Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hutlihut skrev:
fre jul 01, 2022 4:38 pm
Kunne så ikke forestille mig at Isageren kunne gøre det bedre som sportsdirektør nej. Tror det er lidt mere kompliceret end Football manager.
Det med Isageren var jo også sagt med glimt i øjet. Men ellers fastholder jeg det andet jeg skrev, at "det er en sindssyg og idiotisk måde at drive klubben på".
Hutlihut skrev:
fre jul 01, 2022 4:38 pm
Desuden har vi ikke købt nogen spillere endnu, og vi aner ikke hvad der sker bag kulisserne, ligesom vi heller ikke ved hvordan økonomien reelt ser ud. Den nuværende ledelse har reddet klubben fra konkurs, sendt nogle af de dårligste indkøb og dyreste lønninger væk,
Ja, fået nogle af de dyreste lønninger væk, fx Messi. Hvilket jeg stadig ikke forstår den dag i dag. Hele forløbet var vild mærkelig og mistænkelig; at man først sørger for at hans kontrakt udløber, hvorefter man ønsker mødes for at forlænge, og derefter i sidste øjeblik siger at det ikke er muligt. Yeah right! Er der slet ingen fra Barcas ledelse, som kan finde ud af at bruge en lommeregner eller bare kender en bittesmule til reglerne i Spanien? Man burde have kendskab til dette mindst 6 måneder før og lav en god plan.
Hutlihut skrev:
fre jul 01, 2022 4:38 pm
samt fået Xavi som træner, en håndfuld gode indkøb
Om Xavi er en god eller dårlig træner, må tiden vise. Selvom han fik offensive forstærkninger i vinters, har resultaterne været lidt svingene. Håndfuld gode indkøb, hvem? Adama er sendt tilbage. Ferran Torres mangler stabilitet. Og Aubameyang har gjort det fint, men heller ikke mere end det.
Hutlihut skrev:
fre jul 01, 2022 4:38 pm
Det giver ingen mening at folk herinde farer op i en spids pga. Rygter vi ikke ved noget om passer. I bidrager selv til de rygter her
Altså synes ikke nogen herinde skaber rygter. Det er medierne og Barcelona ledelsens udtalelser vi forholder os til. Medierne siger at Raphinha er tæt på Barcelona, og Barca præsidenten siger at de ønsker Lewandowski. Det er jo ikke blot rygter?

Og min kritik var baseret på, at Barca køber unødvendig dyre offensive spillere, selvom de har historiens største gæld nogensinde. Det er en kritik jeg er nødsaget til at rette, og som vi ikke kan komme udenom, desværre ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

1. Messi blev sendt videre fordi hans løn var pervers. Selv hvis man fjernede 50% var den vammel.

2a. Xavi har lige netop været stabil og på trods af at han, især i opstarten, manglende flere spillere, så leverede han sammenlagt anden flest point i ligaen (9. Til 2. Plads). Han bankede hold som vi ikke har kunne slå i sæsoner.

2b. Ferran og auba leverede ekstremt flot når man tænker på situationen. Hhv 6 mål og 6 assists samt 13 mål og 1 assist.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 5:26 pm
1. Messi blev sendt videre fordi hans løn var pervers. Selv hvis man fjernede 50% var den vammel.

2a. Xavi har lige netop været stabil og på trods af at han, især i opstarten, manglende flere spillere, så leverede han sammenlagt anden flest point i ligaen (9. Til 2. Plads). Han bankede hold som vi ikke har kunne slå i sæsoner.

2b. Ferran og auba leverede ekstremt flot når man tænker på situationen. Hhv 6 mål og 6 assists samt 13 mål og 1 assist.
Så du mener historiens bedste spiller ikke fortjente sin løn? Igennem hele sin karriere kunne han få en bedre løn i andre klubber, men har altid været loyal og blevet i klubben. Du mener åbenbart at det var fair at han blev behandlet som han gjorde, ok. Min kritik var rettet mod ledelsens håndtering af Messis kontrakt, som jeg udtrykte i sidste indlæg (ønsker ikke gentage mig).

Xavi har ikke vundet noget som helst overhovedet. Han fik en flyvende start i de første 2 måneder, men derefter var det svingende. Han tabte til et tysk midterhold i Europa League. Desuden tabte han en hel del point til spanske midter- og bundhold i sidste sæson. Ikke sagt, at han har været dårlig, men at sige, at han er en succes eller "har bevist noget" vil blot være hype og overdrivelse. Lad os se hvad der sker i kommende sæson, og derefter tale.

Jeg har ikke kritiseret Aubameyang, han har været fin. Men fra Ferran Torres forventer man altså noget mere for 55 mio. euro. Forhåbentlig bliver han bedre kommende sæson.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

VicValde skrev:
fre jul 01, 2022 3:31 pm
Isageren skrev:
fre jul 01, 2022 12:44 pm
Se det er nu hvor jeg mener at vi er en joke, og at man burde ansætte en fyr som mig. Chelsea vil have to af Raphinha, Dembélé og Sterling. Det ligner meget tydeligt at de henter Sterling, så derfor kun 1 mere. Lad os da for helvede bruge det. Arsenal er desuden ved at sikre Martinez, og hvis vi holder FDJ hen i længere tid, så er det også stensikkert. På den måde er de også ude af Raphinha kampen. Chelsea vil på et tidspunkt blive desperate og vi har fordelen at begge venter på os. Lad Chelsea hente én af dem, og efter er det en meget nemmere handel. 1: Dembélé har ikke flere muligheder, 2: Leeds kan ikke kræve samme pris, vi betaler 50 mio euro i stedet. Simpel forhandlingsstrategi.

Husk at Chelsea også skal bruge minimum 2 CB’er. De har ikke fordelen af at spillere vil tvinge et skifte i gennem.
I starten var det der selviscenesættelses-show lidt sjovt, mest patetisk.
Nu er det bare møghamrende irriterende læsning, og selv om du er sarkastisk, falder de kontinuerlige usjove forsøg fuldstændig til jorden.

Gas dog ned…
Det var sku mest sagt for at underminere ledelsen. Selv en normal fyr som mig selv kunne gøre et bedre job. Husk det bare er et forum på nettet, ingen grund til at hidse sig op og måske burde du fokusere mere på pointen i det jeg skriver.

Jeg ved godt at det er pæredansk altid at skulle hive andre ned, eller "gasse andre ned" (mere en tysk måde), men jeg lytter ikke til folk som ikke synes jeg er "sjov" og beder mig holde kæft. Jeg bliver skam ved.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Hutlihut skrev:
fre jul 01, 2022 2:12 pm
Hahaha du er evigt underholdende Isageren. Er det ikke et job din gode ven Kessie kan skaffe dig? Når de hører at du var tæt på at have været den nye Messi så giver de dig da jobbet med det samme
Tak til at starte med, men min pointe var at ledelsen var inkompetente. Franck er ikke min bedste ven, vi har ikke snakket i et stykke tid og det var mest da vi begge boede i Bergamo/Milano. Jeg tror ikke nogen i klubben kan huske mig, da det var en turnering for OB da jeg var 13 år og efter nogle få træninger i Barcelona blev jeg skibbet hjem igen. Nu har jeg forklaret begge ting og kan ikke se nødvendigheden i at skulle gøre det igen.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Så du mener historiens bedste spiller ikke fortjente sin løn? Igennem hele sin karriere kunne han få en bedre løn i andre klubber, men har altid været loyal og blevet i klubben. Du mener åbenbart at det var fair at han blev behandlet som han gjorde, ok. Min kritik var rettet mod ledelsens håndtering af Messis kontrakt, som jeg udtrykte i sidste indlæg (ønsker ikke gentage mig).
Du ved godt at Messi var meget tæt på at skifte til Chelsea ikk?

Og nej jeg mener ikke at Messi var så mange penge værd. Det samme gælder pique, bussi og alle de andre der har fået en komplet sindssyg løn. Det er den største årsag til at vi er hvor vi er og hvorfor laporta har indført et lønloft på 10 mio.
Xavi har ikke vundet noget som helst overhovedet. Han fik en flyvende start i de første 2 måneder, men derefter var det svingende. Han tabte til et tysk midterhold i Europa League. Desuden tabte han en hel del point til spanske midter- og bundhold i sidste sæson. Ikke sagt, at han har været dårlig, men at sige, at han er en succes eller "har bevist noget" vil blot være hype og overdrivelse. Lad os se hvad der sker i kommende sæson, og derefter tale.
Nej selvfølgelig har han ikke det. Har du set hans trup? Med den trup vi har/havde var det et spørgsmål om tid før nakken blev knækket.

Det ændre dog ikke på at han tog os fra en 9 til en 2 plads. At han var nummer 2 når det kom til point. At vi bankende atm, real og napoli samt slog Sevilla, Valencia, real soc med flere. Jeg vil uden tvivl mene at han på sin korte tid i klubben har vist sig som en succes. Om det kan fortsætte ved jeg ikke men han har slået sit navn fast som et af de største trænertalenter der er.
Jeg har ikke kritiseret Aubameyang, han har været fin. Men fra Ferran Torres forventer man altså noget mere for 55 mio. euro. Forhåbentlig bliver han bedre kommende sæson.
Det gør jeg ikke. Tværtimod synes jeg det han præsterede var virkelig imponerende. At man i så ung en alder kan vise sig frem på den måde var bedre end jeg forventede.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Isageren skrev:
fre jul 01, 2022 5:37 pm
VicValde skrev:
fre jul 01, 2022 3:31 pm
Isageren skrev:
fre jul 01, 2022 12:44 pm
Se det er nu hvor jeg mener at vi er en joke, og at man burde ansætte en fyr som mig. Chelsea vil have to af Raphinha, Dembélé og Sterling. Det ligner meget tydeligt at de henter Sterling, så derfor kun 1 mere. Lad os da for helvede bruge det. Arsenal er desuden ved at sikre Martinez, og hvis vi holder FDJ hen i længere tid, så er det også stensikkert. På den måde er de også ude af Raphinha kampen. Chelsea vil på et tidspunkt blive desperate og vi har fordelen at begge venter på os. Lad Chelsea hente én af dem, og efter er det en meget nemmere handel. 1: Dembélé har ikke flere muligheder, 2: Leeds kan ikke kræve samme pris, vi betaler 50 mio euro i stedet. Simpel forhandlingsstrategi.

Husk at Chelsea også skal bruge minimum 2 CB’er. De har ikke fordelen af at spillere vil tvinge et skifte i gennem.
I starten var det der selviscenesættelses-show lidt sjovt, mest patetisk.
Nu er det bare møghamrende irriterende læsning, og selv om du er sarkastisk, falder de kontinuerlige usjove forsøg fuldstændig til jorden.

Gas dog ned…
Det var sku mest sagt for at underminere ledelsen. Selv en normal fyr som mig selv kunne gøre et bedre job. Husk det bare er et forum på nettet, ingen grund til at hidse sig op og måske burde du fokusere mere på pointen i det jeg skriver.

Jeg ved godt at det er pæredansk altid at skulle hive andre ned, eller "gasse andre ned" (mere en tysk måde), men jeg lytter ikke til folk som ikke synes jeg er "sjov" og beder mig holde kæft. Jeg bliver skam ved.

Haha ja, hiv bare Jantelovs-kortet. Det er efterhånden blevet den nye normal, når man påtaler folk, der opfører sig mærkeligt.

Og jeg tvivler på, at du har hidset nogen herinde op. Det er sgu nok bare mere pointen omkring, at 50% af dine indlæg starter med at rose dig selv. Det er kvalmende.

Men ja, fortsæt da endelig - du har tydeligvis masser at byde ind med, som du ikke allerede har skrevet 50 gange før (indsæt Isageren ironi)

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:00 pm
Og nej jeg mener ikke at Messi var så mange penge værd. Det samme gælder pique, bussi og alle de andre der har fået en komplet sindssyg løn.
Nåh ok, jamen så velkommen til fodboldens verden. Det er nemlig sådan lønningerne ligger hos de bedste spillere blandt topklubber, uanset om du kan lide det eller ej. Både Messi, Pique og Busquest kunne få samme løn eller mere, i andre klubber.

Min kritik var rettet mod Laportes håndtering af Messi's kontrakt. Under sin valgkamp brugte han Messi og hans forlængelse, og når det så kom til sagen, "så vidste han jo intet, før til aller, allersidst. Han var super overrasket og forbavset og lamslået osv. osv.". Ja ja, den er god med dig. Hele dit stab kender naturligvis intet til regnskab og reglerne i Spanien. Selvfølgelig kunne du ikke vide noget som helst, og slet ikke 6 måneder før, og ikke lave en bedre plan.
Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:00 pm
Nej selvfølgelig har han ikke det. Har du set hans trup? Med den trup vi har/havde var det et spørgsmål om tid før nakken blev knækket.
Truppen fejler intet. Det er utallige landsholdsprofiler i den trup. Du får det til at lyde som om, at holdet burde have rykket ned grundet tilgængelige spillere, men at Xavi alligevel fik reddet dem. Ter Stegen, Araujo, Alba, Busquest, Pedri, Gavi, Dembele, og endda nye offensive køb som Aubameyang, Ferran Torres og Adama!! :eek: Det er sgu da et hold som burde sparke lidt mere røv end det vi har set. Jeg er sikker på, at det er mere mentaliteten, end fodboldnavne, som mangler på holdet. En mentalitet som Xavi skal skabe. En mentalitet som kan præstere over samtlige 90 minutter. Derfor så vi mange dumme pointtab mod mindre hold, samt fadæsen mod det tyske midterhold - grundet mangel på korrekt mentalitet.
Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:00 pm
Det gør jeg ikke. Tværtimod synes jeg det han præsterede var virkelig imponerende. At man i så ung en alder kan vise sig frem på den måde var bedre end jeg forventede.
Nåh ok. Du synes sikkert også at Griezmann var virkelig imponerende, trods hans pris. Så skulle man næsten have brugt Griezmann og Ferran Torres som højreback på det hold. Mål og assister kommer der jo ikke særlig mange af fra dem. Men de løber jo, og det er det vigtigste, synes du åbenbart.

Btw, så er Ferran Torres ikke 18 år, men 22 (det er efterhånden ingen alder i moderne fodbold). Han spillede mere eller mindre fast på City's mandskab og var faktisk (før han blev købt) den mest scorende spiller per 90 minut spillet. Derfor er han blevet købt for at gøre en forskel på holdet her og nu, og ikke en spiller for fremtiden. Og når man så smider 55 mio. euro i Citys pengekasse, så forventer man altså også flere mål og assister fra Ferran Torres. Bare mit besyv.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nåh ok, jamen så velkommen til fodboldens verden. Det er nemlig sådan lønningerne ligger hos de bedste spillere blandt topklubber, uanset om du kan lide det eller ej. Både Messi, Pique og Busquest kunne få samme løn eller mere, i andre klubber.
Jeg kan ikke forstå hvordan du kan være så negativ i forhold til transfers og disses påvirkning på vores økonomi for så at skrive den slags om lønningerne. Det der for alvor har påvirket Barca negativt er den helt abnorme del af vores budget vi har brugt på lønninger.

Heldigvis er det noget laporta er ved at gøre noget ved nu, både i forhold til eksisterende kontrakter og nye spillere. Og som vi kan se så er der rigeligt med spillere der stadig vil Barca på trods af “lav” løn. Hvis de ikke vil det så kan se smutte til psg og city.
Min kritik var rettet mod Laportes håndtering af Messi's kontrakt. Under sin valgkamp brugte han Messi og hans forlængelse, og når det så kom til sagen, "så vidste han jo intet, før til aller, allersidst. Han var super overrasket og forbavset og lamslået osv. osv.". Ja ja, den er god med dig. Hele dit stab kender naturligvis intet til regnskab og reglerne i Spanien. Selvfølgelig kunne du ikke vide noget som helst, og slet ikke 6 måneder før, og ikke lave en bedre plan.
Det var nok en kombination af manglende indblik i klubbens reelle økonomiske situaiton og så det faktum at det ikke er sjovt at skulle sige nej til den største spiller i klubbens historie. Kunne det være håndteret bedre? Ja. Men sket er sket og det rigtige valg blev truffet.
Truppen fejler intet. Det er utallige landsholdsprofiler i den trup. Du får det til at lyde som om, at holdet burde rykke ned grundet tilgængelige spillere, men at Xavi alligevel har reddet dem. Ter Stegen, Araujo, Alba, Busquest, Pedri, Gavi, Dembele, og endda nye offensive køb som Aubameyang, Ferran Torres og Adama!! :eek: Det er sgu da et hold som burde sparke mere røv end det vi har set. Jeg er sikker på, at det mere er mentaliteten på holdet som mangler. Derfor ser vi flere dumme pointtab mod mindre hold, samt fadæsen mod det tyske midterhold.
Du nævner 11 spillere. Og det er hele problemet. Ja vi har nogle fine spillere men vi har ingen bredde overhovedet. Et hårdt program og skader og så hed den alves, mingueza, balde, lenglet, puig, abde, luuk, jutgla og hvad vi ellers har måtte smide ind.

På trods af det, og det kan ikke understreges nok, så fik Xavi vendt sæsonen.
Nåh ok. Du synes sikkert også at Griezmann var virkelig imponerende, trods hans pris. Så skulle man næsten have brugt Griezmann og Ferran Torres som højreback på det hold. Mål og assister kommer der jo ikke særlig mange af fra dem. Men de løber jo, og det er det vigtigste, synes du åbenbart.
Griezmann blev købt som en spiller han ikke er og konsekvent spillet ude af position men der var intet brok fra ham. Han knoklede og gjorde hvad han kunne.
Btw, så er Ferran Torres ikke 18 år, men 22 (det er efterhånden ingen alder i moderne fodbold). Han spillede mere eller mindre fast på City's mandskab og var faktisk (før han blev købt) den mest scorende spiller per 90 minut spillet. Derfor er han blevet købt for at gøre en forskel på holdet her og nu, og ikke en spiller for fremtiden. Og når man så smider 55 mio. euro i Citys pengekasse, så forventer man altså også flere mål og assister fra Ferran Torres. Bare mit besyv.
Han gjorde en forskel. Ferran torres leverede 6 mål og 6 assists. Det er fine stats for en spiller der kom til klubben efter at have været ude i 4 måneder og skulle spille sig i form. Og det i et nyt system og med en ny træner. I en ny by med nye medspillere. Under et pres han aldrig har oplevet før.

Og så kan jeg kun anbefale at man som “Ferran-tvivler” finder et par af de mange analyser der er af Ferran og dennes betydning for vores spil. Han laver ekstremt meget man ikke ser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Barca80 skrev:
fre jul 01, 2022 6:23 pm
Nåh ok. Du synes sikkert også at Griezmann var virkelig imponerende, trods hans pris. Så skulle man næsten have brugt Griezmann og Ferran Torres som højreback på det hold. Mål og assister kommer der jo ikke særlig mange af fra dem. Men de løber jo, og det er det vigtigste, synes du åbenbart.

Btw, så er Ferran Torres ikke 18 år, men 22 (det er efterhånden ingen alder i moderne fodbold). Han spillede mere eller mindre fast på City's mandskab og var faktisk (før han blev købt) den mest scorende spiller per 90 minut spillet. Derfor er han blevet købt for at gøre en forskel på holdet her og nu, og ikke en spiller for fremtiden. Og når man så smider 55 mio. euro i Citys pengekasse, så forventer man altså også flere mål og assister fra Ferran Torres. Bare mit besyv.
Sjovt nok spillede Ferran også hans værste fodbold da hele holdet spillet elendigt. Da holdet spillede godt var han udemærket. Sjovt som det hele kan hænge sammen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvorfor spillede de elendigt? Fordi de samme spillere spillede igen og igen qua den dårlige bredde.

Det hele hænger sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Hvori ligger ledelsens inkompetence Isageren? Hvad er det de har lavet der har været så inkompetent?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

JUST IN: Barcelona have reached an AGREEMENT in principle with Leeds for Raphinha. The fee will be around €60M. @gerardromero

MORE: Barcelona to pay that figure in 3 installments

The club and Raphinha have agreed a salary of €6m net per season.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:47 pm
Jeg kan ikke forstå hvordan du kan være så negativ i forhold til transfers og disses påvirkning på vores økonomi for så at skrive den slags om lønningerne.
Det skyldes at diskussionen har taget en hel anden drejning, end sit udgangspunkt. Jeg er skam modstander af høje lønninger eller af hensynsløs økonomisk forbrug, især når man har historisk gæld.

Hutlihut skrev at Laporte har fået høje lønninger væk, hvortil jeg svarede "ja, fx Messi". Og i sammenhængende med det, skrev jeg, at situationen med Messi kunne have været håndteret meget bedre. Det var en kritik rettet mod Laporte, som bl.a. brugte Messi i sin valgkamp. Så hoppede du pludselig ind i vores diskussion og fik det til at lyde som om, at Messi ikke fortjente sin løn og han bare skulle væk. Hertil svarede jeg så, at det er sådan lønningerne ligger hos topspillere i verden, især hvis man hedder Messi. Eller Pique og Busquest for den sagsskyld.

Jeg er delvis enig mht. Pique og Busquest. De præsterer ikke ift. deres løn, hvorfor de frivilligt eller med tvang bør smides ud. Med Messi ser jeg noget anderledes på det.
Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:47 pm
Det var nok en kombination af manglende indblik i klubbens reelle økonomiske situaiton og så det faktum at det ikke er sjovt at skulle sige nej til den største spiller i klubbens historie. Kunne det være håndteret bedre? Ja. Men sket er sket og det rigtige valg blev truffet.
Ok fair nok. Du har åbenbart valgt at købe Laportes fortælling. Synes dog ikke hans historie er fem potter pis værd. Du skal også vide, at der er en del Barcelona eksperter som slet ikke kan få hans fortælling til at hænge sammen.

Jeg synes den både lyder mystisk, mærkelig og ulogisk. For hvordan kan man være præsident for klodens største klub og samtidig ikke have kendskab til klubbens basale regnskab og ligaens regler? Når man som præsident har klodens største team bag sig (som tager sig af klubbens praktiske sager og regnskaber), så burde man regne tingene ud for længst, i hvert fald 3-6 måneder før, og lave en meget bedre plan! At afvise en grædende Messi som man gjorde på "allersidste dagen", og så sige "øhh vi vidste intet, vi er overrasket, vi kan ikke forlænge med klublegenden, derfor ryger han" lyder godt nok amatøragtigt. Jeg nægter at tro det. Sorry to say
Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:47 pm
Griezmann blev købt som en spiller han ikke er og konsekvent spillet ude af position men der var intet brok fra ham. Han knoklede og gjorde hvad han kunne.
Det var en kæmpe fejl at Griezmann blev købt og en kæmpe fejl af Griezmann selv, at han kom til klubben. Det ved han også selv. Det også derfor han er tilbage i A.Madrid. Mere behøver sådan set ikke at sige.

Jeg bragte Griezmann ind i emnet, for at illustrere at Ferran Torres skal levere noget mere end at tonse rundt på banen, som Griezmann ofte blot gjorde. Men jeg håber og tror dog, at Ferran Torres bliver bedre end Griezmann var i Barcelona.
Piquénbauer skrev:
fre jul 01, 2022 6:47 pm
Han gjorde en forskel. Ferran torres leverede 6 mål og 6 assists. Det er fine stats for en spiller der kom til klubben efter at have været ude i 4 måneder og skulle spille sig i form. Og det i et nyt system og med en ny træner. I en ny by med nye medspillere. Under et pres han aldrig har oplevet før.

Og så kan jeg kun anbefale at man som “Ferran-tvivler” finder et par af de mange analyser der er af Ferran og dennes betydning for vores spil. Han laver ekstremt meget man ikke ser.
Jeg er delvis enig. Ferran Torres har været i klubben i 6 måneder og var lige kommet fra en skade, ja. Det er også derfor jeg tror han bliver bedre i kommende sæson. Men når man smider 55 mio. euro efter en spiller (den mest scorende City spiller), så skal man også have høje forventninger, alt andet ville være mærkeligt. Jeg synes bare du sagde at han har været imponerende indtil videre, og det er jeg så ikke helt enig i.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og så er den skid slået. Vi er uenige på nogle punkter og kommer ikke nærmere hinanden. Og jeg ser en for god film til at gide de lange skriv pt ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster