Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan må det bare være. Det vigtigste er at vi økonomisk rammer et sundt niveau. Og gerne når spillere som pedri, ansu og gavi for alvor kan gøre sig gældende.

Men klubben skal få det ud til fansene på en fornuftig måde. Der er mange der stadig ikke fatter det og råber om den ene og anden spiller til 60+ mio samt alt for høje forventninger til holdet i forhold til præstationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Det giver heller ikke mening, at gå efter spillere som Alonso, Azpi og Koulibaly, når man har talenter som Balde og Mika og at man efter sigende vil forlænge med Alves og Roberto. Det giver slet ikke mening at gå efter Lewa, Raphinha og Neves, da de alle vil være alt for dyre i transfer og puste lønbudgettet yderligere op. Som udgangspunkt vil jeg erstatte indefra, hvis nogen ryger ud. Abde, Peña, Tenas, Ilias, Blanco, Jandro, Balde, Mika, Collado og Sanz burde man rykke op før man henter yderligere ind og man burde også overveje Trincao og Pjanic, når de vender tilbage, med mindre, man kan få en god pris for dem.

Der er ingen sammenhæng i, man vil have en konkurrence dygtig trup i forhold til CL og mesterskabet, hvis det er med de nævnte spillere, der kommer ind og så samtidig vil sælge ud af nogle af stjernerne. Der er et misforhold i den kommunikation og samtidig vil man sætte endnu mere af klubbens fremtid på spil for en meget kortsigtet og yderst tvivlsom sportslig kvalitet.

Sælg gerne de Jong for 80-100 mio, hvis man kan, men lad være med at hent yderst kortsigtede løsninger ind, der samtidig vil rykke klubben i en forkert retning økonomisk. Sælg også gerne Ter Stegen, men lad være med at sælge klubbens fremtid(Gavi). Lad gerne være med at forlænge med Dembélé(selvom det klart er det bedste rent sportsligt), men lad være med at brænde 50 mio + af på en afløser, der er dårligere.

Jeg vil langt hellere se en trup bestående af:

Peña. Tenas, Alves, Dest, Piqué, Araujo, AC, Garcia, Mika, Alba, Balde, Busi, Jandro, Roberto, Kessie, Gavi, Nico, Pedri, Torre, Fati, Ferran, Abde, Trincao, Collado, Ilias og Auba.

End jeg vil se den fyldt op med spillere af yderst tvivlsom kvalitet eller meget, meget kortsigtet, der er dyre og yderligere vil begrave klubben økonomisk.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
fre maj 27, 2022 1:38 pm
Det giver heller ikke mening, at gå efter spillere som Alonso, Azpi og Koulibaly, når man har talenter som Balde og Mika og at man efter sigende vil forlænge med Alves og Roberto. Det giver slet ikke mening at gå efter Lewa, Raphinha og Neves, da de alle vil være alt for dyre i transfer og puste lønbudgettet yderligere op. Som udgangspunkt vil jeg erstatte indefra, hvis nogen ryger ud. Abde, Peña, Tenas, Ilias, Blanco, Jandro, Balde, Mika, Collado og Sanz burde man rykke op før man henter yderligere ind og man burde også overveje Trincao og Pjanic, når de vender tilbage, med mindre, man kan få en god pris for dem.

Der er ingen sammenhæng i, man vil have en konkurrence dygtig trup i forhold til CL og mesterskabet, hvis det er med de nævnte spillere, der kommer ind og så samtidig vil sælge ud af nogle af stjernerne. Der er et misforhold i den kommunikation og samtidig vil man sætte endnu mere af klubbens fremtid på spil for en meget kortsigtet og yderst tvivlsom sportslig kvalitet.

Sælg gerne de Jong for 80-100 mio, hvis man kan, men lad være med at hent yderst kortsigtede løsninger ind, der samtidig vil rykke klubben i en forkert retning økonomisk. Sælg også gerne Ter Stegen, men lad være med at sælge klubbens fremtid(Gavi). Lad gerne være med at forlænge med Dembélé(selvom det klart er det bedste rent sportsligt), men lad være med at brænde 50 mio + af på en afløser, der er dårligere.

Jeg vil langt hellere se en trup bestående af:

Peña. Tenas, Alves, Dest, Piqué, Araujo, AC, Garcia, Mika, Alba, Balde, Busi, Jandro, Roberto, Kessie, Gavi, Nico, Pedri, Torre, Fati, Ferran, Abde, Trincao, Collado, Ilias og Auba.

End jeg vil se den fyldt op med spillere af yderst tvivlsom kvalitet eller meget, meget kortsigtet, der er dyre og yderligere vil begrave klubben økonomisk.
Hvis det var teknisk muligt at give 2 likes, ville du få det for det indspark der. Det er præcist sådan jeg ser det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der giver mening. Jeg ved ikke hvem af de unge der er klar til at gå et niveau op og hvem der vil brække nakken på det. Det lader jeg dem der arbejder med dem hver dag vurdere.

Der er så mange rygter for tiden og det er oprigtigt svært at finde hoved og hale i det hele. Jeg ved bare at vi ingen penge har men heldigvis har kompetente folk i ledelsen. Det bliver spændende at se hvad de finder ud af og jeg er overbevist om at det ikke bare bliver tilfældige løsninger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
fre maj 27, 2022 12:23 pm
Sådan må det bare være. Det vigtigste er at vi økonomisk rammer et sundt niveau. Og gerne når spillere som pedri, ansu og gavi for alvor kan gøre sig gældende.

Men klubben skal få det ud til fansene på en fornuftig måde. Der er mange der stadig ikke fatter det og råber om den ene og anden spiller til 60+ mio samt alt for høje forventninger til holdet i forhold til præstationer.
Meget enig.

Jeg synes generelt man nu bør sætte hårdt ind og sige: “Det her kommer til at tage rigtig lang tid. Punktum.”

Problemet er bare at selv fra klubbens side kører man lidt en blæse og have mel i munden-tilgang i sine udtalelser. Både Laporta, Xavi og Alemany har på hver sin måde gjort udtryk for at sæsonen ikke har været god nok og vi næste år skal spille med om alle titler. Og det giver jo ikke mening.
At vi er landet foran Sevilla og Atl i år er en bedrift, som jeg der det. At vi er efter Real er også helt forventeligt. 2021-22 har bestemt været godkendt.

Spansk mesterskab næste år er måske indenfor rækkevidde, hvis alt flasker sig. Men så skal vi virkelig også ramme den godt.

Champions league er til gengæld helt og aldeles urealistisk.
Som eksempel har City lige hyggekøbt Haaland og Alvarez. Spillere vi ikke er i nærheden af, men som vi desperat drømmer om. Og det til en trup som har mange spillere vi ville dø for at få i forvejen. Bayern München har nappet mazraoui gratis og køber tilsyneladende gravenberch billigt. Liverpool er bare megagode.
De kan alle spille med musklerne når de vil fordi de har hele grundlaget økonomisk og lønstrukturmæssigt til at gøre det. Og en god sammensætning i trupperne.
Vi håber til gengæld at få lov at betale nuværende spillere mindre i løn så vi kan leve op til reglerne…

Her på Forum snakker flere folk også om at vi skal købe de her 3-4 spillere for så kan vi spille med om chl næste år. Never gonna happen. Selv hvis vi på urealistisk vis får 3-4 spillere oveni ac og kessie, så er vi jo ikke i nærheden af den kvalitet som city, Bayern, Liverpool, Paris m.fl. har.

Hele fortællingen skal laves om.

Vi har ikke krav på at spille om det hele hvert år. Det gjorde vi altså heller ikke så tit inden de gyldne år hvor alt gik op i en højere enhed. Og vi skal starte med nu: vi er igang med en lang genopbygning hvor vi forhåbentlig kan lægge lidt til hvert år. Og om X antal år bør økonomi og trupsammensætning være fornuftigt igen. Men det kommer altså til at tage lang tid.

Det er klubbens ansvar at melde disse ting ud tydeligt. Også selvom det måske ikke højner vores nuværende markedsværdi. Alt andet er en bjørnetjeneste.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er en balancegang. Økonomien skal komme først men jeg kan samtidig godt se hvorfor man ser ligaen som en mulighed. Hvis man er heldig med at komme af med et par spillere og hente nogle der passer ind så kan vi spille med. Hvem det så er osv skal jeg ikke kunne sige.

CL er vi, som du siger, ikke i nærheden af og det kommer til at tage år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Madameskrald skrev:
lør maj 21, 2022 12:27 pm
Lige en kort status - mest for min egen skyld, men det kan jo være, at der er andre, der finder den interessant.

Griezman og Coutinho ser ud til at forlade klubben, hvilket må frigive en del transfer- (omkring 60 mil Euro?) og lønmidler.

Eftersigende mere eller mindre sat til salg:
- Puig
- Umtiti
- Mingueza
- Braithwait

Øvrige spillere, der sandsynligvis høre til i den kategori:
- Lenglet
- Neto (erstattes af Pena)
- Depay
- Pjanic

Forlader formentligt klubben
- Dembele
- Luuk de Jong

Uafklaret
- Collado
- Trincao

Det efterlader en trup bestående af

K: Ter Stegen, Pena
Vb: Alba (måske Balde)
Hb: Roberto, Dest (forhåbentligt ikke Alves)
CB: Pique, Garcia, Araujo (formentligt AC)
CM: Busq, Gavi, Pedri, Nico, De Jong (formentligt Kessie)
KA: Ansu, Torres (måske Abde, Akhomach)
CA: Auba

Det efterlader godt nok nogle gevaldige huller (specielt kvantitativt) og en meget ung trup, hvis alle disse spillere forlader klubben, hvilket naturligvis også er urealistisk.

Med mindre, at man laver et absolut drømme transfervindue, så vil jeg allerede nu gerne afskrive, at vi kan konkurrere i alle turneringerne næste sæson. Det er simpelthen ikke muligt med den trupsammensætning (alt minus til dels Dembele og Depay skitseret som afgange (dvs. de tre øverste kategorier) vil kun kunne bidrage på yderste mandat)... der er masse af potentiale, men alt for meget vil igen afhænge af Pique, Busq, Pedri og de Jong, hvor de to først nævnte er blevet en tand ældre.

Vi skal minimum have en spiller i alle kæderne (oveni AC og Kessie), der kan gå direkte ind i start-11 og tage fra fra dag 1 (jeg ville satse på DM, højreback (taget Xavis manglende tillid til Dest for øje) og en højre kant) og dertil kvalitativ bredde (backs, angreb), og hvis vi blot skal være kompetitive i alle turneringerne.
Trincao og Collado kunne IMO godt give noget bredde up front.

Den manøvre vil koste rigtigt penge, som vi pt. ikke har... Det er vel også i det lys, at Xavi overvejer chelsea-drengene Alonso og Azpi... De giver noget proven kvalitets bredde, formentlig til overkommelig penge, som sandsynligvis vil kunne præstere mere eller mindre fra dag 1.

Ps. Jeg har ikke indregnet Jutgla, Manaj m.fl, som kun vil komme med af absolut nød.
Helt enig, som jeg også skrev i min nylige oversigt, så skal der nogle seriøse forstærkninger til, hvis vi skal være konkurrence dygtige på alle niveauer i næste sæson.

Alt tyder på, at vi skal regne med 2-3 opbygningssæsoner, og derfor er det også lidt frustrerende, når ledelsen aktivt italesætte, at der skal konkurreres på alle fronter og transfers i Haaland klassen…

Stop nu det PR hype, og sæt tæring efter næring.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Vi skal ikke rende rundt og være naive og ja det tager tid. Men vi skal heller ikke derud hvor vi siger “nu springer vi alt i luften og starter fra scratch!”

Vi bliver nødt til at forsøge at bevare en vis status og tiltrækningskraft for kvalitetsspillere. Ellers kommer vi pludselig SÅ langt fra Europas top at vi enten ikke kommer der igen eller det tager endnu længere tid!

Lidt som FED (hvis ellers nogen følger det område), der forsøger at nå en “blød landing” fremfor et total hiv i bremsen, der totalt ødelægger økonomien!

Det skal være sådan at vores store talenter kan se en fornuftig fremtid ved at blive, fremfor at tage til PL eller Bundesligaen. Samt at spillere af en vis kvalitet, faktisk ønsker at komme til Barca.

Så ja det er virkelig en balancegang og en svær en åbenbart.

Hvis vi må ofre salg af visse rettigheder og værdier for at holde snuden nogenlunde oven vande, så må det offer gives.

Edit: ligaen bliver svær under disse omstændigheder. Selvfølgelig ikke komplet umuligt, men i nogle år, vil vi sandsynligvis være klar underdog ift som minimum Real
Senest rettet af Antimadridista fre maj 27, 2022 2:43 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Ift CL.

Ene og alene Messi holdt den drøm i live gennem flere år og selv han var ikke nok.

Siden ca 2016, har holdet ikke haft CL vinder potentiale, så ja glem ALT om det.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Jeg er faktisk fan af at give Trincao og Collado en chance for at få den højreside. Når nu vi alligevel kommer til at være elendige igen, kan vi lige så godt bruge nogle af de unge.

Jeg synes at man også fra klubbens side må straffe spillere som Lenglet, Mingueza og Pjanic hvis de nægter at forlade. Jeg gider ikke at se Lenglet blive skiftet ind med 3 min igen. Så hellere Marmol ind. Nu hvor vi forlænger med Roberto og Balde ser bedre ud, så drop de to backer. Prioriteterne må være forlæng Gavi, hent Kessie og AC, samt hente Lewa og Raphinha.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

For mig at se har vi den næste sæson og sæsonen 23/24 hvor vi kommer til at være en pose nødder, men efter det er meget af rodet ved at opryddet. Vi kan selvfølgelig stadig godt rende rundt med Umtiti og Lenglet, men mange af de andre vil være væk.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Jeg er helt på linie med Piquenbauer. Vi skal kommunikere ud til fans og medier, at vi er i en genopbygningsfase med de ups n’ downs det medfører.

Det største problem med det, har vel ret beset været, at Laporta selv har haft svært ved at se realiteterne i øjnene. Målsætningen har været transfer historier, og det kan man ikke rigtig indfri.

Nu er virker han til at være i selvmedlidenheds fasen og lashing out fase. Realitetssansen er måske lige om hjørnet

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Bare lige udpluk i citater fra den seneste måneds tid taget fra nærværende hjemmeside. Selvom de ikke alle er lige entydige + taget ud af en kontekst, så er det jo et meget godt eksempel på, at 5 minutters research resulterer i urealistisk forventningsopbygning. Når nu det spillernes fødder som i sidste skal tale, så ville det være smart ikke at skyde sig selv i foden gang på gang med udtalelser som disse. Vi har trods alt også tre teenagere i noget der minder om idealopstillingen.

Xavi:
'Jeg vil bede vores tilhængere om at tro på os og på vores projekt. Spillerne tror på det. Vi har siden min ankomst bevist flere gange, hvad vi er i stand til. Vi skal dog være mere stabile og konkurrere bedre. I næste sæson skal vi kæmpe med om alle titlerne'.

Alemany:
'Vi har ikke taget nogle beslutninger angående truppen endnu. Frenkie de Jong er en kvalitetsspiller og meget vigtig for os. Vi er betinget af financial fairplay og situationen i klubben generelt. Vi skal være tålmodige, men det er klart, at vi også kommer til at forstærke holdet. Det er nødvendigt, for vi vil kæmpe med om trofæer næste år', sluttede han.

Laporta:
Jeg mener vi skal aspirere til alle titler i næste sæson, inklusiv Champions League. I denne sæson var Champions League en skuffelse'.

Alba:
’Vi kom for sent i gang til at kunne konkurrere om ligatitlen i år. Barca vil altid kæmpe med om alle titler, og vi skal vinde La Liga i næste sæson. Vi har holdet og staben til at gøre det’, slutter venstrebacken.

Busquets:
'Vi står med en dårlig følelse, for Barca bør altid kæmpe med om titler. Vi ønskede at vinde ligaen, men vi mistede mange point i starten af sæsonen. Vi har forbedret os og er kommet tilbage, men det var ikke nok. Nu skal træneren og klubben sørge for, at vi får et konkurrencedygtigt hold til næste sæson' indledte han.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
fre maj 27, 2022 1:38 pm
Det giver heller ikke mening, at gå efter spillere som Alonso, Azpi og Koulibaly, når man har talenter som Balde og Mika og at man efter sigende vil forlænge med Alves og Roberto. Det giver slet ikke mening at gå efter Lewa, Raphinha og Neves, da de alle vil være alt for dyre i transfer og puste lønbudgettet yderligere op. Som udgangspunkt vil jeg erstatte indefra, hvis nogen ryger ud. Abde, Peña, Tenas, Ilias, Blanco, Jandro, Balde, Mika, Collado og Sanz burde man rykke op før man henter yderligere ind og man burde også overveje Trincao og Pjanic, når de vender tilbage, med mindre, man kan få en god pris for dem.

Der er ingen sammenhæng i, man vil have en konkurrence dygtig trup i forhold til CL og mesterskabet, hvis det er med de nævnte spillere, der kommer ind og så samtidig vil sælge ud af nogle af stjernerne. Der er et misforhold i den kommunikation og samtidig vil man sætte endnu mere af klubbens fremtid på spil for en meget kortsigtet og yderst tvivlsom sportslig kvalitet.

Sælg gerne de Jong for 80-100 mio, hvis man kan, men lad være med at hent yderst kortsigtede løsninger ind, der samtidig vil rykke klubben i en forkert retning økonomisk. Sælg også gerne Ter Stegen, men lad være med at sælge klubbens fremtid(Gavi). Lad gerne være med at forlænge med Dembélé(selvom det klart er det bedste rent sportsligt), men lad være med at brænde 50 mio + af på en afløser, der er dårligere.

Jeg vil langt hellere se en trup bestående af:

Peña. Tenas, Alves, Dest, Piqué, Araujo, AC, Garcia, Mika, Alba, Balde, Busi, Jandro, Roberto, Kessie, Gavi, Nico, Pedri, Torre, Fati, Ferran, Abde, Trincao, Collado, Ilias og Auba.

End jeg vil se den fyldt op med spillere af yderst tvivlsom kvalitet eller meget, meget kortsigtet, der er dyre og yderligere vil begrave klubben økonomisk.
Den kan jeg også godt købe, hvis man altså beholder Dest. HB og en boldsikker (og gerne træfsikker) CA er det der mangler mest. Også med de tilføjelser fra diverse steder. Forhåbentlig kan Dest udvikle sig til at blive den faste HB. Auba’s bundniveau spilmæssigt er for lavt til Barca’s spillestil. Men ville gerne beholde De Jong.
Senest rettet af sorens fre maj 27, 2022 2:57 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗Raphina's arrival at the camp nou depends on the continuity of Dembèlè. If the French man doesn't leave, Barça would not go for Raphina.

[MD]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster