Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Barca80 skrev:
tors jul 07, 2022 12:55 am
Tchouameni vs Kessié

Den ene er blevet købt for hele 80 mio. euro (plus 20 mio. variabler), mens den anden er erhvervet helt gratis :thumbup: men hvad er ellers forskellen mellem de to? :think:

* De minder meget om hinanden. Begge to kan spille defensiv midtbane eller bare central midtbane. Begge spillere er rost for deres styrke, udholdenhed og arbejdsrate.

* Jeg vil påstå, at begge spillere er mere eller mindre lige gode defensivt. Men Kessie er bedre fremme på banen - han er mere fleksibel.

* Tchouameni er dog en anelse bedre i luftspillet. Tchouameni er 4-5cm højere end Kessie, og selvom det ikke skulle betyde alverden, så er et af Kessie's store mangler faktisk hans luftspil.

* Som central midtbanespiller, vil jeg mene at overall er Kessie bedre. Kessie kan beskrives som en mere komplet midtbanespiller. Men det skal også lige siges at der er omk. 3 års forskel mellem dem (22 år og 25 år). Tchouameni kan stadig udvikle sig de næste tre år.

* Men uanset hvad, har Barcelona altså SPARET mindst 80 mio. euro på en midtbanespiller som minder meget om Tchouameni - det klager jeg ikke over :grin:
Vil nu til enhver tid vælge Tchouameni fremfor Kessie.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
tors jul 07, 2022 12:08 pm
Barca80 skrev:
tors jul 07, 2022 12:55 am
Tchouameni vs Kessié

Den ene er blevet købt for hele 80 mio. euro (plus 20 mio. variabler), mens den anden er erhvervet helt gratis :thumbup: men hvad er ellers forskellen mellem de to? :think:

* De minder meget om hinanden. Begge to kan spille defensiv midtbane eller bare central midtbane. Begge spillere er rost for deres styrke, udholdenhed og arbejdsrate.

* Jeg vil påstå, at begge spillere er mere eller mindre lige gode defensivt. Men Kessie er bedre fremme på banen - han er mere fleksibel.

* Tchouameni er dog en anelse bedre i luftspillet. Tchouameni er 4-5cm højere end Kessie, og selvom det ikke skulle betyde alverden, så er et af Kessie's store mangler faktisk hans luftspil.

* Som central midtbanespiller, vil jeg mene at overall er Kessie bedre. Kessie kan beskrives som en mere komplet midtbanespiller. Men det skal også lige siges at der er omk. 3 års forskel mellem dem (22 år og 25 år). Tchouameni kan stadig udvikle sig de næste tre år.

* Men uanset hvad, har Barcelona altså SPARET mindst 80 mio. euro på en midtbanespiller som minder meget om Tchouameni - det klager jeg ikke over :grin:
Vil nu til enhver tid vælge Tchouameni fremfor Kessie.
Ja, en meget optimistisk vurdering i Kessie's favør. Tchouameni har potentiale til at blive en top tre DM i mange år frem. Men det bliver spændende at se hvilket niveau Kessie rent faktisk kommer med.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Chelsea har meldt sig ind i kampen om de jong. Det er vitterligt et drømmescenarie med to PL-klubber der kæmper om ham. Penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Chelsea skulle forresten også være efter dest.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Joan Laporta: “As soon as we have activated the second lever, the conclusion of the operations that we have in progress will begin. Some only have to be executed. We are at that point.”
Raphinha… Og muligvis kounde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Hvis rygterne taler sandt, så har Messi, De Jong, Busq og Pique holdt klubben oven vande i sidste sæson ved at udskyde en stor del af deres løn = vi er fortsat ikke langt fra fallitens rand.

Hvis det er sandt, så bør man vel droppe alle tanker om Lewan, Kounde og Raphinha. Jeg gad virkeligt godt at have et indgående indblik i økonomien - udefra virker det om, at man gambler virkeligt high stake lige pt. - startende med indkøbet af Torres i sidste sæson.
Senest rettet af Madameskrald tors jul 07, 2022 2:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Norbit skrev:
tors jul 07, 2022 12:08 pm
Vil nu til enhver tid vælge Tchouameni fremfor Kessie.
Så du vil til enhver tid vælge en 80-100 mio. dyr Tchouameni, fremfor en gratis Kessie?
EasyBuddhist skrev:
tors jul 07, 2022 1:03 pm
Ja, en meget optimistisk vurdering i Kessie's favør. Tchouameni har potentiale til at blive en top tre DM i mange år frem. Men det bliver spændende at se hvilket niveau Kessie rent faktisk kommer med.
Altså aner ikke for fremtiden. Det kan jo være at Tchouameni allerede har peaked. Men lige på stående fod er Kessie da bedre, og mere komplet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
tors jul 07, 2022 2:09 pm
Hvis rygterne taler sandt, så har Messi, De Jong, Busq og Pique holdt klubben oven vande i sidste sæson ved at udskyde en stor del af deres løn = vi er fortsat ikke langt fra fallitens rand.

Hvis det er sandt, så bør man vel droppe alle tanker om Lewan, Kounde og Raphinha. Jeg gad virkeligt godt at have et indgående indblik i økonomien - udefra virker det om, at man gambler virkeligt high stake lige pt. - startende med indkøbet af Torres i sidste sæson.
Det handlede vel mere om la ligas ffp regler og registreringen af nye spillere?

Som jeg forstår det så har vi lavet nye økonomiske aftaler med længere afbetalinger hvorfor man ikke som sådan er i direkte fare. Oveni i det er lønbudgettet i den grad kommet ned, man kører med en løngrænse på 10 mio, man har skrevet en god aftale med Spotify og ud af de omkring 500 mio der kommer ind nu pga salg af tv-rettigheder går omkring halvdelen til gælden. Her skal det siges at man ikke finder det nødvendigt at sælge BLM og at man kan købe tv-rettighederne tilbage.

Jeg siger ikke at vi er økonomisk godt sted, det er vi ikke, men det går i den rigtige retning. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan en konkurs kan ramme os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors jul 07, 2022 2:21 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 07, 2022 2:09 pm
Hvis rygterne taler sandt, så har Messi, De Jong, Busq og Pique holdt klubben oven vande i sidste sæson ved at udskyde en stor del af deres løn = vi er fortsat ikke langt fra fallitens rand.

Hvis det er sandt, så bør man vel droppe alle tanker om Lewan, Kounde og Raphinha. Jeg gad virkeligt godt at have et indgående indblik i økonomien - udefra virker det om, at man gambler virkeligt high stake lige pt. - startende med indkøbet af Torres i sidste sæson.
Det handlede vel mere om la ligas ffp regler og registreringen af nye spillere?

Som jeg forstår det så har vi lavet nye økonomiske aftaler med længere afbetalinger hvorfor man ikke som sådan er i direkte fare. Oveni i det er lønbudgettet i den grad kommet ned, man kører med en løngrænse på 10 mio, man har skrevet en god aftale med Spotify og ud af de omkring 500 mio der kommer ind nu pga salg af tv-rettigheder går omkring halvdelen til gælden. Her skal det siges at man ikke finder det nødvendigt at sælge BLM og at man kan købe tv-rettighederne tilbage.

Jeg siger ikke at vi er økonomisk godt sted, det er vi ikke, men det går i den rigtige retning. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan en konkurs kan ramme os.
Ja, man har omstruktureret gælden, men det lyder ikke til, at det inkluderer de lønbeløb der skyldes til Messi, De Jong, Pique og Busq (måske Messi), som alle hver og en vel næsten kan hive tæppet væk under klubben, hvis de kræver de horrible beløb, der bliver nævnt. Hvis beløbene er korrekte, så skylder klubben de spillere mellem 2-5 milliarder.

Hvad ligger der mon mere under gulvtæppet..!?

DrGink
Indlæg: 676
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
tors jul 07, 2022 2:11 pm
Norbit skrev:
tors jul 07, 2022 12:08 pm
Vil nu til enhver tid vælge Tchouameni fremfor Kessie.
Så du vil til enhver tid vælge en 80-100 mio. dyr Tchouameni, fremfor en gratis Kessie?
EasyBuddhist skrev:
tors jul 07, 2022 1:03 pm
Ja, en meget optimistisk vurdering i Kessie's favør. Tchouameni har potentiale til at blive en top tre DM i mange år frem. Men det bliver spændende at se hvilket niveau Kessie rent faktisk kommer med.
Altså aner ikke for fremtiden. Det kan jo være at Tchouameni allerede har peaked. Men lige på stående fod er Kessie da bedre, og mere komplet.
Jeg ser nu mest Tchouameni som DM og Kessie som en boks-til-boks spiller. Tvivler på han bliver en løsning på DM som (fraset HB) er dér jeg tænker vi har de største problemer på sigt medmindre de Jong endelig bliver prøvet og slår igennem. Ellers skal det være som en dobbelt-pivot med Kessie og de Jong.

Det gør lidt ondt at Real har både Camavinga og Tchouameni, som måske kunne have været vores langsigtede løsninger.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
tors jul 07, 2022 3:32 pm
Barca80 skrev:
tors jul 07, 2022 2:11 pm
Norbit skrev:
tors jul 07, 2022 12:08 pm
Vil nu til enhver tid vælge Tchouameni fremfor Kessie.
Så du vil til enhver tid vælge en 80-100 mio. dyr Tchouameni, fremfor en gratis Kessie?
EasyBuddhist skrev:
tors jul 07, 2022 1:03 pm
Ja, en meget optimistisk vurdering i Kessie's favør. Tchouameni har potentiale til at blive en top tre DM i mange år frem. Men det bliver spændende at se hvilket niveau Kessie rent faktisk kommer med.
Altså aner ikke for fremtiden. Det kan jo være at Tchouameni allerede har peaked. Men lige på stående fod er Kessie da bedre, og mere komplet.
Jeg ser nu mest Tchouameni som DM og Kessie som en boks-til-boks spiller. Tvivler på han bliver en løsning på DM som (fraset HB) er dér jeg tænker vi har de største problemer på sigt medmindre de Jong endelig bliver prøvet og slår igennem. Ellers skal det være som en dobbelt-pivot med Kessie og de Jong.

Det gør lidt ondt at Real har både Camavinga og Tchouameni, som måske kunne have været vores langsigtede løsninger.
Fair nok. Jeg synes nu det er ekstremt dumt, at fravælge en gratis Kessie, og så købe en Tchouameni til 80-100 mio. euro. Især når førstenævnte er mere komplet.

Kessie er også en DM, samt en CM og muligvis en OCM. Han kan spille stort set alle pladser på midtbanen, hvilket han har gjort skiftevis i to sæsoner i AC Milan. Hos mig gør det ikke ondt, men jeg har glæderos over at Kessie er erhvervet helt gratis - en spiller som kan mange af de ting som Camavinga og Tchouameni kan til nærmest perfektion :thumbup:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
tors jul 07, 2022 3:23 pm
Piquénbauer skrev:
tors jul 07, 2022 2:21 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 07, 2022 2:09 pm
Hvis rygterne taler sandt, så har Messi, De Jong, Busq og Pique holdt klubben oven vande i sidste sæson ved at udskyde en stor del af deres løn = vi er fortsat ikke langt fra fallitens rand.

Hvis det er sandt, så bør man vel droppe alle tanker om Lewan, Kounde og Raphinha. Jeg gad virkeligt godt at have et indgående indblik i økonomien - udefra virker det om, at man gambler virkeligt high stake lige pt. - startende med indkøbet af Torres i sidste sæson.
Det handlede vel mere om la ligas ffp regler og registreringen af nye spillere?

Som jeg forstår det så har vi lavet nye økonomiske aftaler med længere afbetalinger hvorfor man ikke som sådan er i direkte fare. Oveni i det er lønbudgettet i den grad kommet ned, man kører med en løngrænse på 10 mio, man har skrevet en god aftale med Spotify og ud af de omkring 500 mio der kommer ind nu pga salg af tv-rettigheder går omkring halvdelen til gælden. Her skal det siges at man ikke finder det nødvendigt at sælge BLM og at man kan købe tv-rettighederne tilbage.

Jeg siger ikke at vi er økonomisk godt sted, det er vi ikke, men det går i den rigtige retning. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan en konkurs kan ramme os.
Ja, man har omstruktureret gælden, men det lyder ikke til, at det inkluderer de lønbeløb der skyldes til Messi, De Jong, Pique og Busq (måske Messi), som alle hver og en vel næsten kan hive tæppet væk under klubben, hvis de kræver de horrible beløb, der bliver nævnt. Hvis beløbene er korrekte, så skylder klubben de spillere mellem 2-5 milliarder.

Hvad ligger der mon mere under gulvtæppet..!?
Hvilke beløb er det og hvor har du den information fra?

Som jeg forstod det så forlængende man blandt andet de jongs kontrakt og derved spredte man lønnen over flere år. Så når man “skylder ham løn” så er det fordi han skulle have den ind ved at være i klubben længere. Men det kan godt være jeg tager fejl…

Måske kan hackman eller Easy byde ind?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors jul 07, 2022 3:52 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 07, 2022 3:23 pm
Piquénbauer skrev:
tors jul 07, 2022 2:21 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 07, 2022 2:09 pm
Hvis rygterne taler sandt, så har Messi, De Jong, Busq og Pique holdt klubben oven vande i sidste sæson ved at udskyde en stor del af deres løn = vi er fortsat ikke langt fra fallitens rand.

Hvis det er sandt, så bør man vel droppe alle tanker om Lewan, Kounde og Raphinha. Jeg gad virkeligt godt at have et indgående indblik i økonomien - udefra virker det om, at man gambler virkeligt high stake lige pt. - startende med indkøbet af Torres i sidste sæson.
Det handlede vel mere om la ligas ffp regler og registreringen af nye spillere?

Som jeg forstår det så har vi lavet nye økonomiske aftaler med længere afbetalinger hvorfor man ikke som sådan er i direkte fare. Oveni i det er lønbudgettet i den grad kommet ned, man kører med en løngrænse på 10 mio, man har skrevet en god aftale med Spotify og ud af de omkring 500 mio der kommer ind nu pga salg af tv-rettigheder går omkring halvdelen til gælden. Her skal det siges at man ikke finder det nødvendigt at sælge BLM og at man kan købe tv-rettighederne tilbage.

Jeg siger ikke at vi er økonomisk godt sted, det er vi ikke, men det går i den rigtige retning. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan en konkurs kan ramme os.
Ja, man har omstruktureret gælden, men det lyder ikke til, at det inkluderer de lønbeløb der skyldes til Messi, De Jong, Pique og Busq (måske Messi), som alle hver og en vel næsten kan hive tæppet væk under klubben, hvis de kræver de horrible beløb, der bliver nævnt. Hvis beløbene er korrekte, så skylder klubben de spillere mellem 2-5 milliarder.

Hvad ligger der mon mere under gulvtæppet..!?
Hvilke beløb er det og hvor har du den information fra?

Som jeg forstod det så forlængende man blandt andet de jongs kontrakt og derved spredte man lønnen over flere år. Så når man “skylder ham løn” så er det fordi han skulle have den ind ved at være i klubben længere. Men det kan godt være jeg tager fejl…

Måske kan hackman eller Easy byde ind?
Her De Jong, resten er baseret på de tweets, der har været præsenteret herinde:
https://bold.dk/fodbold/nyheder/avis-ud ... ong-handel

Jeg er ikke klar over, hvor troværdigt Telegraph er, men jeg tænker ikke, at man finder på sådan en historie ud af det blå...

Når jeg fandt lidt på de øvrige:
https://barcauniversal.com/barcelona-ow ... ed-salary/
https://www.marca.com/en/football/barce ... b4589.html
https://www.marca.com/en/football/barce ... b4594.html

Og beløbet ramler ind i mellem 1-2 milliarder snarere end mine 2-5 (lidt drama har man vel i sig :0)

Ps. Mht. De Jong, så har man tilsyneladende aftalt, at man spreder den udsatte løn udover resten af hans kontrakt, men hvis kontrakten ender før tid, så har han naturligvis ret til det skyldne beløb https://barcauniversal.com/frenkie-de-j ... variables/

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men lønnen er jo blevet udskudt pga en kontraktforlængelse? Det var det samme man gjorde med lenglet, pique og MAtS:

https://www.fcbarcelona.com/en/news/187 ... nd-lenglet

Spillerne gik ned i løn men fik flere år på kontrakten til at få dem “ind” igen. Det er vel det de jong er utilfreds over. Han føler han bliver snydt fordi han ikke får afsluttet sin kontrakt og derved får pengene ind igen?

Jeg har ingen anelse om hvordan aftalen er med feks Messi og hvordan klubben vil håndtere det. Men jeg nægter ar tro at det ikke er noget klubben har med i budgettet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Aha, jeg havde ikke fanget, at der var en fornyelse i spil. Jamen, så er det da også gentleman agtigt at sende ham videre nu, hvor man kan få en transfer fee +og spare 16 millioner euro løn, som han har været flink at udskyde..!

Med Alba, Roberto og Busq må sagen således være en anden, da de så vidt jeg ved ikke har forlænget deres kontrakter.

Alt i alt ændrer det nu ikke på, at man ud fra mit vidensniveau tager nogle vilde beslutninger...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster