Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 22, 2022 3:42 pm
Waauw, crazy :eek: Hvordan undgik hun det!!!!?

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Hold da op en dag i går. Først, så rød, hvide og gule farver over det hele og sol, sommer og højt humør. Tour de France var i landet og stemningen kunne dårligt blive bedre.

Så, ca. en halv time efter løbets afslutning, skete der noget, som jeg desværre i længere tid har gået og frygtet og som jeg også har beskrevet i en længere personlig besked til Easy tilbage i Marts. Jeg vil ikke sige noget mere konkret om det, der er sket, da der ikke er oplysninger nok endnu. Men jeg håber på det bedste fremadrettet for de alt for mange mennesker, der har været involveret i denne frygtelige begivenhed.

Som psykisk syg er denne begivenhed forfærdelig, for jeg frygter, at man fremover vil begynde at slå alle os psykisk syge mere over en kam. At vi i højere grad bliver stemplet.

Selvom det der er sket, endnu er noget uklart, så er jeg alligevel af den overbevisning, at det, der er sket, er en katastrofe for vores samfund, både i den forstand at det udgør en katastrofe men også i den forstand, at det kommer til at betyde en katastrofe - fremadrettet.

Det er bare SÅ sørgeligt. :sad: :sad: :sad:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Ved ikke om det er lidt af et spring, men jeg tænker det også siger lidt om, hvor udsultet vores psykiatri er blevet efterhånden. Patienter udskrives alt, alt for tidligt. Man har næsten ingen hjemmel til at tvangstilbageholde patienter, man ved er langt fra velbehandlede. Når patienten kommer hjem, er det sølle med opfølgninger på dem.
Det er klart vi ser flere sager på bosteder, psykiatriske sygehuse osv., med vold og desværre også mord. Psykiatrien er langt fra god nok, og det udspringer fra et sundhedsvæsen der i forvejen er i knæ.

Det er så tragisk, det der er sket. Håber virkelig alle får den nødvendige hjælp efterfølgende. Puha.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.

På forhånd tak herfra!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 7:59 pm
Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.


På forhånd tak herfra!
God tur først og fremmest!

1. Sagrada Familia (bestil billet hjemmefra), Camp Nou, Det gotiske kvarter, Park Guell

2. Min kone og jeg oplevede ingenting negativt eller følte nogen former for utryghed :smile:
Rey Abi!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev: God tur først og fremmest!

1. Sagrada Familia (bestil billet hjemmefra), Camp Nou, Det gotiske kvarter, Park Guell

2. Min kone og jeg oplevede ingenting negativt eller følte nogen former for utryghed :smile:
Thank you!

Og tak for svar - og anbefalinger! Er glad for at høre at i intet oplevede mens i var der. Læser bare ene af skrækhistorier på Reddit :lol:

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af DrGink »

!Option skrev:
tirs jul 05, 2022 8:01 pm
Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 7:59 pm
Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.


På forhånd tak herfra!
God tur først og fremmest!

1. Sagrada Familia (bestil billet hjemmefra), Camp Nou, Det gotiske kvarter, Park Guell

2. Min kone og jeg oplevede ingenting negativt eller følte nogen former for utryghed :smile:
Helt enig med !Option. Eneste tilføjelse er MAD. Tag ud at spise alt det i har råd til og kan. Det er sindsygt lækket og billigt i forhold til kvaliteten.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Vi er begge ret madglade, så no worries. Det bliver gjort!

Option: skal man ligeledes købe billetter til Park Guell?

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Magnus Frost »

Montjuic området er generelt virkelig nice! fantastisk botanisk have, en lille "den gamle by" og det gamle olympiske stadion ( som vel egentlig er der barca får hjemmebane det næste stykke tid) og så er der et lille nice Miro museum

La bouquria på ramblaen er en sansemæssig oplevelse !

Stranden er sgu også et must.

Parc de la Ciutadella er både smuk og med en masse lokale mennesker der giver den en fed stemning

Jeg synes Park Guell var en fed oplevelse, men jeg synes der er andre parker i Barcelona der er gratis der er endnu federe

Ja der er satme så meget der er fedt Barcelona!


Go tur :glad:

( btw. Jeg fik stjålet min telefon ud af lommen, men fik den igen da jeg opdagede det 10 sekunder efter og sagde jeg ville tilkalde politiet, men det var også kl. Lort om natten og jeg var pænt stiv, så ja det sker jo sjældent men vær lige obs.)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 8:26 pm
Vi er begge ret madglade, så no worries. Det bliver gjort!

Option: skal man ligeledes købe billetter til Park Guell?
Vi købte ikke billetter på forhånd til Park Guell og stod vel i kø max 10 minutter. Det hører så med til historien at det var i marts, så turistpresset er nok lidt anderledes nu.

Tror bare jeg havde købt på forhånd hvis jeg havde planlagt en tur derop.

Og ifht. mad, så ja! Spis alle de steder i kan komme til! Vores klart bedste restaurantbesøg var i det gotiske kvarter i øvrigt.
Rey Abi!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Magnus Frost skrev:
tirs jul 05, 2022 8:31 pm
Montjuic området er generelt virkelig nice! fantastisk botanisk have, en lille "den gamle by" og det gamle olympiske stadion ( som vel egentlig er der barca får hjemmebane det næste stykke tid) og så er der et lille nice Miro museum

La bouquria på ramblaen er en sansemæssig oplevelse !

Stranden er sgu også et must.

Parc de la Ciutadella er både smuk og med en masse lokale mennesker der giver den en fed stemning

Jeg synes Park Guell var en fed oplevelse, men jeg synes der er andre parker i Barcelona der er gratis der er endnu federe

Ja der er satme så meget der er fedt Barcelona!

Go tur :glad:

( btw. Jeg fik stjålet min telefon ud af lommen, men fik den igen da jeg opdagede det 10 sekunder efter og sagde jeg ville tilkalde politiet, men det var også kl. Lort om natten og jeg var pænt stiv, så ja det sker jo sjældent men vær lige obs.)
Tak for det gode svar - Og de gode anbefalinger!

Shit, godt du fik den tilbage! Jeg regner ikke med at vi skal være ude så sent, men er obs. Har dog fået at vide at vi ikke skal besøge 'El Raval' om aftenen.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev:
tirs jul 05, 2022 8:55 pm
Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 8:26 pm
Vi er begge ret madglade, så no worries. Det bliver gjort!

Option: skal man ligeledes købe billetter til Park Guell?
Vi købte ikke billetter på forhånd til Park Guell og stod vel i kø max 10 minutter. Det hører så med til historien at det var i marts, så turistpresset er nok lidt anderledes nu.

Tror bare jeg havde købt på forhånd hvis jeg havde planlagt en tur derop.

Og ifht. mad, så ja! Spis alle de steder i kan komme til! Vores klart bedste restaurantbesøg var i det gotiske kvarter i øvrigt.
Vi har snakket om at købe billetter når vi først er dernede. Så venter vi et par dage, det gør ikke noget. Vi vil ikke købe billetter mens vi er her, sæt nu at vores fly bliver aflyst last minute.

Kan det passe at Sagrada er steget til omtrent 60 - 70 euro for billetter for 2, afhængigt af om man vil op i et tårn? Mindes slet ikke det var så dyrt før.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Tello skrev:
ons jul 06, 2022 9:30 am
!Option skrev:
tirs jul 05, 2022 8:55 pm
Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 8:26 pm
Vi er begge ret madglade, så no worries. Det bliver gjort!

Option: skal man ligeledes købe billetter til Park Guell?
Vi købte ikke billetter på forhånd til Park Guell og stod vel i kø max 10 minutter. Det hører så med til historien at det var i marts, så turistpresset er nok lidt anderledes nu.

Tror bare jeg havde købt på forhånd hvis jeg havde planlagt en tur derop.

Og ifht. mad, så ja! Spis alle de steder i kan komme til! Vores klart bedste restaurantbesøg var i det gotiske kvarter i øvrigt.
Vi har snakket om at købe billetter når vi først er dernede. Så venter vi et par dage, det gør ikke noget. Vi vil ikke købe billetter mens vi er her, sæt nu at vores fly bliver aflyst last minute.

Kan det passe at Sagrada er steget til omtrent 60 - 70 euro for billetter for 2, afhængigt af om man vil op i et tårn? Mindes slet ikke det var så dyrt før.
Tror også sagtens i kan vente med at købe billetterne. Vores billetter til Sagrada Familia købte vi også først da vi var der nede.

Nej billetterne er slet ikke så dyre, har lige kigget i deres app (Ja, kirken har sin egen app...). En alm. billet uden guidet tur koster 26 euro pr. mand.

De er desuden, desværre, ved at renovere tårnene så dem er der ikke adgang til.
Rey Abi!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev:Tror også sagtens i kan vente med at købe billetterne. Vores billetter til Sagrada Familia købte vi også først da vi var der nede.

Nej billetterne er slet ikke så dyre, har lige kigget i deres app (Ja, kirken har sin egen app...). En alm. billet uden guidet tur koster 26 euro pr. mand.

De er desuden, desværre, ved at renovere tårnene så dem er der ikke adgang til.
Appen er hermed installeret. Tak for heads up omkring det med tårnene, ellers havde jeg købt 'towers' billet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 7:59 pm
Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.

På forhånd tak herfra!
https://picnic.barcelona/en/best-views-barcelona/
Vi fik besøgt nr. 6 efter en lang gåtur i 24 graders varme men gyngen var væk. Der var kun reb tilbage :lol:

I skal også være klar over at i kommer til at bruge næsten en hel døgn for hver seværdighed ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster