Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

[Gerard Romero ]

Jules Kounde is getting more and more inclined to join Barcelona. However, Chelsea are offering him higher wages and he feels their offer is too good to turn down.

Additionally, Barca have a difficulty reaching an agreement with Sevilla. The Andalusian side want a fee over €65m, paid directly, while the Catalans are offering a cash plus players deal.

Chelsea are really pushing for the move so it's difficult to see Kounde joining Barca at the moment.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barca's current situation is on the verge of an economic collapse.

As of now, the club can't even register Sergi Roberto, who still hasn't signed the renewal yet.

[Cadena SER]
The sale of a player like de Jong for a high price is one of the three options that Barça contemplate and they will analyse it again in the meeting tomorrow in order to sign Lewandowski and clear up the economic problems.

[Cadena COPE]

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Dytrax skrev:
man maj 30, 2022 4:23 pm
Barca's current situation is on the verge of an economic collapse.

As of now, the club can't even register Sergi Roberto, who still hasn't signed the renewal yet.

[Cadena SER]
The sale of a player like de Jong for a high price is one of the three options that Barça contemplate and they will analyse it again in the meeting tomorrow in order to sign Lewandowski and clear up the economic problems.

[Cadena COPE]
Det ligner at vi bliver nødt til at acceptere nogle af de aftaler snart.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Efter det lewa sagde i dag så kan Bayern ikke holde på ham. Det bliver spændende at se om vi kan finde pengene til ham for med ham kan vi spille med om ligaen i næste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PeterPedal »

Jeg synes Lewndowski er fremragende, men jeg bryder mig ikke om udsigten i at se ham i blau-grana trøjen.

Det går ad h til med vores klub. Især økonomien. Spillet skal vi sådan set nok får styr på over tid. Vi har rigeligt med fremragende spillere. Og her kommer så min pointe: Hold nu op med alle de der fantasier om at vinde det hele næste år. Hold nu op med at snakke om en fulstændiog rædselfuld sæson. Vi har "opdaget" Pedri, og Gavi. Vi har Araujo og Frenkie Vi har en ret ung trup på vej - med nogle få støttepædagoer, som vi skal være glade for, fordi der stadig er et års tid i dem .... Busquets, som efter min meninger e voldsomt undervurderet, samt Alba og Pique. Vi har mistet Messi - og det har gjort rigtigt ondt, ikke mindst på selvforståelsen. Og Vi har skilt os af med Suarez, Giezmann og Coutinho - tre verdensklassespillere. Til gengæld har vi fået en træner, som vi tror på, og så skal have tid til at sammenspille sit hold. Ro på!

Vejen frem er ikke at indskrive en eller anden aldrende stjerne - uanset kvaliteten. Det er en super kortsigtet løsning. Auba har gjort det sådan so-somen det er ikke en spiller vi kan brygge fremtiden på. Det vil Lewandowski heller ikke være.

Det er utopi at tro, at man kan købe sig til en Iniesta, Xavi, Busquets, Messi, Ronaldinho generation. Der var bare et tidspunkt, hvor stjerne stod rigtigt, og de rigtige spillere og den rigtige træner fik det hele til at være kunst og glæde ... måske lidt i stil med det danske landshold som i slut-firserb´ne også havde generation, der kunne gå på vandet. Arnesen, Lerby, Laudrup, Elkjær, Mølby, Sjønne, Schmeichel, Olsen & Olsen. Og før dem Brylle og hvad ved jeg. Men den slags generationer kommer ikke bare sådan lige, når man ønsker det og knipser med fingrene. Og set i bakspejlet ... hvor mange af den tids landsholdsspiller evar egentlig verdensstjerne? Laudrurp, ja. Elkjær, ja. Men ellers?

Et hold kan ikke leve af stjerner - de kan lyse en kort stund, men det er kollektivet der holder i længden.

Så ja, Lewandowski - og hvem de ellers snakker om - kan sikkert sælge nogen biletter sådanher og nu, men det briger ikke holdet ind i fremtiden. det gør kollektivet og La Masia og en træner der har Barca i blodet og ved hvad han vil.

Just my two cents ...
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

PeterPedal skrev:
man maj 30, 2022 6:05 pm
Jeg synes Lewndowski er fremragende, men jeg bryder mig ikke om udsigten i at se ham i blau-grana trøjen.

Det går ad h til med vores klub. Især økonomien. Spillet skal vi sådan set nok får styr på over tid. Vi har rigeligt med fremragende spillere. Og her kommer så min pointe: Hold nu op med alle de der fantasier om at vinde det hele næste år. Hold nu op med at snakke om en fulstændiog rædselfuld sæson. Vi har "opdaget" Pedri, og Gavi. Vi har Araujo og Frenkie Vi har en ret ung trup på vej - med nogle få støttepædagoer, som vi skal være glade for, fordi der stadig er et års tid i dem .... Busquets, som efter min meninger e voldsomt undervurderet, samt Alba og Pique. Vi har mistet Messi - og det har gjort rigtigt ondt, ikke mindst på selvforståelsen. Og Vi har skilt os af med Suarez, Giezmann og Coutinho - tre verdensklassespillere. Til gengæld har vi fået en træner, som vi tror på, og så skal have tid til at sammenspille sit hold. Ro på!

Vejen frem er ikke at indskrive en eller anden aldrende stjerne - uanset kvaliteten. Det er en super kortsigtet løsning. Auba har gjort det sådan so-somen det er ikke en spiller vi kan brygge fremtiden på. Det vil Lewandowski heller ikke være.

Det er utopi at tro, at man kan købe sig til en Iniesta, Xavi, Busquets, Messi, Ronaldinho generation. Der var bare et tidspunkt, hvor stjerne stod rigtigt, og de rigtige spillere og den rigtige træner fik det hele til at være kunst og glæde ... måske lidt i stil med det danske landshold som i slut-firserb´ne også havde generation, der kunne gå på vandet. Arnesen, Lerby, Laudrup, Elkjær, Mølby, Sjønne, Schmeichel, Olsen & Olsen. Og før dem Brylle og hvad ved jeg. Men den slags generationer kommer ikke bare sådan lige, når man ønsker det og knipser med fingrene. Og set i bakspejlet ... hvor mange af den tids landsholdsspiller evar egentlig verdensstjerne? Laudrurp, ja. Elkjær, ja. Men ellers?

Et hold kan ikke leve af stjerner - de kan lyse en kort stund, men det er kollektivet der holder i længden.

Så ja, Lewandowski - og hvem de ellers snakker om - kan sikkert sælge nogen biletter sådanher og nu, men det briger ikke holdet ind i fremtiden. det gør kollektivet og La Masia og en træner der har Barca i blodet og ved hvad han vil.

Just my two cents ...
Preach!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har haft snakken omkring klubben og selvforståelsen. Men jeg synes også man skal passe på med kulturen man etablerer og retningen for klubben. For mens jeg er enig i at man skal stoppe med at snakke om alle titler, “vi er de bedste” osv så skal vi stadig holde vores position blandt eliten. Det er afgørende for vores tiltrækningskraft når vores unge virkelig rammer deres topniveau om nogle sæsoner.

For mig at se er løsningen at man gør det klart at man går efter ligaen og intet andet. Man kan snakke om den manglende bredde, kvalitet osv og slå fast at ligaen er målet.

Og her vil lewa virkelig kunne hjælpe os. Økonomisk er transferen ikke jordens undergang og han vil som den pro han er være en god rollemodel. Om et par sæsoner eller tre når hans ben så ikke kan mere så er vi stadig en relevant klub mens økonomien, forhåbentligt, er bedre hvorfor vi virkelig kan købe de topspillere vi har brug for rundt om vores unge stjerner.

Her går jeg selvfølgelig ud fra at økonomien kan klare det. Hvis lewa vil sætte den yderligere under pres så skal man ikke i nærheden af en transfer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SuperBarca »

Når pengene er så stort et problem så synes jeg egentlig bare klubben skal forsøge at komme af med de mest perifære spillere - som eksempelvis Martin B, Puig, Umtiti og Mingueza. Tjen de penge vi kan på dem, let lønbudgettet og så ellers bare køre endnu en sæson med de spillere vi har i klubben. Vi har set forbedringer under Xavi og vil tro at de forbedringer fortsætter stille og roligt over tid. Det er meget muligt vi ikke vinder noget, men hvis der ikke er penge til handler / løn så synes jeg egentlig ikke der er nogen skam I at spænde livremmen og klare sig med det vi har. Man må leve efter formåen og stemningen i truppen/klubben bliver altså ikke bedre af at der konstant tales lønjustering så nye spillere kan få en god kontrakt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig. Hvis man er så presset økonomisk som rygtet siger så arbejder man med det man har.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Jeg synes det er alt for tidligt at drage nogle konklusioner for næste sæson. Husk på, at når vi er så pressede, som vi er financielt, så er det først til allersidst i transfervinduet at handlerne formentlig går hjem, hvis der da kommer nogle.

Men det er jo ikke vores økonomi, der som sådan er ad H til, det er vores lønbudget i forhold til fairplay. Vi har råd til at signe nye spillere, men ikke plads i lønbudgettet.

Om vi får Lewa eller ej aner jeg ikke. Men jeg synes ligesom andre herinde, at han kunne være en god mand at have til at skærme talenterne, han kunne vinde nogle kampe for os, som har været svære i denne sæson - og således mindre pres på de unge.

Men han ender garanteret i Liverpool. :sad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Alle klubber pisser på Barca med de priser, de vil give for spillerne. De ved, klubben er i store problemer og er desperate for at sælge. Forstår ikke, hvorfor man har skrevet med AC og Kessie, velvidende, man ikke kan registrere dem. Man presser sig selv op i samme hjørne, som man befandt sig i sidste sommer. Utroligt, de ikke har lært af det. Nu er man nødsaget til at sælge ud af sølvtøjet. Tv-rettigheder, kommercielle aktiviteter og nøglespillere. Alt bliver pantsat for at slippe ud af kniben og samtidig så sender rygtestrømmen en endeløs række af nye dyre og pensionsmodne spillere i Barca´s retning. Havde der så bare været noget fremtid i de spillere, man vil hente, så kunne jeg forstå strategien. Men det her.... Jeg forstår nada. Ikke én eneste, ud over måske Raphinha, men ellers ville jeg ikke selv have hentet nogen som helst af dem, der bliver rygtet til klubben lige nu. Jeg gider ikke engang se dem spille fodbold. Der er ingen barcabold i nogen af dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Andre klubber kan jo ikke klandres for at lugte et par gode handler. Den enes død….
Vi kan bare håbe, at vores ledelse nu endelig bliver tvunget til det lange seje træk. Skriften på væggen kan for fanden ikke ignoreres længere, uden det får konsekvenser.

Gavi situationen er måske lidt prøveballonen, om vi jagter de ti fugle på taget, eller den guldfugl vi har i hånden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Man er vel ikke nødsaget? Hvis man ikke rammer årets budget så kommer vi vel ind under den der 1/4 regel? Er det ikke det værste der kan ske?

Hvis vi kan undgå at lege for meget med fremtiden og sælge ud af BLM, underskrive CVC osv så tænker jeg bare man skal æde den der 1/4. Man kan sikkert godt finde plads til Kessie og AC alligevel. Problemet er nærmere lewa og co og det går nok uden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨 | Barcelona are on the verge of having an economic collapse as their financial situation lies in a grim state, claims Ser Catalunya journalist Siqui Rodriguez.

The Blaugrana have until June 30 to get the upward of €500m of income revenue. Only then can they meet the €765m projected budget that has to be met to balance their financial books for this season.

If unable to do so, they will again be hit by La Liga's salary cap rules. Barca's salary cap currently is over -€140m because they've made more losses than revenue in recent years.

Things are so bad that right now, the club will not even be able to give a contract renewal to Sergi Roberto – despite agreeing on one.

Moreover, Barca won’t be able to register any new players or make any signings unless able to generate more revenue.

The board will hold a meeting on Tuesday in which they will approve the ‘economic levers’ proposed by Joan Laporta.

Barca realizes they need to sell some players and trim their wage bill to open up space for new arrivals as well as renew existing player contracts.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 30, 2022 9:44 pm
Man er vel ikke nødsaget? Hvis man ikke rammer årets budget så kommer vi vel ind under den der 1/4 regel? Er det ikke det værste der kan ske?

Hvis vi kan undgå at lege for meget med fremtiden og sælge ud af BLM, underskrive CVC osv så tænker jeg bare man skal æde den der 1/4. Man kan sikkert godt finde plads til Kessie og AC alligevel. Problemet er nærmere lewa og co og det går nok uden.
Jeg tænker ovenstående er nok svar til dig. Hvis ikke man møder det budget, der er lagt, så kommer man til at sælge ud, big time. Og, det er uden mulighed for registrere nye spillere. Det er på tide at sende Piqué på pension og Alba og Busi skal gå kraftigt ned i løn, hvis de vil blive. Man gambler med klubbens fremtid, hvis ikke man skærer ind til benet lige med det samme. Alt der kan sælges, skal sendes ud af døren med hård hånd for at undgå, man bliver nødt til at lytte på tilbud på spillere, det vil gøre virkeligt ondt at komme af med. OG så skal man for alt i verden lade være med, at hente gamle spillere på dyre kontrakter eller spillere, der ikke vil løfte niveauet i truppen. Det vil simpelthen være en hån mod fansene at gennemføre de planer, man går med lige nu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster