Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
lør jul 02, 2022 3:10 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:59 pm


Det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold.
Hvem i alverden er David Dein FC?? Da jeg i min analyse skrev, at Raphinha ligger lidt over gennemsnit i succesfulde dribler per kamp, var det ud fra Premier Leagues officielle hjemmeside. Jeg googler mig ikke bare tilfældigt til informationer som du åbenbart gør. Jeg bruger heller ikke farvet Leeds fans som argument.
Barca80, slap lige lidt af.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Nu vi tydeligvis mangler en kantspiller, hvem er der så egentlig derude som ville give mening for barca ?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Så du stoler langt højere grad på farvet Leeds fans. Ok, det er modtaget.
Farvet i forhold til hvad? Er man som fan automatisk farvet i forhold til sit hold og spillerne? Det er en ekstremt underlig påstand især efter du selv flere gange inden din “analyse” gjorde dit ståsted i forhold til raphinha klart. Jeg mener desuden at der i analysen er en bedre brug af stats.

Når Barca køber en spiller så vil jeg gerne have at fansene er kede af at spilleren smutter. Hvis de er glade så har vi et problem.
Ja, stats som hverken er imponerende eller meget anderledes når du sammenligner med andre bundholds-wingspillere i PL.
Raphinha is in the top 20 percentile in the league for both shots taken and expected goals (xG), even after playing for a club that was in a relegation scrap till the last day.

Only 6 players in the Premier League have created more chances than Raphinha with 5 of them being the main creators of the top 5 teams and James Ward-Prowse jumping ahead thanks to a lot of set piece creation.

The result sees Raphinha end the league season with just 3 assists. Raphinha’s expected assists tally alone merited 7 assists at least (6.8 xA). It’s a good argument that alongside a better finisher Raphinha will be troubling the assist charts as well.

He boasts an immense 97 percentile on progressive passes among attackers in the league. Only 10 players have more progressive passes than him this year in the league and the only attacker among those 10 is Bruno Fernandes.
- Hvorfor jeg havde Raphinha nederst på købelisten argumenteret jeg grundigt for. Det har du åbenbart set bort fra. At du anklager mig for bias er ikke et argument.
- At han laver mange frispark, var i sammenligning med andre wing spillere. Det har du åbenbart også misset. Har du overhovedet læst min analyse?
- hans mål og assist produktion rækker slet ikke til Barcelona niveau og er slet ikke 70 mio. værd. Det er min pointe.
- Jeg konkludere ikke blot ud fra én kamp, men det var bare et eksempel på hvordan han faldt gevaldigt i niveau mod et storhold. Den pointe har du tilsyneladende heller ikke fanget.
- Du har lige ignoreret en hel analyse da du finder den biased
- at han laver mange frispark er ikke ensbetydende med at han er dårligt defensivt. Det var hele min pointe. Det er en cherry-picked stats som ikke kan bruges til ret meget. Han er blandt de bedste defensive kanter i PL
- han er blandt de mest chanceskabende spillere i PL og på et bundhold. Om han er pengene være skal jeg ikke kunne sige men at negligere det han har præsteret er tosset. Ene mand holdte han Leeds i PL
- jeg har fint fanget din pointe. Problemet er at den biased og ikke kan bruges til ret meget. Du bruger én kamp til at illustrere dit ståsted og i en “analyse” er det bare ikke holdbart
Jamen så bare bliv ved med at modsige min pointe om, at Barce ledelsen køber overrated spillere til overpris, selvom klubben har historisk gæld.
Det gør jeg ikke. Jeg bringer andre analyser ind for at nuancere. Og så finder jeg din analyse enormt biased og skrevet på et tyndt grundlag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Barca80

Du virker lidt biased… eksempelvis Liverpool kampen - der er helt sikkert flere af bundholdenes topspillere, der er faldet i gennem statswise mod Liverpool. Mod Liverpool har han været oppe mod PL helt store kant angriber stjerne og måske bedste offensive back.

Og stats er ikke alt… selv Messi ville producere mindre i Leeds, når hans medspillere tager dårligere løb, afslutter skidt og modstanderne hovedsageligt skulle koncentrere sig om ham i defensiven.
Spørgsmålet er snarere, om han kan folde sine evner ud i Barcelona - det lader det til, at Almey og Xavi tror på. Ergo er der en verden til forskel fra Griezman og Coutinho, der blev købt som store navne snarere end til en specifik afstemt rolle.

Ps. Jeg er dig enig med dig i, at han syntes at trives bedst med rum foran sig… og være lidt for afhængig af sin fart, hvilket altid er en advarselslampe, når det kommer til Barcelona spillere. Dembele havde det også svært, når modstanderne stod dybt. Vi skal have spillere, der også kan spille i små rum.

Til den pris havde jeg nok personligt hørt til Anthony i Ajax.
Senest rettet af Madameskrald lør jul 02, 2022 3:30 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barca80 skrev:
lør jul 02, 2022 3:10 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:59 pm


Det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold.
Hvem i alverden er David Dein FC?? Da jeg i min analyse skrev, at Raphinha ligger lidt over gennemsnit i succesfulde dribler per kamp, var det ud fra Premier Leagues officielle hjemmeside. Jeg googler mig ikke bare tilfældigt til informationer som du åbenbart gør. Jeg bruger heller ikke farvet Leeds fans som argument.
Vel en random fodboldfan. Præcis som dig. Men heldigvis trækker han ikke sine stats ud af røven men bruger the analysts.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil godt lige understrege at jeg ikke ved om raphinha bliver en succes, om han er pengene værd osv. Jeg ville personligt hellere have købt kounde først.

Men det er svært at tage en analyse seriøst der kommer efter flere kritiske indlæg og som bruger tid på begåede frispark, dårligt højreben mm. Det er for tyndt et grundlag til de konklusioner der drages og der er for mange analyser der siger det modsatte.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 3:21 pm
Er man som fan automatisk farvet i forhold til sit hold og spillerne?
Det er i hvert fald ikke særlig troværdigt når Leeds fans skriver om deres fan favorit. Jeg vil i hvert fald ikke bruge det som argument.
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 3:21 pm
Det er en ekstremt underlig påstand især efter du selv flere gange inden din “analyse” gjorde dit ståsted i forhold til raphinha klart.
Nej det er faktisk lige omvendt. Mit ståsted om Raphinha er et udfald af min analyse og ikke omvendt. Dvs min holding til Raphinha er et resultat af analysen,derfor er det ikke bias.

Du klappede sikkert også med hænderne af glæde dengang Coutinho og Griezmann blev købt? For de "løb jo også røven ud af bukserne" for deres klubber i sin tid. Men prøv se hvor Barcelona er havnet bl.a pga. disse spillere.

Min pointe fra start har været, at det er hul i hovedet at give så mange penge for formentlig PLs mest overrated spiller. Og det er ikke noget jeg bare siger. For ifølge transfermarkt er hans værdi omk. 35 mio. - så han er i den grad overpris (med over 100% stigning). Og synes stadig ikke du har modbevist min pointe, andet end at nævne Leeds fans og en anden fodbold fan side.

Anyway, jeg skal ud i solen nu og bliver lidt optaget. Imellem tiden kan du evt. google dig frem til flere Raphinha stats ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg behøver ikke google mig frem til noget Jeg har ikke en holdning som jeg skal finde stats til at underbygge. Jeg har generelt ikke den store holdning til raphinha andet end jeg er glad for at man får en anden spiller ind end demb (forhåbentligt). Men jeg finder din analyse ekstremt biased og derfor så jeg det som relevant at få andre synspunkter ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Ku Raphinha blive god i barca?

Det tror jeg helt sikkert!

Kunne han blive et kæmpe flop ?

Det tror jeg helt sikkert!

Hvad tænker i er en fair pris for ham ?

Jeg tænker 40 ( ja det er over hans markedspris, men man skal også tage markedet i betragtning og han har en god alder, han kan udvikle sig)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
lør jul 02, 2022 4:49 pm
Ku Raphinha blive god i barca?

Det tror jeg helt sikkert!

Kunne han blive et kæmpe flop ?

Det tror jeg helt sikkert!

Hvad tænker i er en fair pris for ham ?

Jeg tænker 40 ( ja det er over hans markedspris, men man skal også tage markedet i betragtning og han har en god alder, han kan udvikle sig)
Jeg synes personligt at han er 50 mio værd. Han er en sjælden spiller at finde.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

I et marked hvor Tchouameni kan retfærdiggøres for 100+ mio, 34-årig Lewandowski for 50+, vi gerne vil have 85 eller mere for Frenkie, samt alle de andre syge summer, så er 60 for Raphinha virkelig ikke meget.

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

A$AP skrev:
lør jul 02, 2022 5:47 pm
I et marked hvor Tchouameni kan retfærdiggøres for 100+ mio, 34-årig Lewandowski for 50+, vi gerne vil have 85 eller mere for Frenkie, samt alle de andre syge summer, så er 60 for Raphinha virkelig ikke meget.
Spørgsmålet er så om det er et marked vi kan og bør være en del af denne sommer?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Så fik jeg lidt mere tid. Jeg uddyber gerne min analyse lidt mere.

@Piquenbaur

Hvad er det helt præcis du er uenig i? Hvad i analysen synes du hviler på et tyndt grundlag?

Konklusionen på analysen var følgende:
Raphinha er nok den mest overrated spiller i PL lige nu!
Dette er konklusionen. Jeg går ud fra at du er uenig i dette, siden du har en stor trang til at modsige mig?

* Overrated på engelsk betyder overvurderet. Ifølge transfermarkt så er hans nuværende markedsværdi 35 mio. euro. Hvis rygterne holder, så betaler Barcelona et beløb mellem 60 til 80 mio. euro, hvilket er mere end 100% højere (dobbelte) af hans markedsværdi. Er det ikke en overvurdering ifølge dig?

* Ja, jeg tager alene udgangspunkt i transfermarkt, da det er eksperter og researchers som udarbejder spillernes markedsværdi ud fra spillerens alder, kontraktlængde, præstationer, statistikker m.m. Det er en hjemmeside som har omk. 40 mio. månedlige besøgere og en side som giver kluberne rundt i verden et præg ift. spillernes nuværende markedsværdi. Der er ikke andet jeg kan forholde mig til.

* Jeg ved godt, at klubber ikke altid byder i forhold til transfermarkts vurdering af en spillers værdi, men beløbet plejer at være nogenlunde i den leje som transfermarkt oplyser, med en +30% eller -30% forskel. Fx Sadio Manes værdi (ifølge Transfermarkt) var omk. 50 mio. euro, men Bayern købte ham for ca. 32 mio. euro, hvilket er underpris (underrated) med ca. -36%.

* Du bliver ved med at nævne bias. Det er en anklage og nærmest grænsen til et personligt angreb. Det er i hvert fald ikke et modargument mod min analyse. I værste fald er det et tegn på svaghed eller tegn på, at du er løbet tør for argumenter.

* Hvorfor skulle jeg overhovedet føle behov for bias? Jeg har fulgt med i Raphinha alt for længe (i mange måneder) og kender trods alt meget til ham. Jeg har fulgt hans statistikker helt fra den gang (tidlig foråret), at han blev nævnt som et potentielt Barcelona køb. Det var ud fra min mange måneders kendskab, at jeg havde ham nederst på min ønskeliste forleden dag. Og derefter præsenteret jeg så analysen overfor jer nu – som en forklaring på hvorfor jeg ønsker Raphinha mindst af potentielle køb.

* Du modargumenterer mig, som om min analyses konklusion er at ”Raphinha er en bund dårlig spiller!”, hvilket jo ikke er tilfældet. Konklusion er som sagt at han er den mest overvurderet lige pt. i Premier League.

* At jeg fremhæver nogle af Raphinhas svagheder, fx hans højreben eller dårlige pass-completion i PL, er ikke ens betydende med at han er bund dårlig - det har jeg aldrig udtrykt. At jeg nævner Raphinhas direkte-spil og oplyser at han passer bedre til Real Madrid og Liverpool, er jo ikke noget jeg bare finder på. Når jeg skriver at Raphinha begår frispark ved hver tredje tackling, så var det en sammenligning med andre wing-spillere, og ikke defensive spillere. At jeg sammenligner Raphinha med andre bundhold-wing-spillere, og oplyser at de har nogenlunde samme stats på mange punkter, er blot baseret på Premier Leagues officielle hjemmeside.

* Du kalder stats som jeg fremhæver for ”cherry-picked”, hvorefter du selv linker til Leeds fans side, som har cherry-picked en masse stats. Hvordan kan det være troværdigt?

* Jeg er lidt forvirret. Først roser du Raphinha ved at skrive ”det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold”. Derefter trækker du lidt i land ved at skrive ”Jeg vil godt lige understrege at jeg ikke ved om raphinha bliver en succes, om han er pengene værd osv”. Så hvad er det egentlig helt præcis du mener om Raphinha? Er som sagt forvirret.

* Nu når du åbenbart mener, at analysens konklusion er malplaceret, dvs. du mener simpelthen at Raphinha ”Ikke er PL’s mest overrated spiller”, kan du så nævne en PL spiller, hvor klubben har bedt om et beløb som over +100% af spillerens markedsværdi? Og det skal helst være ud fra transfermarkt og ikke fra en eller anden fanside, som synes priserne er for høje eller lave. Det ville jeg sætte pris på. Især fordi du nærmest bruger oceaner af tid på at modargumentere mig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Først - jeg er på min telefon og kan ikke sidde og skrive en mindre stil.

Vi kan gentage os selv igen og igen. Jeg har beskrevet mit ståsted - jeg synes du fremstår biased og jeg mener du har cherry-picked dine stats. Derfor har jeg lagt andre analyser op for at give et mere nuanceret billede “end den mest overvurderede spiller i PL”. Hvorfor er du biased?
Ønsker mindst Raphinha fordi - Jeg har en utrolig dårlig mavefornemmelse med denne spiller. Han har ikke præsteret nok, dvs. over en lang årrække; hovedsageligt bare i år. Man har for mange dårlige erfaringer med PL profiler som kommer til La Liga. Han er al for dyr. De mange penge bør bruges på noget andet. Er bange for at han bliver en splinterny Coutinho (som langt om længe og med meget besvær, endelig forlod klubben). Derfor
Din mavefornemmelse gør at du tror han flopper. Nu har du så fundet stats der støtter din mavefornemmelse. Underligt de ikke blev nævnt i dit ovenstående skriv.
Du bliver ved med at nævne bias. Det er en anklage og nærmest grænsen til et personligt angreb. Det er i hvert fald ikke et modargument mod min analyse. I værste fald er det et tegn på svaghed eller tegn på, at du er løbet tør for argumenter.
Du afskrev med det samme en af de analyser jeg lagde op fordi den var biased. Hvis du føler det er så voldsomt og et tegn på at man er løbet tør for ideer hvorfor modargumenterede du så ikke? Jeg lagde tre citater ind med stats fra den men dem vil du slet ikke forholde dig til.
Jeg er lidt forvirret. Først roser du Raphinha ved at skrive ”det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold”. Derefter trækker du lidt i land ved at skrive ”Jeg vil godt lige understrege at jeg ikke ved om raphinha bliver en succes, om han er pengene værd osv”. Så hvad er det egentlig helt præcis du mener om Raphinha? Er som sagt forvirret.
Hvorfor er det svært at forstå? Jeg har ingen anelse om hvordan han kommer til at gøre det og om han vil være pengene værd. Men han passer umiddelbart godt ind ind i den form for fodbold jeg gerne vil se - inden stjernenykker, hårdt arbejde og en god presspiller. Jeg behøver ikke at nævne at han kan drible og er farlig. Det ved vi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du kalder stats som jeg fremhæver for ”cherry-picked”, hvorefter du selv linker til Leeds fans side, som har cherry-picked en masse stats. Hvordan kan det være troværdigt?
Har du set den video der også blev lagt op?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster