Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er altså en fejl med demb. Det er ikke uden grund at Barca er de eneste der har tilbudt ham kontrakt. Jeg kan leve med en kort kontrakt hvis raphinha kommer ind men ellers skyder vi os i foden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg vil være rigtig godt tilfreds med en toårig kontrakt på de vilkår, der bliver beskrevet. Dembélé har et super topniveau og med en løn, der ligger i omegenen af, hvad Lenglet fik, så kan man også bruge ham, som han er bedst, nemlig i rotation, hvis man også får held med at hente Raphinha. Med Fati, Dembélé, Raphinha og Ferran, så er man altså rigtig godt besat på wing positionerne og det er vel noget nær det stærkeste, man kan stræbe efter under de nuværende forhold. Kommer Lewa også til en fornuftig pris, så er man altså også rigtig godt med på CF med ham og Auba, omend, det er lige vel kortsigtet til min smag. De seks vil være et rigtig stærkt angreb, der i bedste fald vil kunne måle sig med de 3 bedste.

Midtbanen ser også stærk ud. Selvom, man endnu mangler at se den endelige sammensætning. så tror jeg godt, man kan sige, den er oppe blandt de 5 bedste i verden. Busi, Kessie, Frenkie, Nico, Gavi og Pedri.

Tilbage står forsvaret. Hvis den hedder noget lignende Azpi, Dest, Koundé, Araujo, Piqué, AC, Garcia, Alonso(gud forbyde) og Alba, så kan man stille en fornuftig bagkæde. Personligt så jeg gerne, man hentede lidt penge på Dest og hentede Martinez i stedet og at man hentede Gomes i stedet for Alonso. De to vil give mere mening, når man nu vil have to aldrende spillere som førstevalg. Men skulle det blive først nævnte forsvarssammensætning, så er det ok, ikke verdensklasse, men tæt på.

Alt i alt ser det fornuftigt ud i forhold til trupsammensætningen. Jeg ville have gjort en del ting anderledes selv, men det er fornuftigt efter forholdene. Til næste sæson vil man kunne man sælge et par spillere og man vil vinke farvel til mindst et par af de gamle og så må vi se, hvad man kan gøre der. Man må holde øje med markedet, specielt for DM´s, men også for backs, da man stadig ikke har fundet noget der, der for alvor er værd at satse på(med mindre man følger min strategi ;-) ). Men altså, får man den trup sammensat, så kan man nok udfordre det meste af vejen for ligaen og til en kvart/semi i CL.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca er så i øvrigt ikke de eneste, der har problemer med at afhænde sine uønskede spillere. Real har lige måtte sende Jovic gratis til Fiorentina på en permanent kontrakt OG betale ham 5 mo euro på vej ud af døren :eek: 65 mio euro + 5 mio + løn for ingenting :wave:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 08, 2022 10:47 pm
Jeg vil være rigtig godt tilfreds med en toårig kontrakt på de vilkår, der bliver beskrevet. Dembélé har et super topniveau og med en løn, der ligger i omegenen af, hvad Lenglet fik, så kan man også bruge ham, som han er bedst, nemlig i rotation, hvis man også får held med at hente Raphinha. Med Fati, Dembélé, Raphinha og Ferran, så er man altså rigtig godt besat på wing positionerne og det er vel noget nær det stærkeste, man kan stræbe efter under de nuværende forhold. Kommer Lewa også til en fornuftig pris, så er man altså også rigtig godt med på CF med ham og Auba, omend, det er lige vel kortsigtet til min smag. De seks vil være et rigtig stærkt angreb, der i bedste fald vil kunne måle sig med de 3 bedste.

Midtbanen ser også stærk ud. Selvom, man endnu mangler at se den endelige sammensætning. så tror jeg godt, man kan sige, den er oppe blandt de 5 bedste i verden. Busi, Kessie, Frenkie, Nico, Gavi og Pedri.

Tilbage står forsvaret. Hvis den hedder noget lignende Azpi, Dest, Koundé, Araujo, Piqué, AC, Garcia, Alonso(gud forbyde) og Alba, så kan man stille en fornuftig bagkæde. Personligt så jeg gerne, man hentede lidt penge på Dest og hentede Martinez i stedet og at man hentede Gomes i stedet for Alonso. De to vil give mere mening, når man nu vil have to aldrende spillere som førstevalg. Men skulle det blive først nævnte forsvarssammensætning, så er det ok, ikke verdensklasse, men tæt på.

Alt i alt ser det fornuftigt ud i forhold til trupsammensætningen. Jeg ville have gjort en del ting anderledes selv, men det er fornuftigt efter forholdene. Til næste sæson vil man kunne man sælge et par spillere og man vil vinke farvel til mindst et par af de gamle og så må vi se, hvad man kan gøre der. Man må holde øje med markedet, specielt for DM´s, men også for backs, da man stadig ikke har fundet noget der, der for alvor er værd at satse på(med mindre man følger min strategi ;-) ). Men altså, får man den trup sammensat, så kan man nok udfordre det meste af vejen for ligaen og til en kvart/semi i CL.
Jeg er ret enig og deler optimismen ift den potentielle trup du beskriver.

På backs ville jeg personligt foretrække ikke at bruge penge på en højreback (og derved droppe Azpi), og i stedet betale Kounde det han koster. Mit rationale vil så være at bruge Kounde på højreback i en idealopstilling (og AC/Araujo centralt) i næste sæson, mens Dest og til nøds Roberto kan spille højreback i de kampe Kounde spiller centralt. På længere sigt skal Kounde primært være central.

På venstreback ville jeg også gå efter en spiller med en god alder og de rette kompetencer (derved er Alonso ude). Javi Galan, Gaya eller Grimaldo passer godt ind, ligesom kroaten fra Stuttgart lyder spændende. Her må en rimelig pris dog være afgørende (da jeg heller vil fyre mange penge af på Kounde), og derfor synes jeg Javi Galan er spændende, da han efter sigende kan købes for 10-15 mio euro.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

There has been a turnaround regarding Trincao's transfer to Sporting CP. It will not be a loan deal. Barça will receive €10m, and keep 50% of a future sale.


@Record_Portugal
via
@FR_SportingCP
Måske en bedre aftale på sigt. Sporting er gode til at sælge spillere, så hvis de kan sælge ham til 30-40 mio euro om et år eller to, så giver det flere penge i sidste ende. Plus man få lidt euro ind på kontoen allerede nu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Wing-spillere luksusproblemet

Der er kun to wing-pladser ledige på banen, men mellem 5-7 wing spillere som skal kæmpe om en plads i kommende sæson. Hvilket er følgende:

* Ferran Torres - han bliver meget bedre i anden sæson, og er helt klart oplagt til fast plads.

* Aubameyang - han vil kæmpe om en plads som venstre wing, hvis Lewandowski (højt sandsynligt) kommer denne sommer.

* Dembele - han forlænger højt sandsynligt.

* Ansu Fati - ja, han har været skadet, men lad os nu antage at han bliver fit og spiller de fleste kampe i kommende sæson, tak.

* Raphinha - bliver (højst sandsynligt) købt for 60-80 mio. euro og skal kæmpe om en plads.

* Andre wing spillere, som ikke gider forlade klubben - Braithwaite og evt. Depay.

Når situationen er som ovenstående, er det så smart at smide 60-80 mio. euro efter en Raphinha? Kan man ikke bare nøjes med en gratis Dembele og bruge 60-80 mio. euro på noget andet?

Selvom Xavi ser Braithwaite og Depay væk fra truppen, så tror jeg ikke at de ønsker at forlade Barcelona uanset hvad. Så lige nu, ser det i den grad ud til, at der er et luksusproblem på wing-pladserne - eller har jeg misset noget? :?
Senest rettet af Barca80 lør jul 09, 2022 8:51 am, rettet i alt 2 gange.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Xavi og Laporta - man skal aldrig gå tilbage til en fuser.. ud med Dembele.

Kounde, Lewan og Raphinha… det lyder dumdristigt,

Pique, Araujo, Garcia og AC bør være nok til centerforsvaret. Så kan man evt. supplere med Chelsea spanieren (Azqu-something).

Torres, Ansu, Depay + Dembele eller Raphinha (hertil de unge herunder Gavi) bør være nok til kanterne.

Auba, Depay og Torres bør være nok på 9 positionen.. - her ville Lewan dog pynte.

Med en voldsom gæld, så virker det hovedløst at spendere omkring 160 millioner euro på nye spillere.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
lør jul 09, 2022 7:42 am
Med en voldsom gæld, så virker det hovedløst at spendere omkring 160 millioner euro på nye spillere.
Hørt!

Back-positionerne må dog gerne styrkes. At bruge ufattelige summer på andre positioner (trods en historisk gæld), er bare total pjat og overflødigt. :thumbdown:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
lør jul 09, 2022 7:07 am
Wing-spillere luksusproblemet

Der er kun to pladser ledige på banen, men mellem 5-7 wing spillere som skal kæmpe om en plads i kommende sæson. Hvilket er følgende:

* Ferran Torres - han bliver meget bedre i anden sæson, og er helt klart oplagt til fast plads.

* Aubameyang - han vil kæmpe om en plads som venstre wing, hvis Lewandowski (højt sandsynligt) kommer denne sommer.

* Dembele - han forlænger højt sandsynligt.

* Ansu Fati - ja, han har været skadet, men lad os nu antage at han bliver fit og spiller de fleste kampe i kommende sæson, tak.

* Raphinha - bliver (højst sandsynligt) købt for 60-80 mio. euro og skal kæmpe om en plads.

* Andre wing spillere, som ikke gider forlade klubben - Braithwaite og evt. Depay.

Når situationen er som ovenstående, er det så smart at smide 60-80 mio. euro efter en Raphinha? Kan man ikke bare nøjes med en gratis Dembele og bruge 60-80 mio. euro på noget andet?

Selvom Xavi ser Braithwaite og Depay væk fra truppen, så tror jeg ikke at de ønsker at forlade Barcelona uanset hvad. Så lige nu, ser det i den grad ud til, at der er et luksusproblem på wing-pladserne - eller har jeg misset noget? :?

Depay og Aubameyang tror jeg ikke Xavi ser som wings, og braithwaite er bare for dårlig. Ansu og Dembélé er vel begge svære at stole på ikke bliver skadet over en hel sæson... mht. Ferran er jeg lidt i tvivl om, jeg tror han bliver pissegod, men jeg er langt fra sikker på han allerede næste sæson bliver fast starter.

Jeg ku forestille mig Raphinha ville skabe konkurrence og være med til at have en sund rotation mellem klasse spillere, og så er jeg lidt en sucker for dribleblærerøvs typer som ham ( ved godt det ikke altid er effektivt, men det er sgu da underholdende) men jeg synes max man skal smide 50 efter ham.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
Depay og Aubameyang tror jeg ikke Xavi ser som wings
Det har du helt ret i. Men hvis Lewandowski som forventet bliver købt (det er i hvert fald Laportas plan), så har hverken Depay eller Aubameyang en chance på toppen - ergo skal de kæmpe om wing pladserne.
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
braithwaite er bare for dårlig
Igen vil jeg give dig fuldstændig ret. Men det ændre dog ikke på, at manden ikke ønsker at forlade klubben - altså sådan overhovedet! Uanset om han er en spiller i overskud, så er han en ekstra wing spiller i truppen - det var derfor han blev nævnt blandt de 5-7 wing spillere.
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
Ansu og Dembélé er vel begge svære at stole på ikke bliver skadet over en hel sæson
Tredje gang jeg er enig (hold da op!). Man kunne også vende den om og sige; tænk hvis de nærmest slet ikke blev skadet i kommende sæson, hvad sker der så, med så mange wing spillere? Det er i hvert fald to wing spillere, som man bør tage i betragtning ift. sølle to wing-pladser. Dembele ser i hvert fald ud til at have forbedret sig de sidste 6-12 måneder mht. skader. Ansu Fati burde også være mere fit og mindre skadet i kommende sæson. Hvad gør man med 5-7 wing spillere, hvis Fati og Dembele er fit største del af sæsonen?
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
mht. Ferran er jeg lidt i tvivl om, jeg tror han bliver pissegod, men jeg er langt fra sikker på han allerede næste sæson bliver fast starter.
Ferran Torres er allerede absolut klasse wing-spiller. Han var den mest scorende (per 90 minut) City spiller før han blev købt. Grundet til at han spillede lidt under niveau i sidste sæson i Barcelona skyldes; (1) at han kommer tilbage fra en langvarig skade, hvorfor han har svært ved at finde rytmen, (2) han kommer midt i sæsonen (januar måned) til en ny klub.

Derfor skal du regne med at han bliver meget bedre i kommende sæson og er oplagt til en stamplads.
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
Jeg ku forestille mig Raphinha ville skabe konkurrence og være med til at have en sund rotation mellem klasse spillere
Tja, det er muligvis rigtigt. Mit spørgsmål var blot, om man ikke allerede har for mange wing spillere i forvejen, altså 5-7 stk. til sølle to pladser - og mit spørgsmål lød også, om man bør smide 60-80 mio. euro efter ham, især når man har en historisk gæld og behov for at styrke andre positioner på banen?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »



Godt. Og drop lige demb. Tak.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Håber vi både henter Raphina og forlænger med Dembele.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Norbit skrev:
lør jul 09, 2022 11:26 am
Håber vi både henter Raphina og forlænger med Dembele.
Hvad vil vi med dembele? Han har kørt rundt med klubben fra det ene cirkus til det andet. Han mister bolden konstant og er kun lige ved og næsten, han scorer for lidt.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
lør jul 09, 2022 9:22 am
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
Depay og Aubameyang tror jeg ikke Xavi ser som wings
Det har du helt ret i. Men hvis Lewandowski som forventet bliver købt (det er i hvert fald Laportas plan), så har hverken Depay eller Aubameyang en chance på toppen - ergo skal de kæmpe om wing pladserne.
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
braithwaite er bare for dårlig
Igen vil jeg give dig fuldstændig ret. Men det ændre dog ikke på, at manden ikke ønsker at forlade klubben - altså sådan overhovedet! Uanset om han er en spiller i overskud, så er han en ekstra wing spiller i truppen - det var derfor han blev nævnt blandt de 5-7 wing spillere.
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
Ansu og Dembélé er vel begge svære at stole på ikke bliver skadet over en hel sæson
Tredje gang jeg er enig (hold da op!). Man kunne også vende den om og sige; tænk hvis de nærmest slet ikke blev skadet i kommende sæson, hvad sker der så, med så mange wing spillere? Det er i hvert fald to wing spillere, som man bør tage i betragtning ift. sølle to wing-pladser. Dembele ser i hvert fald ud til at have forbedret sig de sidste 6-12 måneder mht. skader. Ansu Fati burde også være mere fit og mindre skadet i kommende sæson. Hvad gør man med 5-7 wing spillere, hvis Fati og Dembele er fit største del af sæsonen?
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
mht. Ferran er jeg lidt i tvivl om, jeg tror han bliver pissegod, men jeg er langt fra sikker på han allerede næste sæson bliver fast starter.
Ferran Torres er allerede absolut klasse wing-spiller. Han var den mest scorende (per 90 minut) City spiller før han blev købt. Grundet til at han spillede lidt under niveau i sidste sæson i Barcelona skyldes; (1) at han kommer tilbage fra en langvarig skade, hvorfor han har svært ved at finde rytmen, (2) han kommer midt i sæsonen (januar måned) til en ny klub.

Derfor skal du regne med at han bliver meget bedre i kommende sæson og er oplagt til en stamplads.
Magnus Frost skrev:
lør jul 09, 2022 8:59 am
Jeg ku forestille mig Raphinha ville skabe konkurrence og være med til at have en sund rotation mellem klasse spillere
Tja, det er muligvis rigtigt. Mit spørgsmål var blot, om man ikke allerede har for mange wing spillere i forvejen, altså 5-7 stk. til sølle to pladser - og mit spørgsmål lød også, om man bør smide 60-80 mio. euro efter ham, især når man har en historisk gæld og behov for at styrke andre positioner på banen?

Vi er vist ret enige :glad: og jeg synes ikke vi skal gi mere end max 50 for Raphinha.

Jeg synes ikke jeg allerede vil sige Ferran er en klasse spiller ( selvom han også i barca tiden har ret gode stats) han er intelligent, kan dække af defensivt, indgå i spillet, komme til målchancer og tage løbene på de rigtige tidspunkter så han skaber plads til medspillere, men han mangler i mine øjne lidt dribleevner, lidt fart og en del kynisme foran mål, får han styr på noget af det kommer han til at være klassespiller ( får han styr på det hele kommer han til at være verdensklasse, hvilket jeg ikke tror men bestemt ikke er umuligt )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Michman »

"Dest og Memphis i bytte for Azpilicueta og Alonso?"
Er vi blevet totalt hjernedøde i den her klub?..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster