Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
ons jul 13, 2022 1:54 pm
ladislau skrev:
ons jul 13, 2022 1:03 pm
Helt enig angående kommunikation.
Desuden er ingen af de andre løn hvaler blevet presset af klubben.
Har svært ved at se rationalet i et Frenkie had, når man tænker på gen signingen af Dembele
Jeg bryder mig heller ikke om de andres løn, men de har dog trods alt sænket den på et tidspunkt, eller den ikke er så høj. Pjanic gik 50% ned, Umtiti gik også ned, Lenglet forlod, Pique gik ned i løn, ikke meget, men han gjorde det, det samme med de andre kaptajner. FDJ har ikke gået ned i løn på et eneste tidspunkt. Det eneste han gjorde var at forlænge sin kontrakt under Bartomeu, én af Bartomeus sidste kontrakter. Jeg ved ikke hvad der indgår i den, men lige nu står han til at tjene 25 mio euro om året og næste år 30 mio euro. Det er mere end alle andre, jeg stopper ikke min retorik.
Som jeg huske det var der mere tale om at folk fik udskudt deres løn, eller dvs blev ekstra år for samme takst. Med De Jong lavede man vel sidste sommer en aftale om at han ville få mindre i løn på den korte bane og så indhente det til sidst i sin kontrakt. Der er han sjovt nok ikke interesseret i at give afkald på nu.
Jeg synes ikke det er det mindste usympatisk fra hans side, hvis han tidligere er gået med til at ændre sin kontrakt til klubbens fordel og de så nu siger "hey du må lige hjælpe én gang til".

Jeg kan godt se problemet med hans løn i forhold til en ny lønstruktur. Det duer ikke nogen er på lange kontrakter der bryder med denne. Men det er i og for sig klubbens problem og ikke hans. Så må man jo overveje om det er så vigtigt så man decideret vil give nedslag i prisen for at få ham væk - det kunne det jo sagtens være. Umiddelbart vil et salg nu på 85 mio euro jo så blive en gevinst på 140 mio euro over 2 år, når vi heller ikke skal betale løn.

oliverfr
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors feb 17, 2022 2:23 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Transferrygter

Indlæg af oliverfr »

🔵 | Kalidou Koulibaly: 𝐇𝐄𝐑𝐄 𝐖𝐄 𝐆𝐎!

Chelsea have reached full agreement with Napoli to sign Kalidou Koulibaly, here we go! ⭐️

▫️ Final official bid worth €40m with add-ons included has been accepted, documents set to be signed.

▫️ Koulibaly will sign long term deal in the coming days, after medical tests to be completed soon.

▫️ Kalidou’s salary at Chelsea will be worth €10m net per season, proposal accepted yesterday night.

▫️ It’s not over for Chelsea as Nathan Aké remains a top target as centre back… and he’s not the only one.

How do you rate this deal for Chelsea? 🔵🇸🇳

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Status pt.

Vi har hentet:
AC 25 år - gratis
Kessie 25 år - gratis
Pablo Torre 20 år - 5-20 mio
Raphinha 25 år - ca 60 mio
Dembele 25 år - gratis

Vi har afskibbet:
Lenglet - leje
Trincao - leje
Coutinho - salg

Ser vi bort fra
1) generel bekymring om økonomien og bæredygtigheden i handler lige nu
2) at der rygtes 3 spillere til klubben som er 31, 31 og 34 år
3) at vi skal have afskibbet en del flere spillere

Så synes jeg faktisk det rent objektivt er virkelig godt arbejde af klubben sportslige ledelse.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Så fik Chelsea nappet Raheem Sterling for omk. 60 mio euro. Og det endda et beløb, som er en hel del UNDER hans markedsværdi (80 mio. euro, transfermarkt) :eek:

Barcelona fik Raphinha til et beløb, som er 70-80% OVER hans markedsværdi (35 mio. euro, transfermarkt) .

Jeg havde langt hellere set Sterling i Barcelona, end Raphinha. I de sidste 5 sæsoner har Sterling i gennemsnit scoret 15,6 mål i PL, hvilket er absolut fremragende for en wing spiller :clap:

Selvom jeg frygter Raphinha som en ny Coutinho (v.2), så skal jeg nok prøve at skrive mindre negativt om ham fremover, da han nu er Barcelona spiller. Jeg skal nok prøve at være mere optimistisk, selvom det er ekstrem svært. Jeg ville bare lige lufte det sidste ud, med dette indlæg ;-)
Senest rettet af Barca80 tors jul 14, 2022 2:43 am, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

TILGANGE OG AFGANGE - STATUS QUO

Her er en opdatering af listen over kommende tilgange og afgange. Der er stadig langt vej endnu. Det er stadig ikke lykkes at komme af med over halvdelen af dem "man ikke ønsker".

Nye spillere (9-10 stk.)
* Frank Kessie
* Andreas Christensen

* Lewandowski
* Kounde
* Raphinha
* Alonso
* Azpilicueta
* Pena (tilbage fra lån)
* Dembele (forlænger)
* Carlos Soler (hvis FDJ sælges)

Grøn farve, er spillere som er lykkes at få indtil videre

Afgange (decideret blodbad - 14 stk.)
* Lenglet
* Umtiti
* Mingueza
* Alves
* Depay
* Frankie de Jong
* Puig
* Neto
* Luuk de Jong
* Adama

* Braithwaite
* Pjanic
* Trinqao
* Griezmann (på lån, og måske salg)

Rød farve, er spillere som er lykkes at komme af med indtil videre

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
tors jul 14, 2022 2:20 am
Så fik Chelsea nappet Raheem Sterling for omk. 60 mio euro. Og det endda et beløb, som er en hel del UNDER hans markedsværdi (80 mio. euro, transfermarkt) :eek:

Barcelona fik Raphinha til et beløb, som er 70-80% OVER hans markedsværdi (35 mio. euro, transfermarkt) .

Jeg havde langt hellere set Sterling i Barcelona, end Raphinha. I de sidste 5 sæsoner har Sterling i gennemsnit scoret 15,6 mål i PL, hvilket er absolut fremragende for en wing spiller :clap:

Selvom jeg frygter Raphinha som en ny Coutinho (v.2), så skal jeg nok prøve at skrive mindre negativt om ham fremover, da han nu er Barcelona spiller. Jeg skal nok prøve at være mere optimistisk, selvom det er ekstrem svært. Jeg ville bare lige lufte det sidste ud, med dette indlæg ;-)
Tænkte præcis det samme. Og selvom Raphinha måske viser sig at være et superkøb, så føles det som om, vi ofte ender med overpriser. Bayern München har fx også lavet et par gode handler i dette vindue.

Det som lige nu giver mig lidt optimisme er den samlede status, hvor ac, Torre, kessie og Dembele også indgår. Synes det er en stærk håndfuld spillere til en samlet fornuftig pris. Kunne jeg bytte Sterling for Raphinha og endda have penge i hånden, ville jeg dog også gøre det. Håber Raphinha visser os alle hvorfor han kostede kassen.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Sterling og Raphinha spiller vel ret beset på hver sin kant, så svaret ligger måske samtidig der. Derudover skal man ikke undervurderet sprogbarrieren hos en engelsk spiller og hvor svært det kan være at forene spilleren og taktikken når kommunikation er på tværs.
El Señor de las Tartas

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
tors jul 14, 2022 2:20 am
Så fik Chelsea nappet Raheem Sterling for omk. 60 mio euro. Og det endda et beløb, som er en hel del UNDER hans markedsværdi (80 mio. euro, transfermarkt) :eek:

Barcelona fik Raphinha til et beløb, som er 70-80% OVER hans markedsværdi (35 mio. euro, transfermarkt) .

Jeg havde langt hellere set Sterling i Barcelona, end Raphinha. I de sidste 5 sæsoner har Sterling i gennemsnit scoret 15,6 mål i PL, hvilket er absolut fremragende for en wing spiller :clap:

Selvom jeg frygter Raphinha som en ny Coutinho (v.2), så skal jeg nok prøve at skrive mindre negativt om ham fremover, da han nu er Barcelona spiller. Jeg skal nok prøve at være mere optimistisk, selvom det er ekstrem svært. Jeg ville bare lige lufte det sidste ud, med dette indlæg ;-)
Helt enig, men ja måske ved Xavi mere end os :grin: det kan man jo håbe.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ba sai luo na »

60mio € for Raphinha
Han er ihvertfald betalt vil jeg mene . Trods prisskiltet bør man nok have forventingerne noget ned .

Han har haft nogle år i den portugiske liga samt et enkelt år i Rennes - begge steder uden at fremvise vildt gode stats. I Leeds har han så tydeligt fundet sin rette hylde som har givet ham nogle landskampe for Brasilien som har fået værdien op - og Barca bed på .

26 år
9 landskampe
Har aldrig spillet CHL
Ikke følt presset i en storklub

Man kan håbe det bliver en ny "Rivaldo historie", hvor de bedste år kommer efter skiftet til Barca. Men jeg sidder nu heller ikke med følelsen Barca har lavet årets handel . Men jeg aner stort set nada om Raphinha - så min egen uvidenhed er til grund for den fornemmelse.

Men fedt at gå fra ingen højre kant spillere til Dembele+Raphinha

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Ret beset havde vi vel også Ferran Torres som højrekants spiller.
Han er også betalt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Man skal virkelig vænne sig til at vi har bredde i angrebet. Sæsonen er ikke automatisk slut hvis man får en skade. Ny tider, gode tider!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
tors jul 14, 2022 11:39 am
Man skal virkelig vænne sig til at vi har bredde i angrebet. Sæsonen er ikke automatisk slut hvis man får en skade. Ny tider, gode tider!
Det er den lækre del. Og som jeg lige ser vores fire “oplagte” kantspillere, nemlig Fati, Dembele, Raphinha og Torres, så bidrager de med forskellige forcer, men har dog alle det til fælles, at de passer til Xavis filosofi, at de alle kan spille flere pladser i angrebet og så har de alle mange år foran sig. Hvis vi så oveni i dette også kan trække på Depay og Abde til kanterne, så er det i hvert fald ikke der, vi mangler noget. Jeg ved ikke, hvor stærk Raphinha er til at drible og sætte en mand direkte, men jeg håber, han har det i sin samlede pakke.
Senest rettet af Hristo tors jul 14, 2022 12:01 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

BREAKING: TOTAL agreement between Barcelona and Man Utd for Frenkie de Jong for around €75M + 10M in variables. The issue still remains the same, Frenkie's priority is to stay at Barça ONLY. [@FabrizioRomano]
Hmm så kom der lige 10 mio mere oveni. Tag nu imod tilbuddet og kom videre de jong.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Syntes det har været den vildeste farce vedr Demb. Der er ingen tvivl om at han og sit følge, har set på lønningspose før ALT ANDET.! Det gik så ikke, ingen ville have ham (kan man så spekulere i hvorfor..) og så måtte han nøjes og blive :|

Jeg bliver aldrig fan af gutten. Men nu er han Barca spiller igen og skal have en ny chance…

Raphinha. Lad os se hvad han kan. Bliver han ikke relativ fast, har han været klart for dyr. Indfrier han forventningerne (hvad de så måtte være..?), skal man ikke ligge så meget i de 15-20 mill han måske har kostet for meget.

Ham her ser jeg frem til. Modsat Demb, virker han til virkelig at ville Barca!

Ift både Sterling (60n€) og Mane (40m€), havde de kun 1 år tilbage på kontakten. Det skal også medtages i sammenligningen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

I øvrigt. Dembs forlængelse på 2 år. Hvem ønskede netop 2 år? Demb eller klubben.

Klubben fik ham ned i løn og Xavi ønskede ham, hvorfor så kun 2 år. Man vil aldrig kunne sælge ham (altså i 2023), det viser al historik. Dvs gør han det godt (hvilket vel samtidig vil betyde at klubben gerne vil beholde ham yderligere) vil andre klubber blive interesserede om 2 år. Så kan han gå gratis til PL eller PSG og få en 3-4 dobling af lønnen. Noget han jo også ønskede i år, men pga hans historik, fik han ikke nogle interessante bud.

Med tanke på hvor løn fokuseret Demb har været, beslutter han sandsynligvis ikke at blive i 2024, selvom det evt har været 2 gode år for ham. Tydeligt at det stadig er sig selv og lønningsposen der bliver tænkt primært på for Demb.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster