Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mikkel
Indlæg: 83
Tilmeldt: tors feb 07, 2019 5:28 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mikkel »

Må Reals kynisme og professionelisme stå som pejlemærke.

Imponerende uagtet at de rent spillemæssigt, chancemæssigt har været deres modstandere underlegne i størstedelene af kampene i knockout fasen.

De er og har været utrolig skarpe i begge ender.

Når man ser på denne kamp falder alt til Reals fordel, Liverpool får intet ud af deres første halve time hvor de har et okay tryk og kommer frem til muligheder. Derefter kan real stå dybt og forsvarer og spille på omstillinger, en opskrift der synes at have fundet indpas som en vindende opskrift i internationalt fodbold.

Hvis man ser på afvikling af fodboldkampe er der bare mange tendenser der favorisere lige præcis denne type fodbold. Lange spilstop, tidsudtræk.

I denne kamps overtid, er Real over 50 sek om at sætte et frispark igang, det er bare et eksempel. Og han fløjter nærmest præcist på det 5. Minut. Liverpool havde nok ikke fået den forbi Courtois alligevel.

Tidsudtræk, En tendens der synes at vinde frem uden at der bliver givet kort eller lagt ekstra tid til.

I weekendens kamp imod Villareal, var der indlagt drikkepauser i begge halvlege, det tog imellem 1.5 til 2 min. Og 1. Halvlegs tillægstid var på 2 minutter. Den effektive spilletid bliver kortere og kortere og det lagt oveni at der kommer flere break, der ødelægger rytme, tilgodeser bare de forsvarende hold.

Tillykke til Real og må det give Barca en sult og Iver til næste sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Så ikke kampen men jeg vil gerne takke real for mit nye tv. Glæder mig helt ufatteligt meget til at se Barca på det i næste sæson ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:
søn maj 29, 2022 7:00 am
Så ikke kampen men jeg vil gerne takke real for mit nye tv. Glæder mig helt ufatteligt meget til at se Barca på det i næste sæson ;-)
Jeg skrev en kommentar på Twitter efter cirka 30 minutter af kampen, at det var en stenstikker vej mod 1-0 i det 57' minut af Vinicius. Skulle satme have spillet på ham som første målscorer :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fik real til odds 3.8 inden kampstart. Det var komplet sindssygt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:
søn maj 29, 2022 7:24 am
Jeg fik real til odds 3.8 inden kampstart. Det var komplet sindssygt.
3.8!? Okay, fair nok for at odds følger markedet ift. hvad folk spiller, men det er jo voldsomt at have det odds i en finale mod et Real hold der har slået PSG, Chelsea og City, uagtet hvordan det er sket...

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Champions league

Indlæg af Magnus Frost »

Antimadridista skrev:
søn maj 29, 2022 12:13 am
Magnus Frost skrev:
lør maj 28, 2022 11:57 pm
Red skrev:
lør maj 28, 2022 11:54 pm
Magnus Frost skrev:
lør maj 28, 2022 11:51 pm
Kvoller skrev:
lør maj 28, 2022 11:34 pm
Det er sgu fortjent over hele sæsonen, de er sgu imponerende til at komme tilbage i kampene, og så kan de bare de finaler.
Men fuck hvor er det træls. Courtois motm


Arrrr. Det er sgu ikke fortjent real vinder champions league! De har en verdensklasse i hver led- courtois, alaba, Modric og Benzema. resten er sgu ikke fantastiske.

Men at sige de er verdens bedste klubhold denne sæson synes jeg er skudt langt forbi. Men de har et solidt hold, enkelte fantastiske og en vindermentalitet bedre end noget andet hold i verden.

Fuck hvor er jeg glad for Mpabbe bliver i psg!


Dude, ikke fortjent?
De slog Chelsea ud, city ud, PSG ud og nu Liverpool, altså de har trukket alle de store modstandere, så må man jo bare respektere det, kan vi vel trods alt

Men så du de kampe ?


For jeg tror satme ikke der er mange der så de kampe og tænkte Real Madrid var det bedste hold !
Men Frost, det er lige meget! Det er det Real kan. Som de eneste. I 14 sendte de Bayern ud på omstillinger og fra 16-18 var de på vej ud gang på gang, men så lukkede de af og slog en kontra. Ift det mentale og effektiviteten er de bare uovertrufne! Jeg hader det, men det er de bare.

Men hvis ikke man er det bedste fodbold hold synes jeg ikke det er fortjent at vinde en kamp. At jeg så har stor respekt for den vindermentalitet de har og Benzema og Modric som begge har haft en fantastisk sæson og en Courtois som vel står den bedste finalekamp siden Smeichel i 92 er noget helt andet ( faktisk synes jeg også Carlo skal ha en del anerkendelse) men fortjent er det altså ikke i min bog når man ikke er det bedste hold og jeg er overbevist om at statistikkerne også siger XG er langt til Liverpools fordel og garanteret også City og PSG da de spillede mod dem !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Men bedst i forhold til hvad? De spiller jo en helt anden taktisk kamp en Liverpool. Røvkedeligt at se på, men det virkede. På spil og chancer havde Liverpool mest, men Real spillede ikke efter at få flest chancer, de spiller på omstilling og effektivitet på de chancer de nu måtte få.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Champions league

Indlæg af EasyBuddhist »

Courtois' præstationer denne sæson har været fuldstændig sindssyge. Burde vinde Ballonen. Han har stort ene mand sikret det trofæ
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Real Madrid gør det, som de skal. Man kan altid argumentere for at det ikke er spændende eller kønt, men man får ikke point for udførsel.
Courtois er en fantastisk målmand og i den anden ende, er de hamrende kyniske.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
søn maj 29, 2022 8:59 am
Real Madrid gør det, som de skal. Man kan altid argumentere for at det ikke er spændende eller kønt, men man får ikke point for udførsel.
Courtois er en fantastisk målmand og i den anden ende, er de hamrende kyniske.
Og DER er den store forskel på dem og os. Vi spiller gerne (og Peps hold i sin tid i stor stil) som var der reelt point for udførsel!!!

Og det er jo også i stor stil derfor vi er Barca folk, vi elsker denne sport når den udgøres sublimt, nærmer sig kunst og vi har styringen.

Real kigger primært mod hvordan har vi bedst mulighed for at slutte øverst….

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Magnus Frost skrev:
søn maj 29, 2022 7:38 am
Antimadridista skrev:
søn maj 29, 2022 12:13 am
Magnus Frost skrev:
lør maj 28, 2022 11:57 pm
Red skrev:
lør maj 28, 2022 11:54 pm
Magnus Frost skrev:
lør maj 28, 2022 11:51 pm
Kvoller skrev:
lør maj 28, 2022 11:34 pm
Det er sgu fortjent over hele sæsonen, de er sgu imponerende til at komme tilbage i kampene, og så kan de bare de finaler.
Men fuck hvor er det træls. Courtois motm


Arrrr. Det er sgu ikke fortjent real vinder champions league! De har en verdensklasse i hver led- courtois, alaba, Modric og Benzema. resten er sgu ikke fantastiske.

Men at sige de er verdens bedste klubhold denne sæson synes jeg er skudt langt forbi. Men de har et solidt hold, enkelte fantastiske og en vindermentalitet bedre end noget andet hold i verden.

Fuck hvor er jeg glad for Mpabbe bliver i psg!


Dude, ikke fortjent?
De slog Chelsea ud, city ud, PSG ud og nu Liverpool, altså de har trukket alle de store modstandere, så må man jo bare respektere det, kan vi vel trods alt

Men så du de kampe ?


For jeg tror satme ikke der er mange der så de kampe og tænkte Real Madrid var det bedste hold !
Men Frost, det er lige meget! Det er det Real kan. Som de eneste. I 14 sendte de Bayern ud på omstillinger og fra 16-18 var de på vej ud gang på gang, men så lukkede de af og slog en kontra. Ift det mentale og effektiviteten er de bare uovertrufne! Jeg hader det, men det er de bare.

Men hvis ikke man er det bedste fodbold hold synes jeg ikke det er fortjent at vinde en kamp. At jeg så har stor respekt for den vindermentalitet de har og Benzema og Modric som begge har haft en fantastisk sæson og en Courtois som vel står den bedste finalekamp siden Smeichel i 92 er noget helt andet ( faktisk synes jeg også Carlo skal ha en del anerkendelse) men fortjent er det altså ikke i min bog når man ikke er det bedste hold og jeg er overbevist om at statistikkerne også siger XG er langt til Liverpools fordel og garanteret også City og PSG da de spillede mod dem !
Jeg syntes sku heller ikke at det er fortjent. Jeg ser også helst at de hold der spiller smukkest og kommer frem til mest, vinder disse titler.
Men, nu har jeg bare oplevet (eller dvs jeg ser sjældent real spille i CL når jeg fornemmer de er på “et run”. Så dem mod PSG, derfra havde jeg en klar fornemmelse af hvordan det ville gå, så har ik set dem siden) Real lukke sig selv ud af sækken talrige gange de sidste 5-6 år, om det så har været ved en beton defensiv, uhørt kynisme, bommerter fra modstanderen, mental styrke og fight, marginaler eller overtidsscoringer, så gør de det bare igen og igen.
Så jeg må bare acceptere at det her kan Real bedre end nogen, for det er selvfølgelig ikke held over så mange kampe og år. Lige i år har det så været helt vanvittigt ekstraordinært!

De har en formel og den er fucking god. De har selvfølgelig også dygtige spillere og vel den skarpeste både bagerst og allerforrest og har du en der bare lukker af og en der bare putter dem ind, er det jo en gevaldig styrke. Det er vel ret beset de 2 vigtigste positioner og her havde Real begge steder den bedste.

Ja xg gad jeg også gerne se. Tænker Max 1 af deres 7 knockout kampe har favoriseret dem ift xg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
søn maj 29, 2022 12:29 am
Real er bare klasse, ikke så meget andet. Det er vores ansvar, Barca, at stoppe Real. Jeg stoler ikke på noget andet hold til at gøre det. Vi har 5 og de har 14. Lad os ikke gå i panik nu fra ledelsens side, men vi skal snart til at få en reducering. Som sagt må vi ikke lade det her blive til panik, de tre CL i træk tog rigtig hårdt på os og klubben. Eksempelvis blev det nærmest en besættelse for Messi at vinde CL. På trods af vi vandt 8 spanske mesterskaber ud af 11 var vi stadig utilfredse på grund af uheldet i CL. Den fejl må vi ikke lave, for når vi går i panik bliver det aldrig godt.
Vi kommer aldrig i nærheden af deres CL titler. Den måde vi spiller på gør, at vi skal være vores modstandere klart overlegne for at nå langt i CL. Det ER sværere at dominere din modstander, med den sårbarhed det kan give på omstillinger, end at forsvare sig og satse på at fange din modstander ude af position.

Men ja, en kvartfinale i 23 mod Real, takkede jeg gerne ja til. Vi VED at de kan slåes, det er der mange af de øvrige hold der ikke tror på

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Selvfølgelig kan Real slås. Faktisk var det et mirakel at PSG, City og Liverpool ikke vandt over Real.

Men det er jo også en del af gamet at modstanderne laver fatale målmandsfejl og Reals egen målmand laver en historisk turnering.

Det er heldigt at PSG og City med det hav af chancer som var millimeter fra at gå ind, ikke gjorde det, og at PSGs målmand og Chelseas målmand forærer dem mål.

Det er ikke noget Real selv styrer.. det er marginaler som de i hver af knockout kampene dragede fordel af.

Men buttom line for mig er altid: den der står med pokalen er fortjente vinder, derfor er Real også i denne CHl.

Ligesom Grækenland var i Euro 2004, Portugal var i Euro 2016 og…. Danmark var i EM 1992.

Tillykke til Real og i særdeleshed Carlo for hans væremåde og for at uden ord at vende en 4-0 ydmygelse på egen bane til en liga plus chl titel.

Og tillykke til Benz som en af de allermest sportslige, sympatiske og bedste fodboldspiller i disse år, aldrig hånlig, aldrig diver han, aldrig udtaler han sig som en nar.. han er fuld fortjent vinder af BdO.

Og vi skal huske, altid at være fuld af fra grace i nederlagets stund for modstanderen, det klæder alle.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Ja selvfølgelig kan de slåes. Det blev de 3 gange alene i dette års knockout.

Men de har en formel som de er super skarpe på. En der sidder snorlige på rygraden. Dertil har de en historie der siger dem at det her altså er noget de godt kan lykkes med, selv når modstanderen virker overlegen.

Ja, jeg syntes godt nok også de var heldige et usandsynligt antal gange. Men hvornår stopper det at være held. Dette forår var lidt deres 16-18 kampagne, kogt ned til blot 1 år. Så det er jo ikke kun i år!

Når opgør balancerer, så er Real mest kølig, ligesom de minimerer de fejl, som de ofte lukrerer på at de andre hold laver. Det er også en slags styrke. Minimering af fejl. Der kunne vi dælme godt lære noget….

Men mon ikke de nu forsøger at holde på truppen, så Benz, Modric (andre?) kan få nr 6 i 2023. Var der ikke et par stykker der fik det tilbage i 50’erne/60’erne!?

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Champions league

Indlæg af nosslo15 »

Real fik 5 i streg fra 55 til 60. Men Kroos fik sin 6 CL tiltel igår, da han jo også havde en med Bayern før han skiftede til Real i 13.

Jeg har ikke set Reals kampe i år, men jeg så finalen igår og selvom Real spillede som forventet med et meget lavt forsvar og stort set alle mand bag bolden, så synes jeg egentlig ikke at det var ufortjent, at de vandt igår. For selvom de spillede dødkedeligt, så var de alligevel det hold, der lavede færrest fejl. Liverpool derimod lavede fejl stort set hele tiden og de kom aldrig med den energi og vildskab, som man har set så ofte under Klopp. Deres backs blev aldrig afgørende og de havde begge 2 en virkeligt skidt aften.

Og så var det også flovt at se, hvordan Real nærmest kunne spadsere sig til serjsmålet på noget nær det eneste angreb de havde i 2 halvleg, Trent var helt væk - og det var han også i den anden ende.

Dog alligevel tillykke til Real forderes kynisme og så giver jeg helt ret i, at denne måde at spille på, som Real blandt andre praktiserer, den favoriseres af, at man tillader at kampene bliver ødelagt mere og mere af spilafbrydelser.

Men som Isageren siger, så skal vi ikke lade os stresse aller panikke pga. Reals mange sejre. Vi skal finde vores egen vej tilbage.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster