Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona want to negotiate a contract termination with Samuel Umtiti. They would have to reach an economic agreement that can satisfy everyone.


@sport
Barcelona are studying ways to terminate Umtiti, Braithwaite and Neto.


@sport
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

FC Barcelona have asked to REMOVE Memphis' image for the pre-season tour.@gerardromero
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 11:00 am
Madameskrald skrev:
tirs jul 12, 2022 10:51 am
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 10:13 am
Madameskrald skrev:
tirs jul 12, 2022 7:32 am
@ Ladislau og EB

Tak for opklarende tal.. det lyder fortsat lidt vanvittigt, at 25 % af TV rettighederne kun svare til 5 % af den samlede økonomi, men det beror nok på min manglende indsigt i økonomien. For mig at se, så burde TV rettighederne udfylde en rigtig stor post i den samlede økonomi, men den er overraskende lille - Jeg gad godt at vide, hvor de øvrige 80 % kommer fra.

Men ja når man har problemer med at holde overskud med den omsætning, så er økonomien jo helt vanvittigt gearet, hvorfor der burde være rigeligt plads i økonomien til at skære 5 % over en årrække, eks. via lønloft.

Fremover burde man geare økonomien helt anderledes - og dermed afvikle af gæld og parallelt konsolidere økonomien via investeringer af overskud..
https://www.statista.com/statistics/800 ... by-stream/

En fin lille graf over, hvordan Barca´s indtægter fordeler sig over de forskellige områder og hvordan de enkelte områder har været ramt af corona. Husk at hvert område igen kan splittes op i flere dele.

Men ja, Barca´s økonomi har været vanvittigt gearet under Bartomeu og det værste er, meget af det har været bundet op på Messi. Han har i sig selv genereret så store indtægter at man har betalt ham en meget høj løn. fejlen liger dog ikke i, hvor meget man har betalt Messi, men i, man har ladet det generelle lønloft eksplodere. Et godt eksempel er Piqué, som aldrig nogensinde ville have fået den løn, hvis det ikke var for Messi. Mange spiller burde have føjet ind i kontrakten, deres løn ville afhænge af, om Messi er i klubben eller ej.
Deri er jeg så ikke enig.. man kan selvfølgelig argumentere for, at han var det værd (qua de indtægter han har været med til at generere; jeg køber dog ikke, at man alene kan binde nogle indtægter op på Messi, da det snarere er holdet succes som helhed, der bør lægges til grund). Men som du selv nævner, så har det medført en tsunami af lønforventning, som fuldstændig har ødelagt struktureren i klubben, mens man samtidig påvirker mentaliteten hos en (til flere) spiller(e), der er så meget bedre lønnet end alle andre (på holdet og i verden).

Jeg vil vove og påstå, at det løn overdrev, som man har været vidne til i hvert fald tildels også har afspejlet sig på banen..
I mange år har Messi´s sportslige niveau været så vanvittigt, det har drevet priser op på alt, der har med Barca at gøre. Holdet har bare fulgt med. Hvorfor tror du, ledelsen er så forhippet på at genskabe det sportslige niveau? Det er selvfølgelig fordi, det sportslige niveau er direkte synonymt med, hvor store indtægter man har. Alene i år har Barca mistet over 100 mio euro i tabte indtægter alene fra CL.
Jeg er uenig i, at Messi er lig holdets succes... og at holdet blot har fulgt med. Det er min påstand, at man uden Barcelonas enorme succes (med meget flot fodbold) de seneste 15 år, så havde Messi aldrig fået det samme renomme og PR-appel.
Så din udlægning bliver alt for endimensionel, når man snakker en af de mest komplekse hold sportsgrene overhovedet. Men fred være med det - det er ikke en diskussion, som jeg gider tage.

Sportslig niveau = indtægtsniveau er da også en sandhed med modifikationer - i så fald skulle Man Uniteds sportslige down fall jo have presset dem økonomisk, men på trods lave de nogle vilde omsætninger. At sportslig succes = god økonomi med en rationel økonomisk gearing i Barcelona - det kan man næppe være uenige om.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Isageren skrev:
tirs jul 12, 2022 11:31 am
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 11:06 am
Magnus Frost skrev:
tirs jul 12, 2022 10:54 am
EasyBuddhist skrev:
tirs jul 12, 2022 10:18 am
Piquénbauer skrev:
tirs jul 12, 2022 7:58 am
Du skal huske på at det kun er tv-rettighederne i la liga.

Jeg tænker at man hurtigt kan finde de 5% gennem lige netop det lønloft man har etableret. Bare det at få de Jong sendt videre vil alene få os godt på vej. Men hvor er det dog sindssygt så mange penge klubben har brugt på løn de seneste år. Og til ingen nytte.
De jong er kun en lille del af problemet. Jeg ville f.eks langt hellere skrive en check til Piqué på 50 mio euro for at rive hans kontrakt over og lade ham forlade klubben nu, i dag. Han kommer ikke til at være et aktiv længere og dermed vil man have sparet 50 mio euro over de næste to sæsoner.

Men " problemet" med Busquets, Alba og Pique og deres høje lønninger og at finde afløsninger for dem er jo at de faktisk stadig, trods deres alder, er pissegode ! Pique har dog været en del skadet, men de kampe han har været fit har han jo langt de fleste kampe været vores bedste cb ( og ja også selvom Araujo har været der, fordi Barca har brug for intelligente tekniske spillere og det er Araujo altså ikke endnu) men ja næste sæson bliver han selvfølgelig bare bedre mens Pique ikke gør og hvor mange skader får han næste år ?
Man vinder ingeting med Piqué længere, så "pissegode" er et relativt begreb. Muligt, Piqué stadig har lidt at tilbyde, men ikke i forhold til, hvor man gerne vil hen og da slet ikke i forhold til hans løn. Piqué er en af dem, der mest vanvittigt aflønnet og et levn fra Messi æraen.
Pique er ren gift og en useriøs fodboldsspiller, som står som et elendigt rollemodel. For mig handler det ikke engang om hans niveau længere, han er bare en byrde for klubben på alle andre parametre. Han er heller ikke bedre end Araujo jo.
Araujo er helt sikkert bedre til at tackle og nikke bolde væk end Piqué ( men ikke med en kæmpe margen) Araujo er dog MEGET hurtigere end Piqué, hvilket jo ofte har rigtig stor betydning. Men Piqué kan se løbemønstre ved medspillere, ved hvordan og hvornår han skal slippe bolden, lave korte og lange afleveringer og endda nogle gange drible lidt op i banen MEGET bedre end Araujo og hvis ikke 0-0 er det vi går efter og vi gerne vil spille positivt offensivt possesion spil er det er altså også bare virkelig vigtigt at kunne !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er uenig i, at Messi er lig holdets succes... og at holdet blot har fulgt med. Det er min påstand, at man uden Barcelonas enorme succes (med meget flot fodbold) de seneste 15 år, så havde Messi aldrig fået det samme renomme og PR-appel.
Så din udlægning bliver alt for endimensionel, når man snakker en af de mest komplekse hold sportsgrene overhovedet. Men fred være med det - det er ikke en diskussion, som jeg gider tage.
Selvfølgelig er det en synergi effekt mellem klubben og spilleren, der skaber værdien. Faktum er dog at Messi var verdens største fodboldspiller og klart den mest eksponerede spiller i historien. Aldrig har én spiller generet så store indtægter og aldrig har én spiller været på så vanvittigt et sportsligt niveau gennem så mange år. Selv ikke Ronaldo kan være med der.

Men lad os lade den ligge, selvom det direkte pårører den snak, man vil have om de store løninger.
Sportslig niveau = indtægtsniveau er da også en sandhed med modifikationer - i så fald skulle Man Uniteds sportslige down fall jo have presset dem økonomisk, men på trods lave de nogle vilde omsætninger. At sportslig succes = god økonomi med en rationel økonomisk gearing i Barcelona - det kan man næppe være uenige om.
Klubbens størrelse bærer selvfølgelig den største del af indtægtsgrundlaget. Jeg tror dog ingen er i tvivl om, hvor meget en stjerne på holdet kan generere af ekstra indtægter. Historien er fyldt med den slags eksempler og Barca har ikke formået at erstatte Messi. Det er ikke noget, man bare gør, da det tager lang tid at opbygge et brand, der kan opretholde de indtægter. Hvis Lewa f.eks. scorer 40+ mål i næste sæson for Barca, så er hans udgift tjent ind X 2. Han vil sælge utrolig mange trøjer og merchandise, han vil trække folk til stadion og vil sportsligt sikre, man kan konkurrere der, hvor man skal være, for at at tiltrække store sponsor kontrakter og for at inkassere maks på tv-indtægter og præmiepenge. Kort sagt, vil han trække værdien op på hele holdet. Det er selvfølgelig et sats, men sådan er det altid med store handler. Det lykkedes ikke med Grizmann eller Coutinho, mens man endnu har til gode at se, om Dembélé betaler tilbage på investeringen for alvor.

I øvrigt, så kunne Man Utd tjene det dobbelte af hvad de gør nu, hvis de var en del af verdens top fem. De spiller i den klart mest pengestærke liga i verden, men ligger alligevel efter Barca og Real i indtægter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

JUST IN: FC Barcelona have submitted an official offer to Leeds United for €58M fixed + €10M variables for Raphinha; they are set to accept it. @FabrizioRomano
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Fabrizio Romano siger at vi har en aftale med Man U og FDJ, hvor vi betaler 65 nu og 20 i add-ons.
De skulle kun forhandle om hvordan de 20 add-ons skal være.

Hvis det passer, så bliver det slået helt fast, at Barca er verdens dårligste klub til at sælge og købe!!!!!!!!!!!! :mad: :thumbdown:

Var det ikke 80 Man U gav for en overvurderet spiller som Maguire, også kan de ikke byde 100 lige ud for en verdensklasse spiller som FDJ, i hans bedste alder! :eek: :lolno:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Drake skrev:
tirs jul 12, 2022 5:51 pm
Fabrizio Romano siger at vi har en aftale med Man U og FDJ, hvor vi betaler 65 nu og 20 i add-ons.
De skulle kun forhandle om hvordan de 20 add-ons skal være.

Hvis det passer, så bliver det slået helt fast, at Barca er verdens dårligste klub til at sælge og købe!!!!!!!!!!!! :mad: :thumbdown:

Var det ikke 80 Man U gav for en overvurderet spiller som Maguire, også kan de ikke byde 100 lige ud for en verdensklasse spiller som FDJ, i hans bedste alder! :eek: :lolno:
Jeg er tilbøjelig til at være enig.

Dog som andre siger har FDJ ikke præsteret helt i top. Jeg ville også bare tro man kunne presse dem mere. Og synes ikke det er en åbenlyst god handel.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

De ved vi mangler penge, og nærmest desperat vil have nye spillere. Så de kan jo bare spille the waiting game.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

DrGink skrev:
tirs jul 12, 2022 6:21 pm
Drake skrev:
tirs jul 12, 2022 5:51 pm
Fabrizio Romano siger at vi har en aftale med Man U og FDJ, hvor vi betaler 65 nu og 20 i add-ons.
De skulle kun forhandle om hvordan de 20 add-ons skal være.

Hvis det passer, så bliver det slået helt fast, at Barca er verdens dårligste klub til at sælge og købe!!!!!!!!!!!! :mad: :thumbdown:

Var det ikke 80 Man U gav for en overvurderet spiller som Maguire, også kan de ikke byde 100 lige ud for en verdensklasse spiller som FDJ, i hans bedste alder! :eek: :lolno:
Jeg er tilbøjelig til at være enig.

Dog som andre siger har FDJ ikke præsteret helt i top. Jeg ville også bare tro man kunne presse dem mere. Og synes ikke det er en åbenlyst god handel.
Nej han har ikke præsteret helt i top for os, men det har han på landsholdet, så det beviser at han stadig har det top niveau i sig.
Så vi burde stadig kunne vi minimum 85 lige ud, og 15 i add-ons, selvom det heller ikke er en fantastisk handel.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Drake skrev:
tirs jul 12, 2022 6:43 pm
DrGink skrev:
tirs jul 12, 2022 6:21 pm
Drake skrev:
tirs jul 12, 2022 5:51 pm
Fabrizio Romano siger at vi har en aftale med Man U og FDJ, hvor vi betaler 65 nu og 20 i add-ons.
De skulle kun forhandle om hvordan de 20 add-ons skal være.

Hvis det passer, så bliver det slået helt fast, at Barca er verdens dårligste klub til at sælge og købe!!!!!!!!!!!! :mad: :thumbdown:

Var det ikke 80 Man U gav for en overvurderet spiller som Maguire, også kan de ikke byde 100 lige ud for en verdensklasse spiller som FDJ, i hans bedste alder! :eek: :lolno:
Jeg er tilbøjelig til at være enig.

Dog som andre siger har FDJ ikke præsteret helt i top. Jeg ville også bare tro man kunne presse dem mere. Og synes ikke det er en åbenlyst god handel.
Nej han har ikke præsteret helt i top for os, men det har han på landsholdet, så det beviser at han stadig har det top niveau i sig.
Så vi burde stadig kunne vi minimum 85 lige ud, og 15 i add-ons, selvom det heller ikke er en fantastisk handel.
You're preaching to the choir! :grin:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Drake skrev:
tirs jul 12, 2022 6:43 pm
DrGink skrev:
tirs jul 12, 2022 6:21 pm
Drake skrev:
tirs jul 12, 2022 5:51 pm
Fabrizio Romano siger at vi har en aftale med Man U og FDJ, hvor vi betaler 65 nu og 20 i add-ons.
De skulle kun forhandle om hvordan de 20 add-ons skal være.

Hvis det passer, så bliver det slået helt fast, at Barca er verdens dårligste klub til at sælge og købe!!!!!!!!!!!! :mad: :thumbdown:

Var det ikke 80 Man U gav for en overvurderet spiller som Maguire, også kan de ikke byde 100 lige ud for en verdensklasse spiller som FDJ, i hans bedste alder! :eek: :lolno:
Jeg er tilbøjelig til at være enig.

Dog som andre siger har FDJ ikke præsteret helt i top. Jeg ville også bare tro man kunne presse dem mere. Og synes ikke det er en åbenlyst god handel.
Nej han har ikke præsteret helt i top for os, men det har han på landsholdet, så det beviser at han stadig har det top niveau i sig.
Så vi burde stadig kunne vi minimum 85 lige ud, og 15 i add-ons, selvom det heller ikke er en fantastisk handel.
85 plus 15 i add ons er ikke en fantastisk handel? Det er mere end hvad vi gav, og han har været et flop plus 3 år ælder. Også taget hans monstrøse løn i betragtning samt dette værende hans sidste år med en "high stock" inden den dykker? Vi skal huske på at han ikke passer ind til Barca systemet og derfor muligvis får det svært næste sæson igen, dvs. et dårligt år mere og vi snakker 40-50 mio euro. Der er ikke ligefrem en kø af klubber som vil have ham, hvilket siger en del. Jeg synes heller ikke 65 plus 20 lyder godt, men hvis de 20 add ons egentlig bare er installments og nemt kan opnås, så siger jeg god nok for det. Han vil tydeligvis ikke hjælpe klubben og jeg tror også vi får et problem i omklædningsrummet når Gavi overhaler ham i oktober.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

A deal for Koundé could be struck for €35m-€40m plus Memphis. [
@gerardromero
] #fcblive 🇫🇷
Ja, tak
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

❗️ Raphinha will sign until 2027 for €58m plus €7m in variables. A total agreement has been reached with Leeds United. Raphinha is now a Barça player. [md]
❗️ Raphinha could arrive in Barcelona tomorrow to undergo his medical tests. [sport] #fcblive 🇧🇷
Ja, tak
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dembélé's continuity could be announced tomorrow in the morning. [sport] #fcblive 🇫🇷
og, ja tak
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster