Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Så mangler man bare at sælge De Jong + det løse til 120 mio euro og hente Lewa, så er man stort set i mål med sin transfer strategi. Ingen undskyldning, nu må man kæmpe med om det hele.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Lewa, Auba, Raphinha, Demb, Ansu og Ferran. Det får man ikke meget bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs jul 12, 2022 8:26 pm
Lewa, Auba, Raphinha, Demb, Ansu og Ferran. Det får man ikke meget bedre.
Nej, det forpligter
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🔄 (UMTITI): Umtiti failed the medical tests of Rennes and therefore the club has officially ruled out signing him. 🇫🇷

Via (🟢):
@esport3
Han er færdig. Klubben må få ham erklæret fodboldinvalid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Dejligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 8:29 pm
🔄 (UMTITI): Umtiti failed the medical tests of Rennes and therefore the club has officially ruled out signing him. 🇫🇷

Via (🟢):
@esport3
Han er færdig. Klubben må få ham erklæret fodboldinvalid.
Surprise :|

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 8:29 pm
Piquénbauer skrev:
tirs jul 12, 2022 8:26 pm
Lewa, Auba, Raphinha, Demb, Ansu og Ferran. Det får man ikke meget bedre.
Nej, det forpligter
Here we go! :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

DEMBELE vs RAPHINHA (ud fra stats)

Begge er 25 år. Begge spiller primært højre wing. Synes det er aktuelt at sammenligne Dembele og Raphinha, da førstenævnte forlænger og sidstnævnte bliver købt for et voldsom beløb - spørgsmålet er også om der er behov for begge ;-)

Indledning
* Jeg har fuld respekt for dem som elsker Raphinha - det er helt ok :thumbup:

Men håber også min mening bliver respekteret. Det er ingen hemmelighed, at jeg ikke ønsker Raphinha i klubben. Hovedsageligt pga. prisen. Sidst jeg oplyste at Raphinha er PL's mest overvurderet spillet, blev jeg af flere herinde anklaget for bias, hvilket var total unfair. Det er dog glemt og tilgivet fra min side :) Jeg kunne også have anklaget dem for Laportes håndlangere m.m, men jeg lod det ligge. Nu håber jeg at vi kan komme videre og evt. få en saglig debat.

* Jeg vil ikke kommentere på, om Dembele eller Raphinha er bedst. Jeg er bare nysgerrig for at vide, om der er behov for Raphinha i truppen for over 60 mio. euro - især når man har så mange angribere i forvejen, og Dembele forlænger og Lewandowski evt. bliver købt?

* Dem som evt. påstår at nedenstående stats er cherry-picked, kan evt. selv gå ind på siden og finde tallene frem ;-)

Stats
* Jeg ved godt, at stats ikke altid giver et entydig billede af tilstanden, men at sige, at det slet ikke kan bruges, er naturligvis også forkert. Disse stats bliver jævnlig brugt af scouts og fremgår i tranfer rapporter m.m.

* Af hvad jeg forstår ud fra nedenstående stats er, at Raphinha er mere målfarlig; han rammer målet mere og scorer også mere. Dembele er bedre spilskaber og bedre driblinger. Ellers er der vel ikke den hel store forskel mellem de to?

Billede

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
tirs jul 12, 2022 10:46 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 8:29 pm
Piquénbauer skrev:
tirs jul 12, 2022 8:26 pm
Lewa, Auba, Raphinha, Demb, Ansu og Ferran. Det får man ikke meget bedre.
Nej, det forpligter
Here we go! :glad:
Ikke helt overraskende formentligt, så syntes jeg, at man spiller lidt højt spil, hvis man både genskriver med Dembele og henter Raphinha - specielt, når man har en skrantende økonomi, og spillere som Abde, Collado, Gavi og Ilias at trække på. Men taget kantspillerne i betragtning (Dembele, Ansu, Torres og Raphinha), så kommer de alle med en vis risiko for ustabilitet (skader, relativt unge, fortsat udvikling, ny liga), hvorfor jeg godt forstår prioriteten fra Xavis side. Laporta not so much…

Og ja det sætter stort pres på et meget ungt hold og træner, hvis man også henter Lewan. Alt andet en tæt løb i La Liga, og min kvartfinalerne i CL vil så fald være under, hvad man bør kunne forvente - det er næsten dømt til at fejle…

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
tirs jul 12, 2022 10:54 pm
DEMBELE vs RAPHINHA (ud fra stats)

Begge er 25 år. Begge spiller primært højre wing. Synes det er aktuelt at sammenligne Dembele og Raphinha, da førstenævnte forlænger og sidstnævnte bliver købt for et voldsom beløb - spørgsmålet er også om der er behov for begge ;-)

Indledning
* Jeg har fuld respekt for dem som elsker Raphinha - det er helt ok :thumbup:

Men håber også min mening bliver respekteret. Det er ingen hemmelighed, at jeg ikke ønsker Raphinha i klubben. Hovedsageligt pga. prisen. Sidst jeg oplyste at Raphinha er PL's mest overvurderet spillet, blev jeg af flere herinde anklaget for bias, hvilket var total unfair. Det er dog glemt og tilgivet fra min side :) Jeg kunne også have anklaget dem for Laportes håndlangere m.m, men jeg lod det ligge. Nu håber jeg at vi kan komme videre og evt. få en saglig debat.

* Jeg vil ikke kommentere på, om Dembele eller Raphinha er bedst. Jeg er bare nysgerrig for at vide, om der er behov for Raphinha i truppen for over 60 mio. euro - især når man har så mange angribere i forvejen, og Dembele forlænger og Lewandowski evt. bliver købt?

* Dem som evt. påstår at nedenstående stats er cherry-picked, kan evt. selv gå ind på siden og finde tallene frem ;-)

Stats
* Jeg ved godt, at stats ikke altid giver et entydig billede af tilstanden, men at sige, at det slet ikke kan bruges, er naturligvis også forkert. Disse stats bliver jævnlig brugt af scouts og fremgår i tranfer rapporter m.m.

* Af hvad jeg forstår ud fra nedenstående stats er, at Raphinha er mere målfarlig; han rammer målet mere og scorer også mere. Dembele er bedre spilskaber og bedre driblinger. Ellers er der vel ikke den hel store forskel mellem de to?

Billede

Jeg er glad for Raphinha kommer jeg tror han vil gøre holdet bedre ift at ha en god indskifter, han er en klasse spiller og jeg tror han vil presse Dembélé til at være bedre, jeg synes det virker som om Dembélé har et højere loft og Raphinha et højere bundniveau( uden dog at vide meget om Raphinha) jeg synes en fair pris er 50

Jeg synes en vigtig stat der ikke er med er hvor mange gange man mister bolden og endnu vigtigere hvor mange gange man mister bolden på farlige steder/tidspunkter.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
tirs jul 12, 2022 11:08 pm
Antimadridista skrev:
tirs jul 12, 2022 10:46 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 8:29 pm
Piquénbauer skrev:
tirs jul 12, 2022 8:26 pm
Lewa, Auba, Raphinha, Demb, Ansu og Ferran. Det får man ikke meget bedre.
Nej, det forpligter
Here we go! :glad:
Ikke helt overraskende formentligt, så syntes jeg, at man spiller lidt højt spil, hvis man både genskriver med Dembele og henter Raphinha - specielt, når man har en skrantende økonomi, og spillere som Abde, Collado, Gavi og Ilias at trække på. Men taget kantspillerne i betragtning (Dembele, Ansu, Torres og Raphinha), så kommer de alle med en vis risiko for ustabilitet (skader, relativt unge, fortsat udvikling, ny liga), hvorfor jeg godt forstår prioriteten fra Xavis side. Laporta not so much…

Og ja det sætter stort pres på et meget ungt hold og træner, hvis man også henter Lewan. Alt andet en tæt løb i La Liga, og min kvartfinalerne i CL vil så fald være under, hvad man bør kunne forvente - det er næsten dømt til at fejle…
Collado er åbenlyst ikke god nok, Ilias er stadig meget grøn, Abde er en skam, men bliver nok lejet ud, vi ved ikke helt hvad hans potentiale rækker til. Gavi? Har jeg misforstået noget eller har du skrevet forkert? Nå, men vi har både brug for pessimister og optimister. Jeg tror at med salget af tv-rettighederne har man sagt "nu køber vi stort ind, 200 mio euro, og så skal vi ikke købe for mere end 75 mio euro de næste 2-3 år." Det er hvad det ligner for mig.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Hvis vi tænker over det. Hvis vi henter Lewa, Kounde og Raphinha i år og skiller os af med dem vi har omtalt, men FDJ nægter at forlade, så behøver vi muligvis kun hente en HB og VB til næste sommer.

Du vil i så fald have MATS plus Tenas eller Peña

Du har efter Pique nok forlader: AC, Araujo, Kounde og Garcia.

Du har til midten efter Busi forlader: Kessie og Nico til DM, hvis alt går vel kan de begge gro ind til den position i år. Derudover har du måske Casadó. Til interiors har du Pedri, Gavi, Torre og FDJ

Til kanterne har vi dem som vi har talt om, og til CF forlader Auba nok, men Ferran og Ansu kan begge dække, ligesom du kunne hive en ung spiller op. Derfor intet behov for at erstatte Auba med en ny spiller.

På backerne er vi tyndt besat med kun Dest og Alba, men vi ville sagtens kunne hente Gaya gratis næste år og måske Arnau Martinez som konkurrence i stedet for Roberto som også forlader.

Hvis man altså agerer klogt kunne man næste sommer kigge på kun at hente Gaya og Martinez til samlet 10 mio euro. Så skal man nok også regne et overraskelseskøb med, så måske en sommer der ender i de 50 mio euro, hvis man bruger hovedet. Det er også med mange lønkroner sparet. Overraskelseskøbet ville naturligvis ikke være smart hvis alt går som planlagt, men man ved aldrig i fodbold, så derfor regner jeg det med.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Nogen der ved om det er sandt at Pjanic 'kun' tjener 6m euro netto om året? Jeg husker det som meget mere, men det har jeg læst flere steder skulle være tilfældet
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Jeg tror hverken på 4-3-3, 3-5-2 eller 3-4-3 i næste sæson. :thumbdown:

Jeg tror mere på 4-2-4 eller 3-2-5 (måske sagt med lidt sarkasme). :thumbup:

For hvorfor i alverden bruger man ellers over 100 mio. på to nye angribere i denne sommer? Og endda forlænger med en vis franskmand? :crazy:

Jeg nægter at tro, at man ikke bruger mindst fire angribere i startopstillingen, når man (ifølge planen) får følgende angribere til rådighed i kommende sæson:

Aubameyang

Ansu Fati

Lewandowski

Dembele

Raphinha

Ferran Torres

(og på stående fod: Braithwaite og Depay)

Hvis ikke du tror på 4-2-4 eller 3-3-4 i kommende sæson, så prøv lige at argumentere for, hvorfor det ikke er hul i hovedet, at bruge så mange penge på to nye angribere. Håber du har et super godt svar. Tak på forhånd.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster