Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🔄 (B. SILVA): Manchester City's asking price to sell Bernardo Silva is around €85m-€95m.
#FCB 🇵🇹

Via (🟢):
@FabrizioRomano
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Fint skriv easy og jeg er enig i forhold til at pengene kunne bruges bedre andre steder. En DM ville give mere mening. Det er der ingen tvivl om. Samtidig ser jeg også helst silva på kanten (hvilket jeg også tror han vil spille meget).

Omvendt så er det altid svært at spå om hvad en træner vil og det der bliver skrevet i medierne tager ofte udgangspunkt i nuværende system. En ting er dog sikkert - de jong sælges ikke længere pga økonomiske årsager. Det er en sportslig beslutning og her har Xavi planer med silva. Derfor bliver de "byttet". Og som jeg ser det så giver silva flere taktiske muligheder hvorfor en handel kan forsvares.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs jun 21, 2022 1:06 pm
Fint skriv easy og jeg er enig i forhold til at pengene kunne bruges bedre andre steder. En DM ville give mere mening. Det er der ingen tvivl om. Samtidig ser jeg også helst silva på kanten (hvilket jeg også tror han vil spille meget).

Omvendt så er det altid svært at spå om hvad en træner vil og det der bliver skrevet i medierne tager ofte udgangspunkt i nuværende system. En ting er dog sikkert - de jong sælges ikke længere pga økonomiske årsager. Det er en sportslig beslutning og her har Xavi planer med silva. Derfor bliver de "byttet". Og som jeg ser det så giver silva flere taktiske muligheder hvorfor en handel kan forsvares.
Silva ville være en rigtig god forstærkning, ingen tvivl om det, men jeg synes bare ikke, det er nok, han giver flere taktiske muligheder, hvis man skal bruge det pengebeløb.

Jeg synes lidt, dette sommer vindue allerede er ved at løbe af sporet for Barca. De har meget travlt med at fokusere på områder af banen og på spillere med meget kortsigtet tidslinje, der stritter i en markant anden retning end, hvad jeg gerne havde set dem gøre. Der er huller på holdkortet, som er gabende store og som man forventer at fylde ud med lappe- eller hovsaløsninger. Nu skrev Isager tideligere, han var glad for, det var træneren, der stod for beslutningerne, men jeg er bestemt ikke ekstatisk over det. Jeg synes han viser sin manglende erfaring i at trup sammensætte. Position, alder, evner, mentalitet og spillestil. Det skal harmonere først og fremmest. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvis træneren gerne vil have én bestemt spiller. Man mangler en tydelig sportslig ledelse på det område imø. Man bruger mange resurser på at jagte spillere, der ikke nødvendigvis er de mest vigtige positioner at styrke. Man bruger mange skønne spildte kræfter på at jagte spillere, der er alt for gamle i forhold til den øvrige trup sammensætning. Man bruger mange skønne spildte kræfter på at jagte spillere, der vil styrke bredden på et hold, hvor starteren mangler kraft. sidst, men ikke mindst, bruger man mange skønne spildte kræfter på at jagte spillere, der spiller i klubber, der vil have boksen for deres spillere.

Det er ligesom om, man halser efter hele tiden i stedet for at have en klar, tydelig og ikke mindst realistisk plan for trup sammensætningen. Nu har man hentet til bredden ved at signe AC og Kessie, godt. Man er ved at være i mål med forlængelserne, omend, jeg gerne så Dembélé forlænget også(det ville lukke et markant hul med det samme), fint. Jeg ville værre tilfreds med to forstærkninger herfra. En langsigtet løsning på HB og en langsigtet løsning på DM. Smid boksen på de positioner og vent med alt det andet, indtil man har fået luget ud i truppen af div overflødige spillere af den ene og den anden art.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jeg så ikke enig i men det har vi været omkring en del gang. Jeg synes det ser ud til at man har en klar plan og jeg kan se ideen med at hente rutine når der ikke er åbenlyse emner på markedet. Jeg har dog også komplet tillid til Xavi og alemany.

Men altså vi må for det første se hvem der bliver hentet og hvordan Xavi griber det an de første måneder. Når det kommer til transfers så er det hele spekulativt da vi mangler indblik i emner, system osv. Det er selvfølgelig sjovt at diskutere men solen skinner og jeg gider ikke ud i et længere skriv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Men Easy. Hvem kan skaffes som er langsigtede DM og HB løsninger. Der samtidig kan forstærke med det samme og ikke er meget unge og dermed lidt et sats/uprøvede?

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Kunne Sergio Reguilón ikke være en mulighed på VB?
Han skulle være til salg i Spurs til 25 mil.

Ved godt det er klamt at han RM mand, men ville han ikke passer godt ind, og være et klasse køb? :shifty:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Ja, det bliver en lang smøre, men føler mig nødsaget til følgende skriv, da den åbenbart ikke er feset ind hos mange. Here we go!

HVAD DU SKAL GØRE Modargumentere hvis du er uenig. Men læs venligst alle mine præmisser, eksempler, påstande osv. før du argumenterer.

MIN PRÆMIS: En stærk defensiv vinder ofte langt flere trofæer end en stærk offensiv

Legenden Alex Ferguson udtalte en gang ”Offensiven vinder kampe, men defensiven vinder titler”.

Der er kolossal mange eksempler som understøtter ovenstående præmis. Læg mærke til at jeg skriver ofte, for naturligvis er der undtagelser. Ja, naturligvis er offensiven også vigtig, for scorer du ikke mål vinder du heller ikke. Det er klart. Men kigger man på forskellige turneringer og slutrunder, så ser man at de fleste eksempler viser, at hold med en stærk defensiv ofte ender med at vinde det hele.

* Chelsea var ikke blandt det bedst scorende hold i CL i sæson 20/21, men vandt alligevel titlen pga. en solid defensiv indsats. I CL (sæson 20/21), indkasserede Chelsea kun 0,3 mål per kamp og lå på en suveræn førsteplads som det bedste forsvar i tuneringen. I samme sæson scorede Chelsea kun 1,8 mål per kamp og lå helt nede på 8. pladsen som den bedste offensiv i CL. Det var altså Chelsea’s solide defensiv som gav Champions League titlen.

* Real Madrid var kun det sjette bedst scorende hold (2,2 mål per kamp) i CL (sæson 21/22), men slog alligevel tre engelske hold (Chelsea, City og Liverpool) ud af CL, hvilket – især pga. en solid defensiv indsats – gav dem titlen.

* Italien var ikke det mest scorende hold (per kamp), men vandt EM 2020 titlen pga. en solid defensiv indsats. Italien havde den anden bedste defensiv med 0,6 indkasseret mål per kamp. Til forskel havde de kun den femte bedste offensiv med 1,9 scoret mål per kamp.

* AC Milan har lige vundet Serie A (efter mange år). Og det trods at de kun havde den fjerde bedste offensiv i ligaen med 69 mål. Til gengæld havde de den bedste defensiv i Serie A med 31 indkasseret mål. Det var altså en stærk defensiv som gav dem titlen.

Sådan kunne man blive ved med at nævne eksempler. Der er naturligvis undtagelser i alt og eksempler som illustrerer det modsatte. Men meget ofte er det defensiven, som vægter tungest på vægtskålen når der skal uddeles guld medaljer.

NEJ, det handler ikke om, at pragmatisk fodbold skaber en solid defensiv. Og NEJ, Barcelona skal ikke ændre sin Tiki Taka fodboldstil. Og JOV, Barcelona kan STADIG have en solid defensiv ved at spille Tiki Taka. Min pointe er bare; styrk nu det f***ing forsvar!!

Sidst Barcelona vandt treble var i 2015. Ser man La Liga tabellen (i 2015) så havde Barcelona ikke den bedste offensiv (den havde Real Madrid), men Barcelona havde den bedste defensiv i ligaen. Dvs. en solid defensiv indsats gav dem La Liga titlen, samt treble i 2015 – og det trods at de spillede Tiki Taka på fuld udblæsning. Så nej, det er ikke pragmatisk fodbold jeg savner hos Barcelona, overhovedet ikke.

MIN PÅSTAND: Barcelona nedprioriterer alt for ofte defensiven ved transfer vinduer, hvilket fører til fiaskoer.

Min påstand om at Barcelona nedprioriterer defensiven hviler på følgende eksempler:

* Barcelona har lige spillet en hel sæson uden at have en backup spiller for Jordi Alba. Barcelona har altså opereret med en enkelt naturlig venstre back i en hel sæson, hvilket er meget useriøst.

* Barcelona har i mange sæsoner SPARET PENGE på back positionerne ved at hente lappeløsninger; brugt Sergi Roberto som højre back, hentet en æld gammel Dani Alves, og nu går rygterne på at man vil hente Alonso og Azpilicueta. Igen eksempler på at man har en useriøs tilgang til defensiven.

* Hvis alle rygterne holder, så henter Barcelona to defensive forstærkninger på fri transfer denne sommer; hvilket er AC og Kessie. Man bruger altså ikke en krone på dem. Gav vide om de overhovedet var hentet hvis ikke de var gratis?

* Hvis alle rygterne holder, så kommer Barcelona til at springe banken (igen, igen, igen som altid) på offensive spillere; det er ikke Griezmann, Coutinho og Dembele, men Lewandowski, Raphinha og Bernando som nævnes. Navnene er skiftet ud, men ellers er det stortset det samme; man FORSTÆRKER OFFENSIVEN og bruger nærmest hele budgettet på dette.

Og det selvom defensiven, især backerne skriger efter forstærkning. Og det selvom man har masser offensive navne som Aubemeyang, Ferran Torres, Pedri, Ansu Fati, Depay, (måske) Dembele m.m. Og det selvom at alderen ser slemmest ud i defensiven med spillere som Pique (CB 35år), Busquest (DM 33år), Alba (VB 33år).

Hvornår får Barcelonas ledelse en mere balanceret tilgang til fodbold? Hvorfor er der så meget fokus på offensive navne ved hver eneste transfer vinduer? Hvorfor bruger man altid hovedparten af budgettet på offensive spillere?

Det kan godt være at Barcelona er i en genopbygningsfase, men ønsker de at vende tilbage til storhed, så nytter det slet ikke noget at nedprioritere defensiven og have nærmest al fokus på offensiven. :thumbdown:

Mit formål med dette skriv er ikke at skabe unødvendig negativitet, men at gøre opmærksom på en frustration som har stået på meget længe :roll:

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
tirs jun 21, 2022 5:45 pm
Ja, det bliver en lang smøre, men føler mig nødsaget til følgende skriv, da den åbenbart ikke er feset ind hos mange. Here we go!

HVAD DU SKAL GØRE Modargumentere hvis du er uenig. Men læs venligst alle mine præmisser, eksempler, påstande osv. før du argumenterer.

MIN PRÆMIS: En stærk defensiv vinder ofte langt flere trofæer end en stærk offensiv

Legenden Alex Ferguson udtalte en gang ”Offensiven vinder kampe, men defensiven vinder titler”.

Der er kolossal mange eksempler som understøtter ovenstående præmis. Læg mærke til at jeg skriver ofte, for naturligvis er der undtagelser. Ja, naturligvis er offensiven også vigtig, for scorer du ikke mål vinder du heller ikke. Det er klart. Men kigger man på forskellige turneringer og slutrunder, så ser man at de fleste eksempler viser, at hold med en stærk defensiv ofte ender med at vinde det hele.

* Chelsea var ikke blandt det bedst scorende hold i CL i sæson 20/21, men vandt alligevel titlen pga. en solid defensiv indsats. I CL (sæson 20/21), indkasserede Chelsea kun 0,3 mål per kamp og lå på en suveræn førsteplads som det bedste forsvar i tuneringen. I samme sæson scorede Chelsea kun 1,8 mål per kamp og lå helt nede på 8. pladsen som den bedste offensiv i CL. Det var altså Chelsea’s solide defensiv som gav Champions League titlen.

* Real Madrid var kun det sjette bedst scorende hold (2,2 mål per kamp) i CL (sæson 21/22), men slog alligevel tre engelske hold (Chelsea, City og Liverpool) ud af CL, hvilket – især pga. en solid defensiv indsats – gav dem titlen.

* Italien var ikke det mest scorende hold (per kamp), men vandt EM 2020 titlen pga. en solid defensiv indsats. Italien havde den anden bedste defensiv med 0,6 indkasseret mål per kamp. Til forskel havde de kun den femte bedste offensiv med 1,9 scoret mål per kamp.

* AC Milan har lige vundet Serie A (efter mange år). Og det trods at de kun havde den fjerde bedste offensiv i ligaen med 69 mål. Til gengæld havde de den bedste defensiv i Serie A med 31 indkasseret mål. Det var altså en stærk defensiv som gav dem titlen.

Sådan kunne man blive ved med at nævne eksempler. Der er naturligvis undtagelser i alt og eksempler som illustrerer det modsatte. Men meget ofte er det defensiven, som vægter tungest på vægtskålen når der skal uddeles guld medaljer.

NEJ, det handler ikke om, at pragmatisk fodbold skaber en solid defensiv. Og NEJ, Barcelona skal ikke ændre sin Tiki Taka fodboldstil. Og JOV, Barcelona kan STADIG have en solid defensiv ved at spille Tiki Taka. Min pointe er bare; styrk nu det f***ing forsvar!!

Sidst Barcelona vandt treble var i 2015. Ser man La Liga tabellen (i 2015) så havde Barcelona ikke den bedste offensiv (den havde Real Madrid), men Barcelona havde den bedste defensiv i ligaen. Dvs. en solid defensiv indsats gav dem La Liga titlen, samt treble i 2015 – og det trods at de spillede Tiki Taka på fuld udblæsning. Så nej, det er ikke pragmatisk fodbold jeg savner hos Barcelona, overhovedet ikke.

MIN PÅSTAND: Barcelona nedprioriterer alt for ofte defensiven ved transfer vinduer, hvilket fører til fiaskoer.

Min påstand om at Barcelona nedprioriterer defensiven hviler på følgende eksempler:

* Barcelona har lige spillet en hel sæson uden at have en backup spiller for Jordi Alba. Barcelona har altså opereret med en enkelt naturlig venstre back i en hel sæson, hvilket er meget useriøst.

* Barcelona har i mange sæsoner SPARET PENGE på back positionerne ved at hente lappeløsninger; brugt Sergi Roberto som højre back, hentet en æld gammel Dani Alves, og nu går rygterne på at man vil hente Alonso og Azpilicueta. Igen eksempler på at man har en useriøs tilgang til defensiven.

* Hvis alle rygterne holder, så henter Barcelona to defensive forstærkninger på fri transfer denne sommer; hvilket er AC og Kessie. Man bruger altså ikke en krone på dem. Gav vide om de overhovedet var hentet hvis ikke de var gratis?

* Hvis alle rygterne holder, så kommer Barcelona til at springe banken (igen, igen, igen som altid) på offensive spillere; det er ikke Griezmann, Coutinho og Dembele, men Lewandowski, Raphinha og Bernando som nævnes. Navnene er skiftet ud, men ellers er det stortset det samme; man FORSTÆRKER OFFENSIVEN og bruger nærmest hele budgettet på dette.

Og det selvom defensiven, især backerne skriger efter forstærkning. Og det selvom man har masser offensive navne som Aubemeyang, Ferran Torres, Pedri, Ansu Fati, Depay, (måske) Dembele m.m. Og det selvom at alderen ser slemmest ud i defensiven med spillere som Pique (CB 35år), Busquest (DM 33år), Alba (VB 33år).

Hvornår får Barcelonas ledelse en mere balanceret tilgang til fodbold? Hvorfor er der så meget fokus på offensive navne ved hver eneste transfer vinduer? Hvorfor bruger man altid hovedparten af budgettet på offensive spillere?

Det kan godt være at Barcelona er i en genopbygningsfase, men ønsker de at vende tilbage til storhed, så nytter det slet ikke noget at nedprioritere defensiven og have nærmest al fokus på offensiven. :thumbdown:

Mit formål med dette skriv er ikke at skabe unødvendig negativitet, men at gøre opmærksom på en frustration som har stået på meget længe :roll:

Der skal selvfølgelig være en balance, men jeg vil klart foretrække at fokusere på offensiven og komme på 2 pladsen og spille virkelig spændende fodbold end at komme på 1 pladsen og spille halv spændende.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Har det ikke også altid været en filosofi man har kørt i Barca, at man forsvarer sig bedst med bolden? Ikke ved at stå med en beton-defensiv.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
tirs jun 21, 2022 6:41 pm
Der skal selvfølgelig være en balance, men jeg vil klart foretrække at fokusere på offensiven og komme på 2 pladsen og spille virkelig spændende fodbold end at komme på 1 pladsen og spille halv spændende.
Kvoller skrev:
tirs jun 21, 2022 6:52 pm
Har det ikke også altid været en filosofi man har kørt i Barca, at man forsvarer sig bedst med bolden? Ikke ved at stå med en beton-defensiv.
Nu er det jo ikke enten eller. Jeg efterspørger bare mere balance i mit forrige indlæg, som I forhåbentlig har læst til fulde.

Min pointe (påstand) var bare, at en stærk defensiv ofte giver mere pote. Jeg har ikke givet udtryk for at Barca skal spille defensivt eller kedeligt. Jeg synes det er super underligt, at man konstant bruger hele transferbudgettet på offensive spillere, selvom andre positioner på banen skriger efter forstærkning. Og det sker hver evig eneste sommer. Fokus er bare på angrebet.

Min præmis og påstand var følgende:
Barca80 skrev:
tirs jun 21, 2022 5:45 pm
MIN PRÆMIS: En stærk defensiv vinder ofte langt flere trofæer end en stærk offensiv
og
Barca80 skrev:
tirs jun 21, 2022 5:45 pm
MIN PÅSTAND: Barcelona nedprioriterer alt for ofte defensiven ved transfer vinduer, hvilket fører til fiaskoer.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Drake skrev:
tirs jun 21, 2022 5:31 pm
Kunne Sergio Reguilón ikke være en mulighed på VB?
Han skulle være til salg i Spurs til 25 mil.

Ved godt det er klamt at han RM mand, men ville han ikke passer godt ind, og være et klasse køb? :shifty:
NEJ TAK, herfra!

Han var ualmindelig klam, smart, beskidt, arrogant og decideret en ren snotunge som Real spiller. Desuden ikke god nok imo.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Pablo Zabaleta (Tidligere Manchester City-spiller): "Jeg tror, at Barca får svært ved at hente Bernardo Silva. Lige nu er Silva en nøglespiller for City."
Kæft en positiv nyhed. At least for me ;-)

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Barca80

Vi vinder intet udelukkende med den nuværende offensiv.

Selvfølgelig skal defensiven gerne styrkes, som der også er masser af forlydender om ledelsen gerne ser. Koulibaly, Kounde, mfl nævnes. Udover de erfarne Azpi og Alonso som er for gamle til dig.

Du bruger utrolig mange linjer på at beskrive defensive triumfer. Barca kommer aldrig til at agere ud fra en solid defensiv. Dermed ikke sagt at defensiven ikke kan og skal prioriteres og færre mål skal lukkes ind. Men det bliver udefra den velkendte filosofi +/-. Sådan noget kujon bold som i Madrid kommer aldrig til at ske…

I 15 var det ikke full Force tiki taka. Det var offensivt, men meget på hurtige omstillinger. I hvert fald mod de store hold.

De offensive navne der nævnes kommer ikke i nærheden af at voldtæske banken, som ved Cou, Griez, Demb handlerne. Heller ikke selvom du skriver det gang på gang.

Vi forsøgte Semedo i nogle år, så klubben HAR forsøgt at finde en højre back.

Du har vel også lagt mærke til at Kounde faktisk er en hovedprioritering.

Du har ret i at defensiven skal prioriteres. Det tror jeg dog også den bliver. Lad os se til august!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Jeg tror at Dembélé forlænger sin kontrakt. Chelsea og PSG skulle være ved at miste interessen. Jeg ville give ham en 2-3 årig kontrakt. Hans skader bekymrer mig en del.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Antimadridista skrev:
tirs jun 21, 2022 8:21 pm
Vi vinder intet udelukkende med den nuværende offensiv.
Jamen så er vi jo enige. Det nuværende offensiv har behov for at blive suppleret med en bedre defensiv, hvilket også er hele min pointe ;-) Tror du mener, at det nuværende offensiv ikke er stærk nok til at Barca kan vinde noget? I så fald er jeg uenig.

Hvis du ser på Barcelonas kampe de sidste 6 måneder, efter Ferran Torres og Aubameyang blev købt (og Dembele kom mere i form), så scorede Barca en hel del mål.

Bemærkelsesværdige kampe hvor Barca scorer en del mål (mod større hold), men hvor forsvaret evt. svigter.

Januar: 2-3 nederlag imod R.Madrid, 3-2 nederlag mod A.Bilbao

Februar: 4-2 sejr mod A.Madrid (dvs. hele 4 mål scoret), 1-4 sejr mod Valencia (igen 4 mål scoret, endda på udebane), 2-4 sejr mod Napoli (igen 4mål scoret, endda på udebane), 4-0 sejr mod A.Bilbao

Marts: 0-4 sejr mod R.Madrid

April: 2-3 nederlag til Frankfurt.

Der er faktisk mange eksempler på at Barcelona ikke har svært ved at score i store kampe, men forsvaret svigter ofte i sidste ende. Dem jeg nævnte er mest bemærkelsesværdige eksempler - andre kunne nævnes.
Antimadridista skrev:
tirs jun 21, 2022 8:21 pm
Selvfølgelig skal defensiven gerne styrkes, som der også er masser af forlydender om ledelsen gerne ser. Koulibaly, Kounde, mfl nævnes. Udover de erfarne Azpi og Alonso som er for gamle til dig.
Antimadridista skrev:
tirs jun 21, 2022 8:21 pm
Du har ret i at defensiven skal prioriteres. Det tror jeg dog også den bliver. Lad os se til august!
Hvis det bliver tilfældet, så er det også første gang i meget lang tid, at man bruger store summer på at styrke defensiven. Jeg tvivler dog lidt, men lad os nu se.

Du nævner Semedo. Selv han var ikke en klasse HB som blev købt, men et uprøvet talent fra Portugal, lidt ligesom talentet Dest fra Holland. Dvs. man bruger lidt summer, men ikke i nærheden af hvad man bruger på offensiven. Og det er hele min pointe i forrige indlæg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster