Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

10

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Hvad er det for nogle forhandlingsstrategier du mener at der er dårlige? Og hvad baserer du dem på? Rygter? Indtil nu har der ikke været noget konkret andet end rygter, så også svært at udlede noget omkring indkøbspolitikken ud fra det. Når det så er sagt, kan man ikke bare købe unge spillere ind. Der er nødt til at være en god blanding, og i en klub som Barca er man også pisket til at spille med om titlerne, og derfor også hente spillere der kan præstere med det samme. Jeg er dog enig i at man ikke skal sprænge banken for Lewa, men har man heller ikke gjort endnu. Jeg synes så heller ikke man skal sprænge banken for Kounde. Synes faktisk vi skal holde os fra ham helt. Og hvor er det fantastisk at se at Raphinha vil os, og ikke bare tænker på penge. Må give Piquenbauer ret i, at det netop er den slags spillere vi skal hente

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »



Jeg tager det i mig. Gerard Romero er den bedste og mest troværdige journalist i verden. Kom så Romero!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Umiddelbart lidt vildt, hvis man køber Raphinha med den markante gæld, men en spiller, der har fået stor ros af Bielsa, der stiller enorme krav til sine spillere, og i høj grad spiller samme system som Barca, kan godt blive et spændende bekendtskab..

Jeg mindes, at han blev sammenlignet med Dembele…, men da bør man lige have Leeds og PL med i beregningen. Flere Leeds fans dedikerer deres manglende nedrykning til Raphinha.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 9:33 pm
Raphinha’s been a Barça fan ever since he was a child. His father and Ronaldinho had a very good relationship and the player’s family has always had one dream: to see Raphinha play in the Blaugrana colors. @joaquimpiera
Det er dem her vi skal have! Spillere der elsker klubben og som vil ofre for at spille på campen.
Men dem er der jo mange af og det betyder ikke nødvendigvis, de har hvad der skal til af evner og mentalitet. Jeg husker f.eks. alt for godt Andre Gomes, som jo græd sammen med hans familie i omklædningsrummet ved præsentationen. Det var meget rørende, men det endte jo ikke specielt godt. Det er bare for at sige, alle fodboldspillere har en drøm om at repræsentere de største klubber og hvis man koger det helt ned for dem, så er Barca nok øverst i omkring 25% at tilfældene, hvis man spørger dem, hvem de allerhelst vil spille for.

Hvis man gerne vil have spillere, der vil klubben, så skal man jo bare satse på La Masia hver gang, men det ved vi også, det ikke virker altid. Ikke dermed sagt, Raphinha ikke vil slå til, for det tror jeg nu nok han vil i et eller andet omfang. Han har et fornuftigt potentiale, der er godt udnyttet, så han skal nok blive en god spiller for Barca. Jeg vil dog sige, hvis man tror, man får en MSN trio at se med Lewa, Raphinha og Torres/Fati, så tror jeg, man bliver skuffet. Der er meget lang vej dertil og man skal have nogle andre typer ind, hvis man skal op på det niveau igen. Men der er jo også en grund til, han "kun" koster 60 mio euro(hvis det ender med at blive prisen) og i den nuværende situation, er det nok det bedste, man kan hente. Ikke kun pengemæssigt, for jeg har svært ved se, hvem der overhovedet kan komme op på det niveau. Der må man tænke mere langsigtet og vente på Yamal og Endrick. De to er helt specielle talenter, så der skal man gå all in.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 9:34 pm
Clément Lenglet will join Tottenham. However, they can only cover his salary up to 7 million euros, so Barça will pay the rest. [@Alfremartinezz]
Hvad fanden får han i løn?!
Han får 6 mio netto. Samme som Braithwaite og Umtiti(efter lønnedgang).
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

We sold Brugge Jutgla and I was wondering if there would be any interest for Barça in their players in the future. Apparently, we want to get Noah Mbamba (2005) for free next year, who plays center-back and as a defensive midfielder. Noah has already made his debut in the Champions League.

Piotr Guziński
@Nyctophile1_
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨🎖| Clement Lenglet will JOIN Tottenham on loan. His gross salary at Barça is €12M. Tottenham will pay more than €7M out of the total amount, and the rest will be paid by Barça. [
@gerardromero
] #fcblive
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 01, 2022 11:06 pm
Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 9:33 pm
Raphinha’s been a Barça fan ever since he was a child. His father and Ronaldinho had a very good relationship and the player’s family has always had one dream: to see Raphinha play in the Blaugrana colors. @joaquimpiera
Det er dem her vi skal have! Spillere der elsker klubben og som vil ofre for at spille på campen.
Men dem er der jo mange af og det betyder ikke nødvendigvis, de har hvad der skal til af evner og mentalitet. Jeg husker f.eks. alt for godt Andre Gomes, som jo græd sammen med hans familie i omklædningsrummet ved præsentationen. Det var meget rørende, men det endte jo ikke specielt godt. Det er bare for at sige, alle fodboldspillere har en drøm om at repræsentere de største klubber og hvis man koger det helt ned for dem, så er Barca nok øverst i omkring 25% at tilfældene, hvis man spørger dem, hvem de allerhelst vil spille for.

Hvis man gerne vil have spillere, der vil klubben, så skal man jo bare satse på La Masia hver gang, men det ved vi også, det ikke virker altid. Ikke dermed sagt, Raphinha ikke vil slå til, for det tror jeg nu nok han vil i et eller andet omfang. Han har et fornuftigt potentiale, der er godt udnyttet, så han skal nok blive en god spiller for Barca. Jeg vil dog sige, hvis man tror, man får en MSN trio at se med Lewa, Raphinha og Torres/Fati, så tror jeg, man bliver skuffet. Der er meget lang vej dertil og man skal have nogle andre typer ind, hvis man skal op på det niveau igen. Men der er jo også en grund til, han "kun" koster 60 mio euro(hvis det ender med at blive prisen) og i den nuværende situation, er det nok det bedste, man kan hente. Ikke kun pengemæssigt, for jeg har svært ved se, hvem der overhovedet kan komme op på det niveau. Der må man tænke mere langsigtet og vente på Yamal og Endrick. De to er helt specielle talenter, så der skal man gå all in.
Det var mere i forhold til løn hvor spillere der virkelig vil Barca er klar på at gå på kompromis. Desværre er det ikke altid tilfældet. Heller ikke hvis man kommer fra la masia som vi så med ilaix.

Og så håber jeg da for alt i verden at vi aldrig skal se en MSN trio igen. Den form for fodbold gider jeg virkelig ikke mere. Vi skal have spillere ind der passer i systemet, ikke spillere som man skal lave et system for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og så håber jeg da for alt i verden at vi aldrig skal se en MSN trio igen. Den form for fodbold gider jeg virkelig ikke mere. Vi skal have spillere ind der passer i systemet, ikke spillere som man skal lave et system for.
Har du nu kigget for dybt i snapsen igen, PB? :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

MSN var underholdende og til tider ustoppeligt, men det var også enden på det “holdspil” der var så afgørende under pep. Med andre ord var det starten på enden hvor de offensive spillere fik for meget magt og vi blandt andet gik væk fra genpresset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 8:39 am
MSN var underholdende og til tider ustoppeligt, men det var også enden på det “holdspil” der var så afgørende under pep. Med andre ord var det starten på enden hvor de offensive spillere fik for meget magt og vi blandt andet gik væk fra genpresset.

Jeg synes godt nok også der var mange fede angreb med tiki taka helt nedefra og især Neymar og Messi spillede frem og tilbage med Xavi og Iniesta, men ja genpresset var Neymar sgu ikke ret god til og det giver selvfølgelig noget helt andet at man ikke har lige så meget possesion, men jeg synes godt nok tiden med MSN og Iniesta og Xavi var et af de bedst spillende hold i fodboldens historie ( og så vandt de vel også lige en kamp eller to ;-) )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Første sæson var rigtig fin og noget af det bedste og mest underholdende fodbold jeg har set. Både ney og suarez var gode i presset. Selv Messi hjalp til. Men efter vores treble kom der totalt nykker blandt MSN og de gad ikke lave en skid. Holdet blev delt i kæder og man arbejdede overhovedet ikke sammen længere.

Filosofisk var det også skadende da de offensive spillere var så store stjerner og man fokuserede mere på at købe stjerner end på spillere der passede ind.

En spiller som raphinha kommer ikke i nærheden af den individuelle kvalitet vi så med MSN. Men tjek hans defensive stats. Han er en holdspiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 9:32 am
Første sæson var rigtig fin og noget af det bedste og mest underholdende fodbold jeg har set. Både ney og suarez var gode i presset. Selv Messi hjalp til. Men efter vores treble kom der totalt nykker blandt MSN og de gad ikke lave en skid. Holdet blev delt i kæder og man arbejdede overhovedet ikke sammen længere.

Filosofisk var det også skadende da de offensive spillere var så store stjerner og man fokuserede mere på at købe stjerner end på spillere der passede ind.

En spiller som raphinha kommer ikke i nærheden af den individuelle kvalitet vi så med MSN. Men tjek hans defensive stats. Han er en holdspiller.
Jeg husker det også efter vi tabte til Atletico i CL. Der var sku noget galt. Folk der taler om Neymar og MSN glemmer at vi tabte 0-4 i Paris og 3-0 i Torino
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Raphinha Analyse

Jeg har hverken nej-hatten på eller forsøger at være negativ blot for kritikken skyld. Jeg prøver at være så objektiv så mulig og konkludere ud fra stats.

Ønsker du konklusionen på nedenstående først, så er den her:
Raphinha er nok den mest overrated spiller i PL lige nu! Så fik du den. :thumbup:

Hvorfor er Raphinha PL's mest overrated?
* Raphinha er snart 26 år og muligvis tæt på sit potentielle. Han bliver nok ikke meget bedre, hvis han overhovedet bliver det.

* Før sidste sæson (20/21) scorede Raphinha sølle 6 mål i 31 kampe. Og sidste sæson (21/22) blev det en smule bedre med 11 mål (4 på straffespark) og 3 asisster i 36 kampe. Ikke sønderlig imponerende for en spiller man vil bruge over 70 mio. euro for!!

* Sammenligning med andre offensive spillere, har han noget af den værste defensive statistik i PL. Alt for ofte begår han frispark når han forsøger at erobre bolden – dvs. erobring mislykkes.
According to some sites records, for every 0.3 tackles he releases, Raphinha commits one foul. His record makes him included in the worst starting eleven of the Premier League 2021/2022.
* Han er langt over sin reele markedsværdi lige nu, måske fordi et par engelske klubber har vist noget interesse. Nogle fodbold eksperter i England mener, at reelt er han under 30 mio. værd. Dvs. langt under halvdelen end det som Barcelona muligvis får ham for. Desuden mener eksperter, at han vil få det svært i en fremtidig topklub pga. niveauet og presset.
“He isn’t even worth 30 let’s be honest here, Leeds want to get the deal done with whoever is higher bid. Raphinha is not Premier League level, let him go to Chelsea or Barca and we’ll see next season.” pundit says.
* Sidst Raphinha spillede imod en storklub som Liverpool (februar 2022), var han en absolut disaster! Han blev voldsomt kritiseret for sit spil, bl.a. pga. for mange fejlafleveringer. Og det selvom man ikke har store forventinger af en spiller som spiller på et bundhold.
Leeds United star Raphinha was awful at Anfield, 54% pass completion. It’s the dreadful pass completion rate of just 54% that will really irk Leeds fans and it was obvious watching that Raphinha wasn’t at the races.
* I gennemsnit ligger Raphinhas pass-completion på 66%, hvilket ikke er særlig imponerende, når man sammenligner ham med andre wing spillere i PL. Den ligger faktisk under gennemsnit. Og det trods, at han spillede på et mandskab (under Bielsa) som er kendt for at holde på bolden og spille short passing.

* Når man sammenligner Raphinha med andre wing spillere, fx Maxwel Cornet (fra Burnley) eller Demarai Gray (Everton, som spillede om nedrykning), dvs. fra magen til bundhold, så taber Raphinha på nogle offensive og defensive punkter og vinder på andre – ellers er der ingen store forskel. Wing spilleren Gray har fx en pass completion på omk. 80%, som er langt over Raphinhas. Pointen er, at Raphinha, selvom han spiller i en bundklub, ikke har nogle vilde stats når man sammenligner ham med andre wing spillere fra andre bundklubber.

* Raphinha har et meget svagt højreben. Det er ikke alle topspillere, som behøver at være begge-benet ligesom Dembele, de Bruyne og Benzema. Men stortset alle topspillere har som minimum et rimeligt dårlig-ben. Raphinhas dårlig-ben er dog direkte dårligt, hvilket man kan se på flere stats. Ud af hans hidtil 16 mål i PL (på to sæsoner) har han scoret hele 15 af dem med sit venstreben. Udover det, så kan man tydelig se, at han ofte, ved presset situatoner, undgår sit højreben før han skyder på mål, hvilket er bemærkelsesværdigt.

* Raphinha er også blevet kritiseret for at være al for direkte i sit spil, hvorfor han siges at passe bedre til mandskaber som fx Liverpool eller Real Madrid, end fx Barcelona og City. Han skal bruge meget plads og fart hvis han driblinger skal lykkes – dvs. nogle forhold som han ikke vil få meget af, når han spiller for Barcelona.

* Raphinhas bedste force er nok hans driblinger. Men selv her er han ikke blandt de bedste i PL. Han ligger dog lidt over gennemsnittet, når man kigger på succesfulde driblinger per 90minut.

* Jeg har selv set en hel del kampe, samt youtube videoer med ham, og selvom jeg ikke er fodboldekspert, så kan jeg godt fornemme på hans spil, at han mangler en del på de tekniske og taktiske facetter. Så ved I også min personlige mening 😉

Nej, jeg kritiserer ikke bare for at kritisere. Jeg var stor modstander af Coutinho i sin tid. Jeg havde på fornemmelsen af han ville floppe. Og hold da op om han ikke floppede for det rekordbeløb! Helt samme fornemmelse havde jeg om Griezmann. Han var også et flop til hans pris. Nu har vi så Raphinha (til langt overpris), hvor jeg sidder med samme fornemmelse. HAN FLOPPER! Og Barcelona vil IGEN stå med et stort problem om 1-2 sæsoner hvor de forsøger at sælge ham til spotpris! Dvs. historien gentager sig igen.

Nej, jeg kan ikke se ud i fremtiden, men mener at mange af tingene er baseret på sund fornuft. En fornuft, som Barcelona ledelsen alt for ofte forsømmer at bruge.

Jamen hvorfor køber Barcelona ham så?
Ud fra tre grunde. (1) Fordi Dembele højt sandsynligt ikke forlænger, og Ansu Fati ofte er skadet. (2) Deco har et fremragende forhold til Laporte og Barcelona, og han er tilfældigvis Raphinhas agent, (3) Han er venstrebenet, hvilket begrænser alternative muligheder på markedet lige pt.

Hvis de nævnte grunde ikke eksisterede, ville Raphinha aldrig blive købt. Og slet ikke for over 70 mio. euro! ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster