21 - Frenkie De Jong

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af EasyBuddhist »

De Boer: "Sometimes coaches and clubs hold on to players who had to step down a long time ago. The future in Barcelona is De Jong, Gavi, Pedri and Nico.. with these they have an amazing midfield."
De Boer: "Busquets is holding the whole team. Busquets hinders de Jong's development."
Krads kritik, må man sige.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
man jan 24, 2022 8:07 pm
De Boer: "Sometimes coaches and clubs hold on to players who had to step down a long time ago. The future in Barcelona is De Jong, Gavi, Pedri and Nico.. with these they have an amazing midfield."
De Boer: "Busquets is holding the whole team. Busquets hinders de Jong's development."
Krads kritik, må man sige.
Men jeg er 100% enig.

Men men men, vil nogle sige, De Jong er ikke så god defensiv… men men men, vil andre sige, det er Bussen da godt nok heller ikke, og qua sin alder tager han en stamplads for en af disse fantastiske talenter som igennem de næste sæsoner skal lære at spille den plads, istedet for langsomme Busquets.

En rolle som mentor og indskifter bør være det som Busquets skal have fra nu af.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Kvoller »

Har De Jong ikke spillet en del cb i Ajax også? Han burde da nok være dygtig defensivt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af EasyBuddhist »



En fin tråd, der diskuterer FdJ´s position i Barca vs. Ajax
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
fre jan 28, 2022 10:35 pm


En fin tråd, der diskuterer FdJ´s position i Barca vs. Ajax
Smuk analyse :) Uden at prøve at åbne den igen :p

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Dytrax »

Louis van Gaal (manager of the national team of the Netherlands): "Frenkie always plays good for the national team. Here we try to play him to his strengths." [nos]
Frenkie de Jong: “The style I play with the Netherlands suits me BETTER than the style I play in Barcelona.”
De Jong: "I like to be the first player to receive the ball from the defenders."
Frenkie de Jong against Belgium:

• 94’ minutes
• 1 assist
• 93 touches
• 77/82 accurate passes
• 6 ball recoveries
• 4 key passes
• 3/3 accurate long balls
• 3/3 aerial duels won
• 2/2 successful dribbles

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
lør jun 04, 2022 9:24 am
Louis van Gaal (manager of the national team of the Netherlands): "Frenkie always plays good for the national team. Here we try to play him to his strengths." [nos]
Frenkie de Jong: “The style I play with the Netherlands suits me BETTER than the style I play in Barcelona.”
De Jong: "I like to be the first player to receive the ball from the defenders."
Frenkie de Jong against Belgium:

• 94’ minutes
• 1 assist
• 93 touches
• 77/82 accurate passes
• 6 ball recoveries
• 4 key passes
• 3/3 accurate long balls
• 3/3 aerial duels won
• 2/2 successful dribbles
Hans heatmap fra kampen er også bare markant anderledes, end det man ser for Barca. Hans profil passer til Barca ned i mindste detalje. Det bare ikke altid det man ser på banen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Dytrax »

Det ville være en kæmpe fejl, hvis han blev solgt.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Rb88 »

Nu så jeg ikke kampen men personligt synes jeg også hans bedste tid for os IKKE har været som 8eren der løber ind i feltet, men faktisk tiden hvor han spillede som CB på grund af skader og havde friheden til at drive bolden op nedefra hvilket også passer på hans egne udtalelser.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Madameskrald »

Rb88 skrev:
lør jun 04, 2022 9:57 am
Nu så jeg ikke kampen men personligt synes jeg også hans bedste tid for os IKKE har været som 8eren der løber ind i feltet, men faktisk tiden hvor han spillede som CB på grund af skader og havde friheden til at drive bolden op nedefra hvilket også passer på hans egne udtalelser.
Løsningen er en db. pivot... spørgsmålet er, om det er plads til det i Barcelona, ellers bør han sendes videre. Hverken de Jong eller Barcelona får nok udbytte med ham i en interior rolle.
Der er ikke mange i Barcelona truppen, som jeg hellere holder på end De Jong i Ajax form. Det var for vildt, men han er aldrig blevet brugt i den rolle i Barcelona - og han viser igen og igen på landsholdet, at der er masse af uforløst potentiale i ham.

Xavi - sæt i gang!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
lør jun 04, 2022 11:58 am
Rb88 skrev:
lør jun 04, 2022 9:57 am
Nu så jeg ikke kampen men personligt synes jeg også hans bedste tid for os IKKE har været som 8eren der løber ind i feltet, men faktisk tiden hvor han spillede som CB på grund af skader og havde friheden til at drive bolden op nedefra hvilket også passer på hans egne udtalelser.
Løsningen er en db. pivot... spørgsmålet er, om det er plads til det i Barcelona, ellers bør han sendes videre. Hverken de Jong eller Barcelona får nok udbytte med ham i en interior rolle.
Der er ikke mange i Barcelona truppen, som jeg hellere holder på end De Jong i Ajax form. Det var for vildt, men han er aldrig blevet brugt i den rolle i Barcelona - og han viser igen og igen på landsholdet, at der er masse af uforløst potentiale i ham.

Xavi - sæt i gang!
Hvor er jeg dog glad for, at der endelig er lidt medvind til Frenkie her på forum. Jeg har jo fra dag 1 ment, at han skulle spille DM og mon ikke også Xavi godt ved det? Sagen er dog bare, at Busi stadig tørner ud på den plads og stadig er fremragende - når han altså får sine hvil, hvilket han ikke har fået mange af. Men de jong spiller jo, som mange har været inde på, DM i et andet system, end det man har i Barca og derfor har man nok ikke set så meget til ham på den position - endnu.

Hvis ikke de Jong bliver solgt, så håber jeg afgjort på, at de Jong kommer til at spille den defensive midt, om det så kræver systemændrig eller om han lige så stille og roligt kan overtage Busis rolle er uvist, men jeg tror afgjort, at Xavi har blik for, hvad de Jong laver på landsholdet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster