Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
lør jun 04, 2022 10:45 pm
PuyolErGud skrev:
lør jun 04, 2022 6:21 pm
Hvordan er det Piques "bedrift" på en negativ måde, at klubben skylder ham så mange penge? Kontrakten er indgået og det kan man næppe klandre Pique for.
Det forstår jeg sgu heller ikke. Klubben tilbød en løn og manden sagde ja, det kan da aldrig blive noget man skal klandres for. Og at han har skubbet noget af hans løn, som han i øvrigt var i sin gode ret til ikke at gøre, må da være positivt.
Havde han helt frasagt sig en del af hans løn ville det da være fantastisk, men jeg synes virkelig ikke at man kan se negativt på, at han får sin løn.
Klart, retmæssig har Pique krav på pengene. Men klubben kan selvfølgelig gøre sit til at komme ud af kontrakten på en anden måde. Det sker hele tiden, alle steder i verden, så det er ikke noget nyt. De har faktisk pligt til det som ansvarlig ledelse.. der kan være mange ting skrevet ind i sådan en kontrakt, der gør det muligt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
lør jun 04, 2022 10:45 pm
PuyolErGud skrev:
lør jun 04, 2022 6:21 pm
Hvordan er det Piques "bedrift" på en negativ måde, at klubben skylder ham så mange penge? Kontrakten er indgået og det kan man næppe klandre Pique for.
Det forstår jeg sgu heller ikke. Klubben tilbød en løn og manden sagde ja, det kan da aldrig blive noget man skal klandres for. Og at han har skubbet noget af hans løn, som han i øvrigt var i sin gode ret til ikke at gøre, må da være positivt.
Havde han helt frasagt sig en del af hans løn ville det da være fantastisk, men jeg synes virkelig ikke at man kan se negativt på, at han får sin løn.
Hør nu her. De lønninger som Barca spillerne har fået tilbudt af den tidligere ledelse, er jo helt ude i hampen, hvilket der også har været flere nyheder om på det seneste - Laporta mener sågar at den tidligere ledelse har handlet i ondt tro for at knække Barca. :oops:

Pique har jo været med til at forhandle sin groteske løn med den tidligere Barca ledelse. Så helt uskyldig er han altså ikke. Dertil var der på et tidspunkt nyheder om, at Pique var villig til at spille en sæson gratis, da han er klubbens mand osv. Der er dog slet ikke tilfældet, han har bare udskudt sin vanvittige løn til senere på året. Og Pique er altså ikke en mand som nu går sulten i seng for Barcas skyld, så helte status fortjener han ikke. Han blev snare presset til at gøre klubben en tjeneste, da han har været i klubben i så mange år: alt andet ville da også blive betragtet som forkasteligt af Barca fans :mad:

Derfor synes jeg at beløbbet på 80 mio euro, som Barca skylder Pique, bestemt skal nævnes som en mindre god bedrift :thumbdown:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kvoller »

EasyBuddhist skrev:
lør jun 04, 2022 10:57 pm
Kvoller skrev:
lør jun 04, 2022 10:45 pm
PuyolErGud skrev:
lør jun 04, 2022 6:21 pm
Hvordan er det Piques "bedrift" på en negativ måde, at klubben skylder ham så mange penge? Kontrakten er indgået og det kan man næppe klandre Pique for.
Det forstår jeg sgu heller ikke. Klubben tilbød en løn og manden sagde ja, det kan da aldrig blive noget man skal klandres for. Og at han har skubbet noget af hans løn, som han i øvrigt var i sin gode ret til ikke at gøre, må da være positivt.
Havde han helt frasagt sig en del af hans løn ville det da være fantastisk, men jeg synes virkelig ikke at man kan se negativt på, at han får sin løn.
Klart, retmæssig har Pique krav på pengene. Men klubben kan selvfølgelig gøre sit til at komme ud af kontrakten på en anden måde. Det sker hele tiden, alle steder i verden, så det er ikke noget nyt. De har faktisk pligt til det som ansvarlig ledelse.. der kan være mange ting skrevet ind i sådan en kontrakt, der gør det muligt
Enig. Og jeg tænker også, at med alt det han har kørende ved siden af (hans forretninger, tennisturneringen i Madrid, præsident/ejer i en anden klub), så burde det kunne gøre at man kan ændre noget kontraktmæssigt.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
søn jun 05, 2022 12:21 am

Pique har jo været med til at forhandle sin groteske løn med den tidligere Barca ledelse. Så helt uskyldig er han altså ikke.
ALLE spillere forsøger da at forhandle den bedst mulige kontrakt hjem. Du finder da ikke én eneste spiller der siger "Jeg synes den løn I tilbyder mig i den nye kontrakt er for høj, husk nu at tænke på klubbens økonomi". Det giver ingen mening at klandre ham for at sige ja til den løn.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
søn jun 05, 2022 12:04 pm
Barca80 skrev:
søn jun 05, 2022 12:21 am

Pique har jo været med til at forhandle sin groteske løn med den tidligere Barca ledelse. Så helt uskyldig er han altså ikke.
ALLE spillere forsøger da at forhandle den bedst mulige kontrakt hjem. Du finder da ikke én eneste spiller der siger "Jeg synes den løn I tilbyder mig i den nye kontrakt er for høj, husk nu at tænke på klubbens økonomi". Det giver ingen mening at klandre ham for at sige ja til den løn.
Men nu er situationen jo en komplet anden end for 2-3 år siden, før corona, før gigantisk økonomisk nedgang. Man kunne godt tænke at specielt disse klubmænd, ville klippe en tå for at give klubben bedre muligheder, når nu det ser så sort ud. At gå eksempelvis 10-15% ned i løn, syntes jeg ikke er en absurd eller horribel tilgang. Bare at stå fast på sit, kan jeg vitterligt ikke forstå.
Det er så uhyre egoistisk og grisk.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
søn jun 05, 2022 12:39 pm
Kvoller skrev:
søn jun 05, 2022 12:04 pm
Barca80 skrev:
søn jun 05, 2022 12:21 am

Pique har jo været med til at forhandle sin groteske løn med den tidligere Barca ledelse. Så helt uskyldig er han altså ikke.
ALLE spillere forsøger da at forhandle den bedst mulige kontrakt hjem. Du finder da ikke én eneste spiller der siger "Jeg synes den løn I tilbyder mig i den nye kontrakt er for høj, husk nu at tænke på klubbens økonomi". Det giver ingen mening at klandre ham for at sige ja til den løn.
Men nu er situationen jo en komplet anden end for 2-3 år siden, før corona, før gigantisk økonomisk nedgang. Man kunne godt tænke at specielt disse klubmænd, ville klippe en tå for at give klubben bedre muligheder, når nu det ser så sort ud. At gå eksempelvis 10-15% ned i løn, syntes jeg ikke er en absurd eller horribel tilgang. Bare at stå fast på sit, kan jeg vitterligt ikke forstå.
Det er så uhyre egoistisk og grisk.
Under Corona bad vores firma os alle om at gå 10 pct ned i løn i 8 mdr for at redde firmaet, det sagde vi alle ja til.
Det er et firma på +200 medarbejdere.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jun 05, 2022 3:30 pm
Antimadridista skrev:
søn jun 05, 2022 12:39 pm
Kvoller skrev:
søn jun 05, 2022 12:04 pm
Barca80 skrev:
søn jun 05, 2022 12:21 am

Pique har jo været med til at forhandle sin groteske løn med den tidligere Barca ledelse. Så helt uskyldig er han altså ikke.
ALLE spillere forsøger da at forhandle den bedst mulige kontrakt hjem. Du finder da ikke én eneste spiller der siger "Jeg synes den løn I tilbyder mig i den nye kontrakt er for høj, husk nu at tænke på klubbens økonomi". Det giver ingen mening at klandre ham for at sige ja til den løn.
Men nu er situationen jo en komplet anden end for 2-3 år siden, før corona, før gigantisk økonomisk nedgang. Man kunne godt tænke at specielt disse klubmænd, ville klippe en tå for at give klubben bedre muligheder, når nu det ser så sort ud. At gå eksempelvis 10-15% ned i løn, syntes jeg ikke er en absurd eller horribel tilgang. Bare at stå fast på sit, kan jeg vitterligt ikke forstå.
Det er så uhyre egoistisk og grisk.
Under Corona bad vores firma os alle om at gå 10 pct ned i løn i 8 mdr for at redde firmaet, det sagde vi alle ja til.
Det er et firma på +200 medarbejdere.
Yep og 10% er kun det øverste tynde lag af fløden for dem. På din arbejdsplads, kan 10% sagtens være en god portion af selve fløden, for nogle!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Isageren »

Verdens største Madridista spiller i vores klub, hans navn dr Gerard Pique. 52 mio brutto, 5. Valg, kritiserere trænere der krævede den nødvendige disciplin ( Enrique, Pep, Setien), roste de trænere som tillod spillerne alt (Valverde, Koeman). Forlod klubben under Gaspart til fordel for United i klubbens værste periode. Producerede Griezmanns afvisning af Barca og ydmygede os. Sagde til hele verden at han ikke ville være bænkevarmer i Barca, men blev i sommers på trods af at Xavi var ærlig. Var styrmand da vi tabte 0-4 mod Qatar Saint Germain, 0-3 mod Juve, 0-3 mod Roma, 0-4 mod Liverpool, 2-8 mod Bayern, 1-4 mod QSG, 2x 0-3 mod Bayern. Sagde efter 2-8 at han ville gøre plads til ungt blod. Indrømmer han sover 3-4 timer om natten. Går på natklub med hans kæreste og klubbens unge spillere (Puig) som anfører. Nu skærer han ansigter på bænken, og laver jokes om hvor meget han spiller. Er folk klar over hvor farligt det er? Det er dynamit. Vi er i september, forestil jer hvis vi begynder at tabe, medierne vil sige hvorfor spiller Pique eller Alba ikke? Pique og Alba vil sige “hvorfor spiller vi ikke?”. En ting er deres løn, som er en skandale at de overhovedet er gået med til, en anden ting er at de ødelægger projektet. Og så får vi hele svadaen om at han ville spille gratis (så ville reduktionen vel være klar?), og at han spillede gratis sidste år, men velvidende at han ville få pengene senere. Ham vil Barcas fans have som præsident. Må jeg være fri. Verdens største madridista spiller for os.
Senest rettet af Isageren man sep 19, 2022 8:52 pm, rettet i alt 1 gang.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror, at vi har forstået pointen!

Jeg tror i øvrigt ikke, at der er ret mange, som vil have ham som præsident..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
man sep 19, 2022 8:50 pm
Jeg tror, at vi har forstået pointen!

Jeg tror i øvrigt ikke, at der er ret mange, som vil have ham som præsident..
Men det er åbenbart kun mig der påpeger det. Rettede det lige, og tilføjede “nyheden” eller hvad man skal sige.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Isageren »

Mens Puyol er min absolut favorit i gennem tiderne, over Iniesta, Xavi, Messi, Ronaldo, Ronaldinho osv. så er Pique efterhånden blevet den Barca spiller som jeg har oplevet, at jeg bryder mig mindst om. Magen til ego har jeg aldrig set.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Barca80 »

Barca forventer, at alle fire kaptajner (Busquets, Piqué, Alba og Roberto) forlader klubben sommeren 2023. De afløses af Ter Stegen, Lewandowski, Pedri og Araujo med Dembélé som en mulighed også. (Mundo Deportivo)
Ja de har været fantastiske igennem mange år. Ja de er legender. Ja det har været en fornøjelse at se dem på banen. Men fortid er fortid. Vi er i nutiden.

Nu skal de bare takke af og ud hurtigst muligt. Det lyder måske lidt kynisk, men sådan er det. Det er holdet der tæller.

Billede

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes jo stadig både Piqué og Alba er gode spillere og hvis det ikke var for deres lønniveau ville de jo være fremragende backups der giver perfekt mening!

I en så kompakt sæson som denne er gode udskiftere virkelig vigtigt. Og de forcer de to har er lige præcis det der skal bruges imod de hold hvor man tænker at rotere.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Barca80 »

130 millioner euro skal betales i løn til Piqué, Busquets og Alba denne sæson. (ARA)
Gerard Piqué overvejer på nuværende tidspunkt ikke at indstille karrieren efter denne sæson. (Marca)
Jordi Alba var blandt de spillere, der var irriteret over at skulle rejse til Australien og spille en venskabskamp i slutningen af sæsonen. "Hvorfor skal vi rejse så langt for at spille?", lød det fra ham. Svaret fra klubben var: "For at betale lønninger som din". (ARA)
Uforskammet intet mindre. De er jo på vej til at ødelægge deres eget renomme i klubben.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster