro, selvom hans værdi er omk. 70 mio. euro (dvs. under halvpris). Og samtidig får Barcelona en venstre-wing, som ikke er blandt de 20 bedste i verden, for over 60 mio. euro, selvom hans værdi er på omk. 35 mio. euro (dvs. betaler nærmest dobbelt) - se, det er noget som jeg har utrolig svært, ikke at blive frustreret over!! :glad:

Ja, nu kom jeg sgu igen, igen til at lufte min irritation ud, sorry :-o

On topic igen: kort sagt, jeg er utrolig glad for Dembele forlænger

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
fre jul 15, 2022 12:03 am
Nu er hverken Dembele eller Raphinha blandt de 20 bedste wing-spillere i verden. Men jeg ville til enhver tid foretrække en GRATIS Dembele, end en 60-mio.-Raphinha.

Tænk at Bayern får (måske) verdens bedste venstre-wing, Sadio Mane, for sølle 32 mio. euro, selvom hans værdi er omk. 70 mio. euro (dvs. under halvpris). Og samtidig får Barcelona en venstre-wing, som ikke er blandt de 20 bedste i verden, for over 60 mio. euro, selvom hans værdi er på omk. 35 mio. euro (dvs. betaler nærmest dobbelt) - se, det er noget som jeg har utrolig svært, ikke at blive frustreret over!! :glad:

Ja, nu kom jeg sgu igen, igen til at lufte min irritation ud, sorry :-o

On topic igen: kort sagt, jeg er utrolig glad for Dembele forlænger
Nu har jeg set dig skrive det der utallige gange. Raphinhas værdi er 45 mio euro på transfermarkt. Det mest anerkendte at bruge. Vi betaler 58 mio euro i 3 installments. Det er ikke en dårlig handel overhovedet, især når Ansu Fati konstant er skadet og Demb ligeledes har en lang historik. Desuden er Mané 31 og i sit sidste år af kontrakt, han er højrebenet og VW, meget mindre sjældent end en god HW som er venstrebenet. Lad nu vær med at fyre afsted på de der agendaer du har og prøv rent faktisk at forholde dig til fakta.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af A$AP »

Barca80 skrev:
fre jul 15, 2022 12:03 am
Nu er hverken Dembele eller Raphinha blandt de 20 bedste wing-spillere i verden. Men jeg ville til enhver tid foretrække en GRATIS Dembele, end en 60-mio.-Raphinha.

Tænk at Bayern får (måske) verdens bedste venstre-wing, Sadio Mane, for sølle 32 mio. euro, selvom hans værdi er omk. 70 mio. euro (dvs. under halvpris). Og samtidig får Barcelona en venstre-wing, som ikke er blandt de 20 bedste i verden, for over 60 mio. euro, selvom hans værdi er på omk. 35 mio. euro (dvs. betaler nærmest dobbelt) - se, det er noget som jeg har utrolig svært, ikke at blive frustreret over!! :glad:

Ja, nu kom jeg sgu igen, igen til at lufte min irritation ud, sorry :-o

On topic igen: kort sagt, jeg er utrolig glad for Dembele forlænger
Hvem er så de 20 bedste wing-spillere i verden, i følge dig?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
tors jul 14, 2022 10:37 pm
Isageren skrev:
tors jul 14, 2022 10:25 pm
Lopezzz skrev:
tors jul 14, 2022 10:20 pm
Jeg er spændt på om han kan klare en hel sæson uden de store skader. Jeg krydser fingre
Det har han formået to sæsoner i træk nu
Ah, han var skadet næsten hele efterårssæsonen 21/22 og havde vist også et par måneder på side linjen sæsonen før, så vidt jeg husker.
Han blev vel skadet med Frankrig? Og i sæsonen før var det den skade der holdte han ude af 19/20 som fulgte med. Siden 20/21 er Demb ikke blevet skadet for klubben. Så er han måske blevet skadet med Frankrig eller sat af under Koeman, men ikke skadet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1744
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Barca80 »

A$AP skrev:
fre jul 15, 2022 12:22 am
Hvem er så de 20 bedste wing-spillere i verden, i følge dig?
Hvorfor ifølge mig? Prøv søg på "best wing players", og du vil få tonsvis af resultater fra diverse fodbold-sider fra 2021 eller 2022, som har udarbejdet top-10 eller top-20 lister over bedste wing-spillere ud fra stats, og på nærmest ingen af disse lister fremgår Dembele eller Raphinha (måske med få undtagelser).

Til gengæld fremgår nogle af disse wing-spillere jævnligt på listerne:

Messi, Salah, Mané, Sterling, Diaz, Chiesa, Sancho, Berardi, Leroy Sane, Coman, Jota, Insigne, Neymar, Gnabry, Mahrez, Ronaldo, Perisic, Son Heung-min, m.fl.

Bl.a. denne liste med udgangspunkt i stats:

https://globehour.com/best-right-wingers/

Men synes du selv, at Dembele eller Raphinha er blandt de 20 bedste wing spillere i verden?

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg kender ikke så meget til Raphinha men jeg synes faktisk Dembélé er omkring de 20 bedste.

Jeg søgte lige på top wingers og der er faktisk ingen der siger Dembélé, en del der siger Raphinha og nogle der siger Torres.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2624
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 255 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
fre jul 15, 2022 12:43 am
A$AP skrev:
fre jul 15, 2022 12:22 am
Hvem er så de 20 bedste wing-spillere i verden, i følge dig?
Hvorfor ifølge mig? Prøv søg på "best wing players", og du vil få tonsvis af resultater fra diverse fodbold-sider fra 2021 eller 2022, som har udarbejdet top-10 eller top-20 lister over bedste wing-spillere ud fra stats, og på nærmest ingen af disse lister fremgår Dembele eller Raphinha (måske med få undtagelser).

Til gengæld fremgår nogle af disse wing-spillere jævnligt på listerne:

Messi, Salah, Mané, Sterling, Diaz, Chiesa, Sancho, Berardi, Leroy Sane, Coman, Jota, Insigne, Neymar, Gnabry, Mahrez, Ronaldo, Perisic, Son Heung-min, m.fl.

Bl.a. denne liste med udgangspunkt i stats:

https://globehour.com/best-right-wingers/

Men synes du selv, at Dembele eller Raphinha er blandt de 20 bedste wing spillere i verden?
Amen altså. Messi og Ronaldo som ikke har været wingers i flere år. Berardi, Insigne, Perisic, Diaz, Sancho, Sterling og Chiesa. Du laver jo sjov.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1744
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
fre jul 15, 2022 1:16 am
Amen altså. Messi og Ronaldo som ikke har været wingers i flere år. Berardi, Insigne, Perisic, Diaz, Sancho, Sterling og Chiesa. Du laver jo sjov.
Ikke mig, men tonsvis af fodbold-sider laver sjov, ifølge dig åbenbart.

Messi spiller da ofte højre-wing i PSG. Ronaldo er lidt blandet, men trækker sig ofte ud på siden af feltet for at modtage bolden, hvorfor man godt kan betragte ham som en (flydende) wing (eller indvendig angriber).

Af de navne du fremhæver, vil jeg i hvert fald sige, at Sterling og Luis Diaz er bedre end Dembele, og især bedre end Raphinha. Nogle af de andre du nævner, har måske ikke haft verdens bedste sæson, men vil muligvis alligevel overgå Dembele og Raphinha på flere front ift. stats.
Senest rettet af Barca80 fre jul 15, 2022 1:58 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1744
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
fre jul 15, 2022 12:14 am
Nu har jeg set dig skrive det der utallige gange. Raphinhas værdi er 45 mio euro på transfermarkt.
Øhh NEJ, du tager fuldstændig fejl. Raphinhas værdi VAR på sølle 35 mio. euro FØR han blev købt, men er nu steget til 45 mio. euro, fordi han er en NY Barcelona spiller - altså at han har underskrevet en ny kontrakt på hele 5 år!! Derfor hans værdi steget lidt.

Så nej, jeg tager ikke fejl når jeg gentagende gange har skrevet at han er købt for syg overpris - altså næsten det dobbelte af hans værdi :thumbup:
Isageren skrev:
fre jul 15, 2022 12:14 am
Vi betaler 58 mio euro i 3 installments. Det er ikke en dårlig handel overhovedet, især når Ansu Fati konstant er skadet og Demb ligeledes har en lang historik.
Du ved ikke om Ansu Fati eller Dembele bliver langtidsskadet igen. Jeg er optimistisk og tror på det modsatte - altså at det værste (mht. skader) er overstået og de begge bliver fremragende i kommende sæson. Hvis de begge er fit og spiller mindst 80-90% af kampene i kommende sæson, hvad så?? Har man så købt den 7. dyreste Barcelona spiller (for 60 mio. euro) bare for at sidde på bænken eller hvad? Jeg synes ikke det er særlig gennemtænkt, sorry :think: Husk også at der stadig er Ferran Torres som Raphinha også skal slå af startopstillingen - altså en spiller som blev købt for ca. 55 mio. euro i vinters.
Isageren skrev:
fre jul 15, 2022 12:14 am
Desuden er Mané 31 og i sit sidste år af kontrakt, han er højrebenet og VW, meget mindre sjældent end en god HW som er venstrebenet. Lad nu vær med at fyre afsted på de der agendaer du har og prøv rent faktisk at forholde dig til fakta.
Agendaer og forholde mig til fakta? Nu bliver du personlig igen.

Uanset Mané's alder, kontraktlængde og fodtype, så folder jeg mig til, at transfermarkt vurderede ham til 70 mio. euro FØR han blev købt af Bayern. Så det er i DEN GRAD underpris som Bayern har betalt for ham, hvilket de da skal roses for :clap:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 7 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Til gengæld fremgår nogle af disse wing-spillere jævnligt på listerne:

Messi, Salah, Mané, Sterling, Diaz, Chiesa, Sancho, Berardi, Leroy Sane, Coman, Jota, Insigne, Neymar, Gnabry, Mahrez, Ronaldo, Perisic, Son Heung-min, m.fl.
Meget, meget få af den liste ville jeg bytte for Dembélé. Enten pga. alder eller niveau. Messi er den eneste, hvor jeg ville slå til med det samme, men ellers, måske Son og Salah, men så skal vi til at kigge økonomi. Og det er som sådan ikke fordi, jeg synes Demb er meget bedre end de nævnte, men mere fordi DE netop ikke er bedre. Raphinha har jeg svært ved at vurdere, da han indtil nu, har spillet for Leeds. På den måde minder det lidt om Diaz, som indtil i vinters helt sikkert ikke var at finde på den liste, men fordi, han nu spiller for Liverpool, så er han. Spillere som Sterling, Chiesa, Sane, Berardi, Sancho, Neymar, Mahrez, Ronaldo og Perisic ville jeg aldrig bytte for nogen af dem og jeg er glad for, man ikke gik efter f.eks. Sterling, som uundgåeligt havde været et kæmpe flop i Barca. Han får det nok bedre i Chelsea, men der jeg forventer, der går Joe Cole i den for ham på et tidspunkt. Mané har jeg aldrig været stor fan af, Neymar dumper på mentalitet, Insigne på alder(og kvalitet). Så vi er nede på Diaz, Jota, Coman og Gnabry, sådan helt nøgtern set og der er forskellen altså heller ikke stor nok og HVIS, hvis Demb tager den et nyk op, så udkonkurrerer han altså også dem.

Vi har problemer i forsvaret, ikke i angrebet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst