Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Problemet er jo, at hvis vi begynder at betale en 17-årlig Gavi det samme som spillere, der er etablerede i deres karriere og med titler på Cv`et, så vil han have en helt anden forventning, når han skal snakke kontrakt igen om 2-4 år, og så stikker det lige så stille af.

Og jeg mener ikke, at loyalitet altid bør handle om penge.. i så fald var mange spillere historisk skiftet fra deres klubber langt tidligere, og nogle brancher i den virkelig verden havde stort set ikke mulighed for at ansætte. Med andre ord så tror jeg, st vi skal indstille klubben på, at vi ikke skal lege løn tagfat med PL og olie klubberne, og ja det vil nok betyde, at vi mister nogle guldklumper en gang i mellem. Vi står netop midt i effekten af en Messi drevet løn stafet, som formentligt vil påvirke klubben negativt i mange år frem.

La Masia drengene burde ville klubben så meget (bl.a. betale tilbage), at deres første 1.holds kontrakter ikke eksploderer. Som Champione også er inde på, så undrer det også mig, at man ikke er mere proaktive ifht. fornyelse af de helt store talenters kontrakter. Jeg syntes, at mange af dem udløber, når de begynder at præstere, hvilket giver et uhensigtsmæssigt lønpres. Optimalt set, så burde man have B-holds kontrakter med alle B-spillerne til de er omkring 22-23 år (og late bloomers endnu senere), da de enten bør være gode nok til A-holdet, kan frasælges til min. 5-10 mill eller kan bidrage fornuftigt på B-holdet til kontraktudløb.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Godt jeg ikke er en del af ledelsen for jeg ville smide alt hvad vi har efter gavi… Jeg ville sælge alt og alle for Araujo, Pedri, Gavi og Ansu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre jun 03, 2022 7:33 am
Godt jeg ikke er en del af ledelsen for jeg ville smide alt hvad vi har efter gavi… Jeg ville sælge alt og alle for Araujo, Pedri, Gavi og Ansu.
Det der... Det fortjener et like! - Det er nemlig lige netop disse spillere der skal bygge hele vores stamme de næste mange sæsoner, og ikke alt det 'over-the-top' +30 år gamle skrammel man plukker rundt om i Europa.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ledelsen skal få fingeren ud og forlænge med Gavi.

Men med vores held, så ender det nok med at både Frenkie og Gavi bliver solgt.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre jun 03, 2022 7:33 am
Godt jeg ikke er en del af ledelsen for jeg ville smide alt hvad vi har efter gavi… Jeg ville sælge alt og alle for Araujo, Pedri, Gavi og Ansu.
Det er jo derfor, at de betales fyrstelige summer for at tage disse beslutninger.

Det samme gældte vel i realiteten Moriba..., hvis Gavi slippes, så må Torres, Nico eller lignede tage stafetten.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi snakker om en 17 årig der har præsteret for Barca og landsholdet. Det er uhørt. Det er ikke moriba der fik et par kampe her og der.

Økonomisk er vi ikke i position hvor vi kan købe den slags talenter. Bevares alt med måde men man skal strække sig rigtig, rigtig langt for at holde på en spiller som gavi. Hvis det betyder farvel til de jong feks så skal det gøres med det sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Piquénbauer skrev:
tors jun 02, 2022 2:01 pm
Jeg ser hverken på interceptions eller taklinger, men derimod presspillet. For mig er det vores defensiv. Og de Jong er ifølge de stats jeg har lagt op blandt de tre dårligste procent i indledte presaktioner. Gavi og pedri er i top ti.

Det passer ret fint med de billede jeg har af ham. Han gider ikke. Han trækker sig, mister sin markering og har generelt ingen fokus på det defensive.

Jeg synes det er lidt hårdt at sige han ikke gider, men ja jeg synes ikke han har nær samme iver som Gavi i presspillet og ser i vigtige situationer helt fejlplaceret ud. Med Kessie som opryder tror jeg dog Frenkie ville se bedre ud, men det ville Bernardo også og Bernardo er mere alsidig end Frenkie i mine øjne ( passer nok bedst på en højre fløj hvor vi jo også mangler en spiller lige om lidt).
Jeg ville fanme være ked af at miste Frenkie, men jeg ville nok foretrække Bernardo hvis det endelig var
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er slet ikke i tvivl om at Gavi forlænger. Alle rygter går på, han kun har Barca i tankerne og har nægtet at lytte til noget som helst andet. Når det kommer til stykket, så er det jo heller ikke pebbernødder, der bliver tilbudt ham i løn. Han kommer som sagt til at ligge lidt under de mere rutinerede rotationsspillere og jeg tvivler ærligt taget på, hverken Liverpool eller Bayern vil byde meget mere. Han har stadig et år tilbage og Barca har option på to år mere, så de skal jo op med 50 mio euro oveni.

Jeg ved godt, han er et utroligt talent, men jeg tvivler alligevel på, de vil give så meget i transfer og løn til en 17 årig, der først vil toppe om nogle år. PSG kunne selvfølgelig finde på det, bare for at pisse os af, men Gavi slår mig ikke som typen, der falder for den slags.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Af samme årsager er jeg heller ikke nervøs. Der var også meget snak omkring araujo.

Jeg vil bare gerne have det på plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre jun 03, 2022 11:33 am
Af samme årsager er jeg heller ikke nervøs. Der var også meget snak omkring araujo.

Jeg vil bare gerne have det på plads.
Jeg tror, det eneste der stopper forlængelsen lige nu, er den økonomiske situation.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Eduard Romeu (Economic vice president):

"CVC is a good deal for a small club. For a bigger, international club, it's not a good deal."

"Mateu Alemany has done a great job."

"Barça's wage bill is double that of Bayern Munich."

"I'm not aware of any conflict regarding Gavi's renewal."

"There has been no pressure from Florentino Pérez at any time."

"The European Super League is in demand, and they will win. It's clear that all of this will end up changing for the benefit of football."

"In order to sign Lewandowski, it would first be necessary to release three times his salary and the amortization of his transfer."

"Tebas is partly responsible for Barcelona's situation."

"Tebas looked the other way when Barcelona was being driven to financial ruin. He is responsible for the club's situation. He said 'amen' to everything that went against Barça."

"Tebas is looking to harm Barcelona in the long run. Signing the CVC agreement would be the easiest thing for us."

"What we don't like about the CVC-Liga agreement is that the agreement is for 50 years. We don't want it to go beyond 25 years."

"It's up to the captains to decide when they will lave. They signed their contracts a long time ago with the previous board, and we must respect that."

"We have not budgeted a single euro for player sales. Any departures would be technical decisions."

"We ask the socis to trust us for potential economic agreements. The offer we have for the partial sale of BLM is €270m, but we don't like it. We demand more. There should be a buy-back clause included too."
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ba sai luo na »

På denne liste er Barca godt med ....

https://www.goal.com/en/lists/pogba-cou ... 54cd7b392d

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Nu er der meget brok over Tebas fra Barcas side, og meget fokus på Barcas handler fra Tebas side.
Han har aldrig været min kop te, men Barca er jo ikke hans eneste mål. Med klagerne over PSG, City, Juve og ja den stringente håndhævelse i ligaen inkl overfor os, så er han en af de få, som rent faktisk synligt kæmper indædt for ffp.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre jun 03, 2022 9:28 am
Vi snakker om en 17 årig der har præsteret for Barca og landsholdet. Det er uhørt. Det er ikke moriba der fik et par kampe her og der.

Økonomisk er vi ikke i position hvor vi kan købe den slags talenter. Bevares alt med måde men man skal strække sig rigtig, rigtig langt for at holde på en spiller som gavi. Hvis det betyder farvel til de jong feks så skal det gøres med det sammen.
Min pointe er, at der altid vil være et talent at holde på. Økonomisk rentabilitet er trods alt vigtige end den enkelte spiller - og ja Gavi præsterer overordnet fornemt, men han er endnu ikke en spiller, som man bør/kan satse på som en fast del af start-11 endnu, hvorfor hans aflønning også bør afspejle det.

At veksle De Jong for Gavi ville pt. være et skridt tilbage sportsligt, men formentligt en gevinst på sigt. Det er bare usundt, hvis det skaber præcedens... spillere som Busq, Pique, Roberto og Alba (Dembele, Coutinho, Griezman, De Jong) skulle jo aldrig have haft lønninger af den karat, som de render rundt med nu. Og det skyldes jo i høj grad den lønspiral, som Messi og Bartmou i forening startede.

Hvis man sidestiller Gavi med etablerede spillere med 5-6 års erfaring fra de største ligaer, så er man allerede sprunget ind i løn kapløbet igen. Det handler for mig også om at forsøge at holde noget realitetssans og jordbundenhed i en 17-årig, som formentligt allerede får alt for meget opmærksomhed på diverse webmedier...
Senest rettet af Madameskrald fre jun 03, 2022 3:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Vedrørende økonomi og gode venner...
Florentino Pérez is keen on helping Barça to recover their economic situation. [El Confidencial]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster