Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
lør jun 18, 2022 12:54 pm
Jeg fatter hat af Barcas ledelse. Den tidligere ledelse var lige til at lukke op og sk*de i, men den nuværende ledelse er sgu da ikke meget bedre :wtf:

En 34 årig Lewandowski, en mega dyr Raphinha, og måske lige en Bernando Silva oven i toppen. Alt sammen offensive og mega dyre spillere. Dvs. historien gentager sig igen - før var det Griezmann, Coutinho og Dembele, og nu er navnene bare skiftet ud, men ellers helt samme princip :thumbdown:

* DROP Lewandowski og sats på Aubemeyang i toppen. Han er gjort det mere end godkendt og skal nok blive endnu bedre i sin anden sæson. Dermed har du sparet 40 mio. euro :thumbup:

* DROP Raphinha og sats på Ansu Fati og Ferran Torres på fløjene. Eller få en gratis Dybala som en supplement i angrebet. Desuden har du også Depay. Dermed har du sparet 50-60 mio. euro :cool:

* DROP Bernando Silva og fokusere på Gavi. Knægten har været suveræn de sidste måneder. Giv ham den kontrakt han ønsker, samt en vigtigere rolle i truppen. Du har også Pedri på den plads B.Silva skulle spille. Ikke mindst har du fået talentet Torre, som bør få chancen. Dermed har du sparet 50-60 mio. euro :clap:

Du har hermed samlet sparet over 150 mio. på transfers, ved at droppe Lewandowski, Raphinha og B.Silva :razz:

Ja, nye offensive spillere lyder fristende, men synes det er super useriøst og hensynsløst at brænde så mange penge af på offensivespillere, lige så snart du får nogle penge mellem hænderne. Hvis Barca bruger så mange penge nu, vil de sikkert stå i magen til situation (økonomisk nød) om 3-4 år. Spar pengene nu og invester dem anderledes :?
Vil for en gangs skyld give dig en smule ret…

Lewan er dog imo indiskutabel og kan slet ikke sammenlignes med Auba

Ift Raphinha og Bernardo. Køb af begge vil være overkill, da vi som du nævner har både Ansu og Ferran. Raphinha vil selfølgelig være som RW, hvilket dermed vil putte Bernardo mere central (eller til venstre hvor vi har Ansu), som igen vil fjerne spilletid fra primært Gavi, sekundært Torre. Det skal vi ikke ud i!

Så det skal være enten Bernardo eller Raphinha og ingen Bernardo hvis vi beholder Jong.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
lør jun 18, 2022 1:01 pm
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 12:48 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør jun 18, 2022 12:35 pm
Jeg er slet ikke varm på Lewan, ej heller Messi retur.

Jeg synes ikke Lewan som type passer ind, selvom Xavi åbenbart er uenig med mig.

Lewan passer slet ind i det spil vi gerne vil spille, han er ikke en super god tekniker, han skaber ikke chancer, han laver dog mål i kassevis og minder mig mest af alt om Ronaldo.

Jeg vil langt hellere have en type som Benz der både har evnen til at spille 9’er og være chanceskabende i spillets opbygning. Lewan er nærmest en rendyrket afslutter med en rigtig god placeringsevne.

Det med at lave mål i kassevis er ikke nødvendigvis det vi mangler mest, se blot hvad Ronaldo har gavnet Man U.

Og så er han gammel gammel.

Jeg føler blot at jeg lige ville lufte dette da stortset alle her synes det er en vældig god ide at bruge en masse penge på en gammel herre som imø slet ikke passer ind i vores spillestil.
For det første finder man ikke spillere som Benzema hængende på træerne. Nkunku er vel det nærmeste, og han koster vel 120 mio. euro. Du vil gerne have en ala falsk 9’er, vi kan jo se hvor skidt det så ud for Memphis sidste år, eller Griezmann årene før. Nej, vi skal have en fyr som Lewa. Et hold som Bayern spiller meget teknisk, med højt pres og massere af afleveringer. Passede Lewa ikke perfekt der? Hvorfor i alverden skulle han så ikke kunne passe for os? Det er simpelthen noget vås det der med at Lewa ikke har nogen teknik, det er en skrøne på grund af hans statur.

Vi to har en meget forskellig definition af teknik, det er nok der vores meningsforskels udspring har rod.
Han har ikke Messi teknik, men skal alle have det? Han har ikke meget ringere teknik end Benzema. Du kan se videoen 'Robert Lewandowksi - When football becomes art' Det er en ret god indikation af hvad han kan. Jeg tør vædde med at du ikke engang ser Bayerns kampe i bundeligaen, så hvad nytter denne diskussion alligevel, hvis du har truffet en beslutning på forhånd
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det vås, der bliver lukket ud på de her sider, er ikke af Barca80

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Bud på en trup 22-23

GK: Stegen, pena

RB: Kounde, Dest

CB: Araujo, AC, Pique, Garcia

LB: Alba, x?

DM: Bussi, Roberto, (Nico, Kessie)

MM/OM: Pedri, Nico, Gavi, Torre, Bernardo, Kessie

Wings: Ansu, Ferran, Raphinha (Bernardo)

AC: Lewan, Auba (Ansu)

Supplere fra b-holdet med Marmol, Balde, Abde mfl.

Når man lige kigger igennem er det måske lige vel mange unge..men umiddelbart lidt svært at gøre noget ved!?

Ud:

Neto

Alves, lenglet, Umtiti, Mingueza

Frenkie, Puig

Dembele, Memphis, MB, Luuk (Adama)
Senest rettet af Antimadridista lør jun 18, 2022 5:57 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

ladislau skrev:
lør jun 18, 2022 2:49 pm
Det vås, der bliver lukket ud på de her sider, er ikke af Barca80
Kan vi ikke lige få dit forkromede overblik, i stedet for primært brok over Laporta og forsøget på at stable noget slagkraftigt sammen.

Hvad så du helst ske i dette vindue?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

ladislau skrev:
lør jun 18, 2022 2:49 pm
Det vås, der bliver lukket ud på de her sider, er ikke af Barca80
Sikkert ikke normalt, men det han skrev lige før var noget vås. Du kunne eventuelt svare på mit rigtige indslag og så måske kommentere hvad jeg siger forkert?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Isageren skrev:
fre jun 17, 2022 8:24 pm
Norbit skrev:
fre jun 17, 2022 8:14 pm
Det er vildt hvordan Bayern henter spillere.

De får Mane angiveligt for 30-40 mio pund. Top top angriber fra PL. Blandt de bedste offensive spillere i min optik de seneste mange sæsoner til en slik.

Alt i mens fyrer vi milliarder af efter alle mulige primadonnaer.
De får ham til den pris fordi at han har kontraktudløb om et år. Derudover ville Liverpool gerne have penge for ham, samtidig med at de samarbejdede med Mané, fordi hans ønske var at skifte. En tredje grund er at Liverpool fik Thiago fra Bayern for næsten ingenting, det handlede altså også om at give lidt tilbage.

Liverpool respekterer i højere grad Mané i denne situation. De kunne potentielt set være ligesom Bayern med Lewa, men vælger at lade vær. Bayern får måske 10 mil ud af det, men i det lange løb er det ikke et godt look for en klub af den størrelse.

De milliarder efter primadonnaer var den tidligere ledelses beslutninger. Den tid er ovre. Lad os prøve som Barca fans for en gang skyld at støtte og være tilfredse med det arbejde som er blevet gjort.

Det er for mig den største forskel på Barca og Real. Når deres talenter scorer 2 mål i en kamp “Mbappe hvem? Vi har ikke brug for nogen, vi har Pepe Lima”, alt imens for Barca fans “Jeg tror ikke Pepe Lima kan noget i det lange løb, han koster alt for mange penge, vi har brug for mere.” Det handler i høj grad også om hvilken stemning der er i en klub til at skabe en vinderkultur igen. Jeg er med på at tilliden skal opbygges, men vi fans bør også gøre en indsats.
Jeg tror ikke der er blevet skrevet noget mere korrekt siden Martin Luther skrev de 95 teser. Det sjove er at det så bare tager mere til, flere utilfredse som allerede vil fyre ledelsen 2 dage efter de økonomiske levers er på plads. Jeg ved det Ladislau, jeg skriver igen noget værre vås.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80: “Så er der igen Bartomeu tilstande, nu hedder de ikke Griezmann, Coutinho og Dembele længere, men Bernardo, Raphinha og Lewa”

Lewa - 40 mio
Raphinha - 50 mio
Bernardo - 70 mio

160 i alt

Dembele - 150 mio
Coutinho - 160 mio
Griezmann - 120 mio

430 i alt.

Lewa - 9m netto
Bernardo - 8m netto
Raphinha - 6m netto

I alt 23m netto


Griezmann - 35m netto
Coutinho - 25 netto
Dembele - 15m netto

75m netto.

Så lad os ikke kalde det vås, men måske usammenhængende argumenter.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 2:17 pm
ok, så dit råd er egentlig bare, fortsæt med samme trup, mens alle andre hold forstærker sig. Vi skal altså forbedre os til næste sæson og spille med om titler mod Real der har hentet Tchouameni og Rüdiger og i forvejen har et bedre hold. Puha, vi ender sku som Arsenal, accepten for at være lort er allerede startet.
Nej, jeg siger nemlig ikke at "Barca bare skal fortsætte med samme trup", men investere pengene mere fornuftigt. Dvs. al fokus skal ikke være på DYRE og OFFENSIVE spillere. Selvfølgelig skal der hentes nyt blod, og det bliver der nok også med AC og Kessie og muligvis et par andre.

Det jeg tydeligt gav udtryk for (som du åbenbart har misforstået) er, at man ikke skal brænde penge af (ligesom i fortiden) på dyre offensive spillere.
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 2:17 pm
Det er virkelig noget vås du skriver. Du siger Griezmann, Coutinho og Dembele. Faktum er at Countinho kostede mere end de tre navne til sammen, plus han tjente alene mere end de tre vil til sammen. Hate for at hate, hvor er det ærgerligt.
Og hvordan modsiger det så min pointe? Du skriver "hate for at hate"? Ah det kan du gøre bedre.
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 2:17 pm
Ja okay, sats på Ansu, som spillede 10 kampe i sidste sæson. Sats på Ferran som er ung og ikke har fået en særlig god start. Sats på Memphis der slet ikke passede ind og som underpræsterede. Sats på Auba, som bliver ældre og som allerede har haft problemer i flere kampe. Det eneste som giver mening er det med Gavi, men sikke et ansvar at lægge på to unge spillere på under 20, samtidig med at du kører dem i sænk fysisk, fordi du ikke har habile erstatninger. The recipe for disaster. Jeg ved ikke med dig, men jeg kan ikke lide at "satse" på så mange positioner i klubben.
Selvfølgelig skal man satse på Ansu Fati - hvorfor i alverden er han ellers i truppen? At han har været langtidsskadet betyder ikke at han bliver det igen.

Ferran Torres tilpasser sig og vil blive bedre i kommende sæson - så ja, sats på ham!

Det lyder nu mere som om at du ikke har lært af fortidens fejl og bare ønsker dyre offensive køb? Jeg siger bare, at man bør spare pengene og investere anderledes.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
lør jun 18, 2022 3:28 pm
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 2:17 pm
Det er virkelig noget vås du skriver. Du siger Griezmann, Coutinho og Dembele. Faktum er at Countinho kostede mere end de tre navne til sammen, plus han tjente alene mere end de tre vil til sammen. Hate for at hate, hvor er det ærgerligt.
Og hvordan modsiger det så min pointe? Du skriver "hate for at hate"? Ah det kan du gøre bedre.
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 2:17 pm
Ja okay, sats på Ansu, som spillede 10 kampe i sidste sæson. Sats på Ferran som er ung og ikke har fået en særlig god start. Sats på Memphis der slet ikke passede ind og som underpræsterede. Sats på Auba, som bliver ældre og som allerede har haft problemer i flere kampe. Det eneste som giver mening er det med Gavi, men sikke et ansvar at lægge på to unge spillere på under 20, samtidig med at du kører dem i sænk fysisk, fordi du ikke har habile erstatninger. The recipe for disaster. Jeg ved ikke med dig, men jeg kan ikke lide at "satse" på så mange positioner i klubben.
Selvfølgelig skal man satse på Ansu Fati - hvorfor i alverden er han ellers i truppen? At han har været langtidsskadet betyder ikke at han bliver det igen.

Ferran Torres tilpasser sig og vil blive bedre i kommende sæson - så ja, sats på ham!

Det lyder nu mere som om at du ikke har lært af fortidens fejl og bare ønsker dyre offensive køb? Jeg siger bare, at man bør spare pengene og investere anderledes.
Det modsiger da netop din pointe. Lewa, Raphinha og Bernardo kan ikke sammenlignes med de andre. De bliver slet ikke hentet til samme priser, ergo det er ikke sammenlignligt.

Man skal satse på Ansu, men man skal supplere med ordentlige spillere, når han nu er så skadet som han er, det samme gælder Ferran Torres. Han er ikke stærk nok til at vi bare kan "satse" på ham.

Allerhelst så jeg at vi beholdte Dembele, men når det nu ikke er muligt så vil jeg sælge FDJ og hente Bernardo, der kan spille CM og HW. Derudover ville jeg hente Koundé og Lewandowski og ikke mere end det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Når nu målet er at spille med om alle titler, ja så skal vi da have Bernardo, Lewa og Koundé, ellers så sker det ikke.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 4:12 pm
Når nu målet er at spille med om alle titler, ja så skal vi da have Bernardo, Lewa og Koundé, ellers så sker det ikke.
Tror dog ikke vi kan spille med om alle titler med det hold selv med de 3 tilføjelser, men enig i at vi skal forstærkes jeg syntes bare det skal være defensivt man skal fokusere ressourcerne og selvfølgelig lewan også, for det er både god merch salg og et tegn på Barca stadigvæk kan hive stjerner ind.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Red skrev:
lør jun 18, 2022 4:20 pm
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 4:12 pm
Når nu målet er at spille med om alle titler, ja så skal vi da have Bernardo, Lewa og Koundé, ellers så sker det ikke.
Tror dog ikke vi kan spille med om alle titler med det hold selv med de 3 tilføjelser, men enig i at vi skal forstærkes jeg syntes bare det skal være defensivt man skal fokusere ressourcerne og selvfølgelig lewan også, for det er både god merch salg og et tegn på Barca stadigvæk kan hive stjerner ind.
Til defensiven går man også efter Alonso og Azpilicueta. Samtidigt har man sikret AC +Kessie.

Det er et meget stærkt hold hvis vi oveni hatten køber de tre nævnte.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Norbit skrev:
lør jun 18, 2022 4:32 pm
Red skrev:
lør jun 18, 2022 4:20 pm
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 4:12 pm
Når nu målet er at spille med om alle titler, ja så skal vi da have Bernardo, Lewa og Koundé, ellers så sker det ikke.
Tror dog ikke vi kan spille med om alle titler med det hold selv med de 3 tilføjelser, men enig i at vi skal forstærkes jeg syntes bare det skal være defensivt man skal fokusere ressourcerne og selvfølgelig lewan også, for det er både god merch salg og et tegn på Barca stadigvæk kan hive stjerner ind.
Til defensiven går man også efter Alonso og Azpilicueta. Samtidigt har man sikret AC +Kessie.

Det er et meget stærkt hold hvis vi oveni hatten køber de tre nævnte.
Ja meget. Altså tænk på hvor godt det havde været hvis Dembélé havde forlænget, så havde vi haft endnu en option på bænken.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 4:08 pm
Det modsiger da netop din pointe. Lewa, Raphinha og Bernardo kan ikke sammenlignes med de andre. De bliver slet ikke hentet til samme priser, ergo det er ikke sammenlignligt.
Det er da i den grad sammenligneligt. Alle de omtalte spillere er OFFENSIVE spillere, som kommer til at koste største del af transferbudgettet. Det er én sammenligning. Greizmann, Dembele og Coutinho blev alle købt for OVERPRIS, hvilket Lewandowski, Raphinha og Bernando formentlig også gør. Det er en anden sammenligning.

At betale ca. 45 mio. euro for en 34 årig spiller er total hul i hovedet. Det samme er at betale 60 mio. euro for oneseason-wonder spilleren Raphinha. Det er hul i hovedet, især fordi man kunne investere pengene langt bedre på andre positioner. Hvorfor blive ved med at springe banken på offensive spillere (nu Lewandoski, Raphinha og Bernando = 150 mio. euro), når man i forvejen har klasse spillere i offensiven som fx Aubemeyang, Ansu Fati, Ferran Torres, Pedri, Gavi osv. ?? Ja, det er TOTAL HUL I HOVEDET!! :crazy:
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 4:08 pm
Man skal satse på Ansu, men man skal supplere med ordentlige spillere, når han nu er så skadet som han er, det samme gælder Ferran Torres. Han er ikke stærk nok til at vi bare kan "satse" på ham.
Så skadet som han er? Han har haft en uheldig sæson. Man skal sgu da ikke gå ud fra (antage) at han bliver langttid skadet igen i kommende sæson - tværtimod gå ud fra at han spiller hovedparten af kommende sæson :wtf: Desuden skriver du "supplere med ordentlige spillere", nåh ok, så giver det også mening at indkøbe hele 3 offensive spillere til 150 mio. :grin:
Isageren skrev:
lør jun 18, 2022 4:08 pm
Allerhelst så jeg at vi beholdte Dembele, men når det nu ikke er muligt så vil jeg sælge FDJ og hente Bernardo, der kan spille CM og HW. Derudover ville jeg hente Koundé og Lewandowski og ikke mere end det.
F. De Jong bør slet ikke sælges, da han er top 5 blandt verdens bedste midtbanespillere, NÅR han spiller på sin naturlige position. Problemet er, at man forsøger ham at spille som Rakitic, lidt fremme på banen (box til box midtbane), hvilket slet ikke duer. Står det til mig, så bør Busquest takke af (eller acceptere bænken) og give sin plads til De Jong.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster