Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
lør jun 18, 2022 8:23 pm
Ansu har været skadesplaget i nu 2 sæsoner.
Har lige læst følgende om Ansu;

Ansu Fati is ‘far from ready’ to play at the highest level regularly.
@Benayadachraf

FC Barcelona believe that Ansu Fati should've had surgery & he made a big mistake by not doing so.
@Benayadachraf

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
lør jun 18, 2022 8:34 pm
Jeg håber på følgende trup i næste sæson. Der bruges 130 mio. euro på 3 spillere ifølge mit ønske (Kessie og AC ikke medregnet, da de er gratis). To af de tre spillere er back spillere og et af dem er wing (hvis Dembele smutter) :thumbup:

MÅLMAND
* Ter Stegan
* Pena (reserve)

VENSTRE BACK
* Gaye (købt fra Valencia for ca. 30 mio. euro)
* Alba (degraderet til reserve)

HØJRE BACK
* Kounde (købt fra Sevilla for ca. 60 mio. euro)
* Dest (reserve)

CENTRAL FORSVAR
* Araujo
* AC
* Garcia (reserve)
* Enten Umtiti, Lenglet eller en fra B-holdet rykke op som reserve, desuden kan Kounde også spille denne plads.

MIDTBANE
* Frankie de Jong
* Gavi
* Pedri
* Kessie (reserve - fået gratis fra Ac Milan)
* Busquest (degraderet til reserve)
* Torre (reserve - fået gratis)

ANGREB
* Aubameyang
* Ansu Fati
* Ferran Torres
* Depay (reserve)
* Jeg håber stadig på Dembele, ellers må man ude at søge; helst en spiller på max. 26 år og til ikke mere end 40 mio. euro.

Jeg er ret sikker på, at dette hold kan spille med om guldet. Det handler mest om mentaliteten på holdet, som Xavi skal skabe ;-)
Det er eddersparkme et ringe hold. No offense. Du vil erstatte Gaya med Alba og tilmed bruge 30 mio euro, når han er i sidste år af kontrakt, det er kæmpe overbetaling. Han er desuden ikke bedre end Alba lige nu. Du vil erstatte Dembele og hans 15 g/a for sølle 40 mio euro. Raphinha passer ind der. Han ville koste omkring 45 mio og garanterer det samme antal mål og assists, men du vil have en anden. Find et navn, det andet er ren fantasi. Det jeg prøver at sige er at det er urealistisk. Kounde vil du simpelthen hente ind og spille som HB. Så er det vel bare bedst at stoppe den der. Han gør ikke engang positionen meget bedre, da han er CB.

In conclusion du har ikke styrket startelleveren for 130 mio euro. Det er fandme tragisk.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
lør jun 18, 2022 8:45 pm
Jeg synes det ser ok ud, men nu snakkede du selv om tideligere tiders fejltagelser med at spille dyrt indkøbte spillere ude af position. Hvordan synes du i den sammenhæng, at give 60 mio euro for en CB og spille ham på HB lyder?
Det er et godt spørgsmål. Nu har jeg læst at Xavi overvejer at spille 3-5-2 i næste sæson. Så mon ikke at Kounde alligevel spiller CB hvis han kommer til Barca?

Jeg synes at Barca's største svaghed er i defensiven, især på back pladserne, men også på den centrale forsvars plads. Så hvis Barca skal bruge mange penge henover sommeren, så skal det især være på HB og CB pladserne. Og netop Kounde kan spille på begge omtalte pladser. Han har spillet som HB på det franske landshold flere gange og gjort det forrygende. Og så er han endda kun 22 år og allerede verdensklasse. Så 60 mio. er ikke skudt ved siden af synes jeg - især fordi Barcas defensiv skriger efter forstærkning, i modsætning til offensiven (som dog godt kan forbedres).

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 8:52 pm
Det er eddersparkme et ringe hold. No offense. Du vil erstatte Gaya med Alba og tilmed bruge 30 mio euro, når han er i sidste år af kontrakt, det er kæmpe overbetaling. Han er desuden ikke bedre end Alba lige nu. Du vil erstatte Dembele og hans 15 g/a for sølle 40 mio euro. Raphinha passer ind der. Han ville koste omkring 45 mio og garanterer det samme antal mål og assists, men du vil have en anden. Find et navn, det andet er ren fantasi. Det jeg prøver at sige er at det er urealistisk. Kounde vil du simpelthen hente ind og spille som HB. Så er det vel bare bedst at stoppe den der. Han gør ikke engang positionen meget bedre, da han er CB.
Om Gaye er bedre end Alba kan der måske være delte meninger om. Han ligger i hvert fald højere på den her top 10 liste: https://globehour.com/best-left-backs-i ... orld-2022/ . Jeg synes han er bedre end Alba, men lad det nu ligge.

Raphinha har været overbevisende i en enkelt sølle sæson for Leeds - jeg er sgu ikke særlig sikker på at han bliver særlig god i La Liga (frygter lidt Coutinho effekt). Jeg kan nævne en del andre jeg hellere ville se for de 45 mio. euro. Desuden tror jeg ikke Leeds slipper Raphinha for 45 mio. euro.
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 8:52 pm
In conclusion du har ikke styrket startelleveren for 130 mio euro. Det er fandme tragisk.
Hvis ikke du mener, at Kounde og Gaye er forstærkninger overfor pensionister som Pique, Danni Alves og Alba, så er det din tankegang som er tragisk.
Senest rettet af Barca80 lør jun 18, 2022 9:11 pm, rettet i alt 1 gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
lør jun 18, 2022 8:57 pm
EasyBuddhist skrev:
lør jun 18, 2022 8:45 pm
Jeg synes det ser ok ud, men nu snakkede du selv om tideligere tiders fejltagelser med at spille dyrt indkøbte spillere ude af position. Hvordan synes du i den sammenhæng, at give 60 mio euro for en CB og spille ham på HB lyder?
Det er et godt spørgsmål. Nu har jeg læst at Xavi overvejer at spille 3-5-2 i næste sæson. Så mon ikke at Kounde alligevel spiller CB hvis han kommer til Barca?

Jeg synes at Barca's største svaghed er i defensiven, især på back pladserne, men også på den centrale forsvars plads. Så hvis Barca skal bruge mange penge henover sommeren, så skal det især være på HB og CB pladserne. Og netop Kounde kan spille på begge omtalte pladser. Han har spillet som HB på det franske landshold flere gange og gjort det forrygende. Og så er han endda kun 22 år og allerede verdensklasse. Så 60 mio. er ikke skudt ved siden af synes jeg - især fordi Barcas defensiv skriger efter forstærkning, i modsætning til offensiven (som dog godt kan forbedres).
Jeg kan godt lide Koundé, tag ikke fejl, men jeg er meget i tvivl om, han er den rigtige "store" forstærkning i forsvaret. Det at han primært opererer i højre forsvarsside er ikke optimalt, når man i forvejen har Piqué, Araujo og Garcia til positionen, mes også AC kan spille der. Så dækker han ganske rigtigt også HB og det er da et plus, men man har igen Araujo, der dækker den på samme måde, mens igen også AC kan dække den. Jeg synes en LCB er mere påkrævet, hvis man skal ud og give penge på endnu en CB, når man nu forhåbentlig kommer af med de to franskmænd vi har i forvejen. Mht til en tre back kæde, så er det langt fra Koundé s stærkeste opstilling. Han har meget sjældent spillet den for Sevilla, hvis nogensinde og igen, så har man spillere til højresiden af en back 3.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Manchester United's CEO, Richard Arnold: “Our officials are in Barcelona for Frenkie De Jong. We have a £200M budget this summer & money will not be a problem for signing players.”

Jamen, så hoster I naturligvis op med 100 af de rætti lange. Eller smutter igen.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
lør jun 18, 2022 9:10 pm
Jeg kan godt lide Koundé, tag ikke fejl, men jeg er meget i tvivl om, han er den rigtige "store" forstærkning i forsvaret. Det at han primært opererer i højre forsvarsside er ikke optimalt, når man i forvejen har Piqué, Araujo og Garcia til positionen, mes også AC kan spille der. Så dækker han ganske rigtigt også HB og det er da et plus, men man har igen Araujo, der dækker den på samme måde, mens igen også AC kan dække den. Jeg synes en LCB er mere påkrævet, hvis man skal ud og give penge på endnu en CB, når man nu forhåbentlig kommer af med de to franskmænd vi har i forvejen. Mht til en tre back kæde, så er det langt fra Koundé s stærkeste opstilling. Han har meget sjældent spillet den for Sevilla, hvis nogensinde og igen, så har man spillere til højresiden af en back 3.
Du har ret i, at Kounde nok ikke fungerer 100% optimalt på HB pladsen. Men han er stadig rigtig god på den position. Han er mere end god. Det har han flere gange bevist på det franske landshold.

Nu når Danni Alves har forladt Barca, og Dest ikke har spillet på højt niveau, og S.Roberto ikke rigtig fungerer på pladsen, så synes jeg at Barca har AKUT behov for en HB spiller. Derfor må de gerne bruge mange penge på denne position henover sommeren. Og når man kaster et blik på markedet, så er der ikke rigtig nogen klasse HB tilgængelig. Der er top HB spillere som fx Hakimi, Trent Arnold, Kyle Walker osv., men de spiller alle sammen i klubber som har en solid økonomi og ikke behov for at sælge. Og så har vi Kounde som rygtes væk fra sin klub for ca. 60 mio. euro. I og med at han er en fleksibel forsvarspiller (gør det godt både som CB og HB), og han er meget ung, og været overbevisende i La Liga - så synes jeg at Barca skal slå til ASAP.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør jun 18, 2022 9:24 pm
Manchester United's CEO, Richard Arnold: “Our officials are in Barcelona for Frenkie De Jong. We have a £200M budget this summer & money will not be a problem for signing players.”

Jamen, så hoster I naturligvis op med 100 af de rætti lange. Eller smutter igen.
Han sagde de havde 200.. ;-)

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør jun 18, 2022 8:52 pm
Antimadridista skrev:
lør jun 18, 2022 8:23 pm
Ansu har været skadesplaget i nu 2 sæsoner.
Har lige læst følgende om Ansu;

Ansu Fati is ‘far from ready’ to play at the highest level regularly.
@Benayadachraf

FC Barcelona believe that Ansu Fati should've had surgery & he made a big mistake by not doing so.
@Benayadachraf
Aaaahhh crap med crap på.. :cry:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
lør jun 18, 2022 8:52 pm
Antimadridista skrev:
lør jun 18, 2022 8:23 pm
Ansu har været skadesplaget i nu 2 sæsoner.
Har lige læst følgende om Ansu;

Ansu Fati is ‘far from ready’ to play at the highest level regularly.
@Benayadachraf

FC Barcelona believe that Ansu Fati should've had surgery & he made a big mistake by not doing so.
@Benayadachraf
Tvivlsom kilde, ingen af de store har historien. Men det er klart, en spiller med hans skadeshistorik vil have en lang vej tilbage.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Det giver kun mening med Bernardo, hvis vi sælger Frenkie for mere end vi giver for Bernardo. Han fylder trods alt 28 om en halvanden måned. Og selv hvis vi får en lille fortjeneste, så vil det stadig være med en lidt mærkelig smag i munden for mit vedkomende.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Koundé is most naturally a right-sided central defender, but he is sufficiently agile, athletic and technically gifted that he can also play perfectly well at right-back. Making lengthy, lung-busting runs, he performs there with the competence of a professional full-back.

At 5’11”, Koundé is neither particularly tall nor broad for a central defender, but he exhibits great strength when challenging for the ball. In those individual duels his speed gives him an edge when chasing the ball, and a powerful leap means he can win aerial battles – a valuable trait at both ends of the pitch.
Kounde er også blevet rost for sine driblinger og indlæg (crossing). Dvs. han besidder flere af egenskaberne for en wingback spiller.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
lør jun 18, 2022 9:35 pm
EasyBuddhist skrev:
lør jun 18, 2022 9:10 pm
Jeg kan godt lide Koundé, tag ikke fejl, men jeg er meget i tvivl om, han er den rigtige "store" forstærkning i forsvaret. Det at han primært opererer i højre forsvarsside er ikke optimalt, når man i forvejen har Piqué, Araujo og Garcia til positionen, mes også AC kan spille der. Så dækker han ganske rigtigt også HB og det er da et plus, men man har igen Araujo, der dækker den på samme måde, mens igen også AC kan dække den. Jeg synes en LCB er mere påkrævet, hvis man skal ud og give penge på endnu en CB, når man nu forhåbentlig kommer af med de to franskmænd vi har i forvejen. Mht til en tre back kæde, så er det langt fra Koundé s stærkeste opstilling. Han har meget sjældent spillet den for Sevilla, hvis nogensinde og igen, så har man spillere til højresiden af en back 3.
Du har ret i, at Kounde nok ikke fungerer 100% optimalt på HB pladsen. Men han er stadig rigtig god på den position. Han er mere end god. Det har han flere gange bevist på det franske landshold.

Nu når Danni Alves har forladt Barca, og Dest ikke har spillet på højt niveau, og S.Roberto ikke rigtig fungerer på pladsen, så synes jeg at Barca har AKUT behov for en HB spiller. Derfor må de gerne bruge mange penge på denne position henover sommeren. Og når man kaster et blik på markedet, så er der ikke rigtig nogen klasse HB tilgængelig. Der er top HB spillere som fx Hakimi, Trent Arnold, Kyle Walker osv., men de spiller alle sammen i klubber som har en solid økonomi og ikke behov for at sælge. Og så har vi Kounde som rygtes væk fra sin klub for ca. 60 mio. euro. I og med at han er en fleksibel forsvarspiller (gør det godt både som CB og HB), og han er meget ung, og været overbevisende i La Liga - så synes jeg at Barca skal slå til ASAP.
Jae, lad os se, hvad der sker. Jeg ville have gjort tingene anderledes, men Koundé vil være god i Barca, uden tvivl. Spørgsmålet er om det er ham man mangler mest.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Alt over 80 for de Jong vil være genialt. Han ville alligevel blive slået af holdet i næste sæson af gavi. Hvis man så ovenikøbet kan “bytte” ham til Silva så er det helt ufatteligt godt arbejde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør jun 18, 2022 9:46 pm
Alt over 80 for de Jong vil være genialt. Han ville alligevel blive slået af holdet i næste sæson af gavi. Hvis man så ovenikøbet kan “bytte” ham til Silva så er det helt ufatteligt godt arbejde.
Skal Silva så slå Gavi af? Eller Pedri?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster