Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:16 pm


Og en video-analyse.
Jeg kan kun anbefale denne analyse af raphinha. Han er ikke en worldbeater eller en komplet spiller. Han er kreativ og farlig i boksen og så knokler han. Pasningsmæssigt skal han vokse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ok nu ser det ud til at demb alligevel forlænger. Så er der vitterligt ingen grund til at købe raphinha. Jeg fatter ikke hvad man skal med begge.

Laporta har forresten og lige sagt at man ikke vil sælge de jong men at han skal gå ned i løn.

Jeg er komplet lost.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:03 pm
Først - jeg er på min telefon og kan ikke sidde og skrive en mindre stil.
Hold da op. Du sidder endda på din telefon, men alligevel har overskud til at skrive på kryds og tværs, samt gentage dig hele dagen. Det tager jeg sgu hatten af for :grin:
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:03 pm
Vi kan gentage os selv igen og igen.
Det har du allerede gjort mange gange, men det styrer du jo selv :smile:
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:03 pm
Din mavefornemmelse gør at du tror han flopper. Nu har du så fundet stats der støtter din mavefornemmelse. Underligt de ikke blev nævnt i dit ovenstående skriv.
Ja, min mavefornemmelse baseret på min månedlange kendskab til Raphinha. Hvor er modsætningen? Hvorfor jeg ikke nævnte stats i min forrige købeliste? Fordi købelisten IKKE kun drejede sig om Raphinha, men om mange spillere - desuden ønskede jeg ikke en lang roman, men foretrak en separat analyse om Raphinha et par dage efter. Hvad er problemet i det?
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:03 pm
jeg synes du fremstår biased og jeg mener du har cherry-picked dine stats. Derfor har jeg lagt andre analyser op for at give et mere nuanceret billede “end den mest overvurderede spiller i PL”. Hvorfor er du biased?
Dit mest brugte "argument" har været at jeg er biased. Jeg kunne vende den om, og antage en masse ting om dig. Fx at du er Laportes fanboy, at du har skyklapper, at du er Leeds fan, at du ser alt rosenrødt osv. Men så lavt niveau ønsker jeg sgu ikke at gå - det lader jeg dig om :thumbup:
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:03 pm
Du afskrev med det samme en af de analyser jeg lagde op fordi den var biased. Hvis du føler det er så voldsomt og et tegn på at man er løbet tør for ideer hvorfor modargumenterede du så ikke? Jeg lagde tre citater ind med stats fra den men dem vil du slet ikke forholde dig til
Jeg synes det er fair af mig, at kalde Leeds siden for biased, fordi det er Leeds fans som skriver om deres favorit spiller (og det er Raphinha stensikkert i Elland Road). Men jeg synes ikke det er fair af dig, at kalde mig for biased, bare fordi jeg satte Raphinha nederst på købelisten, og derefter skrev en længere (opklarende) analyse om hvorfor jeg har ham som mindst ønsket blandt transfers.

Leeds fans har et motiv for at rose Raphinha (de elsker ham højt), hvorfor de kan være farvet og det virker ikke så troværdigt. Jeg har ingen motiv for at have Raphinha nederst på købelisiten og derefter argumentere for denne beslutning via en længere analyse et par dage efter. Så det er årsagen.
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:03 pm
Hvorfor er det svært at forstå? Jeg har ingen anelse om hvordan han kommer til at gøre det og om han vil være pengene værd. Men han passer umiddelbart godt ind ind i den form for fodbold jeg gerne vil se - inden stjernenykker, hårdt arbejde og en god presspiller. Jeg behøver ikke at nævne at han kan drible og er farlig. Det ved vi.
Ved du hvad. Jeg håber vitterlig at DU får RET, og JEG tager FEJL. Nu når Barcelona alligevel kommer til at købe ham for overpris, så lad ham da bare blive voldsom god! Hvorfor ikke. Jeg er ikke bange for at ligge mig fladt ned og sige jeg tog fejl, hvis han altså præstere på højt niveau. Men når alt det er sagt, så kan jeg jo ikke komme udenom at jeg har en dårlig mavefornemmelse baseret på de informationer jeg har om ham - men lad os nu se hvad der sker ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er fint du. Det kører i ring og jeg har skrevet hvad der skulle skrives i forhold til din “analyse”. Videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 9:16 pm
Det er fint du. Det kører i ring og jeg har skrevet hvad der skulle skrives i forhold til din “analyse”. Videre.
Ja kom du bare videre. Jeg udpensler gerne min analyse for dem som har interesse og tager også en saglig debat uden at anklage dem for det ene og det andet :wave:

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Så skulle den være helt sikker kessie præsenteres på onsdag og A.C på torsdag 👍🏻
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det sidste jeg fik skrevet var provokerende og fjollet. Jeg har slettet det. Sorry barca80 - det var latterligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 9:38 pm
Det sidste jeg fik skrevet var provokerende og fjollet. Jeg har slettet det. Sorry barca80 - det var latterligt!
Det er bare modtaget, jeg kan selv have en tendens til at være provokerende, så alt ok herfra :thumbup:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:23 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:16 pm


Og en video-analyse.
Jeg kan kun anbefale denne analyse af raphinha. Han er ikke en worldbeater eller en komplet spiller. Han er kreativ og farlig i boksen og så knokler han. Pasningsmæssigt skal han vokse.

Jeg hæfter mig generelt ved statistikerne som siger at Adama generelt er bedre til det meste eller næsten lige så god og det samme med Di Maria. Jeg tror dog loftet er væsentligt højere for Raphinha end Adama og logisk nok for Di Maria, men hvor meget er han virkelig værd?

Isageren 50 ift. hvad de andre klubber synes villige til at give tænker jeg jo faktisk lyder som et røverkøb, men jeg synes over 40 er for meget et gamble !

Hvad tænker i andre er en fair pris for Raphinha?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Barca80 skrev:
lør jul 02, 2022 7:38 pm
Så fik jeg lidt mere tid. Jeg uddyber gerne min analyse lidt mere.

@Piquenbaur

Hvad er det helt præcis du er uenig i? Hvad i analysen synes du hviler på et tyndt grundlag?

Konklusionen på analysen var følgende:
Raphinha er nok den mest overrated spiller i PL lige nu!
Dette er konklusionen. Jeg går ud fra at du er uenig i dette, siden du har en stor trang til at modsige mig?

* Overrated på engelsk betyder overvurderet. Ifølge transfermarkt så er hans nuværende markedsværdi 35 mio. euro. Hvis rygterne holder, så betaler Barcelona et beløb mellem 60 til 80 mio. euro, hvilket er mere end 100% højere (dobbelte) af hans markedsværdi. Er det ikke en overvurdering ifølge dig?

* Ja, jeg tager alene udgangspunkt i transfermarkt, da det er eksperter og researchers som udarbejder spillernes markedsværdi ud fra spillerens alder, kontraktlængde, præstationer, statistikker m.m. Det er en hjemmeside som har omk. 40 mio. månedlige besøgere og en side som giver kluberne rundt i verden et præg ift. spillernes nuværende markedsværdi. Der er ikke andet jeg kan forholde mig til.

* Jeg ved godt, at klubber ikke altid byder i forhold til transfermarkts vurdering af en spillers værdi, men beløbet plejer at være nogenlunde i den leje som transfermarkt oplyser, med en +30% eller -30% forskel. Fx Sadio Manes værdi (ifølge Transfermarkt) var omk. 50 mio. euro, men Bayern købte ham for ca. 32 mio. euro, hvilket er underpris (underrated) med ca. -36%.

* Du bliver ved med at nævne bias. Det er en anklage og nærmest grænsen til et personligt angreb. Det er i hvert fald ikke et modargument mod min analyse. I værste fald er det et tegn på svaghed eller tegn på, at du er løbet tør for argumenter.

* Hvorfor skulle jeg overhovedet føle behov for bias? Jeg har fulgt med i Raphinha alt for længe (i mange måneder) og kender trods alt meget til ham. Jeg har fulgt hans statistikker helt fra den gang (tidlig foråret), at han blev nævnt som et potentielt Barcelona køb. Det var ud fra min mange måneders kendskab, at jeg havde ham nederst på min ønskeliste forleden dag. Og derefter præsenteret jeg så analysen overfor jer nu – som en forklaring på hvorfor jeg ønsker Raphinha mindst af potentielle køb.

* Du modargumenterer mig, som om min analyses konklusion er at ”Raphinha er en bund dårlig spiller!”, hvilket jo ikke er tilfældet. Konklusion er som sagt at han er den mest overvurderet lige pt. i Premier League.

* At jeg fremhæver nogle af Raphinhas svagheder, fx hans højreben eller dårlige pass-completion i PL, er ikke ens betydende med at han er bund dårlig - det har jeg aldrig udtrykt. At jeg nævner Raphinhas direkte-spil og oplyser at han passer bedre til Real Madrid og Liverpool, er jo ikke noget jeg bare finder på. Når jeg skriver at Raphinha begår frispark ved hver tredje tackling, så var det en sammenligning med andre wing-spillere, og ikke defensive spillere. At jeg sammenligner Raphinha med andre bundhold-wing-spillere, og oplyser at de har nogenlunde samme stats på mange punkter, er blot baseret på Premier Leagues officielle hjemmeside.

* Du kalder stats som jeg fremhæver for ”cherry-picked”, hvorefter du selv linker til Leeds fans side, som har cherry-picked en masse stats. Hvordan kan det være troværdigt?

* Jeg er lidt forvirret. Først roser du Raphinha ved at skrive ”det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold”. Derefter trækker du lidt i land ved at skrive ”Jeg vil godt lige understrege at jeg ikke ved om raphinha bliver en succes, om han er pengene værd osv”. Så hvad er det egentlig helt præcis du mener om Raphinha? Er som sagt forvirret.

* Nu når du åbenbart mener, at analysens konklusion er malplaceret, dvs. du mener simpelthen at Raphinha ”Ikke er PL’s mest overrated spiller”, kan du så nævne en PL spiller, hvor klubben har bedt om et beløb som over +100% af spillerens markedsværdi? Og det skal helst være ud fra transfermarkt og ikke fra en eller anden fanside, som synes priserne er for høje eller lave. Det ville jeg sætte pris på. Især fordi du nærmest bruger oceaner af tid på at modargumentere mig.
Der er satme ingen i PL der er mere overrated end Jack Grealish... Det er ingen konkurrence i min bog 😂

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Jeg synes at 50 mio er fair.

Jeg ved ikke om FDJ bliver og bliver solgt, men jeg tror ikke de får ham mærkbart ned i løn. Raphinha er til startopstillingen, men det bliver sku lidt overkill med Demb også, til gengæld bliver det et voldsomt hold. Måske kommer vi ikke til at købe Lewa i år siden vi får både Demb og Raphinha.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Jeg synes slet ikke det er overkill med både Demb og Raph.

Hvis vi skal kæmpe med om alle titler, og have en chance for at vinde dem. Så kræver det kvalitet på reserverne også, det ville ikke være seriøst at Abde og Collado direkte backups til højre, det holder ikke.

Vi må heller ikke glemme Dembs skadehistorik, som jeg tvivler på han bare lige pludselig er over.
Så derfor skal vi have noget kvalitet til at kunne konkurrere med Demb, og det ville også presse begge til at yde deres bedste hele tiden.

Til venstre har vi så Fati og Ferran, men vi skal også have Fatis skadehistorik i mente, han er jo et endnu mere usikkert kort end Demb, og lidt en lotokupon. Så det ville slet ikke være overkill efter min mening, og slet ikke hvis vi har råd til det.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Drake skrev:
lør jul 02, 2022 10:57 pm
Jeg synes slet ikke det er overkill med både Demb og Raph.

Hvis vi skal kæmpe med om alle titler, og have en chance for at vinde dem. Så kræver det kvalitet på reserverne også, det ville ikke være seriøst at Abde og Collado direkte backups til højre, det holder ikke.

Vi må heller ikke glemme Dembs skadehistorik, som jeg tvivler på han bare lige pludselig er over.
Så derfor skal vi have noget kvalitet til at kunne konkurrere med Demb, og det ville også presse begge til at yde deres bedste hele tiden.

Til venstre har vi så Fati og Ferran, men vi skal også have Fatis skadehistorik i mente, han er jo et endnu mere usikkert kort end Demb, og lidt en lotokupon. Så det ville slet ikke være overkill efter min mening, og slet ikke hvis vi har råd til det.
Nej, når du siger det på den måde giver det bedre mening. Jeg tror bare man har lidt trauma fra tidligere indkøb om at have overflod og overforbrug
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Bruno Génésio (Stade Rennais coach): “Umtiti is a player I know very well. You know his story but he is still a high level player and we are interested in those at a high level.”
Og lenglet er tæt på spurs. Det er smukt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

❗️Joan Laporta, on Frenkie: “There are clubs that want him, not just United. We have no intention of selling him, he wants to stay” #Transfers 🇳🇱
🚨 Laporta: “Frenkie is considered as one of the best midfielders in the world by all the experts. We are happy to have him” #Transfers 🇳🇱
❗️Laporta: “I'm going to do everything I can in my power so that Frenkie stays here, but there’s also a salary issue and that would have to be adjusted” #Transfers 🇳🇱
🗣 @gerardromero: “Bayram Tutumlu, who is close to Frenkie De Jong's agency, has said ‘Laporta knows that Frenkie will leave in the end’” #Transfers 🇳🇱
Nu er Gerard Romero efterhånden ved at blive en, jeg ikke ved om man kan stole på. Men starter Laporta samme show omkring De Jong nu, som vi så med Messi sidste år?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster