Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har været helt enorm fan af de jong. Som i kæmpe. Men jeg tror et eller andet sted jeg var mere fan af potentialet fremfor spillet på banen. Det var fantasien om denne hollandske knægt der smilende kunne dominere kampe. Sådan har det dog aldrig været for os. I glimt her og der. Men han har ikke været en stabil spiller for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre jun 10, 2022 9:26 pm
Ja det troede jeg også selv. Men vi er fans og tjener ikke en styrtende løn på at styre klubben. De burde simpelthen have spottet hans manglende defensive egenskaber.
Men køber man ham ikke også for at han skal udvikle sig. Ingen spiller har samme defensive samt tekniske kvaliteter som Busi. Hvis Messi er kongen af offensiven og angreb, så vil jeg ligeledes sige at Busi er kongen af defensiven og forsvar. På det punkt er han magisk. Meningen var jo at FDJ ville lære, han havde allerede de tekniske og pasningsfærdighederne.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Han bærer simpelthen størstedelen af ansvaret selv. Jeg tør vædde på at han hvis hans navn ikke var Frenkie De Jong, søn af Johann Cruyff. Så havde vi nok sat på knæ for at United gav os 50 mio
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

🎙| Javier Tebas: “Barcelona in economical terms is a money-making machine, but they have losses of €500M and they must recover them.” “From the €500M, €190M are covid losses, amortisation fees accumulate €160-170M, and the rest is from the mismanagement from the Bartomeu administration.”
@sport
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Contrary to reports, sources at Manchester United say they have NOT yet made an official offer to Barcelona for Frenkie de Jong.
@sistoney67
PSG, Bayern Munich and Manchester City would like to know the price of Frenkie de Jong to see if they enter the race for the player.


@sport
Barça want to invest the money received from the sale of Frenkie de Jong in Raphinha and Rúben Neves.


@sport
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7070
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1840 gange
Blevet takket: 1095 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
fre jun 10, 2022 9:49 pm
🎙| Javier Tebas: “Barcelona in economical terms is a money-making machine, but they have losses of €500M and they must recover them.” “From the €500M, €190M are covid losses, amortisation fees accumulate €160-170M, and the rest is from the mismanagement from the Bartomeu administration.”
@sport
Tebas har godt nok travlt med at tale om klubbens økonomi i pressen. Det gør ikke ligefrem arbejdet lettere, at den narrebjælde taler som en papegøje på amfetamintrip, hver gang han ser en journalist.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Man undrer sig lidt over hvad City, United, PSG og Bayern vil med De Jong, når han nu er så uendelig ringe som i siger.
Ingen af dem viser nogen som helst interesse for Neves eller Rafinha.
Det er sikkert os, der har fat i den lange ende der. Det plejer vi jo at have. Ingen går og griner af os…

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7070
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1840 gange
Blevet takket: 1095 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🗣 Javier Tebas: "Yes, Barca can sign players. For example, if they sell players for €100m, they can spend 33% of that on new signings.”

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Spot on Ladislau. Folk herinde er helt fortabt i at sende de Jong væk, og hylder Busi. Underligt hvordan de største klubber er så forhippet på at hente ham, når nu folk herinde mener at han ikke kan noget. Det kan vel ikke være fordi at folk herinde ikke aner hvad de snakker om. De Jong er en klasse 6er! Åbenbart kun folk herinde der ikke kan se det. At ville købe Neves i stedet og mene at det er en forstærkning, er jo helt på månen.

Rygterne om Dodo synes jeg dog virker som en rigtig god idé! Har aldrig hørt om ham før i dag, men han ligner virkelig hvad vi leder efter. Hvis vi kan sælge Dest og det nogenlunde kan gå lige op med købet af Dodo skal vi IMO gøre det. Og så Alves som backup, til at være mentor for ham

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

I er lidt ved at lave jeres egen lille fortælling som i så kan himle over.

Ingen siger at de jong “ikke kan noget” eller er ringe. Ingen hylder bussi og mener han har lang tid tilbage. Ingen ved om der er interesse fra alle de nævnte klubber (man u eneste der umiddelbart viser oprigtig interesse). Og hvem er det der vil hente neves?

Som jeg efterhånden har skrevet utallige gange så ville jeg selv holde på de Jong hvis økonomien var god. Det er den dog ikke. Hvis vi skal rykke os som klub så kræver det at man tager nogle hårde beslutninger og at sælge de jong er for mig den der giver bedst mening.

De jong er, som nævnt flere gange, genial i en db pivot med en defensivt stærk spiller ved sin side. Men sådan spiller vi ikke og et skifte til dette system ville være bekostning af et af vores helt store talenter (pedri/gavi) der begge er klart bedst som cm.

Jamen han er jo en klasse 6’er der skal tage over efter bussi? Nej det er han altså ikke. Brug 2 min på at se på hans stats og især de defensive. Intet tyder her på at han effektivt kan tage over efter bussi. Sammenlignet med cm’er i klubben er hans defensive stats dårlige.

Sidst men ikke mindst - jeg vil rigtig gerne snakke fodbold men den der “i fatter ikke hvad i snakker om tone” fremmer ikke debatten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DrGink
Indlæg: 683
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 657 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
lør jun 11, 2022 6:34 am
I er lidt ved at lave jeres egen lille fortælling som i så kan himle over.

Ingen siger at de jong “ikke kan noget” eller er ringe. Ingen hylder bussi og mener han har lang tid tilbage. Ingen ved om der er interesse fra alle de nævnte klubber (man u eneste der umiddelbart viser oprigtig interesse). Og hvem er det der vil hente neves?

Som jeg efterhånden har skrevet utallige gange så ville jeg selv holde på de Jong hvis økonomien var god. Det er den dog ikke. Hvis vi skal rykke os som klub så kræver det at man tager nogle hårde beslutninger og at sælge de jong er for mig den der giver bedst mening.

De jong er, som nævnt flere gange, genial i en db pivot med en defensivt stærk spiller ved sin side. Men sådan spiller vi ikke og et skifte til dette system ville være bekostning af et af vores helt store talenter (pedri/gavi) der begge er klart bedst som cm.

Jamen han er jo en klasse 6’er der skal tage over efter bussi? Nej det er han altså ikke. Brug 2 min på at se på hans stats og især de defensive. Intet tyder her på at han effektivt kan tage over efter bussi. Sammenlignet med cm’er i klubben er hans defensive stats dårlige.

Sidst men ikke mindst - jeg vil rigtig gerne snakke fodbold men den der “i fatter ikke hvad i snakker om tone” fremmer ikke debatten.
Helt enig i det er vigtigt at holde en god tone i debatten.

Dér hvor jeg er uenig er i forhold til betydningen af hans stats. Jeg synes det er svært at tolke på stats'ne i forhold til han ikke spiller Busquets position. Busquets rolle i presset og defensiven minder ikke om gavi-pedri-FdJ's rolle. Han har fået ganske få kampe på positionen - primært mens der har været kaos. Det synes sket er svært at slutte for meget udfra.
Jeg vil nu da heller ikke regne med han bliver på samme måde som Busquets - han er er en ener. Men mindre/anderledes kan også gøre det.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Jeg går udfra Piquenbauer, at når du hele tiden skriver i, og slutter af med at nævne tonen, så hæfter du ligeledes for Isagerens udtalelser i denne ombæring. Så skal jeg nok prøve at skrive pænt også.
Jeg er ikke tæt på at være enige om, at manden er så ringe, som i påstår. Uagtet de tyve minutter han har spillet 6’er. Han har spillet dårlige kampe ja, men det har de sgu alke. Han er også den som skal finde en ny rolle(eller det skal Xavi). Under Koeman var han ret beset selve taktikken.

Er som tidligere nævnt, ikke dead set på at beholde manden, men alternativerne gør ikke, at vi bliver et bedre hold. Tværtimod, så ligner det folk vi ikke gider spille med om to år, og ikke kan sælge.

Hvis De Jong ryger, så ligner det en typisk Barcas handel, hvor vi gen pisser i bukserne for at holde varmen.
Vi vil stå markant dårligere økonomisk, og have dårligere kvalitet på banen.
Det bliver ikke et fornuftigt salg af at tale De Jong ned, man hopper bare med på desperationen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det gør den ikke men alligevel er bussi markant bedre i presset end fdj. Det samme er alle andre på holdet.

Men altså det er selvfølgelig svært at spå om hvordan en spiller vil gøre det på en anden position. Mit ståsted er at det er rigtigt at de Jong aldrig aldrig har haft hovedansvaret defensivt men omvendt så har han heller ikke vist, statsmæssigt, at han kan spille som 6’er. Hans rolle som boks-til-boks burde kunne give en ide om en vis defensiv pondus men han er mildest talt dårlig og et godt stykke efter spillere som pedri og gavi (og selvfølgelig bussi). Mon ikke det også er en af grundene til at Xavi, hvis man skal tro rygterne, ikke ser ham som dm?

Jeg kan sagtens forstå at man kan lide de Jong og især ideen om ham som spilleren der skal tage over efter bussi. Jeg kan bare ikke se det. Han er en helt anden type end det vi skal have på dm. De Jong har brug for frihed hvilket han får i en db pivot men som vi ikke bruger. Ja vi har brug for en dm der er god med fødderne men positionen er defensivt bundet og defensivt ekstremt vigtig for holdet. Og som cm har vi bedre (eller spillere med mere potentiale som skal spilles) alternativer i pedri og gavi.

Jeg ser det oprigtigt ikke som et tab at sælge ham. Vi har brug for pengene og han passer ikke ordentligt ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke tæt på at være enige om, at manden er så ringe, som i påstår. Uagtet de tyve minutter han har spillet 6’er. Han har spillet dårlige kampe ja, men det har de sgu alke. Han er også den som skal finde en ny rolle(eller det skal Xavi). Under Koeman var han ret beset selve taktikken.
Prøv at sammenlign de jong:
https://fbref.com/en/players/1bacc518/s ... ing-Report

med andre i truppen som pedri, Gavi og bussi:
https://fbref.com/en/players/0d9b2d31/s ... ing-Report

https://fbref.com/en/players/19cae58d/s ... ing-Report

https://fbref.com/en/players/5ab0ea87/s ... ing-Report

Det er altså markant så dårlig han er i især presset. Enten skal han ikke presse eller også gider han ikke.

Offensivt spiller han selvfølgelig en rolle og han er god er god i pasningsspillet. Jeg tror dog hurtigt Gavi kan vokse ind i den rolle. Det er selvfølgelig et sats men man satser på en spiller som Gavi. Det skal man gøre.
Er som tidligere nævnt, ikke dead set på at beholde manden, men alternativerne gør ikke, at vi bliver et bedre hold. Tværtimod, så ligner det folk vi ikke gider spille med om to år, og ikke kan sælge.
Hvem? Vi har hentet Kessie (der vel er tæt på de jongs niveau i nuværende rolle) og ellers er det mediesnak. Vi har ikke pengene til at hente neves (vil ikke være meget bedre end de jong som dm) eller silva (er langt bedre end de jong i nuværende rolle).
Hvis De Jong ryger, så ligner det en typisk Barcas handel, hvor vi gen pisser i bukserne for at holde varmen.
Vi vil stå markant dårligere økonomisk, og have dårligere kvalitet på banen.
Det bliver ikke et fornuftigt salg af at tale De Jong ned, man hopper bare med på desperationen.
Det er lidt som om ledelsen ikke rigtigt kan gøre noget rigtigt i dine øjne? Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du ville gøre udover at holde på de jong, droppe cvc, holde sig fra at sælge blm, ikke tage lån osv?

Men altså jeg er fuldkommen uenig. De jong er, imo, ikke særlig vigtig for holdet. Pengene er langt vigtigere og hvis vi kan forstærke os med feks lewa og smide resten i banken så står vi ikke kun bedre økonomisk men også sportsligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det er jo ikke bare et par brugere herinde, som kan lide ham.
Det er ret beset alle de store klubber. Når han er skudt af, og vi har soldet pengene op. Så er vi jo mistet økonomisk værdi.

Om hvorvidt han kan/skal spille 6’er kan vdoskutere længe(der er ikke meget emperi),og endnu længere om vi kun skal have en 6’er.
Det kommer dog hurtig til at mangle lidt relevans, hvis afløseren har det samme problem. Så er vi jo igen lige vidt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster