15/5 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Norbit skrev:
man maj 16, 2022 10:00 am
Jeg fatter ikke at Xavi sætter Luuk ind på banen i går. Det var jo ikke det holdet manglede. Vi manglede en Dembele eller en Adama. Synes kampen var oplagt til Adama, men fatter ikke hvad der sker. Xavi bliver ved med at udtale at spillerne skal vise via deres præstationer at de fortjener at spille, men alligevel får Torres og andre skildpadder masser af spilletid. Enten skal han holde sit ord, ellers skal han holde sin mund for det pladder. Taget i betragtning af hvor mange kampe Torres har fået, så han har skuffet gevaldigt og han var ofte været den dårligste på banen af de offensive spillere.

Jeg fatter stadig hat af den aftale, 55 mio. kunne sagtens være brugt bedre, men forhåbentligt tager jeg fejl.
Det var en ligegyldig kamp, der var ingen grund til at sætte andre ind
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona have not lost away from home in La Liga since Xavi took over. [sport]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Isageren skrev:
man maj 16, 2022 10:01 am
Norbit skrev:
man maj 16, 2022 10:00 am
Jeg fatter ikke at Xavi sætter Luuk ind på banen i går. Det var jo ikke det holdet manglede. Vi manglede en Dembele eller en Adama. Synes kampen var oplagt til Adama, men fatter ikke hvad der sker. Xavi bliver ved med at udtale at spillerne skal vise via deres præstationer at de fortjener at spille, men alligevel får Torres og andre skildpadder masser af spilletid. Enten skal han holde sit ord, ellers skal han holde sin mund for det pladder. Taget i betragtning af hvor mange kampe Torres har fået, så han har skuffet gevaldigt og han var ofte været den dårligste på banen af de offensive spillere.

Jeg fatter stadig hat af den aftale, 55 mio. kunne sagtens være brugt bedre, men forhåbentligt tager jeg fejl.
Det var en ligegyldig kamp, der var ingen grund til at sætte andre ind
Men netop når det er en ligegyldig giver det ekstra mening at afprøve andre kræfter, Ferran bliver jo uden tvivl men om Adama gør tvivler jeg stærkt på, det her var jo en glimrende chance for at vise om man skal beholde ham eller ej. ( men jeg tror nu Xavi allerede har besluttet sig)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er forhåbentligt allerede besluttet. At basere et køb på én kamp ville være ret voldsomt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Norbit skrev:
man maj 16, 2022 10:00 am
Jeg fatter ikke at Xavi sætter Luuk ind på banen i går. Det var jo ikke det holdet manglede. Vi manglede en Dembele eller en Adama. Synes kampen var oplagt til Adama, men fatter ikke hvad der sker. Xavi bliver ved med at udtale at spillerne skal vise via deres præstationer at de fortjener at spille, men alligevel får Torres og andre skildpadder masser af spilletid. Enten skal han holde sit ord, ellers skal han holde sin mund for det pladder. Taget i betragtning af hvor mange kampe Torres har fået, så han har skuffet gevaldigt og han var ofte været den dårligste på banen af de offensive spillere.

Jeg fatter stadig hat af den aftale, 55 mio. kunne sagtens være brugt bedre, men forhåbentligt tager jeg fejl.
Helt enig, jeg har tænkt det samme.
Ja fatter heller ikke vi brugte de penge på Ferran, men vi må bare håbe han viser vi tager fejl, og han bliver verdensklasse.

Jeg er lidt i tvivl om Xavis mandskabspleje. Xavi virker som en træner der har bestemte spillere han tror på 100%, og selvom de skulle spille flere dårlige kampe, så bliver de ved at blive genvalgt til startopstillingen (Fx Ferran)
Og resten at truppen, skal vise via deres præstationer at de fortjener at spille, og hvis de så har 1-2 dårlige kampe (Fx med Adama) så bliver de sat af, og skal virkelig præstere i de få minutter de får efterfølgende, hvilken er meget svært med mindre alt lige køre for en, får at kunne stå de "faste" af og få flere kampe fra start igen.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også handler det bare om at “resten” er for dårlige og det ikke er værd at bruge tid på dem?

Ferran bliver desuden næppe verdensklasse. Han er en holdspiller der fungerer når holdet gør. Hvis man forventer tricks osv så bliver man skuffet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
man maj 16, 2022 11:07 am
Eller også handler det bare om at “resten” er for dårlige og det ikke er værd at bruge tid på dem?

Ferran bliver desuden næppe verdensklasse. Han er en holdspiller der fungerer når holdet gør. Hvis man forventer tricks osv så bliver man skuffet.
Jeg tror, at vi alle er enige om hvilke kvaliteter Ferran har og hvilke han ikke har. Han bliver ikke den nye Neymar, men det er også fint, vi kan vel nøjes hvis han bare blive tilnærmelsesvis den nye Villa. Når han i flere kampe nu, hverken skaber chancer, kreerer mål, scorer mål eller på anden vis har en påvirkning på det offensive spil, så fortjener han heller ikke at være fast starter længere. Der har været for mange dårlige kampe i træk, som alt andet lige skal have en betydning - akkurat som det har for Dembele/Adama/Aubemeyang/Braithwaite/etc. Ud af de seneste 10 kampe, har han fået 90 minutter i i 5 af dem, i 3 har han fået +75 min og i 1 enkelt har han fået 45 min.

Som fast startende offensiv spiller, så skal han da ikke kun være afhængig af holdet spiller godt. Hvad har vi så givet 55 mio. euro for? Selv Braithwaite og Luuk de Jong vil være gode hvis holdet spiller godt. Det er jo netop i de tilfælde, at han skal træde til og bevise sig. Det andet køber jeg simpelthen ikke. Jeg havde godt set de penge blive brugt anderledes. (Leao, Coman, Gnabry, Raphina)
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ser ingen pointe i at spille spillere der efter alt at dømme ikke er i klubben i næste sæson (Luuk, adama, Martin). Om han bliver fast starter i næste sæson når Ansu og forhåbentligt Lewan og raphinha bliver tilføjet ved jeg ikke. Men så længe konkurrenterne hedder Luuk, adama og Martin så kan han ligeså godt spille og få mere rutine i forhold til systemet og ligaen.

Det er selvfølgelig sat på at spidsen at det kræver at holdet spiller godt for at ferran leverer men han er forholdsvist afhængig af at medspillerne finder ham. Han skaber ikke individuelt i samme grad som andre. Men han arbejder og man finder ikke ret mange spillere der har samme instinkt for kloge og farlige løb/positioner. Det er det man har betalt for.

Omkring køb af andre spillere så vil du have en anden type end mig. Jeg håber at holdet bliver bygget mere op omkring midten. Kanterne skal tage løb og være farlige uden bold. Bevares de skal også kunne lidt selv men der har været for meget fokus på at de skal skabe på det sidste. Med andre ord - jeg gider ikke se på kanter der mister den hele tiden. Det er præcist også derfor jeg vil af med demb og hvorfor jeg håber at raphinha kan slappe lidt af med det individuelle.

Til sidst synes jeg lige det skal med at Ferran som 22 årig og lige efter et skifte har leveret 7 mål og 6 assists på ca 1900 min (21 kampe). Det er altså ret pænt. Især fordi han, sammen med holdet, har haft et formdyk siden landsholdspausen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Torres er jo åbenlyst en relationel spiller, der er afhængig af, at have nogle af spille sammen med på den sidste tredjedel. Det er ikke lige Auba, Adama og Dembele spidskompetencer, hvorfor Torres om nogen har manglet Pedri.. Gavi har skuffet i den forstand. Det havde været spændende at se Puig lidt mere an som potentiel legekammerat (, men det må Easy og jeg fantasere om).

Hvis Xavi får hentet nogle gode forstærkninger, får afstemt konceptet og får spillerne i form, så kan Torres bliver voldsom, men han er dybt afhængig af konceptet, modsat Dembele, der mere eller mindre vil falde i gennem, hvis der bliver lagt for meget fokus på et stilrent Barca koncept.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Omkring køb af andre spillere så vil du have en anden type end mig. Jeg håber at holdet bliver bygget mere op omkring midten. Kanterne skal tage løb og være farlige uden bold. Bevares de skal også kunne lidt selv men der har været for meget fokus på at de skal skabe på det sidste. Med andre ord - jeg gider ikke se på kanter der mister den hele tiden. Det er præcist også derfor jeg vil af med demb og hvorfor jeg håber at raphinha kan slappe lidt af med det individuelle.
Det bliver frygteligt at se på, hvis ikke man har spillere på den forreste tredjedel, der tør og kan sætte bolden på spil. Kampen i går var jo et strålende eksempel herpå, hvor der start set ingen individuelle kvaliteter var på banen. Kedeligt og forudsigeligt spil til siderne uden ende.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Jeg er med på at Ferran ikke bliver nogen Neymar.
Men når han eneste spidskompetence er at komme til mange chancer, så er det jo "lige meget" når han er en dårlig afslutter og kun score på hver 15 chance han får. Så vil jeg heller give de minutter til en anden der får færre chancer, og score det samme, men tilgængelig har andre spidskompetence også, som fx dribling og fart, eller kreativitet, pasning og teknik.

Jeg tvivler stærkt på at Ferran kan udvikle, så han bliver en god og klinisk afslutter, så han kan bombe mål ind. For hvis han kan det, så ville det opveje de andre manglede spidskompetence meget.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Alle spillere, uanset position, er afhængige af holdet. Enkelte mere end andre.

Alt andet lige, må der være en uro i truppen. Mange er klar over at deres tid i klubben er forbi, mens andre, der egentlig har præsteret, under forholdene, tilfredsstillende, rygtes væk, så der kan skabes plads i budgettet til en anden type spiller.

Derudover kan alle talenterne læse det samme som vi kan, at klubben hellere bruger penge på afdankede stjerner, fremfor den efterhånden skrinlagte genopbygning (?)

Jeg synes ikke Ferran har været så dårlig, som han visse steder gøres til, men tror derimod han, som resten af truppen, har lidt under svingende formkurve og mental slitage.

Jeg håber at vi skiller os af med Adama, Luuk, Lenglet, Umtiti, Braith, Griezz, Alves og Puig.
Sidstnævnte havde jeg gerne set fortsætte, fordi jeg godt kan lide dynamoloppen, men han har desværre ikke leveret.

Vi får AC, Kessie og måske Lewan.
Håber gudhjælpemig ikke, at vi signer Azpi eller Alonso.

Sæsonen fra helvede er heldigvis snart slut.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver frygteligt at se på, hvis ikke man har spillere på den forreste tredjedel, der tør og kan sætte bolden på spil. Kampen i går var jo et strålende eksempel herpå, hvor der start set ingen individuelle kvaliteter var på banen. Kedeligt og forudsigeligt spil til siderne uden ende.
Problemet i går var at midten ikke kunne sætte sig på kampen og sætte resten af holdet i scene. Angriberne havde stort set intet at arbejde med.

Men altså du har travlt med at fordreje tingene for tiden. Selvfølgelig skal der være kvalitet helt fremme og de skal også kunne noget selv men jeg vil hellere at vi har kanter som pedro, villa og Eto'o end Neymar og demb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Derudover kan alle talenterne læse det samme som vi kan, at klubben hellere bruger penge på afdankede stjerner, fremfor den efterhånden skrinlagte genopbygning (?)
Der er altså intet afdanket over Kessie, AC og Raphinha. Lewan kan vel, som verdens bedste angriber, heller ikke betegnes som afdanket. Azpi er en en ældre spiller men det er jo ikke fordi der er utallige andre muligheder. Alonso er en af flere vb'er der bliver rygtet til klubben.

Hvis man er talent i en klub som barca så tror jeg man langt hellere vil have en ældre spiller ind fremfor en spiller der kan sidde på positionen i flere år. Jeg tror feks at balde er mere tilfreds med Alonso fremfor feks Gaya.

Jeg kan desuden slet ikke ses hvordan der kan sættes tvivl omkring en genopbygning. Men som fan burde man også have forståelse for økonomien. Det kommer altså til at tage lidt tid. Især når man ikke bare kan hente en spiller som haaland.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 15/5 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det har været tydeligt længe, at Ferran har brug for hvile både fysisk samt mentalt.
Xavi har spillet ham en anelse for meget på det sidste.

Vi er meget klogere om et år, vedrørende den unge mand. Engagement har han dog.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster